Vraag
Reacties
CreativeS
Level 15

Ziggo verlaagt prijzen bij nieuwe internetpakketten, 1Gbit/s kost 5 euro minder

Ziggo heeft nieuwe internetpakketten aangekondigd met lagere prijzen in vergelijking met de eerdere pakketten. Een 1Gbit/s-internetabonnement kost zonder korting bijvoorbeeld 55 euro per maand, 5 euro minder dan voorheen.

De nieuwe abonnementen heten Wifi-pakketten en zijn Start, Middel en Groot. Deze komen overeen met de oude Lite-, Start- en Elite-abonnementen. Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen. Wat opvalt aan de nieuwe abonnementen is dat deze nog de 'oude' snelheden vermelden. Ziggo heeft maandag namelijk de snelheden verhoogd. Vermoedelijk gelden deze verhoogde snelheden ook voor de nieuwe abonnementen, al meldt Ziggo dit niet. Tweakers heeft Ziggo hierover vragen gesteld. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.

Klanten krijgen bij de nieuwe abonnementen bij het duurste abonnement ook een extra wifiversterker. Voorheen kregen 1Gbit/s-klanten één wifiversterker, net als de 200Mbit/s- en 400Mbit/s-abonnementen. Het 1Gbit/s-abo krijgt nu twee SmartWifi-pods. Het nieuwe 400Mbit/s-abonnement krijgt er nog steeds eentje. Het Wifi Start-abonnement krijgt geen gratis SmartWifi-pod.

Ziggo spreekt ook over wifigarantie, waarbij klanten een extra gratis wifiversterker krijgen als er geen 'stabiele wifi is met minimaal 50Mbit/s'. De provider spreekt over 24/7-service en een gratis monteur. Als klanten niet direct geholpen kunnen worden, krijgen ze gratis 100GB data op een Vodafone-abonnement, als ze zo'n abonnement hebben.

2025-03-03_10-28-00.jpg

Bron: Tweakers.net

e-mail meldingen
Aan Uit
166 Reacties 166
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
@Noel schreef:Kijk dat wordt ook nog vaak vergeten dat Ziggo deze optie biedt in verschil met KPN. Want zal zal je het bij KPN denk ik over digitenne hebben..”

Wat dat aangaat heb je bij Ziggo wel wat meer keuzemogelijkheid:

Live TV via coax met een C+Module

Live TV via coax zonder een C+Module

Live TV via coax  met een Mediabox Next

Streamen (iptv) met een Mediabox Next Mini

Streamen via Ziggo Go

TV kijken met Digitenne van KPN is een beetje een ander verhaal omdat deze via het DVB-T2 netwerk wordt uitgezonden en ontvangen. Voordeel van dit systeem is dat je in een vakantiewoning, camper, boot of caravan zonder vaste aansluiting in Nederland TV kunt kijken.
Noel
Level 11

@Wim C. helemaal met je eens.

Hoor ook wel eens dat je met IPTV wat vertraging hebt. Misschien ook niet echt een groot probleem maar toch in sommige gevallen kan je je indenken dat het speelt.

Stel je neemt een wat lagere snelheid en je hebt een 2 persoons huishouden dan gaat als je tv kijkt niet af van je internetsnelheid af, iets wat wellicht niet zo,n groot issue is maar toch in sommige gevallen misschien wel van belang om mee te nemen.

Live tv kijken met eigen hardware is ook mogelijk mocht je dat willen.

Vergelijk dit eens met dat wat KPN tv+ noemt..in feite heb je dat toch al lang bij Ziggo. Want..op je smart tv heb je toch dan al je apps en je tv op 1 plek. Een extra kastje is met het FTC gedeelte of de CI+ niet nodig.

Bovendien als je een kastje hebt van Ziggo of van jezelf kan je de coax ook weer makkelijk doorlussen naar je tv waar je dan op je smart tv zowel weer je tv als je online apps tot je beschikking hebt zonder dat je naar een andere HDMI poort hoeft te switchen.

Opnemen kan via een HDD of USB stick..lokaal dus iets wat bij KPN ook niet mogelijk is.

Klopt wat je zegt mbt digitenne..ik vraag me af of sommigen die dan vaker op vakantie zijn of zij dan zo,n unlimited abo nemen bij een mobiele provider. Dan zou je je tv gedeelte dus vandaar uit beschikbaar hebben. Ik neem aan dat je op zo,n openbaar wifi ook niet zomaar teveel data kan gebruiken.

0 Kudos
Noel
Level 11

Ziggo is nu nog aan het onderhandelen met Viaplay mbt de Viaplay tv+ zender.

