Ziggo geeft valse belofte na verhuizing

Goede dag

Gesprekken gehad met Ziggo via chat (omdat ik doof bent)

We gaan morgen verhuizen naar nieuwe adres.
Ze hebben gezegd dat per morgen als we daar wonen ook nieuwe pakket krijgen
Had nog hele oude ziggo abbo..
Dus ik blij omdat ik het meteen kan instellen, de Next en een goede modem

Ik gekeken wat de status was en ze zeggen nu opeens dat het pakket niet morgen wordt geleverd maar later in de week... Maar dan ben ik niet in het nieuwe huis maar dan nog in oude huis

Ik boos omdat dat niet afgesproken is, ze gaven toe dat ze het verkeerd gecommuniceerd hebben.

Ik had bij wijze dus een nieuwe abbo kunnen afsluiten op naam van mijn vriendin ( dus geen verhuizing -protocol)

En dan zouden we korting hebben van alles en nog wat

Ik heb geeist dat ze morgen het pakket moeten leveren maar dat willen ze niet.. en ze willen me niet compenseren terwijl het hun fout was..

Wat moet ik doen?
Beloki78
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
37 Reacties 37

als ik u was gewoon opzeggen
bertus3314
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bertus3314 wrote:
als ik u was gewoon opzeggen


Dat is niet wat TS wil.


En ik denk dat er geen andere mogelijkheden zijn....je kan Ziggo niet dwingen
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6377Reacties
  • 218Oplossingen
  • 1658Likes

Beloki78 Ik vermoed dat er morgen een Ziggo moderator hier langskomt, ene Jan F.:relaxed: heeft ze al ingelicht.
Zij kunnen mogelijk zien wat er speelt en wat de snelste weg is om alles bij je geïnstalleerd te krijgen.

Heeft er op dat nieuwe adres ook al Ziggo gewerkt de laatste tijd, zo nee dan zou ik ook direct een afspraak maken met een installatiemonteur, het kan zijn dat er dan aansluitingen zitten die niet meer van deze tijd zijn, anders duurt alles zo mogelijk nog langer.
Maar dat kan een Ziggo moderator ook zien en voor je mogelijk maken.

Als het mogelijk is, kun je dan een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je nieuwe huis?
Dan wordt dat alvast een stuk duidelijker.

Zorg in ieder geval dat je huidige postcode en huisnummer in je community profiel staan, dan kunnen ze direct alle gegevens erbij pakken en zien wat er allemaal mogelijk is om het, vanaf nu, verder zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Het voordeel hiervan is ook dat je dan hier dan een direct aanspreekpunt hebt.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Postcode toegevoegd aan mijn profiel

De vorige bewoners hadden ook Ziggo..

Dus aansluiten moet geen probleem zijn?

Dat gaan we morgen proberen met mijn oude modem etc
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als het mogelijk is, kun je dan toch een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je nieuwe huis?

Het kan namelijk een oude aansluiting zijn en je hebt ten slotte installatiegarantie bij een verhuizing.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Ik kom pas morgen in het nieuwe huis...

Hoe kan je zien dat het een oude aansluiting is?
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan zou ik heel veel foto's moeten plaatsen met de uitleg erbij, dat worden een paar bladzijden, vanwege de diversiteit in heel het land, doordat er nog veel zijn die door allerlei eerdere eigenaren zoals oud-UPC, oud-Ziggo, Essent, @home enz. enz. enz. zijn geplaatst.

Een tekstuele uitleg is niet voldoende, omdat sommige toch flink oude, behoorlijk veel op de huidige lijken, maar in het geheel niet meer geschikt zijn.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

IIk maak morgen meteen een foto als ik er bent
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Beloki78 , ik begrijp dat je boos bent over de gang van zaken, dit had zeker niet zo moeten lopen. Helaas is het wel zo dat de levering van het pakket op dit moment niet verder te versnellen is. De verhuizing zorgde ervoor dat de bestelling niet direct werd verwerkt waardoor de levering later wordt gedaan dan normaal. Excuses voor hoe dit is gelopen.

Eén positieve noot, zoals Bert al aangaf, het signaal is direct actief op de nieuwe woning. De 'oude' spullen kun je daar dan dus aansluiten. Daarna komt het pakket met de Next en kunnen we ook met je kijken wat we kunnen doen voor compensatie. Laat je ons weten of het aansluiten allemaal goed gaat?
Anne B Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7410Reacties
  • 703Oplossingen
  • 6290Likes

Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is ook kastje voor glasvezel maar die doen we (nog) niet
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat ziet er hedendaags uit en zou moeten werken.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Internet werkt, alleen tv nog, mis een f-connector....mijn schoonvader gaat die zo halen thuis
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gelukkig dat dit werkt, laat SVP weten of het verder ook goed gaat?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Maar als je doof bent ga je wel veel problemen ondervinden met de ondertiteling voor slechthorenden van de Next, dat schijnt een groot drama te zijn.
Conforto
Gedreven Raadgever
  • 394Reacties
  • 11Oplossingen
  • 219Likes

Be rt wrote:
Gelukkig dat dit werkt, laat SVP weten of het verder ook goed gaat?

