Vraag
Reacties
CreativeS
Level 15

Ziggo verlaagt prijzen bij nieuwe internetpakketten, 1Gbit/s kost 5 euro minder

Ziggo heeft nieuwe internetpakketten aangekondigd met lagere prijzen in vergelijking met de eerdere pakketten. Een 1Gbit/s-internetabonnement kost zonder korting bijvoorbeeld 55 euro per maand, 5 euro minder dan voorheen.

De nieuwe abonnementen heten Wifi-pakketten en zijn Start, Middel en Groot. Deze komen overeen met de oude Lite-, Start- en Elite-abonnementen. Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen. Wat opvalt aan de nieuwe abonnementen is dat deze nog de 'oude' snelheden vermelden. Ziggo heeft maandag namelijk de snelheden verhoogd. Vermoedelijk gelden deze verhoogde snelheden ook voor de nieuwe abonnementen, al meldt Ziggo dit niet. Tweakers heeft Ziggo hierover vragen gesteld. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.

Klanten krijgen bij de nieuwe abonnementen bij het duurste abonnement ook een extra wifiversterker. Voorheen kregen 1Gbit/s-klanten één wifiversterker, net als de 200Mbit/s- en 400Mbit/s-abonnementen. Het 1Gbit/s-abo krijgt nu twee SmartWifi-pods. Het nieuwe 400Mbit/s-abonnement krijgt er nog steeds eentje. Het Wifi Start-abonnement krijgt geen gratis SmartWifi-pod.

Ziggo spreekt ook over wifigarantie, waarbij klanten een extra gratis wifiversterker krijgen als er geen 'stabiele wifi is met minimaal 50Mbit/s'. De provider spreekt over 24/7-service en een gratis monteur. Als klanten niet direct geholpen kunnen worden, krijgen ze gratis 100GB data op een Vodafone-abonnement, als ze zo'n abonnement hebben.

2025-03-03_10-28-00.jpg

Bron: Tweakers.net

e-mail meldingen
Aan Uit
205 Reacties 205
Noel
Level 11

Ik heb zo,n aanbieding nooit gehad.

Probleem is nu dat je je effe moet verdiepen en bij de helpdesk aangeven dat je nog zo,n ouder abo hebt..waar ik overigens heel blij mee ben.

De grote vraag is of je nu kan verlengen en de korting krijgt..hoe zit dat nu precies?

0 Kudos
Noel
Level 11

Hoe kan dit dan? 

De prijs voor je internet is toch verlaagd?

0 Kudos
CaWe
Level 8

Zou Ziggo nog iets doen met het oude internet start pakket (nu niet meer bestelbaar) qua prijs of deze klanten actief gaan benaderen over te stappen naar de nieuwe pakketten?

Het internet start pakket heeft onlangs wel een downloadsnelheid verhoging gekregen, die nu ligt tussen wifi start en wifi middel, maar qua prijs boven wifi middel ligt.

Een erg buiten de maat vallend pakket vergeleken met huidige nieuwe pakketten.

Ik twijfel aan overstappen naar de nieuwe pakketten gezien de met grote waarschijnlijkheid aankomende prijsverhoging. Ook twijfel tussen wifi start en middel vanwege het vele thuiswerken en wat opslag voor mijn ouders bij mij thuis.

Iemand nog meer met internet start?

Garihd
Level 18

@CaWe voor de duidelijkheid bedoel je het 200 Mb pakket? 

Wat prijs betreft zal daar inflatiecorrectie bovenop komen verder zal er weinig veranderen.

Waarschijnlijk is voor jouw situatie Wifi Middel de meest logische keuze.

0 Kudos
CaWe
Level 8

@Garihd yes het oude 200 (na verhoging 250) pakket.

Toch beetje vreemd, of niet correct vanuit ziggo, om 2 pakketten hebben, die qua snelheid ver uit elkaar liggen, waarbij het langzamere pakket, duurder is dan het snelle. Een redenatie, die ik niet kan bedenken. 🙂 

Dan zou je die klanten toch gewoon (actief) overzetten naar een nieuw pakket, zodat het oude uitgefaseerd wordt.

Noel
Level 11

Iemand een idee hoeveel korting je ongeveer kan krijgen als je zeg maar voor 2 jaar bij tekent?

Weet iemand wat je zo ongeveer kan verwachten..stel je hebt geen interesse in Ziggo sport totaal. Liefste zouden we wat van de prijs af hebben.

Maar goed lastig dan om te zeggen wat ze je ongeveer gaan geven..

Tegenwoordig krijg je de hoogste kortingen als je voor 2 jaar bijtekent. 

0 Kudos
Timmmiieehh
Level 4

Uiteraard begrijp ik waarom Ziggo niet proactief voorstelt om mijn huidig contract (Internet Giga) van € 60,- om te zetten naar € 55,- maar jammer vind ik het wel. Nog teleurstellender vind ik dat ik in de app en op de site niet de keuze heb om te kiezen voor het duurste 'Wifi' pakket maar dat ziggo mij 'middel' adviseert. Ik wil geen middel. Dus ik moet weer contact opnemen met Ziggo. Volgens mij kost het klantcontact tussen mij en Ziggo ook geld. Het is dat KPN geen combi kabel/glasvezel kan aanbieden tegen gigasnelheid (weer een krachtterm!!)....

Oftewel, het had Ziggo gesierd als ze zelf pro-actief contracten zonder einddatum hadden omgezet. Maar laten we vooral geen slapende honden wakker maken :(. 

Timmmiieehh
Level 4

Ik ervaar precies hetzelfde. Vanuit Ziggo toch ook je zelf in de vingers snijden, lijkt mij. 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Ik heb mijn internetpakket wel verlaagd. Heb die verhoogde snelheid niet nodig. 

0 Kudos
Noel
Level 11

Hoe zit het dan als je een abo hebt( ik heb nu 775/60..zie lijst bij tweakers) wat niet meer af te nemen is.

Krijg je dan de korting? 

Ik wil deze snelheid houden. Er zijn nieuwe abo,s die korting geven. Maar ik wil deze snelheid houden. Snap niet wat ik nu moe doen..vraag me ook af of een helpdesk hiervan op de hoogte is.

Vind het lastig om te bellen op deze manier. Ik ben contract vrij je zou graag willen onderhandelen maar ik heb geen idee hoe nu te handelen.

https://tweakers.net/nieuws/232212/ziggo-verhoogt-vanaf-3-maart-internetsnelheid-max-wordt-1-komma-1... 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

De korting die vermeld wordt bij de nieuwe pakketten is niet voor bestaande klanten die al internet afnemen. Dit vind je ook terug in de actievoorwaarden. 

Noel
Level 11

Ok op die manier. Dus kan dat hele gedeelte van die nieuwe abo structuren gewoon negeren. Ik wil houden wat ik heb.

Dus dan zal ik het helemaal niet over die nieuwe abo,s hebben anders zou het voor mij alleen verwarrend zijn. Enige wat ik nu moet doen om te kijken wat voor korting ze mij of mijn moeder( is ook contract vrij momenteel) kunnen geven.

Ik snap dat het ook afhankelijk is wat je afneemt bij Ziggo mbt de korting. Is best lastig omdat je geen referentie kader hebt van wat je ongeveer mag verwachten bij de onderhandeling. Ik bedoel we hoeven niet alles uit te kan ..,maar had graag dat kader zodat  je ongeveer weet waar het op uit zou kunnen komen.

Ook als je bijvoorbeeld zou kunnen inschatten wat  je dan als extra korting zou kunnen krijgen als je bereid zou zijn voor 2 jaar te tekenen. Naar glasvezel gaan we toch niet dus voor 2 jaar en meer korting zou wel tot de opties behoren.

Alleen ook dan zou je graag een indicatie willen hebben hoeveel korting je dan kan krijgen..

0 Kudos
Timmmiieehh
Level 4

Dat gaat dus niet. Dat is hetzelfde als bij een telefooncontract. Alle providers hebben dit getackeld in hun AV dus het is of je huidig contract behouden met de huidige prijs of een nieuw (met nadruk op nieuw) contract aangaan met andere voorwaarden, waaronder de snelheid. 

