Vraag
Reacties
Pasi
Level 19

Ziggo stunt met ‘gratis tv en internet’ maar alleen voor nieuwe klanten

Totaal.Tv : Ziggo stunt met ‘gratis tv en internet’ in prijzenslag in glasvezelgebieden maar alleen voor nieuwe klanten.

Blijkbaar wordt Ziggo steeds wanhopiger. In plaats dat Ziggo extra aandacht aan haar huidige klanten schenkt, geeft Ziggo kapitalen uit voor nieuwe klanten. Terwijl Ziggo de prijzen voor de huidige klanten blijft verhogen en/of haar service afbouwt, want al die cadeaus moeten natuurlijk betaald worden en dat kan natuurlijk niet ten koste gaan van de bonussen van het management !
Dat zo steeds meer Ziggo klanten overstappen, naar een veel goedkopere ( met welkomst bonus ) concurrent, dat blijkt Ziggo nog steeds niet te begrijpen.

Maar of al die cadeaus werkelijk helpen, dat is maar de vraag. Natuurlijk is het een lokkertje voor nieuwe klanten, maar na een jaar vervalt die korting en moet men de ( hoge ) Ziggo prijzen gaan betalen. Grote kans dat men dan weer overstapt, want die ervaring heeft men inmiddels en na éénmaal een overstap te hebben gedaan, komt men er achter dat het net zo makkelijk is als een nieuwe telefoon provider : oude sim eruit, nieuwe erin en bellen maar.

Gelukkig is hier onlangs glasvezel gelegd en heb ik een Odido abonnement mét grote welkomst bonus. Binnenkort dus Ziggo klant af en misschien volgend jaar ( afhankelijk van Ziggo's welkomst bonus ) weer Ziggo klant ?

74 Reacties 74
Meldingen
Aan Uit
wewanl
Level 17

Als er zoveel klanten weer over zouden stappen naar Ziggo, is dat niet wat de afgelopen jaren uit de kwartaalcijfers blijkt.

Daaruit blijkt alleen maar een aanhoudend klantenverlies. 

** Bericht aangepast door moderator op basis van huisregels ** 

0 Kudos
Hatolex
Level 16

@wewanl  , dat  komt omdat dit eigenlijk pas ongeveer 1 jaar speelt. En die 1of 2 jarige contracten lopen nog bij de nieuwe provider. Daarmee wil niet gezegd zijn dat ziggo marktaandeel inlevert natuurlijk.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

Deels ontopic, maar volgens de huisregels en kernwaardes (denk ik):

Ziggo en andere providers stunten idd met allerlei cadeaus, het is bijna de standaard geworden.

Toch lijkt het voor Ziggo niet geheel goed uit te pakken, als we kijken naar aantallen klanten/ RGU's. 

Waar Ziggo, in mijn ervaring, wel sterk afwijkt, is in aanbod na de actieperiode. Als je bij Ziggo al een aanbieding krijgt bij verlengen is deze beduidend minder gunstig dan bij Odido bijvoorbeeld. Ook KPN is bij nieuwe verlenging, vaak al flink voor aflopen jaar contract, veel interessanter. Wel moet je bij alle providers zelf contact zoeken, maar Ziggo is (mijn ervaring) wel de meest starre van de aanbieders.

Mogelijk dat dit komt doordat Ziggo altijd marktleider is geweest, dan is bijsturen en aanpassen op veranderende markt maar zeer ingewikkeld en gaat vaak gepaard met een flinke stap terug doen. 

Full ontopic:

Fijn voor potentiële nieuwe klanten dat ze zeer welkom zijn bij Ziggo (zou raar zijn als dat niet zo was 🤔), gewoon de prijskortingen pakken, je rit uitzitten, en tijdig kijken naar je volgende nieuwe provider die je met open armen ziet komen. 

Sommige (providers) zien je ook gewoon net zo graag vertrekken, daar hebben ze geen enkel probleem mee.🥳 Dus voel je niet schuldig als je geen vaste trouwe klant label opgespeld krijgt. (of hoe die labels tegenwoordig ook heten).

