Totaal.Tv : Ziggo stunt met ‘gratis tv en internet’ in prijzenslag in glasvezelgebieden maar alleen voor nieuwe klanten.
Blijkbaar wordt Ziggo steeds wanhopiger. In plaats dat Ziggo extra aandacht aan haar huidige klanten schenkt, geeft Ziggo kapitalen uit voor nieuwe klanten. Terwijl Ziggo de prijzen voor de huidige klanten blijft verhogen en/of haar service afbouwt, want al die cadeaus moeten natuurlijk betaald worden en dat kan natuurlijk niet ten koste gaan van de bonussen van het management !
Dat zo steeds meer Ziggo klanten overstappen, naar een veel goedkopere ( met welkomst bonus ) concurrent, dat blijkt Ziggo nog steeds niet te begrijpen.
Maar of al die cadeaus werkelijk helpen, dat is maar de vraag. Natuurlijk is het een lokkertje voor nieuwe klanten, maar na een jaar vervalt die korting en moet men de ( hoge ) Ziggo prijzen gaan betalen. Grote kans dat men dan weer overstapt, want die ervaring heeft men inmiddels en na éénmaal een overstap te hebben gedaan, komt men er achter dat het net zo makkelijk is als een nieuwe telefoon provider : oude sim eruit, nieuwe erin en bellen maar.
Gelukkig is hier onlangs glasvezel gelegd en heb ik een Odido abonnement mét grote welkomst bonus. Binnenkort dus Ziggo klant af en misschien volgend jaar ( afhankelijk van Ziggo's welkomst bonus ) weer Ziggo klant ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Consumer broadband subscribers decreased by 25,500 in the quarter, amidst the continued
promotional intensity in the market. This represents a 1,900 improvement compared to the
previous quarter decline of 27,400, supported by higher sales activity🙄
Improvement, positive thinking. 😉
Vijfentwintigduizend klanten in een kwartaal verliezen is toch niet best.
Zeker als je dat afzet tegen de mega kortingen die nieuwe klanten krijgen.
Blijkbaar biedt Ziggo toch te weinig aan de huidige klanten voor de prijs die ze vraagt.
Ik heb wel een paar suggesties…
En dat is niet de prijs verhogen voor de zittende klanten om de omzet op peil te houden.
@wewanl ik zie maar 1 suggestie.
Ik heb twee suggesties die eventueel gecombineerd mogen worden
A) Upload flink omhoog (100 % of meer)
B) Abonnement prijs flink omlaag (10 - 20 Euro) omlaag zodat het goedkoper wordt als de glasproviders. Het is nu eenmaal een minder (asymmetrisch) product/dienst.
Mijn (contract) jaar is weer om dus ik ben weer flexibel. Gisteren Odido folder in de bus: Eerste 12 maanden voor 15 Euro bij 2 jaar contract.
Ik ben het met je eens, Digibaro.
Ziggo moet drastisch zakken met zijn prijzen of snel overschakelen op glasvezel tot in de woning.
https://tweakers.net/nieuws/228154/vodafoneziggo-verloor-25500-klanten-voor-vast-internet.html
VodafoneZiggo gaat geen nieuwe dingen doen om de daling in klanten te stoppen en blijft inzetten op onder meer gigabitsnelheden en SmartWifi-pods voor het vergroten van wifibereik..
😕
@wewanl dat zijn in ieder geval 2 suggesties. Weliswaar zie ik eea niet snel gebeuren, maar toch......
@digibaro schreef:https://tweakers.net/nieuws/228154/vodafoneziggo-verloor-25500-klanten-voor-vast-internet.html
VodafoneZiggo gaat geen nieuwe dingen doen om de daling in klanten te stoppen en blijft inzetten op onder meer gigabitsnelheden en SmartWifi-pods voor het vergroten van wifibereik..
😕
Dus alleen al het afgelopen KWARTAAL verloor Ziggo 25.500 klanten !
Vodafone kreeg er dan wel 11.500 mobiele klanten bij, maar de inkomsten daarvan zullen veel lager zijn dan het verlies van Ziggo's tv/internet abonnementen. Aangezien Ziggo's abo's veel duurder zijn dan Vodafone bel/data abonnementen.
Het wordt m.i. hoog tijd dat Ziggo een andere ( klant vriendelijker ) koers gaat varen, anders loopt Ziggo leeg en blijven er alleen 1 jaars klanten over, die vanwege de hoge welkomst korting wel ( 1 jaar ! ) voor Ziggo kiezen. Terwijl Ziggo juist aan die groep geheel niets verdient of daarop zelfs verlies maakt !
Eens, maar vroeger of (te)later zal Ziggo toch iets moeten gaan doen om het tij te keren. Want je kunt moeilijk jaar op jaar de prijzen verhogen om het te compenseren. Overigens is hier geen standaard oplossing voor, klanten stappen om verschillende redenen over naar andere providers. "De overstapweken" was ooit een mooie Ziggo slogan, helaas hebben de bestaande klanten van Ziggo deze nu heel letterlijk genomen en stappen echt over.
Misschien als extra suggestie: Stop met de nieuwe klanten bonus, dat is onhoudbaar toch.
@wewanl schreef:Ik ben het met je eens, Digibaro.
Ziggo moet drastisch zakken met zijn prijzen of snel overschakelen op glasvezel tot in de woning.
Dan worden de abonnementen juist veel duurder om de aanleg daarvan te bekostigen. Snel uitrollen/ omschakelen kan om legio reden gewoonweg niet dat gaat echt wel een paar jaar duren. Zakken in de prijs is niet realistisch minder of nog beter een jaar of twee geen inflatiecorrectie/prijsaanpassing is realistischer.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal wel mee vallen. Als de huidige trend de komende 5 jaar doorzet wordt het mogelijk anders.