Afhankelijk van wat je nu betaalt, zou je 1gb kunnen kiezen. Maar ik weet niet hoeveel je betaalt. 

PJD_
Level 11

Ik heb dit een aantal jaren geleden afgesloten, toen was dit pakket nog 25/5 en een stuk goedkoper, jaar later werd dit ineens een stuk duurder en de snelheid verdubbelt, ondanks de inflatie verhogingen zit ik nog steeds goedkoop, en daar wil men waarschijnlijk vanaf, ik heb overigens dit pakket ook bij mijn moeder lopen, kan ook niet goedkoper, die heeft het al een jaartje langer.

0 Kudos
Japie33
Level 6

Je kan wel bij 2 jaar abonnement korting krijgen, staat op de site, 9 maanden 50% korting, hou er wel rekening mee dat je dan wel een nieuw abonnement aangaat met de bijbehorende snelheden, advies is bel de klantenservice en laat het ons weten.

Noel
Level 11

Dankjewel voor je informatie. Zo fijn deze hulp want dat wist ik dus niet en vindt het prettig als je gaat bellen goed voorbereid bent ..dus waar ik aan toe ben.

Dus ga ik nu voor een jaar bijtekenen kan ik die korting niet krijgen met behoud van deze snelheid als ik je goed begrijp.

Dus als ik deze snelheid wil behouden zal ik deze prijs moeten blijven betalen..dus per maand betalen en geen nieuw contract aan gaan.

Ok dan weet ik dat.. want ik wil wel graag deze snelheid houden. 

Als ik het goed zie en ik zou een nieuw contract aan gaan dan zou ik dus naar 400,40( wifi middel) of naar wifi groot moet gaan( 1100,100).

Goed dat wil ik dus niet dus dan zal ik gewoon contract vrij blijven en houden wat ik heb..dan maar geen korting en bij tekenen.

Voor mijn moeder moet ik nog even kijken..daar kan ik wel gaan onderhandelen.  Eens kijken wat Ziggo zegt mbt de korting als je zeg maar voor 2 jaar bij tekent.

0 Kudos
Noel
Level 11

Dank voor deze informatie @Japie33 

Voor mijn moeder nu snel maar eens gaan bellen. Ik ga me er eens goed in verdiepen. Ik zou mijn moeder dus naar wifi start over moeten zetten. Of dat zal ze dan gaan want ze heeft nu Lite.

Dan zullen ze kijken wat ze nog allemaal afneemt maar goed als ik 9 maanden korting van 50 procent zou kunnen krijgen bij het bijtekenen van 2 jaar zou al fijn zijn. Sowieso gaan we niet naar glasvezel dus die 2 jaar kan wel.

Nu maar eens voor mijn moeder snel onderhandelen.. ze kan de korting goed gebruiken.

Ik zelf houdt maar wat ik houd _ ondanks dat ik de korting ook goed kan gebruiken_dus blijf dan maar contract vrij zonder de kortingen. Ik wil nog niet naar giga internet want dan krijg ik een nieuw modem daar heb ik nu nog geen zin in. Er hangt wel wat aan mijn huidige modem en het werkt nu goed..geen zin om alles opnieuw te gaan instellen.

Naar wifi middel wil ik ook niet..400,40...van 750,60 naar 400,40 nee dankjewel.

Timmmiieehh
Level 4

Waarom zou je een nieuwe modem krijgen? 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Vanwege de snelheid. 

0 Kudos
Noel
Level 11

Ik heb nu 775,60. Als ik juist concludeer is dat wellicht het max wat uit de connectbox te halen is.? Misschien nog net wat meer maar goed..

Ga ik nu naar giga( wat nu wifi groot heet) dan moet ik dus een nieuw modem krijgen. Volgens mij is dat dat Sagecom modem?

Dat wil ik dus niet want het loopt nu perfect en heb van alles aan de connectbox hangen. Zeer tevreden hiermee dus dan ga je niet graag over naar een nieuw modem. Wat ze wel eens zeggen.. if it aint broke don,t fix it. 

Naar wifi middel wil ik niet want zo fors met de internet snelheid achteruit.. daar bedank ik voor.

0 Kudos