1
Vraag
2
Reacties
henk60kabel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo signaal in appartement

Beste lezers,

Ik 3 maanden geleden verhuisd naar een appartement waar in na 1 maand opeens bijna dagelijks problemen kreeg met de CS2004 foutmelding.

Alles alles het doet, heb ik vaak de melding "Internet verbonden (partial bonding DS))" als inlog op de Connect Box.

Ook regelmatig deze melding bij:Router Status

henk60kabel_0-1634394070315.png

Downstream vermogen: -3 tot -7 dBmV

SNR: 36 to 38 dB

Upstream: 46 tot 47 dBmV

Bij Netwerkhistorie is vaak te zien:

"Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:95:23:e9;CMTS-...... "

en

"MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:0......."

Ik heb geen idee of de signalen goed zijn en wat de melding in de Netwerkhistorie betekend.

 

Mijn AOP zit in de meterkast, maar deze is niet erg dicht bij de huiskamer. Ik heb 20 meter coax "Hirschmann KOKA9 ECA kabel" getrokken van meterkast naar huiskamer waar de Connect box staat. Ik weet dat dit volgens de Ziggo voorschriften eigenlijk te lang is, maar het is een goede kabel volgens mij. In de huiskamer ook de splitter "Braun POA-01-B" die het signaal naar Connect Box en TV verdeeld. Alles heeft de eerste maand goed gewerkt, maar nu bijna dagelijks 1 of meer keer de foutmelding CS2004. Ik heb van Ziggo al nieuwe kabels (tussen splitter en Horizon XL) en nieuwe splitters gekregen en getest, maar dit gaf geen verbetering.

Is het signaal tbv de Connect Box te zwak ?

Is er instraling op mijn systeem tgv GSM of stroomkabels ?

Wat kan ik nog meer testen ?

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

het signaal ziet er wel beter uit

kun je het modem eens terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen 

 

het aop is verouderd en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @henk60kabel! Welkom op de Ziggo Community 🙂 

Goed dat je direct je gegevens in het profiel hebt gezet. Ik heb een monteur ingepland voor vrijdag 22 oktober tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak verzetten via het linkje wat je krijgt. 

De coaxkabel tussen de hoofdaansluiting en het modem is niet langer dan 1.5 meter? Dit werkt het beste namelijk en je kunt inderdaad de stappen van @anoniemforum doorlopen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 


@henk60kabel  schreef:

 

Mijn AOP zit in de meterkast, maar deze is niet erg dicht bij de huiskamer. Ik heb 20 meter coax "Hirschmann KOKA9 ECA kabel" getrokken van meterkast naar huiskamer waar de Connect box staat. Ik weet dat dit volgens de Ziggo voorschriften eigenlijk te lang is

Wat kan ik nog meer testen ?

 

 


Sluit het volgen de Ziggo voorschriften aan, dus met een korte kabel op het aop, kijk of het dan wel goed gaat.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

downstream is te laag

zoals @Steefb  al aangaf moet de connectbox rechtstreeks door mededeling van een poa-01-b op het aop met een kabel niet langer dan 1,5 meter

 

langer kan prima werken maar werking is niet gegarandeerd een versterker zou ook een oplossing kunnen zijn maar is ook niet aanbevolen

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Misschien even inloggen op het modem en dit even screenshot maken hier uploaden.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

 

henk60kabel
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reacties.

OK,  voor een correcte oplossing ben ik eerst maar begonnen de Connect Box direct mbv de witte kabel aan het AOP te koppelen in de meterkast, zie foto.

P1050108.JPG

Laptop erbij gehaald  en draadloos ingelogd op 1 meter afstand van de Connect Box.

Ook hier de melding Internet "Partial bonding DS" in het welkom scherm, zie bijlage "Welkomscherm Router".

De Upstream en Downstream pagina's ook als pdf bijgevoegd.

Netwerk Status en Netwerkhistorie pagina's bijgevoegd.

Als ik direct aan het AOP zit, zou de melding Partial Bonding toch weg moeten zijn ??

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

het signaal ziet er wel beter uit

kun je het modem eens terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen 

 

het aop is verouderd en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

henk60kabel
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

OK, de adresgegevens staan in mijn profiel.

Ik ga een afspraak maken met Ziggo.

Het testen van de Connect Box  in de fabrieksinstellingen kan een paar dagen duren, want ik moet de hele boel dan weer verhuizen van de huiskamer naar de gang in het appartement.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @henk60kabel! Welkom op de Ziggo Community 🙂 

Goed dat je direct je gegevens in het profiel hebt gezet. Ik heb een monteur ingepland voor vrijdag 22 oktober tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak verzetten via het linkje wat je krijgt. 

De coaxkabel tussen de hoofdaansluiting en het modem is niet langer dan 1.5 meter? Dit werkt het beste namelijk en je kunt inderdaad de stappen van @anoniemforum doorlopen.

henk60kabel
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo monteur is vanmorgen geweest.

Nieuw AOP geinstalleerd. Monteur heeft na de installatie direct op het AOP getest en na de lange kabel. Alles goed.

Ik heb geen enkele timeouts meer en het aantal postRS errors is veel lager.

Er was ws instraling van GSM signalen op het verouderde AOP.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dat is heel fijn om te lezen, @henk60kabel! Hou het even goed in de gaten! Anders kom je maar weer bij ons in de lucht! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic