Beste lezers,
Ik 3 maanden geleden verhuisd naar een appartement waar in na 1 maand opeens bijna dagelijks problemen kreeg met de CS2004 foutmelding.
Alles alles het doet, heb ik vaak de melding "Internet verbonden (partial bonding DS))" als inlog op de Connect Box.
Ook regelmatig deze melding bij:Router Status

Downstream vermogen: -3 tot -7 dBmV
SNR: 36 to 38 dB
Upstream: 46 tot 47 dBmV
Bij Netwerkhistorie is vaak te zien:
"Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:95:23:e9;CMTS-...... "
en
"MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:0......."
Ik heb geen idee of de signalen goed zijn en wat de melding in de Netwerkhistorie betekend.
Mijn AOP zit in de meterkast, maar deze is niet erg dicht bij de huiskamer. Ik heb 20 meter coax "Hirschmann KOKA9 ECA kabel" getrokken van meterkast naar huiskamer waar de Connect box staat. Ik weet dat dit volgens de Ziggo voorschriften eigenlijk te lang is, maar het is een goede kabel volgens mij. In de huiskamer ook de splitter "Braun POA-01-B" die het signaal naar Connect Box en TV verdeeld. Alles heeft de eerste maand goed gewerkt, maar nu bijna dagelijks 1 of meer keer de foutmelding CS2004. Ik heb van Ziggo al nieuwe kabels (tussen splitter en Horizon XL) en nieuwe splitters gekregen en getest, maar dit gaf geen verbetering.
Is het signaal tbv de Connect Box te zwak ?
Is er instraling op mijn systeem tgv GSM of stroomkabels ?
Wat kan ik nog meer testen ?