Totaal.Tv : Ziggo stunt met ‘gratis tv en internet’ in prijzenslag in glasvezelgebieden maar alleen voor nieuwe klanten.
Blijkbaar wordt Ziggo steeds wanhopiger. In plaats dat Ziggo extra aandacht aan haar huidige klanten schenkt, geeft Ziggo kapitalen uit voor nieuwe klanten. Terwijl Ziggo de prijzen voor de huidige klanten blijft verhogen en/of haar service afbouwt, want al die cadeaus moeten natuurlijk betaald worden en dat kan natuurlijk niet ten koste gaan van de bonussen van het management !
Dat zo steeds meer Ziggo klanten overstappen, naar een veel goedkopere ( met welkomst bonus ) concurrent, dat blijkt Ziggo nog steeds niet te begrijpen.
Maar of al die cadeaus werkelijk helpen, dat is maar de vraag. Natuurlijk is het een lokkertje voor nieuwe klanten, maar na een jaar vervalt die korting en moet men de ( hoge ) Ziggo prijzen gaan betalen. Grote kans dat men dan weer overstapt, want die ervaring heeft men inmiddels en na éénmaal een overstap te hebben gedaan, komt men er achter dat het net zo makkelijk is als een nieuwe telefoon provider : oude sim eruit, nieuwe erin en bellen maar.
Gelukkig is hier onlangs glasvezel gelegd en heb ik een Odido abonnement mét grote welkomst bonus. Binnenkort dus Ziggo klant af en misschien volgend jaar ( afhankelijk van Ziggo's welkomst bonus ) weer Ziggo klant ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@wewanl schreef:Glasvezel klinkt gewoon moderner. Coax wordt geassocieerd met vroeger, net zoals een VHS band.
Dit imago blijft aan Ziggo kleven zolang het coaxkabel gebruikt.
Dat is natuurlijk pure onkunde. En dan nog lees ik geen onderbouwing wat klantbehoud of aanwas zal geven bij een omschakeling naar ftth.
@Havanna die minder mogelijkheden is via de DVB techniek eigenlijk al vrij lang het geval Ziggo/Liberty Global heeft niet voor niets voor cloudopname en de IP techniek gekozen voor het terugkijken. Wie meer mogelijkheden wil wordt naar de Next of de Mini en minimaal TV Compleet gedwongen voor het opnemen en 7 dagen terugkijken.
Vooral dat 7 dagen terugkijken is bij de overige providers bijna standaard bij een basis tv abonnement.
Juist dat coax heeft een zeer gedateerd imago.
Al komt er Docsis 50 op, het blijft oudbollig aanvoelen bij steeds meer consumenten.
Ziggo wordt links en rechts voorbij gestreefd met internet snelheid. Alleen met de prijsstelling zit Ziggo nog aan de top.
@wewanl schreef:Juist dat coax heeft een zeer gedateerd imago.
Al komt er Docsis 50 op, het blijft oudbollig aanvoelen bij steeds meer consumenten.
Ziggo wordt links en rechts voorbij gestreefd met internet snelheid. Alleen met de prijsstelling zit Ziggo nog aan de top.
Dan moeten de consumenten wat meer onderzoek doen dat oubollig aanvoelen hoor ik bijna nergens om mij heen graag het wordt juist als betrouwbaarder gezien dus graag onderbouwing voor die uitspraak.
Dat die leverbare bandbreedtes hoger worden maakt weinig verschil zelfs al kan Ziggo exact hetzelfde leveren, de keuze tussen providers veranderd niet. Dus de onderlinge strijd om de klant zal nooit veranderen.
Los van welke techniek Ziggo ook gebruikt. Wel ben ik van mening dat het onderhouden van het COAX netwerk duurder is dan een Glasvezel netwerk. Dit zal doorwerken in de abonnementsprijs en dan maakt het nogal een verschil of je de onderhoudskosten met 1.000.000 of met 3.000.000 huishoudens moet delen.
Links of Rechtsom zal Ziggo nog meer moeten doen dan ze al deden, ze zijn al besparingsprogramma's gestart. Dit dempt het verlies enigszins maar huidige maatregelen zullen niet eindeloos effect hebben. Er zal een tandje, of twee, bij gezet moeten worden.
- kosten besparen
- personeelskosten herzien
- inkomsten verhogen
- nieuwe producten lanceren
- etc
- etc.
Maar tot nu toe werkt het allemaal niet zo als er bedacht was. Tja, het is wat het is vrees ik.
@wewanl schreef:Glasvezel klinkt gewoon moderner. Coax wordt geassocieerd met vroeger, net zoals een VHS band.
Dit imago blijft aan Ziggo kleven zolang het coaxkabel gebruikt.
Dit is precies de vinger op de zere plek. Het pijnpunt dus. Coax is feitelijk gezien nog steeds een uitstekende techniek om diensten als televisie en internet te leveren. Net als Nokia voor de komst van smartphones zoals iPhone een prima telefoon was om mobiel te telefoneren (en nog steeds overigens). Maar Nokia heeft de slag verloren omdat het oubollig is voor gebruikers in vergelijk met de huidige smartphones van bijvoorbeeld Apple en Samsung.
En hier loopt Ziggo nu ook tegen aan. Coax is in de perceptie van de gebruikers oubollig in vergelijk met glasvezel. De prijs is vrijwel gelijk en als de consument dan de keuze moet maken dan kiest het voor het nieuwere glasvezel. Niet omdat glasvezel hen zoveel betere diensten levert maar meer omdat het mensen eigen is om het nieuwste te willen gebruiken, zeker als e prijs met het oudere product gelijk is.
En er zijn nog meer gelijkenissen met het vergelijk met Nokia. En nu wil ik niet oneerbiedig overkomen en aan leeftijdsdiscriminatie doen. Net als bij de Nokia mobiele telefoon blijven vooral klanten met een oudere leeftijd een voor hen oude en vertrouwde dienst/techniek trouw. Waarom veranderen als iets wat je allang hebt goed is. vraagt men in die leeftijdscategorie af. Maar uit het vergelijk met Nokia blijkt dat dit heel lang goed gaat maar dat ook klanten uit deze groep op enig moment afhaken. En dat Ziggo in dezelfde spiraal als Nokia zit, is te zien als een korte blik op dit forum en andere plekken op internet waar kritisch over Ziggo wordt gepraat wordt gelegd. Het zijn vooral mensen met een oudere leeftijd die Ziggo hoog en laag blijven verdedigen. En daarbij hebben zij feitelijk voor een groot deel gelijk dat glasvezel niet zaligmakend is en dat het gras bij de buren niet groener is. Maar voor een hele grote groep consumenten is een nieuwere techniek meer sexy.
En wat - en dat zie je op dit forum ook - de Ziggo verdedigende klanten ermee uiteindelijk bereiken is dat men zichzelf bij anderen wegzet als niet objectief. En dat versterkt dan weer de aversie die tegen coax en Ziggo ontstaat. En daarom moeten providers ook heel stoppen met het labeltjes geven aan klanten op dit soort forums, Het wekt alleen maar nog meer overstap perikels op. Maar deze laatste alinea staat eigenlijk los van deze discussie maar is wel een mogelijk gevolg voor iets wat wel tot deze discussie hoort namelijk het verlies van klanten.
Helemaal eens met je bericht.
Wel een kleine aanvullig: Ziggo heeft afgelopen jaren veel veranderingen doorgevoerd en als klanten dan problemen kregen lag het in beginsel altijd aan de oude huisinstallatie. Oude coax kables, splitters, versterkers, AOP's etc.... etc... etc...
Klanten zijn jaren, soms op flinke, kosten gejaagd om de veranderingen bij te houden.
Nu gaat alles over op IPTV-achtige oplossigen, klanten moeten steeds weer mee in de "nieuwe snufje" en raken inmiddels ook gewend aan de grillen van providers. Waarom dan blijven zitten bij een van de duurste? (afhankelijk van wat je afneemt) Terwijl de duurste je al heel vaak heeft laten geloven dat het aan je "oude COAX"thuis installatie ligt.
Kijk naar de Gigabit modems. Tig tal klanten moeten eerst een nieuwe AOP laten aanleggen, want is verouderd. Wat zegt dan over de rest?
Waarschijnlijk niets, maar het help niets aan het imago.
