Ziggo heeft nieuwe internetpakketten aangekondigd met lagere prijzen in vergelijking met de eerdere pakketten. Een 1Gbit/s-internetabonnement kost zonder korting bijvoorbeeld 55 euro per maand, 5 euro minder dan voorheen.
De nieuwe abonnementen heten Wifi-pakketten en zijn Start, Middel en Groot. Deze komen overeen met de oude Lite-, Start- en Elite-abonnementen. Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen. Wat opvalt aan de nieuwe abonnementen is dat deze nog de 'oude' snelheden vermelden. Ziggo heeft maandag namelijk de snelheden verhoogd. Vermoedelijk gelden deze verhoogde snelheden ook voor de nieuwe abonnementen, al meldt Ziggo dit niet. Tweakers heeft Ziggo hierover vragen gesteld. De nieuwe prijzen gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.
Klanten krijgen bij de nieuwe abonnementen bij het duurste abonnement ook een extra wifiversterker. Voorheen kregen 1Gbit/s-klanten één wifiversterker, net als de 200Mbit/s- en 400Mbit/s-abonnementen. Het 1Gbit/s-abo krijgt nu twee SmartWifi-pods. Het nieuwe 400Mbit/s-abonnement krijgt er nog steeds eentje. Het Wifi Start-abonnement krijgt geen gratis SmartWifi-pod.
Ziggo spreekt ook over wifigarantie, waarbij klanten een extra gratis wifiversterker krijgen als er geen 'stabiele wifi is met minimaal 50Mbit/s'. De provider spreekt over 24/7-service en een gratis monteur. Als klanten niet direct geholpen kunnen worden, krijgen ze gratis 100GB data op een Vodafone-abonnement, als ze zo'n abonnement hebben.
Bron: Tweakers.net
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@GOLDENLION67 schreef:En waarom word het vele mensen bewust moeilijk gemaakt om het Wifi middel abonnement te kiezen? Vele mensen kunnen deze optie niet kiezen als ze inloggen in Mijn Ziggo.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Nieuwe-internet-pakketten-Ziggo/td-p/1463798
Heb je de chat functie hier al geprobeerd?
Het is deels logisch dat je niet de bandbreedte kan kiezen die je al hebt. Dus echt bewust is dit niet eerder het gevolg van een onlogisch bestel systeem.
Bij een andere klant werkte die chat optie zonder problemen.
@Pasi schreef:
@Garihd schreef:
@Pasi schreef:"...Wat wel vreemd zou zijn als na 1 juli ook voor nieuwe klanten de prijs van deze abbonementen stijgen. ..."
Inderdaad ! Het zou bij Ziggo niet de eerste keer zijn, dat nieuwkomers minder betalen, dan zittenblijvers.
Vorig ( ? ) jaar haalde Ziggo ongeveer dezelfde truc uit, door de prijzen van zitten blijvers te verhogen, maar die voor nieuwkomers niet.
Dat geeft natuurlijk direct aan, wáár Ziggo zich op richt.
Het is juist andersom nieuwkomers betalen na een inflatiecorrectie doorgaans hetzelfde als bestaande klanten.
Waarschijnlijk bedoel je de vorige portfolio wijziging. Wie nu niet voor het nieuwe portfolio kiest die zal inderdaad iets meer betalen maar krijgt dan wel een hogere downloadsnelheid.
Zal Ziggo dan nu iedereen aanschrijven, dat ze beter een een wifi-abo kunnen nemen en zo voldoen aan de eisen van de ACM om iedereen te informeren ?
Waar is een die eis te vinden? Ik heb een dergelijke opmerking eerder gelezen, maar ik weet niet of daar een verwijzing bij stond.
Dat mes snijdt aan twee kanten want stelt een klant zijn privacy instellingen heel streng in dan mag Ziggo dit niet eens.
Gevonden hier dus bron
Ow maar dan kunnen ze dus ook mijn prijs automatisch verlagen 😉
@GOLDENLION67 schreef:Ow maar dan kunnen ze dus ook mijn prijs automatisch verlagen 😉
Duh 🤪 ze kunnen je omzetten naar het gewenste Wifi abonnement. Er wordt helemaal geen prijs verlaagd, dit zijn nieuwe producten.
Dat geld alleen voor aflopende contracten, het oude stilzwijgend verlengen mag niet meer.
Dus 1 keer informeren net rond die tijd is voldoende, men hoeft niet bij elke verandering klanten te informeren.
Sterker nog, welke ik ook neem, ben altijd duurder uit dan mijn oude pakket, en ik kan niet terug naar het 100 wifi abonnement.
En maar zeggen in die app dat ik een nieuw pakket moet afsluiten, ja op de glasvezel dan, want meer betalen voor hetzelfde, nooit, inflatie correctie uitgezonderd, daar heb ik voor getekend.
Alleen vraag ik me af of men klanten tegenwoordig ook actief informeert dat ze korting kunnen krijgen. Dat was toch de bedoeling dat providers klanten meer actief gingen benaderen en erop wijzen dat ze korting kunnen krijgen.
Hoe zit dat nu eigenlijk?