Buurman
Level 15

@Hatolex  schreef:

@wewanl ik denk dat 90% overstapt voor de actie prijs. Het kabeltje waar internet uit komt zal menigeen een zorg zijn, want het jaar daarop stappen ze weer over naar ziggo vanwege de actie prijs. 

Ja, ik hoor ook tot die 90% die vanwege het gunstige aanbod is overgestapt naar glasvezel, maar ik hoor ook tegelijk tot de 10% die totaal niet de intentie  meer heeft om weer terug te keren naar Ziggo. We zitten goed hier bij KPN en zijn er tevreden mee zoals we tevreden waren en goed zaten bij Ziggo. Nee, dat overstap gedoe in de toekomst hoeft niet nog een keer op onze leeftijd……het is goed zo.

VZWatcher
Level 13

De welkomstkortingen spelen al veel langer dan een jaar. Ik denk ongeveer al drie jaar. Contracten voor nieuwkomers van twee jaar zijn iets van het afgelopen jaar. Daarvoor was het vrijwel altijd een jaar.

Het verhaal dat het klantverlies bij Ziggo vooral komt door kortingen die door andere providers wordt aangeboden dat klopt ook ni3t echt. Ziggo bood in dezelfde periode ook kortingen aan die in de meeste gevallen ook nog eens hoger lagen dan andere providers.

HBO Fan
Level 15

@Buurman 

Uit nieuwsgierigheid: wat als Ziggo stunt en zegt... Stap nu over en krijg een jaar lang All in 1 Super Compleet Max met alles in begrepen voor 50% korting? Zou u dan toch niet overwegen om terug te keren voor een jaartje?

Buurman
Level 15

@HBO Fan  schreef:

@Buurman 

Uit nieuwsgierigheid: wat als Ziggo stunt en zegt... Stap nu over en krijg een jaar lang All in 1 Super Compleet Max met alles in begrepen voor 50% korting? Zou u dan toch niet overwegen om terug te keren voor een jaartje?

Nee, @HBO Fan op de eerste plaats die super all in Max hebben we niet nodig, we zijn tevreden met onze huidige snelheid 200/200 ( 100/100 zou ook voldoende kunnen zijn) en twee TV+ boxjes zonder extra pakketten en streamingdiensten. Onze TV interesse is maar beperkt tot pakweg 20 zenders. Mijn echtgenote is nu een beetje gewend aan de bediening van de TV box met name het opnemen en terugkijken. Zij vind het ook goed zo. We zitten tot juni 2026 bij KPN in contract en het werkt allemaal perfect met volle tevredenheid. Onze straat is al sinds 2014 verglaast en hadden de overstap al meerdere jaren geleden al als wens. Nee, ik wil mijn echtgenote niet weer opschepen met weer een andere TV provider en TV boxje. Ziggo is voor ons historie 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Toch wel verschil: inmiddels voor iedere nieuwe klant op iedere postcode.

Bert_0-1728582882672.png

0 Kudos
xJBx
Level 8

@Bert  schreef:

Inmiddels voor iedere nieuwe klant op iedere postcode:

Bert_0-1728582882672.png

Leuke korting, alleen jammer van de contractduur van 2 jaar. Bij 1 jaar is het voor 6 maanden zag ik. 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

En klik dan ook als voorbeeld op 'ja' in plaats van 'nee'

Pineapple_0-1728583591882.png

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Aha, niet van toepassing.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Helemaal niet inmiddels, dat Sport Totaal is al veel langer een standaard keuze optie, gelukkig kan er ook iets anders worden gekozen. Alleen moet men daar wel alert op zijn anders wordt je iets opgedrongen wat mogelijk ongewenst is.  Ook de in het artikel genoemde kortingen zijn er al een paar weken.

Screenshot_20241006-160341_Chrome.jpg

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter

@Hatolex  schreef:

... jouw lievelingsargument, "de bonus voor de aandeelhouders" is net zo belangrijk...

FNV schreef in 2022 : Vorig jaar werd er €530 miljoen uitgekeerd als dividend.

FNV dividend.png

Nu gaat het wel over VodafoneZiggo, maar dat bedrag moet dus wel door alle Vodafone & Ziggo klanten worden opgebracht en zal waarschijnlijk naar het buitenland verdwijnen.

Een dividend uitkering wordt ieder jaar gedaan, terwijl ook de VodafoneZiggo aandelen steeds duurder worden, waardoor de waarde van de aandeelpakketten ( van de aandeelhouders ) steeds groter wordt. Als ze die aandelen verkopen, dan krijgen ze een veelvoud van wat ze ooit hebben ingelegd, plus het dividend wat ze al die jaren opstrijken ! Met geld maak je geld en jan-met-de-pet maar betalen !

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Pasi 

Je weet dat de omzet/winst van Odido waarschijnlijk ook naar het buitenland verdwijnt. Warburg Pincus is net zo Amerikaans als Liberty Global, en de andere aandeelhouder Apax is Brits.

Wat voor VodafoneZiggo opgaat is voor de Odido klanten niks anders, om de Delta en Caiway klanten niet te vergeten EQT is Zweeds en Stonepeak is ook Amerikaans. Zelfs KPN is voor 16%  van een Amerikaans bedrijf.

0 Kudos
Hatolex
Level 16

@Pasi , het lijkt me toch volkomen logisch, dat als je ergens in investeert daar ook het rendement  van wil genieten. 

Template
Level 17

@Garihd wrote:

@Pasi 

Je weet dat de omzet/winst van Odido ook naar het buitenland verdwijnt. Warburg Pincus is net zo Amerikaans als Liberty Global, en de andere aandeelhouder Apax is Brits.

Wat voor VodafoneZiggo opgaat is voor de Odido klanten niks anders.

Ja en een ervan heeft destijds ook Casema, @Home@Home en Multikabel gekocht en samengevoegd tot Ziggo met tussenstap die ik nu niet ga benoemem. Dus dat Odido zal ook wel weer verkocht worden. Misschien als Ziggo klein genoeg is mag Liberty het wel kopen en samengevoegen met Ziggo en verdwijnt Odido en is de circle weer rond 

Garihd
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd wrote:

@Pasi 

Je weet dat de omzet/winst van Odido ook naar het buitenland verdwijnt. Warburg Pincus is net zo Amerikaans als Liberty Global, en de andere aandeelhouder Apax is Brits.

Wat voor VodafoneZiggo opgaat is voor de Odido klanten niks anders.

Ja en een ervan heeft destijds ook Casema, @Home@Home en Multikabel gekocht en samengevoegd tot Ziggo met tussenstap die ik nu niet ga benoemem. Dus dat Odido zal ook wel weer verkocht worden. Misschien als Ziggo klein genoeg is mag Liberty het wel kopen en samengevoegen met Ziggo en verdwijnt Odido en is de circle weer rond 

Klopt, net als de netwerken ODF  en Delta-fiber het zijn beleggingen die moeten rendement opbrengen. En niet gebruikte huisaansluiting kost geld zo eenvoudig is het, en Ziggo heeft 5 miljoen ongebruikte huisaansluitingen.

Als VodafoneZiggo heel klein wordt is de kans ook aanwezig dat EQT/Stonepeak de boel overneemt dat hebben ze eerder met KPN geprobeerd.  Het is maar net wie de dikste geldbuidel heeft of de langste adem.

Template
Level 17

@Garihd Echter Liberty en Vodafone zelf zijn groot genoeg. Dus dat hoeft niet te gebeuren. Met welk bedrag ze ook komen, zolang de eigenaar weigert te verkopen. Voorbeeld jaren geleden Sony die weigerde ook aan Disney te verkopen, ondanks de bedragen die Disney bood aan Sony. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd Echter Liberty en Vodafone zelf zijn groot genoeg. Dus dat hoeft niet te gebeuren. Met welk bedrag ze ook komen, zolang de eigenaar weigert te verkopen. Voorbeeld jaren geleden Sony die weigerde ook aan Disney te verkopen, ondanks de bedragen die Disney bood aan Sony. 

Dat groot genoeg zijn doet er niets toe. Dat bedoel ik met de lange adem. Sommigen investeren voor de lange termijn.

0 Kudos
wewanl
Level 17

De nieuwe kwartaalcijfers van VodafoneZiggo zijn bekend.

Volgens mij weer niet best.

Gossiepossie, hoe komt dat nou toch? 🙄