1
Vraag
2
Reageer en help mee
aboisopgezegd

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo is opgezegd, ik blijf facturen en betalingsherinneringen krijgen

Gezien ik het zat ben om elke keer weer te bellen en hetzelfde antwoord te krijgen zonder enige voortgang en ik geen mail adres kan vinden, zie hieronder mijn mail. We zijn ondertussen alweer 5 maanden verder! 

Beste heer/mevrouw,

Sinds 13 oktober 2023 ben ik overgestapt naar een andere provider, sinds die datum maak ik ook geen gebruik meer van Ziggo. Alle apparatuur is uit het stopcontact gehaald op 12 oktober en is ook niet meer in gebruik geweest. 

Helaas blijft er van mijn rekening afgeschreven worden door Ziggo. Hierover heb ik de afgelopen maanden meerdere malen gebeld met de klantenservice, waar ik elke keer weer werd geadviseerd het bedrag terug te boeken. Ik kreeg te horen dat het in jullie administratie fout is gegaan en dat het voor mij opgelost zal worden, dat ik zelfs nog geld terug zou moeten krijgen.

Toch heb ik vandaag een betalingsherinnering ontvangen waarin ook nog eens wordt gezegd dat op de volgende factuur incassokosten worden bijgerekend. Zoals u kunt begrijpen ben ik hier absoluut niet over te spreken en wil ik dat dit zo snel mogelijk wordt recht getrokken. 

Met vriendelijke groet,
X
14 Reacties 14
Edje040

Level 5
  • 101Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Heb je een bevestiging van de opzegging via mail ontvangen? Is alle apparatuur teruggestuurd en heb je daarvan het verzendbewijs? Dan lekker storneren..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.

U bent niet de eerste die hierover klaagt en zal vast-en-zeker ook niet de laatste zijn. Want Ziggo maakt het de laatste tijd erg bont ( zeer vriendelijk gezegd ).

Je zou haast denken dat de systemen op instorten staan, want alles wat met geld te maken heeft gaat ondertussen fout en vreemd genoeg altijd in het nadeel van de klant.

Laat u de helpdesk ver links liggen, want die kan u beslist niet helpen, maar kan de ellende wel groter maken. Niet meer daarheen bellen dus en dat is ook nog eens beter voor de gemoedsrust en de bloeddruk !

Wacht u totdat een Ziggo mod hier verschijnt, zodra deze uw vraag behandelt zal hij/zij zich hier melden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@aboisopgezegd welkom hier en ik snap dat je baalt. Sorry voor het gedoe en de misverstanden.

Zoals al terecht is opgemerkt komt dit vaker voor, doch zit er wel wat nuance in de ''schuldvraag": bij de overstapservice worden diensten als Internet en Telefonie inderdaad meegenomen maar kan het zijn dat bijvoorbeeld (digitale) tv nog vrolijk en netjes actief blijft. We zien dat relatief veel klanten dit over het hoofd zien (en ook op de bevestiging missen).

Enfin, om dat uit te sluiten heb ik dus wat informatie van je nodig. Allereerst, voer je gegevens in via het privé deel van je profiel met deze stappen aub.

Daarna ben ik benieuwd:

- wat staat er precies in de opzegbevestiging van Ziggo: dat álle diensten zijn stopgezet?
- en zoja: per welke exacte datum?
- was er net voor of ten tijde van je opzegging nog sprake van een openstaande factuur en/of een opzegtermijn?

Laat het maar horen! 

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@Jacob  schreef:

...
Zoals al terecht is opgemerkt komt dit vaker voor, doch zit er wel wat nuance in de ''schuldvraag": bij de overstapservice worden diensten als Internet en Telefonie inderdaad meegenomen maar kan het zijn dat bijvoorbeeld (digitale) tv nog vrolijk en netjes actief blijft. We zien dat relatief veel klanten dit over het hoofd zien (en ook op de bevestiging missen)....

Als 'relatief veel klanten dit over het hoofd zien', dan is er blijkbaar iets fout in de wijze waarop Ziggo communiceert ! Om dan met de vinger naar de klant te wijzen, is ( weer eens ) de voor Ziggo goedkoopste oplossing, maar daar wordt de klant niets beter van.

Overigens heeft dit alles niets te doen m.b.t. de nog steeds doorlopende rekeningen/afschriften die TS van Ziggo ontvangt !

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@Pasi in detail weet ik niet hoe het bij de klant is gegaan en ik benoem het nu in zijn algemeenheid: het is zeker niet met het wijzen van de vinger. 

De praktijk laat alleen zien dat de bevestiging kraakhelder is, al de opgezegde diensten staan netjes op een bevestiging. Maar als die niet wordt gelezen (of nauwelijks), dan is dat uiteraard niet persé onze fout. Ik noem het maar een teken van de tijd dat helaas niet alle communicatie die wordt gestuurd even grondig wordt doorgenomen.

En dit heeft daarom ook zéker te doen met betrekking tot de facturen die een klant na een volgens hem/haar gedane opzegging nog krijgt: is het héle abonnement wel stopgezet? Wat staat er op de bevestiging? Stonden er nog facturen open? Dat is nu niet te zeggen. 

HBO Fan

Level 12
  • 677Posts
  • 8Oplossingen
  • 533Likes

@Jacob 

Ik wil niet heel betweterig overkomen maar* email versturen valt niet onder communicatie maar onder versturen van informatie ook wel informeren. 

Communicatie is waar je over een weer afstemming hebt, dus in geval van opzegging:

Ziggo: Beste klant u zegt het volgende op, klopt dit?

Klant: Beste Ziggo, ja het klopt dat ik het volgende opzeg.

