Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ziggo verhoogt prijzen per 1 juli

Tweakers.Net :

"...

Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van alle internetabonnementen

Ziggo verhoogt per 1 juli de prijzen voor alle internetabonnementen. De providers spreekt over een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5 procent voor de prijzen van de pakketten en beltarieven. Vorig jaar voerde Ziggo per 1 juli ook al een prijsverhoging door.

Het abonnement dat in absolute zin de minst hoge prijsverhoging krijgt, is het Internet Giga-abonnement, met momenteel een downloadsnelheid van 1000Mbit/s en een upload van 50Mbit/s. Dit abonnement ging een jaar geleden nog van 65,50 naar 62 euro per maand, maar per 1 juli 2023 komt er een euro per maand bij en wordt 63 euro het nieuwe tarief, blijkt uit de tarievenpagina. De genoemde uploadsnelheid van het Giga-abonnement gaat vanaf mei omhoog naar 75Mbit/s; veel andere abonnementen krijgen dan ook hogere uploadsnelheden....

 

 

aa.png

 

bb.png



Natuurlijk wordt tegenwoordig alles duurder, o.a. door inflatie. Maar terwijl KPN de prijzen verlaagt, gooit Ziggo nog eens gemiddeld 8,5% er bovenop. En als Ziggo nu één van de goedkopere providers was, dan alla. Maar Ziggo is al verreweg de duurste 😠 !

Of zou Ziggo te veel geld hebben besteed aan b.v. allerlei sponsor contracten 😧 en alle hoge kortingen die nieuwe klanten wel krijgen ??

Na de verhoging van vorig jaar, heb ik direct een extra pakket afgezegd en binnenkort maar eens kijken of we qua tv en/of internet nog een stapje omlaag kunnen, want het wordt ondertussen bij Ziggo bijna onbetaalbaar !!

Misschien dat bij andere providers de tv kwaliteit wat minder is, maar daar is de prijs dan ook fors lager en het internet beter én symmetrisch. Bij Ziggo betalen we ondertussen de hoofdprijs, maar daar is de geleverde kwaliteit ( b.v. de EPG, de app, ZiggoGo.Tv, ... ) beslist niet naar.

Zo maakt Ziggo de keuze of we z.s.m. moeten overstappen, wel erg gemakkelijk. Want zodra hier dit jaar glasvezel is gelegd, ben ik direct weg !! Misschien kom ik het jaar daarna dan wel weer terug, maar dan is het met 50% korting een heel ander verhaal !

 

153 Reacties 153
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ziggo gaat er hier uiteindelijk uit.

Zodra ik hier glasvezel heb (die word binnenkort aangelegd) neem ik eerst een test abonnementje zodra dat goed blijkt te werken ook met tv kijken via internet dan ga ik langzaam helemaal over naar glas.

 

TV ga ik dan via NLZIET kijken met een mediaspeler dus ook geen coax meer nodig dan.

Denk dat dat stuk goedkoper is en tegelijk sneller synchrone Internet.

 

Ik was dit al zo'n beetje van plan omdat ik de prijzen veel te hoog vind en teveel storingen maar nu de prijzen ook nog eens verhoogd worden en met best wel veel ben ik steeds zekerder van mijn zaak.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Ook hier gaat Ziggo nu de deur uit zodra er glas ligt! Dit is de zoveelste exorbitante prijsverhoging!  De zoveelste in korte tijd. Ik kan niet verder downgraden, heb al basic, ik kan dit er niet meer bijhebben. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo verhoogd elk jaar de prijs, dus waarom vind Tweakers dit noemenswaardig, dat het vorig jaar ook al was?

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Alles-in-een-start gaat van € 59,00 naar € 64,25 ! Niet normaal. Ik vond de prijsverhoging van vorig jaar al heftig. Ook maar eens kijken wat te doen met mijn huidige abonnement. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind de prijsverhoging onverantwoord groot! 
Totaal niet verhouding tot het gebodene.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Ik mis de prijzen voor internet Only basic,  heeft iemand die voor mij?

Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes

Ze hebben het geld nodig voor ziggo go denk ik. Maar het doet zeer .....

Maar helaas, dat was de spreekwoordelijke druppel. Magenta is connected.

 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Dat doen ze ieder jaar zoals met alle providers. Met een gedegen reactie. Dit jaar zelfs met een tip in het artikel dat je zelfs kunt opzeggen omdat het een verhoging is die niet alleen gebaseerd is op inflatie. Een verhoging op basis van hogere inkoopkosten geen inflatiecorrectie is,

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JanAssen  schreef:

...Dit jaar zelfs met een tip in het artikel dat je zelfs kunt opzeggen omdat het een verhoging is die niet alleen gebaseerd is op inflatie. Een verhoging op basis van hogere inkoopkosten geen inflatiecorrectie is,


Ehhh ?



Volgens Ziggo.nl:

"...Mag ik mijn contract opzeggen?

De inflatiecorrectie wordt toegepast volgens de algemene voorwaarden van je abonnement. Daarom is het niet mogelijk om je abonnement kosteloos op te zeggen voor het einde van je contract. ..".


Maar volgens Arnoud Engelfriet is dat onzin en kan dan juist wel kosteloos worden opgezegd !


Edit : logje aangepast.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi > Ik denk dat @JanAssen dit stukje tekst bedoelt in het artikel

 

Schermafbeelding 2023-03-09 085248.png

 

Zie ook de reactie van Arnoud Engelfriet op de prijsverhoging van vorig jaar: Ziggo stopt prijsverhogingsrecht in voorwaarden om opzegging te voorkomen, wacht wat? - Ius Mentis

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Jeetje, Alles-in-1 Complete met €6,75 omhoog.

Die komt wel even aan zeg!

Zeker het meest gekozen pakket.

Internet verhoging met €5,-

TV verhoging met €1,50

Vast tel.lijn verhoging met €0,25

 

Laten we vooral eens de reacties afwachten nadat de mails verstuurd worden naar de klanten. Dit gaat helemaal nergens meer over.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het gaat helemaal de verkeerde kant op bij Ziggo.

 

KPN ligt in een deuk !

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

van 86,50 toen ik bij ziggo kwam naar 98,75 als deze verhoging doorgaat en geen 1 april grap is .

 

inflatie hm wat er veranderd is dat alles in een max ziggo sport totaal erbij is gekomen en espn1 

 

zo zie je maar . wat opvallend is dat ik voor vodafone minder ben gaan betalen meer mb's

dubbele data had ik totaal 4gb 16,24

nu 10 gb 15,00 giga byte 

 

 

P00fy62

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het wordt maar eens tijd om een andere provider te nemen.

A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@JanAssen bij mij Internet Basic met kabel TV + eur 4,60. Dat is 10% precies inflatie correctie?

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

@A-B  Thanks! Jij moet dan nu 44,60 betalen?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Wat ik mij afvraag, zullen ze de minmaal 9 miljoen aan sponsorgeld voor Ajax ook met 8,5% verlagen voor inflatie correctie? Want blijkbaar heeft Ziggo daar wel elk jaar genoeg geld voor...

A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@JanAssen Nee, bij mij wordt t inclusief TV eur 50,60

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Zojuist bericht gehad van Ziggo. Ik ga voor mijn internet basic 50/20 van € 35,- naar € 38,50. Dat is een verhoging van 10%. Ik voel mij bekocht en ga op zoek naar wat anders. Iemand tips? Ben op zoek naar een betrouwbare aanbieder max €35,- p/mnd.  Glas is er nog niet maar komt eraan. 

Uitgelicht topic