Die pods zullen echt niet helpen. In de strijd om klantbehoud of zelfs nieuwe klanten rn de hoge download ook niet. Klanten staren zich vooral blind op de nummertjes dus de lagere upload ten opzichte van de download in combinatie met de kosten. Zal een klant naar een andere provider doen overstappen zeker vanwege de nieuwe klanten korting bij de andere provider.
Ik ben geen financieel deskundige maar deze cijfers lijken mij het belangrijkste.
Er zijn ook klanten die wel blijven maar vooral downgraden naar bijvoorbeeld internet only of een lagere snelheid en goedkoper tv pakket.
"De totale omzet van het bedrijf daalde met 0,5 procent naar 1,03 miljard euro. Het nettoverlies kwam uit op 121 miljoen euro, waar dat vorig jaar in dezelfde periode 58 miljoen euro was."
De financiële cijfers zien er inderdaad niet superslecht uit, toch zijn er voldoende rode vlaggen te zien om wel wat zorgen te hebben in de top van het bedrijf.
Maar goed, we kunnen allemaal zien dat Ziggo de duurste provider is op dit moment (al een tijdje trouwen), al ligt het ook een beetje aan wat je allemaal wilt afnemen bij de providers. Dus het is niet heel gemakkelijk beoordelen.
Moet zeggen dat de techniek bij Ziggo het, bij ons, goed doet dus daar geen klachten over, maar toch maken we de overstap om redenen die bij Ziggo inmiddels wel bekend zijn. Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite om wat meer te betalen als je daarvoor ook een stukje service terugkrijgt.
Zo ga ik ook naar de lokale opticien, waar ik (veel) meer betaal dan bij grote ketens. De service is niet te vergelijken namelijk. Niet dat de ketens slecht zijn, absoluut niet, maar het verschil is zo groot dat ik dat de prijs wel waard vind.
Helaas zien we dat niet terug bij Ziggo en dan kan ik net zo goed voor de goedkoopste oplossing kiezen, daar heb je dezelfde service maar dan voor een fractie van de prijs.
Goed dat je noemt dat het duurste provider zijn puur ligt aan wat men afneemt.
Als de welkomst kortingen buiten beschouwing worden gelaten valt het in sommige opzichten best mee vooral als je alleen internet vergelijkt.
Het enige struikelpunt is dan de lage upload maar dat hebben de klanten met een telefoon/koper verbinding ook en die klanten betalen hetzelfde als een klant met een glasvezel verbinding.
Persoonlijk gezien lijkt de service van Ziggo net zo goed als bij de andere providers als je de juiste weg bewandeld. Verder als het product maar goed werkt dus de verbinding dan is de rest niet van belang. Wat op dit moment jammer is dat er een paar hardnekkige problemen spelen bij een groep klanten.
Maar de g0ede huidige service komt onder druk te staan door de aankondiging verder op kosten willen te besparen. De meeste kostenbesparing kan je op dit moment alleen nog bereiken door te bezuinigen op kosten voor personeel en materiaal. Ziggo kan hierdoor in een neerwaartse spiraal terecht komen en een budgetprovider met premium prijzen worden.
Zonder glasvezel tot in de woning komt het nooit meer goed
@wewanl schreef:Zonder glasvezel tot in de woning komt het nooit meer goed
Oh en waarom niet? Welke onderbouwing heb je dat Ziggo dan wel klanten kan vasthouden?
Als je nu schreef zonder hogere upload zou ik nog mee gaan. Het zal voor de providertak Ziggo en de klanten nauwelijks verschil maken via welke techniek of signaal drager de dienst wordt geleverd. Door juist over te stappen naar volledig IPTV en eventueel GPON wordt het verschil met de overige providers nog kleiner dan het nu al is. Dus stapt men nog makkelijker over en dan met zowel de vaste en de mobiele aansluiting.
Hoe Ziggo het product levert zal geen tot weinig verschil maken in de maandlasten en dat zal toch de belangrijkste drijfveer blijven bij het maken van een keuze.
Bij Odido ben je wel afhankelijk op welk glasvezelnetwerk je zit, Odido heeft namelijk geen eigen netwerkwerk maar huurt deze bij diverse aanbieders, zo betaal je 10€/mnd meer als je net als hier op KPN netwerk zit, i.p.v. Dutchfiber? o.a.
In diverse reacties word aangegeven dat Ziggo beter over kan gaan naar glasvezel, op heel veel plaatsen zou dat zonder opnieuw glasvezel aan te leggen kunnen, het enige wat Ziggo dan moet doen net als diverse providers doen contracten afsluiten met glasvezelnetwerk beheerders, denk hierbij aan Odido e.a. die contracten hebben bij b.v. KPN of andere glasvezelnetwerk beheerders.
Alles overziend kom ik tot de conclusie dat de strategie van Ziggo om klanten te behouden niet werkt.
En als ik dat zie dan ziet Ziggo dat ook.
Dus zal er iets moeten gebeuren.
Persoonlijk is het feit dat ik met de CI+ en Humax minder mogelijkheden heb en er niets voor terug komt een extra reden om binnenkort over te stappen op KPN of Odido, meer betalen voor minder werkt bij mij namelijk niet zo goed.
Glasvezel klinkt gewoon moderner. Coax wordt geassocieerd met vroeger, net zoals een VHS band.
Dit imago blijft aan Ziggo kleven zolang het coaxkabel gebruikt.
Het is toch zo, Ziggo heeft Glasvezelnetwerk tot aan verdeelkast. Daarna komt Coax in huis.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.