Dat valt onder communicatie (eventueel via digitale weg) waarbij over een weer duidelijk is wat de bedoeling is. 

--

In de praktijk blijkt het altijd om informeren te gaan en daar komen dan ook de probleem situaties uit naar voren. Er wordt aangenomen dat informeren volstaat en dat het helemaal duidelijk is voor een klant. Deze aanname, of bewust gekozen afhandelingen, leidt dus tot bepaalde situaties.

Oplossing/ Voorkomen van problemen bestaat ook → Communiceren, tweerichtingsverkeer dus. 😁

---

* ik weet dat verontschuldigen voor een 'maar' een slechte verontschuldiging is. Excuus nogmaals.

aboisopgezegd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Jacob,

Ivm dat ik niet 24/7 bezig kan zijn met mijn Ziggo opzegging heb ik nu pas tijd gehad om te kijken naar de reacties onder dit topic. 

Ik heb vandaag een bericht ontvangen dat ik "toch niet overstap". Ik ben sinds OKTOBER al geen klant meer!! 

Ik heb een bevestiging ontvangen van mijn opzegging per mail, maar ik heb nooit een doos ontvangen om de apparatuur terug te sturen. Hier heb ik toen ter tijd meerdere malen over gebeld en toen kreeg ik te horen dat het administratief niet goed is gegaan en dat het voor me opgelost zal worden. Jacob, je kan begrijpen dat ik dit compleet zat ben. Ik blijf het storneren en ik zit niet te wachten op incasso/overige kosten. Ik ben sinds oktober klant van een andere provider voor internet + tv, alles van ziggo is opgezegd + uit het stopcontact gehaald. ik gebruik NIKS meer van ziggo. En mocht er toch nog iets "aan" staan dan had dit mij verteld moeten worden door al je collega's die ik telefonisch heb gesproken, maar zij gaven allen aan dat het administratief fout is gegaan bij JULLIE!  Nogmaals ALLES is opgezegd en staat UIT! 

Ik heb postcode en huisnummer toegevoegd aan mijn account. Ik verwacht dat dit ZSM voor mij opgelost wordt, het is abnormaal dat ik zoveel moeite moet doen voor een opzegging die 5 maanden geleden heeft plaatsgevonden. 

@ alle anderen op dit forum, dank voor jullie steun! Ik voel me door jullie gelukkig WEL gehoord! 

aboisopgezegd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het feit dat ik niet eens een mail kan sturen maar alles op een openbaar forum moet schrijven zegt al genoeg over de communicatie van ziggo! 👎🏼

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@aboisopgezegd dankje voor de toelichting. Alles rondom deze zaak is wel zo'n beetje aangehaald en zeker kan ik wel voor de finale oplossing zorgen: dan haal ik al de diensten per direct weg en vergoed de openstaande factuur.

Echter, ik zit nog met één vraag: kan je eens naar je e-mail (je @gmail- adres) gaan en dan de mail bekijken die vannacht is ontvangen? Wat wil dat precies zeggen? Moeten we daar iets mee? Heb je wellicht een verklaring voor de inhoud?

Alvorens ik zaken met wortel en tak weghaal ben ik graag even zeker van wat nu de stand van zaken is.

aboisopgezegd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Jacob,

Ik zou er heel blij mee zijn als alles uit het systeem wordt gehaald, bedankt! 

Ik had van een collega aan de telefoon nog begrepen dat ik nog geld terug zou krijgen Ziggo, kan je dit ook voor mij nakijken? 

De mail die ik heb ontvangen is de volgende: 

Beste X,

U blijft. En daar zijn we heel blij mee. We kregen bericht van TFAS dat u toch niet overstapt. Het overstapproces is meteen stopgezet. Kijk in Mijn Ziggo voor een overzicht van uw abonnement.

Fijne dag,

Robin Kroes
Directeur Consumentenmarkt

aboisopgezegd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb geen verklaring voor de mail die ik vannacht heb gekregen, ik probeer juist al 5 maanden lang op te zeggen. Ik heb ook geen idee wat TFAS betekent. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@aboisopgezegd okay, helder. Dan doen we het zo:

- de opzegging is per direct ingeschoten, dus vanaf vandaag. Dan is dit dus de einddatum van je abonnement
- ik moet een begindatum hebben voor de aan te maken vergoeding. Ik zie dat je 12-10-2023 een melding doet voor overstappen, maar dat is niet hetzelfde. Wel houd ik uit coulance die datum aan en neem één maand opzegtermijn (dus 12-11-2023) als uiteindelijke begindatum voor de vergoeding. Dus drie maanden.
- nergens heb ik in je mailings of brieven de bevestiging gezien waar je het over hebt dat ook echt onze diensten daadwerkelijk zijn stopgezet, al-dan-niet met een einddatum. Als je die hebt, zien we die graag.
- de compensatie maken we aldus ook voor je in orde.

Dan moet het zo eindelijk rond zijn!

aboisopgezegd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Jacob,

Dank voor het stopzetten. De mails die ik nu heb ontvangen heb ik inderdaad eerder niet ontvangen.

Omdat ik geen doos had ontvangen om mijn ziggo producten terug te sturen en een factuur kreeg, heb ik meerdere keren gebeld en kreeg ik meerdere keren het telefonische antwoord dat ik inderdaad een abonnement heb wat is opgezegd en dat het administratief fout is gegaan. Als ik had kunnen mailen met de klantenservice zou ik je dat zwart op wit aanleveren, eventueel kan je de telefonische gesprekken terug luisteren om te horen wat mij meerdere malen is verteld door je collega's.

Voor nu in ieder geval bedankt en ik wacht de doos + tegemoetkoming af. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic