1
Vraag
2
Reacties
SteffieR

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo verjaardagspromotie - phishing

Klopt het dat ziggo een verjaardagspromotie heeft waarmee je iets kunt winnen? Dit krijg ik ineens te zien tijdens bezoek van funda. Het lijkt alsof het niet klopt..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

De melding ‘Beste Ziggo klant, Gefeliciteerd!’ is een phishing bericht en is niet afkomstig van Ziggo.
Reageer daarom niet op het bericht. 
 

Bekijk voorbeeld van de pop-up

 

Vanaf 29 februari 2020 duikt dit bericht weer op. Check actuele berichten op onze Phishing meldingen overzicht.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi SteffieR
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Vreemd hoor, dit is vast Phishing. Heb daar nog niet eerder van gehoord. Als je nog de mogelijkheid ziet om er een print screen van te maken en deze door te sturen naar phishing@ziggo.nl dan kunnen die eens kijken wat het is. En plaats ook het voorbeeld hier op de community. Dit is een mooie waarschuwing.

Voor als nog zou ik er dus niet in trappen en afwachten. Misschien dat Lycke Ziggo iets weet van een verjaardag actie :).
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Lijkt mij ook phishing, gaan ook van deze (zelfde) nep pop-ups en e-mails rond van KPN namelijk.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Er is iets mis met dit topic, want er waren al meerdere reacties. Kan worden gesloten
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
AlexHelpt wrote:
Er is iets mis met dit topic, want er waren al meerdere reacties. Kan worden gesloten

Laat een moderator eerst maar eens bekijken wat er aan de hand is met deze topic. Het is inmiddels doorgegeven aan de moderatoren. ?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Klopt. Ik begon al aan mijn verstand te twijfelen, maar dat lijkt dus mee te vallen.:slight_smile:
Ik mis mijn reactie, als eerste geplaatst.
DianadeMan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg hetzelfde via marktplaats
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Wat mij persoonlijk verbaast, is dat een Ziggo-mod hier niet direct op reageert !!

Iedere vorm ( of verdenking ) van phishing en/of hacken, door het voordoen alsof een bericht van Ziggo is, is altijd schadelijk voor Ziggo. Dat men hierop niet direct reageert, kan worden opgevat dat Ziggo phishing/hacken niet serieus neemt en zijn klanten niet wil ondersteunen en zo een kans op een data lek kan voorkomen.

Ps. Het bovenstaande geldt natuurlijk voor ieder, zich zelf respecterend bedrijf.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Als de vragenlijst anoniem is, hoe weten ze dan wie de prijs claimt? :sweat_smile:

Dank voor beeld.

Pasi

Wat mij persoonlijk verbaast, is dat een Ziggo-mod hier niet direct op reageert !!
Iedere vorm ( of verdenking ) van phishing en/of hacken, door het voordoen alsof een bericht van Ziggo is, is altijd schadelijk voor Ziggo. Dat men hierop niet direct reageert, kan worden opgevat dat ZIggo phishing/hacken niet serieus neemt en dat kan toch niet waar zijn.
Ps. Het bovenstaande geldt natuurlijk voor ieder, zich zelf respecterend bedrijf.


Hier is wel op gereageerd, maar op de een of andere manier zijn alle reacties (van gisteren) niet zichtbaar
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Door de screenprint door te sturen naar het in de reactie van EnergieBoy vermelde emailadres, bespaart een overbodige handeling door de mods én is het direct op de juiste afdeling.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
AlexHelpt wrote:
......... Hier is wel op gereageerd, maar op de een of andere manier zijn alle reacties (van gisteren) niet zichtbaar



Helaas is dat voor niemand duidelijk. Als er al gereageerd zou zijn door een Ziggo-mod, dan is er maar 1 'Best beantwoord...' tekst mogelijk, namelijk: het is WEL een poging tot phishing óf NIET ( want het is een officiële Ziggo actie ).

In dit soort serieuze zaken, moet het antwoord 100% duidelijk zijn ( voor iedereen, hoe je het ook leest ). Phishing is te serieus, om daar laconiek mee om te gaan.

Ps. dit is geen commentaar ( of aanval ) op jouw of je antwoord. Maar in tegenstelling tot hard- en/of software problemen, kan en MOET hier een 100% eenduidige antwoord worden gegeven.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Er is in het verleden al vaker aangegeven dat dit soort acties nep zijn.
Echte acties van Ziggo worden niet alleen ook op de site aangekondigd maar zijn altijd (via mail) persoonlijk gericht, dus nooit "beste Ziggo klant" maar altijd "beste mevrouw/mijnheer xxx"

Verder is er vaak weinig aan dit soort praktijken te doen omdat dergelijke sites/links maar een paar uur actief zijn en dan weer verhuizen (buiten het feit dat ze vrijwel altijd in het buitenland zitten)

Deze keer is het Ziggo, een paar maanden geleden een vliegmaatschappij die van niets wist.


edit: uiteraard mag van klanten ook enige vorm van intelligentie worden verwacht... :grin:
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Nick999 wrote:
.....edit: uiteraard mag van klanten ook enige vorm van intelligentie worden verwacht... :grin:


Dat is best een 'gevaarlijk' opmerking. De vraag is namelijk toch gesteld en ik doe GEEN uitspraken over de intelligentie van de vragensteller.
In vele jaren, heb ik geleerd dat domme vragen niet bestaan. Niet iedereen is technisch en niet alles in de wereld is technisch. Ik durf wel te beweren dat ook technici 'blinde vlekken' hebben en op die gebieden beslist domme vragen kunnen stellen.
Als iemand op dit forum ( of bij de Ziggo Helpdesk ) deze vraag stelt, dan zal hij/zij toch fatsoenlijk antwoord moeten/kunnen/mogen krijgen?
Als bij deze vraag dan een duidelijk ( consequent ) antwoord komt te staan, dan kunnen anderen er nog wat van leren ook.
Als men later op phishing zoekt en dit draadje tegenkomt, dan heeft men dan ook gelijk een duidelijk antwoord en hoeft men misschien de vraag niet te stellen.

Begrijp me goed, het is beslist geen 'aanval' op iedereen hier, die anderen proberen te helpen ( prima werk en vooral doorgaan zo !!! ), maar het beste antwoord had toch in dit geval veel duidelijker kunnen zijn.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

De melding ‘Beste Ziggo klant, Gefeliciteerd!’ is een phishing bericht en is niet afkomstig van Ziggo.
Reageer daarom niet op het bericht. 
 

Bekijk voorbeeld van de pop-up

 

Vanaf 29 februari 2020 duikt dit bericht weer op. Check actuele berichten op onze Phishing meldingen overzicht.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic