Ziggo heeft nieuwe internetpakketten aangekondigd met lagere prijzen in vergelijking met de eerdere pakketten. Een 1Gbit/s-internetabonnement kost zonder korting bijvoorbeeld 55 euro per maand, 5 euro minder dan voorheen.
De nieuwe abonnementen heten Wifi-pakketten en zijn Start, Middel en Groot. Deze komen overeen met de oude Lite-, Start- en Elite-abonnementen. Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen. Wat opvalt aan de nieuwe abonnementen is dat deze nog de 'oude' snelheden vermelden. Ziggo heeft maandag namelijk de snelheden verhoogd. Vermoedelijk gelden deze verhoogde snelheden ook voor de nieuwe abonnementen, al meldt Ziggo dit niet. Tweakers heeft Ziggo hierover vragen gesteld. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.
Klanten krijgen bij de nieuwe abonnementen bij het duurste abonnement ook een extra wifiversterker. Voorheen kregen 1Gbit/s-klanten één wifiversterker, net als de 200Mbit/s- en 400Mbit/s-abonnementen. Het 1Gbit/s-abo krijgt nu twee SmartWifi-pods. Het nieuwe 400Mbit/s-abonnement krijgt er nog steeds eentje. Het Wifi Start-abonnement krijgt geen gratis SmartWifi-pod.
Ziggo spreekt ook over wifigarantie, waarbij klanten een extra gratis wifiversterker krijgen als er geen 'stabiele wifi is met minimaal 50Mbit/s'. De provider spreekt over 24/7-service en een gratis monteur. Als klanten niet direct geholpen kunnen worden, krijgen ze gratis 100GB data op een Vodafone-abonnement, als ze zo'n abonnement hebben.
Bron: Tweakers.net
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Volgens mij krijg je een nieuwe modem als je boven de 600 zit, en daar zit Noël al op, zeker weten doe ik het niet.
Bij mij is het zo dat ik een Next heb en wil geen Mini Next, ik ben dan bang als ik ook ga veranderen ook een andere box krijg.
Precies @Noel je huidige modem zal hoe dan ook vervangen worden.
Nee ik heb gewoon die connectbox..haal de snelheid perfect. Internet werkt super de snelheid is dus nu verhoogd van 750 naar 775..
Bij Giga( wifi groot) moet je een nieuw modem krijgen.. dat wil ik niet.
Dus bij de snelheden die ik heb daar heb ik dat sagecom modem niet voor nodig.
Denk niet dat jouw modem gaat veranderen @Japie33 want zoals gezegd kijk naar de snelheden wat ik heb daar heb je dat nieuwe modem niet voor nodig.
Daar zeg je ook wat, ik had begrepen (als het waar is) dat je bij de Next Mini minder aansluitingen heeft.
Ja als ik over ga naar wifi groot maar dat ga ik niet doen.
Als je gemiddelde kennis hebt om alles te gaan veranderen is toch weer anders voor mensen die ruimere kennis hebben. Dus als die makkelijk switchen of zelfs een eigen modem kiezen snap ik wel. Maar voor iemand met gemiddelde kennis die gaat niet zomaar makkelijk een sagecom modem nemen en alles opnieuw op moeten zetten. Je hebt ook geen zin in gedoe..
De connectbox werkt super..zeer tevreden mee. Kijk voor de man met gemiddelde kennis hieromtrent die zegt dan liever:..if it aint broke don,t fix it.
Je blijft dan liever bij het vertrouwde.. je weet wat je daaraan hebt..en 775,60 is RUIM voldoende. Dan maar geen korting want die loop ik nu wel mis.
400,40 wil ik niet..
Ik ga wel nu heel snel voor mijn moeder bellen. Ik laat het jullie weten wat ik qua korting mocht krijgen. Zal kijken dat we voor 2 jaar tekenen. Glasvezel willen we toch niet.
Wat zou dan reden zijn dat je naar me mini wilt als je de next hebt?
@Japie33 schreef:Daar zeg je ook wat, ik had begrepen (als het waar is) dat je bij de Next Mini minder aansluitingen heeft.
Dat klopt geen coax meer
als je een next hebt behoud je die ook
Net eens effe gekeken op een ander adres.. dan krijg je mooie kortingen bijvoorbeeld 9 maanden 50 procent en dan kan je 12 maanden korting krijgen op bijv Ziggo sport compleet, of HBO max, Disney +..dat heet dan een welkomstcadeau. Bij een jaar contract krijg je 6 maanden 50 procent korting en een welkomstcadau naar keuze. Alleen zie ik viaplay niet erbij zitten..streaming een jaar cadeau maar geen videoland of viaplay.
Maar goed dat is voor een nieuwe klant. Hele voetbal heeft mijn moeder sowieso geen interesse in dat zou ze liever wat meer van de prijs af willen.
Hopelijk krijgt zij als bestaande klant ook flink wat korting ze kan het goed gebruiken..
Waarom doet Ziggo de bestaande klant niet een ultiem aanbod via de app of via de mail?
Dus dat ze gewoon kijken wat je hebt en je dan via mijn Ziggo een ultiem aanbod doen. Dan hoef je ook niet te bellen.