Alles werkt naar behoren
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Conforto wrote:
Maar als je doof bent ga je wel veel problemen ondervinden met de ondertiteling voor slechthorenden van de Next, dat schijnt een groot drama te zijn.

Is dat echt waar??

Heb nu een Samsung decorder van Ziggo en de ondertiteling gaat daar automatisch voor doven, zo ingesteld.

Kan dat niet met de Next?
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zie https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105
Conforto
Gedreven Raadgever
  • 394Reacties
  • 11Oplossingen
  • 219Likes

Artikel gelezen, het gaat dus met name over opgenomen programma's

Dat doen we nooit... Maar we gaan in de gaten houden
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Pff....Pakket ontvangen van Ziggo en alleen de Next gekregen en geen modem etc..

Nu weer bezig met Ziggo chat
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beloki78 Wat zijn de vorderingen?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Morgen of overmorgen krijg ik de modem maar ik moet er steeds achteraan..
Moedeloos word ik ervan
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even hardop denken, als je internet al werkt daar, wat ik eerder las, dan kun je verder toch al alles aansluiten, ook de Next?

En dan later het modem vervangen?

Of begrijp ik iets niet goed? Beloki78
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Ja alles klopt wat je zegt maar ik dacht dat ik het hele pakket in 1 keer kreeg...Ziggo zei eerst dat ze de modem niet gingen afleveren, toen zei ik dat de oude modem de wifi zwaar kut is( gebruik al jaren een router) en nu sturen ze de modem wel op....terwijl ze toegezegd hebben dat ik alles zou krijgen.....ze komen dus hun beloftes niet na en als.ik er achteraan gaat dan kan het wel...
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beloki78 Welk modem heb je nu nog in huis?
Graag merk model, cijfers en letters.
Puur uit interesse waarom dit modem niet gelijk is omgeruild.

Als je tenminste nog zin hebt om dit te op te zoeken en ik snap het als je dit niet wilt.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Het is een ouderwetse ubee modem...welke model.het is kan ik niet zien omdat ik weer in het oude huis bent
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vermoed dat de helpdesk van dit lijstje, wat ik ergens tegenkwam, is uitgegaan voor het modem:

Modems die gecertificeerd zijn en dus geschikt voor de nieuwe mediabox:
- ConnectBox (Arris & Compal)
- Technicolor TC7210
- Cisco EPC3928
- UBEE EVW321B

Dan klopt het wel, maar de nieuwe zijn beter.

Lastig gedoe zo, dat wel.
Laat SVP even weten of het moet het nieuwe modem beter gaat/
Veel succes gewenst in ieder geval.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

mijm schoonvader heeft het geïnstalleerd, goed gedaan?
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat ziet er goed uit. Beloki78

Alleen nog twee tips, vroeger was de standaard dat het modem op de eerste aansluiting gezet kon worden van de versterker.

Doordat er nogal wat storingen gemeld werden en sommige versterkers toch een versterking geven op de 0 dB en met het modem van de versterker de storingen weg waren is nu de standaard aansluiting als volgt:

Op het Abonnee Overname Punt een splitter POA-01 waarvan één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker voor de TV aansluitingen.

Als je een dergelijke splitter wilt met de juiste kabel voor het modem erbij kun je contact opnemen met Ziggo en worden de splitter en de kabel gratis thuisgestuurd.

Als het goed is zaten er bij de versterker ook afsluiters voor de uitgangen die niet gebruikt worden, het is aan te bevelen om die te plaatsen om instralingsstoring te voorkomen.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Ik snap je constructie niet helemaal

Abonnee Overname Punt is het kleine vierkant blokje?

Bij de versterker zitten geen afsluiters, deze versterker heb ik al jaren lang, toendertijd gemonteerd door een Ziggo medewerker in mijn oude huis...

Hoe kom ik dan aan de afsluiters??
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

AOP = Abonnee Overname Punt (het witte blok waar nu de kabel in zit naar de versterker)

Als je een dergelijke splitter wilt met de juiste kabel voor het modem erbij kun je contact opnemen met Ziggo en worden de splitter en de kabel gratis thuisgestuurd.

Een afsluitweerstand ziet zo uit en een versterker met deze erop:




https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/coax-splitter-afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobChMI4NDXnseb5AIVFOWaCh2t-gmhEAQYBiABEgI8ifD_BwE
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Zo goed?

Aleen nog afsluitweerstanden bestellen.

Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beloki78 TOP, alles volgens het huidige boekje.

Werkt alles zoals je mag verwachten?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Ja alleen de Next had afgelopen weekend kuren, gaf sneeuw en af en toe zwart beeld bij Netflix.

Maar ik was toen nog in oude huis, gister alle kabels dus nagekeken en alles goed afgesteld etc...

Nu geen sneeuw maar Netflix geeft nog af en toe nog een streep tijdens het kijken van series...

Tijdens het afstellen van alles gaf de tv-kabel die in de Next zat een statische lading toen ik het loskoppelde...
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een statische lading komt vaker voor en is geen probleem.

Hoe is de Next aangesloten met het modem?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

De Next is rechtstreeks aangesloten op de Next op poort 2
Beloki78
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

OK, kijk het even aan en als je storingen nog blijft zien, dan kunnen we nog een paar stappen verder kijken wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39903Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8245Likes

Uitgelicht topic