Ben benieuwd wat daar uit komt..ik haal het hier aan omdat men zo,n zender toch ook bij een actie of korting zou kunnen inzetten? Stel je wilt verlengen of voor nieuwe klanten.

We moeten afwachten..

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
@Noel schreef:Hoor ook wel eens dat je met IPTV wat vertraging hebt. Misschien ook niet echt een groot probleem maar toch in sommige gevallen kan je je indenken dat het speelt.”

Die vertraging speelt meestal alleen een rol als de buren via live-TV voetbal kijken en een doelpunt bij de buren  ± 15 seconden eerder valt. Naast het aftellen tijdens oud- en nieuw jaar kan ik niet veel meer verzinnen.

Stel je neemt een wat lagere snelheid en je hebt een 2 persoons huishouden dan gaat als je tv kijkt niet af van je internetsnelheid af, iets wat wellicht niet zo,n groot issue is maar toch in sommige gevallen misschien wel van belang om mee te nemen.”

Om content te kunnen bekijken in HD moet je een verbinding hebben van minimaal 5 Mbp/s. En bij 4K (UHD) heb je een verbinding nodig van minimaal 20 Mbps. Voor een tweepersoons huishouden met een gemiddeld gebruik denk ik dat je meer dan genoeg zou moeten hebben met een snelheid tussen de 200 en 400 Mbps.

Ik neem aan dat je op zo,n openbaar wifi ook niet zomaar teveel data kan gebruiken.”

Een openbaar wifi-punt is qua snelheid en stabiliteit vaak nogal wisselvallig en is sterk afhankelijk hoeveel er gebruikmaken van zo’n wifi-punt. Als wij met de onze camper op pad gaan dan maken we gebruik van onze satellietschotel met een flex-abonnement via CanalDigitaal. Maar streamen die we met AppleTV via de hotspot van m’n iPhone. En dat werkt beter dan de wifi van een camping, want dat is meestal bagger.

Japie33
Level 6

Hier bij de buren kunnen wij ca 30 tot 35 seconden eerder juichen bij het Nederlandse elftal, verder zal je er geen last van hebben denk ik.

Hier ligt de coaxkabel in huis en daar heeft tot nu toe niemand last van en dat willen we graag zo houden.

Noel
Level 11

@Wim C. @Japie33 

Super bedankt voor jullie reacties.

Dank @Wim C. voor je heldere uitleg.

Heb overigens nog een vraagje. Ik zei hier laatst in dit topic dat mijn moeder graag naar Ziggo sport 4 keek. Alleen belde ze mij daarstraks dat Ziggo sport 4 opeens niet meer beschikbaar is.

Heel jammer voor haar want ze is nu vaker alleen en dat Tennis keek ze altijd met veel plezier..ze keek ook graag iets terug als een toernooi bevoorbeeld in de nacht Live is geweest.

Hoe kan dit ? Mijn moeder heeft weken naar deze zender kunnen kijken waar ze nu opeens niet meer kan kijken.

Ben gaan zoeken en ik zag dat dit kennelijk in een aanvullend pakket zit..hoe is het dan mogelijk dat ze toch weken heeft kunnen kijken?

Ze vindt het echt heel jammer dat dit nu niet meer mogelijk is..

0 Kudos
Pineapple
Level 16

@Noel Ziggo had het zenderpakket Ziggo Sport Totaal tijdelijk opengezet. Dit was een kijkcadeau, en liep tot en met 3 maart 2025. 

''Dit Kijkcadeau is tot maandag 3 maart beschikbaar. Vanaf dinsdag 4 maart zijn zenders 402 t/m 406 weer alleen te zien met Ziggo Sport Totaal abonnement. Na de actieperiode kunnen klanten blijven genieten van Ziggo Sport op kanaal 14 en 401.''

Als je moeder dus nu geen Ziggo Sport Totaal als abonnement heeft, dan is dit de verklaring waarom zij nu niet kan kijken naar het aanbod van Ziggo Sport Totaal op de kanalen 401 tot en met 406. 

Noel
Level 11

Ahh super bedankt. Dat was het dus.

Ze vindt het wel heel jammer want ze is nu helaas vaker alleen dat kijken naar Tennis gaf haar wat rust om het zo te zeggen.

Moet maar eens met haar daarover hebben straks..

Dank voor je hulp!

Noel
Level 11

Ik zie het dankjewel voor je hulp.. haar zojuist gebeld ze snapt nu hoe het komt.

Japie33
Level 6

Misschien zou je kunnen kijken naar Vodafone voor haar mobiel, dan is Ziggo sport totaal gratis.

jan_Doedel
Level 9

Jammer dat in de vergelijking alleen maar KPN genoemd word, ondertussen zijn er vele andere glasvezel aanbieders al dan niet met hun eigen glasvezelnetwerk.

De snelheden t.o.v. de prijzen staan niet in verhouding.
Kijk bv eens bij Delta, tenminste een fatsoenlijk upload die symetrisch is. Dat wil Ziggo maar niet bieden. Die upload van hun verplicht vele een duurder abbo te nemen dan dat ze nodig hebben.

jan_Doedel_0-1742141634553.png

Maar ook Odido heeft eigen netwerk en bied keurige prijzen.  Ziggo zal nog iets meer moeten doen als alleen een kleine prijsverlaging.
KPN is gewoon de duurste provider dus jammer dat die in het vergelijkingstabelletje als enigste genoemd word.

Hatolex
Level 16

@jan_Doedel , het verplicht zeker niet dat vele een duurde abbo nodig hebben ivm de upload. Voor zeker 98% is die voldoende. Dat de marketing jou graag iets anders willen laten geloven is logisch vanuit hun standpunt.

0 Kudos
Thermo
Level 3

Als de upload voor 98 procent van de mensen voldoet. Waarom verliest Ziggo dan ieder kwartaal zoveel klanten?

Mijn gevoel zegt dat de lage uploadsnelheid van Ziggo meespeelt in de beslissing om over te stappen naar een andere provider. 

0 Kudos
amvih
Level 11

Omdat marketing van de andere providers je doet geloven zoals Hatolex al zegt dat je een hogere upload snelheid nodig hebt, terwijl dit voor 98% van de consumenten abonnementen totaal niet nodig is.

De meeste consumenten geloven dat dan.

Als dit echt een probleem zou zijn dan zou toch ook het verlies bij Ziggo veel groter zijn qua klanten.

Het meest gekozen abo bij Ziggo is ook het 400 abonnement, daar zie je al aan dat de upload toch niet nodig is.

Ben ook echt benieuwd wat je in vredesnaam upload elke keer maar weer wat een hogere snelheid nodig heeft. 

PrikkelBaar
Level 3

@Hatolex  schreef:

Dat de marketing jou graag iets anders willen laten geloven is logisch vanuit hun standpunt.

Inderdaad, maar wel de download maar verhogen naar 1100Mbps.

Ik krijg toch echt het idee dat Ziggo met 2 maten meet.

Wel toeteren dat de download nog hoger is, maar een hogere upload afdoen als onzinnig.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Thermo  schreef:

Als de upload voor 98 procent van de mensen voldoet. Waarom verliest Ziggo dan ieder kwartaal zoveel klanten?

Omdat glasvezel nu zo ver is uitgerold dat er nu ook serieuze concurrentie is.

En elk jaar overstappen financieel zeer interessant is.

En omdat er mensen in marketing verhaaltjes trappen. enz. enz. 

Garihd
Level 18

100/100 of 1000/1000 klinkt natuurlijk veel beter dan 100/25 of 1000/100.

Voor de meeste overstappers zal het de lagere prijs zijn en zoals geschreven eindelijk keuze. 

Als via DSL geen acceptabele bandbreedte geleverd kon worden was een kabel provider (Caiway, Ziggo en diens voorgangers) de  enige serieuze optie. Iedereen vergeet blijkbaar dat KPN en de andere providers via DSL niet  boven de 200/20 Mbps uit komen dus internet via de kabel heeft DSL al lang ingehaald.

Kortom de providers via glasvezel zijn wezenlijk hun eigen concurrent. De paar providers die betaalbare abonnementen via DSL verkochten gebaseerd op de leverbare bandbreedte moeten verplicht via glasvezel leveren waar het koper uit gaat. 

Er zal een deel zijn die om meer praktische redenen veranderd dus meer upload voor de momenten dat het echt nodig is. Het gros is toch vanwege de gratis TV of welke acties dan maar ook. Toevallig las ik op het forum van KPN een bericht van iemand die de gratis TV te klein vond. Dan krijg je een kado en is het nog niet goed.

0 Kudos
digibaro
Level 9

Triggered 😉 Het marketing verhaaltje is zowel voor download als upload gelijkwaardig. Ook voor download geldt dat 98% van de mensen die (piek) bandbreedte gemiddeld over de dag amper gebruiken. Zelf met dagelijkse download van grote bestanden is dit over een hele dag een moment opnamen. Voor DSL en DOCSIS provider is er alles aangelegen om mensen te overtuigen dat een hoge upload niet nodig is, wij weten gelukkig wel beter dat het een design keuze is. 🙄

0 Kudos
Garihd
Level 18

@digibaro  schreef:

wij weten gelukkig wel beter dat het een design keuze is. 🙄

Design? Technische grenzen hebben weinig tot niets met design te maken. 

0 Kudos