Ik verwacht dat mensen aan de top van Ziggo hun bonus liever veilig stellen en daarom de ernst van de situatie ontkennen en er een draai aangeven zodat bijna de vlag bij Ziggo nog uit kan. 🙄
@Havanna het was mij duidelijk wat je bedoelde. Toch is het wel een deel terug te voeren naar de techniek alle vrijkomende frequenties kunnen worden ingezet voor Docsis.
Wat ik bedoelde is dat uitzending gemist al ruim 5 jaar matig te noemen is . Nu is het stukje ondemand helemaal afgebouwd. Vraag je een Next of Next Mini aan blijven je abonnementskosten gelijk en gaan je mogelijkheden omhoog. Die keus ligt bij de klant. De mogelijkheden blijven gelijk of worden zelfs beter alleen via andere apparatuur.
@wewanl schreef:Ik verwacht dat mensen aan de top van Ziggo hun bonus liever veilig stellen en daarom de ernst van de situatie ontkennen en er een draai aangeven zodat bijna de vlag bij Ziggo nog uit kan. 🙄
Zolang de grote aandeelhouders jaarlijks hun honderden miljoenen dividend krijgen én zolang het aandeel VodafoneZiggo niet ( te erg ) in prijs zakt ( zodat dezelfde aandeelhouders hun ooit ingelegde geld minimaal weer terugkrijgen ), zolang zal Ziggo deze koers aanhouden !
TotaalTv : "...waardoor de VodafoneZiggo-aandeelhouders Vodafone Group en Liberty Global jaarlijks een lagere afdracht van VodafoneZiggo ontvangen. Dit jaar mag er naar verwachting zo’n 300 miljoen euro onderling verdeeld worden. Enige jaren geleden was het te verdelen bedrag veel hoger..."
Dat er jaarlijks zoveel geld uit een bedrijf wordt gehaald, heeft natuurlijk direct negatieve gevolgen op het bedrijfsplan en wordt natuurlijk 1-op-1 vertaald naar bezuinigen, minder service, slechtere diensten en weinig ontwikkeling, tot het niveau wat absoluut minimaal noodzakelijk is.
@Garihd Helaas is het niet zo dat ik bij gelijkblijvende voorwaarden een Next kan krijgen. Ik moet dan ruim 6 euro per maand meer betalen.
Dus zo zwart/wit is het niet.
@Havanna schreef:@Garihd Helaas is het niet zo dat ik bij gelijkblijvende voorwaarden een Next kan krijgen. Ik moet dan ruim 6 euro per maand meer betalen.
Dus zo zwart/wit is het niet.
Dan ga je zeker waarschijnlijk van TV Start naar TV Compleet in verband met cloud opname, dan heb je gelijk.
Voor een TV Start klant zal er prijstechnisch minder veranderen Ik keek zodra de app er kwam al terug via de Fire Stick.
Nee @Garihd , ik heb gewoon Basic Internet, TV Start & Vast Bellen en als ik dat houd dan kost mij dat met Next dus ruim 6 euro meer.
Hmm. TV Start via de Next zou niks meer mogen kosten dan via een Humax met smartcard dan zal het worden veroorzaakt door de bijkomende verandering van Internet Basic naar Internet Lite.
Over 3 maanden stappen wij over naar Kpn. Dit na 24 jaar @ home en later Ziggo. En ruim 10 jaar Vodafone en de laatste jaren Red together met 4 extra abonnementen sinds dit bestaat.
Dit om 2 redenen: er wordt nog maar 9 maanden €10 korting geboden bij verlenging. Voorheen werd een veel beter voorstel gedaan. Maar ook door de jarenlange matige dekking van Vodafone. Meerdere keren laten uitzoeken en Vodafone wast zijn handen in onschuld. Alles ligt aan de klant. Zelf tijdje getest met Kpn en deze dekking is over het algemeen stukken beter. Ook op drukke plekken en op festivals.
Glasvezel komt eraan maar voor nu pakken we dsl van Kpn, wij hebben geen hoge snelheid nodig.
Vodafone Ziggo heeft totaal geen boodschap aan trouwe klanten die al die jaren keurig netjes toch alle facturen op tijd hebben betaald, deze klanten opnieuw voor langere tijd aan zich te binden. Over Ziggo internet +tv zijn we overigens wel goed tevreden. Voor ons is de prijs en de matige dekking van Vodafone de reden van vertrek.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.