Ziggo heeft nieuwe internetpakketten aangekondigd met lagere prijzen in vergelijking met de eerdere pakketten. Een 1Gbit/s-internetabonnement kost zonder korting bijvoorbeeld 55 euro per maand, 5 euro minder dan voorheen.
De nieuwe abonnementen heten Wifi-pakketten en zijn Start, Middel en Groot. Deze komen overeen met de oude Lite-, Start- en Elite-abonnementen. Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen. Wat opvalt aan de nieuwe abonnementen is dat deze nog de 'oude' snelheden vermelden. Ziggo heeft maandag namelijk de snelheden verhoogd. Vermoedelijk gelden deze verhoogde snelheden ook voor de nieuwe abonnementen, al meldt Ziggo dit niet. Tweakers heeft Ziggo hierover vragen gesteld. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.
Klanten krijgen bij de nieuwe abonnementen bij het duurste abonnement ook een extra wifiversterker. Voorheen kregen 1Gbit/s-klanten één wifiversterker, net als de 200Mbit/s- en 400Mbit/s-abonnementen. Het 1Gbit/s-abo krijgt nu twee SmartWifi-pods. Het nieuwe 400Mbit/s-abonnement krijgt er nog steeds eentje. Het Wifi Start-abonnement krijgt geen gratis SmartWifi-pod.
Ziggo spreekt ook over wifigarantie, waarbij klanten een extra gratis wifiversterker krijgen als er geen 'stabiele wifi is met minimaal 50Mbit/s'. De provider spreekt over 24/7-service en een gratis monteur. Als klanten niet direct geholpen kunnen worden, krijgen ze gratis 100GB data op een Vodafone-abonnement, als ze zo'n abonnement hebben.
Bron: Tweakers.net
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
😮
Is dit de start/aanzet tot afschaffen DVB-C ?
Want Ziggo noemt dit natuurlijk niet-voor-niets wifi-pakketten en misschien 'bekt' dat lekker en trekt de zogenaamde wifi garantie extra aandacht ( als bliksemafleider ) ...... maar via wifi geen coax en dus ook geen DVB-C !
Brengt Ziggo dit ook zelf ergens naar buiten, of is dat alleen via Tweakers, net zoals die snelheid verhogingen. Waarom worden klanten niet geïnformeerd daar over? Of staat het ergens bij hun op de website? Kan zijn dat ik iets heb gemist.
EINDELIJK!
Voor mij is wifi verre van interessant, hoe zit het met normale internet waar WiFi een extra is?
Die wifiboosters hoef ik niet, kost extra stopcontacten en aangezien de verhuurder weigert extra stopcontacten aan te (laten) brengen, hoef ik het niet. Sowieso maak ik zelden gebruik van WiFi
Ik heb woensdag wel een mail gehad over de snelheid verhoging
Ik ben wel erg benieuwd wat wifi te maken zou kunnen hebben met geen DVB-C?
Leg eens uit!
Mooie bewoording. Verlengende klanten. Alsof een doorlopend contract waar je maandelijks onderuit kunt niet eigenlijk elke maand stilzwijgend wordt verlengd. Oftewel bestaande klanten kunnen fluiten naar de verlaging en blijven met dezelfde matige prijs/prestatie-verhouding zitten.
Ik eet graag mijn woorden mocht het maandbedrag ook voor bestaande klanten verlaagd worden. Van zowel nieuwe als oude contractvormen.
Ik heb persoonlijk geen enkele interesse in wifiboosters. Al zou ik ze in bruikleen krijgen. Is alleen maar extra stroomverbruik. Stroom verminderen vind ik veel belangrijker. Wel ga ik mijn internetpakket verlagen, aangezien ik de snelheidsverhoging niet nodig heb/vind. Met de huidige snelheid red ik mezelf prima. Kan ik hier ook nog extra op besparen.
Laat me raden, hiervoor moet je een nieuw abonnement (dus contract) aanvragen en zit je er weer een jaar aan vast? Ludieke manier om klanten te lokken en mensen met al een abonnement zijn weer de klos.
Dank! Ik wist niet eens dat er een Vodafoneziggo website was moet ik bekennen.
@Wim C. schreef:
@Pasi schreef: “maar via wifi geen coax en dus ook geen DVB-C !”Ik ben wel erg benieuwd wat wifi te maken zou kunnen hebben met geen DVB-C?
Leg eens uit!
T.o.v. de huidige pakketten waarbij de coax kabel verlengd kan worden en daarop o.a. ook een tv kan worden aangesloten, zijn dit wifi-pakketten. Ziggo brengt niet exact dezelfde pakketten onder verschillende namen uit, dus zal er een verschil zijn.
Als de nieuwe pakketten 100% wifi zijn, is er kans dat het GEEN nut meer heeft om die coaxkabel te verlengen, het is tenslotte een 100% wifi abonnement.
Geen coax betekent geen DVB-C, dat lijkt me logisch ! Dus alles over IP !
Ik heb nu internet start, maar in de vodafoneziggo app, kun je bij wijzigen internet product "wifi middel" niet kiezen....
Wel start en groot. Bijzonder...
Vaag verhaal met die Wifi. Het signaal komt gewoon op de huidige manier binnen, en bedraad is überhaupt altijd beter dan Wifi. Ik wacht maar even af tot helderder is wat precies de voorwaarden zijn voor deze nieuwe abo's. Ze zijn voordeliger, en met 400 down red ik me ruimschoots, dus downgraden vanaf 500 is wenselijk. Maar dan wel met behoud van mijn Wifi-loze Ubee1318ZG in bridge. Geen grappen met provider gestuurde Accesspoints of zoiets in mijn netwerk.
“Geen coax betekent geen DVB-C, dat lijkt me logisch ! Dus alles over IP !”
Er zal evengoed een coax van buiten naar je AOP lopen. Dus DVB-C blijft mogelijk met een splitter.
Dus de vraag is eerder blijft onder deze wifi abonnementen CI+/smartcard en Next ondersteuning mogelijk. Als in deze wifi pakketten alleen de Next mini en ZiggoGOTV wordt ondersteunt dan blijven alleen de ongecodeerde DVB-C kanalen voor deze klanten beschikbaar.
@CaWe schreef:Ik heb nu internet start, maar in de vodafoneziggo app, kun je bij wijzigen internet product "wifi middel" niet kiezen....
Wel start en groot. Bijzonder...
De wondere wereld die Ziggo heet...
Het is gewoon internet only !!
@Karel. schreef:
Dus de vraag is eerder blijft onder deze wifi abonnementen CI+/smartcard en Next ondersteuning mogelijk. Als in deze wifi pakketten alleen de Next mini en ZiggoGOTV wordt ondersteunt dan blijven alleen de ongecodeerde DVB-C kanalen voor deze klanten beschikbaar.
Natuurlijk heb je bij Ziggo altijd een stukje coax nodig, namelijk AOP <> Coax <> Ziggo Modem/Router !
Maar ..... waarom zou Ziggo deze pakketten WIFI only noemen ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.