Juist niet, heb nu een Next en wil liever geen Next Mini.
De mini heeft meer vertragingen en heeft geen optische aansluiting meer, daar moet je dus een andere manier voor vinden.
Neem toch aan dat je die next ook mag behouden toch?
Dus mensen die de next hebben kunnen de next toch houden als ze voor een jaar verlengen en korting krijgen neem ik toch aan?
“Juist niet, heb nu een Next en wil liever geen Next Mini.
De mini heeft meer vertragingen en heeft geen optische aansluiting meer, daar moet je dus een andere manier voor vinden.”
Behalve dat de Next geen vertraging heeft, als je internet een keertje uitvalt kun je nog wel gewoon live TV-kijken.
In die piepkleine Next Mini paste waarschijnlijk geen optische aansluiting meer.
Maar op dit forum is piepklein groepje actief dat blijkbaar een hekel heeft aan TV-kijken via coax. Ieder zo z’n ding.
Precies via de coax werkt gewoon perfect..
Welke snelheden heeft wifi start nou eigenlijk of Wifi middel?
De snelheden waren op 3 maart verhoogd toch?
Dus als mijn moeder Lite had dan zat ze op 125,25 maar ik zie nu bij Wifi start 100,25 staan.
Dus de prijs wordt verlaagd maar mijn moeder heeft dan ook wat minder snelheid als ik het goed zie.
Als ik het goed zie krijg je met Wifi middel ook minder snelheid dan de vorige abo,s..
Best lastig om dat meteen allemaal overzichtelijk te krijgen.
“Neem toch aan dat je die next ook mag behouden toch?
Dus mensen die de next hebben kunnen de next toch houden als ze voor een jaar verlengen en korting krijgen neem ik toch aan?”
Dat lijkt me wèl. Een abonnementsverhoging staat er los van of u een Mediabox Next heeft of een Next Mini.
Top dank voor je reactie.
Als ik het goed zie gaat mijn moeder( ze heeft internet lite) nu wel wat naar onder qua snelheid maar betaald uiteindelijk 4 Euro per maand minder.
Dan moet ze dus wel verlengen voor een jaar en dan gaat ze dus van internet Lite naar wifi start.
Dus dan is het nu zaak voor mij om te kijken wat voor korting ze willen geven als ze bij tekent. Als ze dan uiteindelijk de normale prijs weer moet gaan betalen dan is dus sowieso al die 4 euro minder kwijt.
Lastig om je nu weer te verdiepen in die nieuwe abo,s
Zeker als je weer gaat vergelijken dat er in 3 Maart de snelheden van bijvoorbeel een XXL omhoog zijn gegaan maar die met wifi middel weer gedaald zijn maar dan is de prijs ook weer wat gedaald.
Ik blijf lekker tv kijken via een CI+ Module zolang die mogelijkheid bestaat. Wil onder geen beding een Mediabox Next (Mini) of welk ander soort digitale ontvanger gebruiken. Al zou het 'gratis' zijn. 😊
Kijk dat wordt ook nog vaak vergeten dat Ziggo deze optie biedt in verschil met KPN. Want zal zal je het bij KPN denk ik over digitenne hebben..
Nog even afgezien van het zeer ruime FTC gedeelte waar het overgrote deel in HD te bekijken is en je in feite nog niet eens een smartcard nodig hebt.
Precies dat wordt vaak vergeten men kijkt alleen naar cijfertjes ook qua prijs maar er is veel meer dan dat..
Bovendien staat coax los van je internetsnelheid ook wel zo fijn. Dus als je tv kijkt gaat daar niks af van je snelheid of de download die je hebt lopen op dat moment..
Daarbij is een groot gros van de huishoudens uitstekend bediend met 100,25 snelheid..maarja dan ziet met 1 Gbps en dan is het dan dat afgenomen , moet. worden..😀 daar waar 100,200 ruim genoeg is.😀 Maar goed voor die prijs denkt men...wederom komen de cijfertjes weer in beeld, maar men wil dan niet zien dat je achteraf toch weer 53 Euro of meer moet betalen voor iets wat je never nooit gebruikt.
het wordt niet vergeten het boeit mensen steeds minder
Weet het niet vaak denkt men er ook niet aan.
Als zal jij zeker ook een punt hebben.
Laatst nog ergens op een forum erover gehad dat bij Ziggo internet tv erbij zat. Zij wisten dit helemaal niet en soms heb ik ook wel eens gemerkt dat een helpdesk dan ook zegt dat het niet erbij zit omdat ze het niet weten of niet goed ingelicht zijn.
Eerlijk gezegd heb ik vaker gelezen( ik heb ook niet het totaal overzicht) dat mensen wel naar glasvezel gaan maar dan toch nog Ziggo tv erbij houden om maar eens wat te noemen.
Mijn moeder heeft bijvoorbeeld de next ze is daar zeer tevreden mee. Je hebt controle met wat je wilt zien doordat je in de cloud op kunt nemen wel zo prettig. Zij kijkt ook vaak naar Tennis op Ziggo sport 4..al met al is zij zeer content met de Ziggo tv dienst en met internet ook nooit issues.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.