1
Vraag
2
Reageer en help mee
Beloki78

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo geeft valse belofte na verhuizing

Goede dag

Gesprekken gehad met Ziggo via chat (omdat ik doof bent)

We gaan morgen verhuizen naar nieuwe adres.
Ze hebben gezegd dat per morgen als we daar wonen ook nieuwe pakket krijgen
Had nog hele oude ziggo abbo..
Dus ik blij omdat ik het meteen kan instellen, de Next en een goede modem

Ik gekeken wat de status was en ze zeggen nu opeens dat het pakket niet morgen wordt geleverd maar later in de week... Maar dan ben ik niet in het nieuwe huis maar dan nog in oude huis

Ik boos omdat dat niet afgesproken is, ze gaven toe dat ze het verkeerd gecommuniceerd hebben.

Ik had bij wijze dus een nieuwe abbo kunnen afsluiten op naam van mijn vriendin ( dus geen verhuizing -protocol)

En dan zouden we korting hebben van alles en nog wat

Ik heb geeist dat ze morgen het pakket moeten leveren maar dat willen ze niet.. en ze willen me niet compenseren terwijl het hun fout was..

Wat moet ik doen?
37 Reacties 37
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pff....Pakket ontvangen van Ziggo en alleen de Next gekregen en geen modem etc..

Nu weer bezig met Ziggo chat
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Beloki78 Wat zijn de vorderingen?
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Morgen of overmorgen krijg ik de modem maar ik moet er steeds achteraan..
Moedeloos word ik ervan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Even hardop denken, als je internet al werkt daar, wat ik eerder las, dan kun je verder toch al alles aansluiten, ook de Next?

En dan later het modem vervangen?

Of begrijp ik iets niet goed? Beloki78
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja alles klopt wat je zegt maar ik dacht dat ik het hele pakket in 1 keer kreeg...Ziggo zei eerst dat ze de modem niet gingen afleveren, toen zei ik dat de oude modem de wifi zwaar kut is( gebruik al jaren een router) en nu sturen ze de modem wel op....terwijl ze toegezegd hebben dat ik alles zou krijgen.....ze komen dus hun beloftes niet na en als.ik er achteraan gaat dan kan het wel...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Beloki78 Welk modem heb je nu nog in huis?
Graag merk model, cijfers en letters.
Puur uit interesse waarom dit modem niet gelijk is omgeruild.

Als je tenminste nog zin hebt om dit te op te zoeken en ik snap het als je dit niet wilt.:relaxed:
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is een ouderwetse ubee modem...welke model.het is kan ik niet zien omdat ik weer in het oude huis bent
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik vermoed dat de helpdesk van dit lijstje, wat ik ergens tegenkwam, is uitgegaan voor het modem:

Modems die gecertificeerd zijn en dus geschikt voor de nieuwe mediabox:
- ConnectBox (Arris & Compal)
- Technicolor TC7210
- Cisco EPC3928
- UBEE EVW321B

Dan klopt het wel, maar de nieuwe zijn beter.

Lastig gedoe zo, dat wel.
Laat SVP even weten of het moet het nieuwe modem beter gaat/
Veel succes gewenst in ieder geval.:relaxed:
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
mijm schoonvader heeft het geïnstalleerd, goed gedaan?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat ziet er goed uit. Beloki78

Alleen nog twee tips, vroeger was de standaard dat het modem op de eerste aansluiting gezet kon worden van de versterker.

Doordat er nogal wat storingen gemeld werden en sommige versterkers toch een versterking geven op de 0 dB en met het modem van de versterker de storingen weg waren is nu de standaard aansluiting als volgt:

Op het Abonnee Overname Punt een splitter POA-01 waarvan één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker voor de TV aansluitingen.

Als je een dergelijke splitter wilt met de juiste kabel voor het modem erbij kun je contact opnemen met Ziggo en worden de splitter en de kabel gratis thuisgestuurd.

Als het goed is zaten er bij de versterker ook afsluiters voor de uitgangen die niet gebruikt worden, het is aan te bevelen om die te plaatsen om instralingsstoring te voorkomen.
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik snap je constructie niet helemaal

Abonnee Overname Punt is het kleine vierkant blokje?

Bij de versterker zitten geen afsluiters, deze versterker heb ik al jaren lang, toendertijd gemonteerd door een Ziggo medewerker in mijn oude huis...

Hoe kom ik dan aan de afsluiters??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
AOP = Abonnee Overname Punt (het witte blok waar nu de kabel in zit naar de versterker)

Als je een dergelijke splitter wilt met de juiste kabel voor het modem erbij kun je contact opnemen met Ziggo en worden de splitter en de kabel gratis thuisgestuurd.

Een afsluitweerstand ziet zo uit en een versterker met deze erop:




https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/coax-splitter-afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobChMI4NDXnseb5AIVFOWaCh2t-gmhEAQYBiABEgI8ifD_BwE
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zo goed?

Aleen nog afsluitweerstanden bestellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Beloki78 TOP, alles volgens het huidige boekje.

Werkt alles zoals je mag verwachten?
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja alleen de Next had afgelopen weekend kuren, gaf sneeuw en af en toe zwart beeld bij Netflix.

Maar ik was toen nog in oude huis, gister alle kabels dus nagekeken en alles goed afgesteld etc...

Nu geen sneeuw maar Netflix geeft nog af en toe nog een streep tijdens het kijken van series...

Tijdens het afstellen van alles gaf de tv-kabel die in de Next zat een statische lading toen ik het loskoppelde...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Een statische lading komt vaker voor en is geen probleem.

Hoe is de Next aangesloten met het modem?
Beloki78
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De Next is rechtstreeks aangesloten op de Next op poort 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
OK, kijk het even aan en als je storingen nog blijft zien, dan kunnen we nog een paar stappen verder kijken wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic