Totaal.Tv : Ziggo stunt met ‘gratis tv en internet’ in prijzenslag in glasvezelgebieden maar alleen voor nieuwe klanten.
Blijkbaar wordt Ziggo steeds wanhopiger. In plaats dat Ziggo extra aandacht aan haar huidige klanten schenkt, geeft Ziggo kapitalen uit voor nieuwe klanten. Terwijl Ziggo de prijzen voor de huidige klanten blijft verhogen en/of haar service afbouwt, want al die cadeaus moeten natuurlijk betaald worden en dat kan natuurlijk niet ten koste gaan van de bonussen van het management !
Dat zo steeds meer Ziggo klanten overstappen, naar een veel goedkopere ( met welkomst bonus ) concurrent, dat blijkt Ziggo nog steeds niet te begrijpen.
Maar of al die cadeaus werkelijk helpen, dat is maar de vraag. Natuurlijk is het een lokkertje voor nieuwe klanten, maar na een jaar vervalt die korting en moet men de ( hoge ) Ziggo prijzen gaan betalen. Grote kans dat men dan weer overstapt, want die ervaring heeft men inmiddels en na éénmaal een overstap te hebben gedaan, komt men er achter dat het net zo makkelijk is als een nieuwe telefoon provider : oude sim eruit, nieuwe erin en bellen maar.
Gelukkig is hier onlangs glasvezel gelegd en heb ik een Odido abonnement mét grote welkomst bonus. Binnenkort dus Ziggo klant af en misschien volgend jaar ( afhankelijk van Ziggo's welkomst bonus ) weer Ziggo klant ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Pasi ,Alle providers verhogen hun prijzen, en alle providers geven dure cadeau's aan nieuwe klanten. In dat opzicht is er geen verschil tussen ziggo en andere providers hoor. Dat heeft niet zoveel met wanhoop te maken als wel met behoud van marktaandeel.
Je kan het natuurlijk altijd vragen, nee heb je, ja kan je krijgen. En als ze nee zeggen, zeg je de boel op en ga je naar een andere provider. Wand blijkbaar werkt het dan op die manier om dit soort korting dan te kunnen krijgen.
Er waren de afgelopen jaren met regelmaat ook acties met 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten van Ziggo.
Voor nieuwe klanten van KPN 9 maanden 40% korting en Odido 12 maanden 45% korting op dit moment.
Ik zie geen verschil.
Dit doet KPN toch ook? Die geeft ook regelmatig gratis tv's bij nieuwe klanten. Bestaande klanten hebben hier dan geen recht op. Nu hebben ze volgens mij een gratis spelcomputer. Playstation of xbox ofzo. In de actievoorwaarden staat dan:
Dus geen enkele bestaande klant kan hier van meeprofiteren. Zo werkt het al jaren. Heel normaal.
@Bert schreef:Er waren de afgelopen jaren met regelmaat ook acties met 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten van Ziggo.
Voor nieuwe klanten van KPN 9 maanden 40% korting en Odido 12 maanden 45% korting.
Ik zie geen verschil.
En toch verliest Ziggo de afgelopen maanden ( jaar ) steeds meer klanten aan andere providers. Misschien wordt KPN dit kwartaal zelfs de grootste provider en komt Ziggo pas op de tweede plaats. Terwijl ook het nog eens de vraag is of Ziggo met dit soort acties het tij ( op lang termijn ) nog kan keren.
Volgens mij moet Ziggo behoorlijk veranderen, wil Ziggo qua klanten aantal niet steeds verder wegzakken. Waardoor de verwachte omzet ( en dividend naar de aandeelhouders ) steeds meer onder druk komen te staan.
Ziggo blijft maar wegkijken van het echte probleem. Tenzij Ziggo snel drastische keuzes maakt is het ravijn is onvermijdelijk ...
En het kan zomaar wezen dat die gratis tv's voor de provider goedkoper zijn dan welkomskorting geven. Want die tv's worden dan natuurlijk grootschalig ingekocht. En wellicht zijn het partijen die over zijn. Mogenlijk uitlopende modellen enzo. Waarvan ze nu al weten dat ze die toch al niet meer verkopen. Dus als een provider er dan een paar 1000 koopt, dan kan dat voor een zacht prijsje.
@Pasi , als je binnenkort overstapt kom je er achter dat bij je nieuwe provider de zelfde zaken spelen als bij ziggo, nieuwe klanten krijgen korting, oude klanten worden "vergeten", en jouw lievelingsargument, "de bonus voor de aandeelhouders" is net zo belangrijk. Dus de berichten die je hier post kun je zo copy/past doen.😁
Ik vind dat de providers op glasvezel op het gebied van internetsnelheid aanzienlijk meer bieden voor hetzelfde geld of minder dan Ziggo.
@wewanl , het ging hier over cadeaus voor nieuwe klanten, niet over snelheid.
Ik ben benieuwd of je dezelfde soort Componenten krijg, waar je ook alles mee kunt doen, wat je bij Ziggo gewend bent.