Hopelijk wil iemand mijn vraag ook beantwoorden of er iemand is die onlangs zijn contract verlengd heeft en wat voor korting die dan heeft gehad?
Immers Ziggo heeft de prijzen verlaagd en dan wil je toch ook de korting hebben als je voor een jaar bij tekent..toch?
Kan je een beetje verduidelijke waar je het over hebt ik kan het zo niet zien waar je precies op doelt..
Ben ook benieuwd hoe dat bij mij gaat lopen. Ik heb net eens gekeken en zag ook dat mijn snelheid verhoogd is. Heb nu een behoorlijke snelheid( heel blij mee) maar dit abo staat niet in de nieuwe abo structuren.
Weten jullie nog dat een tijd terug de abo,s aangepast zijn? Ik meen dat Complete naar max ging en max naar Giga.. zo,n abo heb ik nog.
Ik zie het nu gelukkig ook staan bij Tweakers( zie link hieronder). Daar staat ook bij dat je deze abo,s niet opnieuw af te sluiten zijn.
De grote vraag is nu kan je korting krijgen en deze snelheid behouden? Immers deze kortingen gelden voor den nieuwe abo,s. Snappen jullie wat ik bedoel? En als een van jullie verlengd hebben is het dan zo dat jullie ook weer korting gevraagd hebben omdat je verlengd? Ik neem aan van wel want je tekent immers een jaar bij, dus ook al krijg je korting mbt het nieuwe abo dan neem ik aan dat jullie ook de korting voor het betekenen aangevraagd hebben?
Als ik geen korting kan krijgen als ik deze snelheid wil behouden dan moet ik het extra geld maar accepteren en dan de korting voor het bij tekenen vragen.
Iemand die meer duidelijkheid hierover kan geven? Zou ik wel waarderen want als ik ga bellen om bij te tekenen wil ik vooraf graag weten hoe het zit...
Je zou toch ook gewoon wat korting kunnen krijgen naar mate je lidmaatschap jaren.
@Japie33 schreef:Je zou toch ook gewoon wat korting kunnen krijgen naar mate je lidmaatschap jaren.
Lidmaatschap ?? 😂 En zeker met 25 jaren een gouden speldje 🥇
Ja dat zou mijn inziens gewenst zijn, maar waarom het makkelijk maken als het moeilijk kan. De reden dat klanten handmatig een wijziging moeten doorgeven is omdat een groot deel van de klanten dit uiteindelijk om verschillende reden niet doen, reken uit je winst als Ziggo.
Ik vind het zelf geen fraaie (= eerlijk, transparante) manier van klanten bedienen maar het past binnen de kernwaarden, schijnbaar 🤔
Denk dat de algehele prijs gewoon omlaag zou moeten. Kortingen vaak een sigaar uit eigen doos toch of ben ik nou gek.
Maar goed wie gaat het patroon doorbreken hierin..
Ik hoorde wel laatst op tv dat het de bedoeling zou zijn dat de providers hun klanten meer actief gingen benaderen om aan te geven dat je als bestaande klant korting kunt krijgen.
Want als je niet actief benaderd dan weten velen ook niet dat ze korting kunnen krijgen. Hoeveel van de mensen weten dat nou eigenlijk niet vraag ik me af? Want wat je dan hoort zij zij diegenen die die welkomst bonussen betalen..de zogenaamde 'slapende' klanten.
Velen zullen denk ik ook geen zin hebben om ieder jaar over te stappen maar goed diegenen die dat wel doen hebben dus keer op keer de hoogste kortingen. Er worden spel computers weg gegeven.. bol.com bonnen van 450 Euro..enz. Misschien dat er zelfs mensen zijn die het abo weer op een andere naam zetten bijvoorbeeld van de partner om wederom de welkomst korting te krijgen..
Ca een maand geleden stond er een artikel in de krant over en daar reageerde Ziggo op en die zei, “De hevige prijzenslag in de Nederlandse telecomsector is op lange termijn niet vol te houden. Dat zegt Ritchy Drost, financieel directeur van VodafoneZiggo. Volgens hem ondermijnen de aanhoudende kortingen en promoties de markt en zorgen ze voor onrealistische verwachtingen bij consumenten. Wij zijn een bedrijf dat miljarden heeft geïnvesteerd in netwerken en diensten”, zegt Drost in een gesprek met journalisten over de jaarcijfers van zijn bedrijf. „We moeten waken voor een situatie waarin de prijzen zo laag worden gezet dat je geen rendement meer kunt maken of onder de kostprijs gaat werken. Nederland heeft een van de beste netwerken ter wereld, maar dat kan alleen zo blijven als bedrijven blijven investeren. VodafoneZiggo kiest er al jaren voor om niet mee te doen aan de extreem lage instaptarieven waarmee de concurrentie strooit. Die strategie kost het bedrijf wel klanten. In het laatste kwartaal van 2024 verloor VodafoneZiggo 30.000 internetklanten, in heel vorig jaar zo’n 100.000.“
zegt u het maar.
@Japie33 terwijl juist Ziggo bij elkaar opgeteld het hoogste bedrag aan kortingen en kados geeft. Kortom klinklare onzin wat meneer Drost daar zegt.
Terzijde Ziggo is een bedrijf je bent klant het is geen sportclub waar je lid bent.
@Noel de prijzen zijn verlaagd met de Wifi abonnementen alleen zou Ziggo de klanten hiervan op de hoogte moeten stellen.
Dankjewel @Japie33 voor je bericht.
Het vreemde is dat Ziggo zelf weer met enorme kortingen gaat strooien.
Hoe willen ze ooit dit patroon doorbreken?
Waarom niet de algehele prijs verlagen een basis prijs voor 1 Gbps want daar gaan we toch naar toe.
Ophouden met al die kortingen en op de website aangeven of uitleggen waarom je een beslissing neemt...bijvoorbeeld wie deze kortingen uiteindelijk betaalt.
Ziggo wil niet mee doen aan die instap kortingen van die providers dat snap ik. Ziggo heeft ook veel last dat een Delta, E fiber nog steeds volop ligt te werven want zij willen die 30 procent hebben voordat men überhaupt gaat leggen. Vaak wordt er ook misinformatie verspreid..is vaak gebeurt en gebeurt nog steeds.
Men ziet ook niet dat bij Ziggo je een groot FTC pakket hebt, dat het tv product van Ziggo vele malen beter is dan dat van Odido, Delta enz...Dat Ziggo ook voor bestaande klanten korting geeft want gaan zij deze niet actief benaderen heb je weer kans dat ze geloven in alle verhalen van de glasvezel providers. Ook dat magische getal 1 Gbps doet velen niet meer logisch nadenken men kijkt alleen naar cijfers( prijs en snelheid) dat is de enige focus die ze dan hebben ipv verder kijken dan je neus lang is. En eerlijk.. je kan ook besparen om je internet snelheid te verlagen bij Ziggo en daar kan je dan weer wat extra voor pakken( bijvoorbeeld standaard tv).
Ik zou bijna zeggen zet alles naar die ene hoge snelheid om of versober de abo,s. Ziggo is goed bezig want prijzen weer verlaagd maar waar ga je stoppen met spelcomputers, 450 Euro bonnen?
Eigenlijk zou er iemand moeten zijn die dit patroon kan doorbreken want ergens moeten ze het geld toch vandaan krijgen zou je zeggen. Als je als provider echt in de problemen komt waarom kaart je het niet aan op tv of bent de eerste om dit patroon een halt toe te roepen.
Kennelijk kan het toch uit..? Kennelijk hoesten de slapende klanten nog genoeg op?
Ja klopt, ongelukkige benaming, gelukkig weet iedereen wel wat ik bedoelde.
@Noel zoveel last heeft Ziggo niet van Delta-fiber of de andere Glasvezelnetwerken anders was het klantverlies nu al veel groter. Het tv product van Ziggo was ooit mischien 'vele' malen beter maar die tijd ligt toch echt achter ons.
Men moet alleen met een aflopend contract de klant wijzen op de nieuwe mogelijkheid, dus een nieuw contract, dit is maar eenmalig noodzakelijk.
Alle contractloze slapende klanten kan men rustig laten slapen.
Ik heb een oud Basic abonnement met CI+ TV en Ziggo Go, ik betaal nu voor dit abonnement 52.50 per maand, wil ik iets wijzigen kan ik een nieuw Basic abonnement afsluiten met Ci+ en ziggo go voor 59 euro, de goedkoopste optie.
Krijg dan ook weer 100/25 ipv nu 125/25.🤔🤔
Weet ik niet of ze daar niet zoveel last van hebben. Het is niet een echt grote speler zou je zeggen maar toch waar men legt ligt me ook meteen te werven.
Ik bedoel ook KPN heeft meerdere keren bij mijn ouders voor de deur gestaan en daar werden verhalen verteld wat gewoon niet klopte.
Mbt tv gedeelte ..in mijn optiek levert Ziggo een heel goed tv product. We mogen niet vergeten dat je bij internet ook het FTC gedeelte bij hebt zitten.
Over grote deel is gewoon in HD te bekijken. Sowieso NPO 123..en in goede kwaliteit.
Tv product is gewoon heel goed te noemen bij Ziggo. Mocht je willen kun je ook nog altijd je eigen hardware in zetten.
Ik zou nooit een tv product van een Delta of Odido kiezen zal altijd voor Ziggo product gaan. Maar goed ieder heeft zo zijn eigen wensen en eisen. Voor wie bepaalde zaken van belang zijn moeten dan ook maar weten wat de verschillen zijn toch..? Een gezin die af en toe wat tv kijkt zal het misschien goed zijn dat snap ik..zelf sta ik daar heel anders in.
Denk eerlijk gezegd dat sommigen vanwege de welkomst kortingen ook wel eens over kunnen zijn gestapt( wat die suprises zijn enorm) maar laten we eerlijk zijn velen houden dan ook nog tv van Ziggo erbij omdat ze weten wat de mogelijkheden ermee zijn en dat het een goed product is.
Men ziet vaak alleen maar cijfertjes( 1 Gbps up en download, Prijs, Cadeau,s ) en kijkt vaak niet langer dan de neus lang is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.