Ook met met TV App op andere Plaatsen kijken.
Verder ook nog Kortingen / Bundel tegoed die je krijgt in Combinatie met Vodafone en Hollands Nieuwe, die dan kwijtraakt.
Is de Service zoals bij Ziggo ook Gratis.
@Bert schreef:
Er waren de afgelopen jaren met regelmaat ook acties met 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten van Ziggo.
Voor nieuwe klanten van KPN 9 maanden 40% korting en Odido 12 maanden 45% korting op dit moment.
Ik zie geen verschil.
Ach Bert het is zeker te rustig op het forum en is het blijkbaar weer tijd om eens een Oude-wijn-in-nieuwe-zakken-verhaal van de plank te trekken. 😀
@Hatolex schreef:@Pasi , als je binnenkort overstapt kom je er achter dat bij je nieuwe provider de zelfde zaken spelen als bij ziggo, nieuwe klanten krijgen korting, oude klanten worden "vergeten", en jouw lievelingsargument, "de bonus voor de aandeelhouders" is net zo belangrijk. Dus de berichten die je hier post kun je zo copy/past doen.😁
Misschien wel, maar dan is mijn 'maandelijks contributie' wel veel lager en krijg ik +/- hetzelfde geleverd, wat voor mij dus een veel betere deal is.
@SRF schreef:Ik ben benieuwd of je dezelfde soort Componenten krijg, waar je ook alles mee kunt doen, wat je bij Ziggo gewend bent.
Ook met met TV App op andere Plaatsen kijken.
Verder ook nog Kortingen / Bundel tegoed die je krijgt in Combinatie met Vodafone en Hollands Nieuwe, die dan kwijtraakt.
Is de Service zoals bij Ziggo ook Gratis.
Ja bij diverse providers is dat exact hetzelfde al zullen de kortingen verschillen. En service is nergens 'gratis' dat dit ook bij Ziggo in het abonnement meegerekend.
Enkele providers zijn dusdanig voordelig die hoeven geen combinatie korting te geven.
Het artikel waar naar wordt gelinkt is wel weer heel erg Click Bait maar dat is bij meer websites van DPG Media.
@Pasi , maar het bericht waar ik op reageerde van jou betreft een heel ander punt.
@Wim C. schreef:
@Bert schreef:Er waren de afgelopen jaren met regelmaat ook acties met 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten van Ziggo.
Ik zie geen verschil.
Ach Bert het is zeker te rustig op het forum en is het blijkbaar weer tijd om eens een Oude-wijn-in-nieuwe-zakken-verhaal van de plank te trekken. 😀
Waarom zetten leden met een labeltje dergelijke berichten van andere leden altijd in een bepaald hoekje? Er wordt direct gewezen op andere providers die ook korting aan nieuwe leden geven.
Toch is deze aanbieding net even iets anders dan eerdere aanbiedingen van Ziggo. Deze aanbieding is alleen in steden zoals Ridderkerk van toepassing waar glasvezel komt. Inderdaad is 12 maanden 50 procent eerder door Ziggo gebruikt (en is het meer dan dat andere providers aanbieden) maar daarnaast wordt ook nog ter waarde van 300 euro aan een gratis sportabonnement aangeboden. En hierdoor is deze actie echt uitzonderlijk. En dan ook geen oude wijn in nieuwe zakken. Bij het duurste abonnement komt de totale korting tegen de 700 euro in het eerste jaar uit. En ik heb zelf nog geen enkele andere provider een dergelijk hoge korting zien weggeven.
Overigens, komt de rust op dit forum wellicht ook niet dat Ziggo aardig wat klanten kwijt is geraakt. En dat dit juist de kritische klanten zijn die hun mening met enige regelmaat ventileren. En dat de klanten die Ziggo trouw blijven juist de 'slapende' klanten zijn die tot nu toe niet kritisch naar het abonnement kijken als het om de maandelijkse kosten gaat. En waar dus de diensten naar hun verwachting functioneren?
Ondanks alle acties van Ziggo gaat het ondertussen steeds meer richting ravijn.
Voor het eerst is KPN de koploper.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zorgt-met-slechte-prestaties-voor-koppositie-kpn/
En maar weg blijven kijken van glasvezel, Ziggo….
@wewanl ik denk dat 90% overstapt voor de actie prijs. Het kabeltje waar internet uit komt zal menigeen een zorg zijn, want het jaar daarop stappen ze weer over naar ziggo vanwege de actie prijs.
Hi allemaal,
Bepaalde onderwerpen nodigen altijd uit tot een discussie en dat is natuurlijk prima, zolang deze discussie op de inhoud blijft en op een gezonde wijze wordt gevoerd. Helaas zijn hierboven enkele reacties waarbij dit niet het geval is en/of opmerkingen die afwijken van het oorspronkelijke onderwerp.. Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek om on topic te blijven m.b.t. cadeaus/welkomstkortingen voor nieuwe klanten en de discussie op de inhoud te blijven voeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.