1
Vraag
2
Reacties
ieising

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ziggo contract voor mijn schoonvader na fout van Ziggo

Hoi,

We weten ons even geen raad.

Vorig jaar is mijn schoonvader overgestapt van Ziggo naar KPN. Dat is toen fout gegaan aan Ziggo kant en zijn contract is nog een maand of 7 doorgelopen. Dat is inmiddels verholpen, maar heeft wel wat telefoontjes gekost tot we een klantenservicemeneer aan de telefoon hadden die het allemaal begreep en in orde heeft gemaakt.

 

Bij Ziggo is de overstap-service niet goed gegaan en dat is onderkent. Na de toezegging dat het geregeld zou worden is dat ook snel voor elkaar gekomen.

 

Nu wil mijn schoonvader toch weer terug naar Ziggo na een jaar KPN frustraties. Dat contract loopt tot eind mei. Het probleem is nu dat in 'het systeem' bij Ziggo er nog steeds staat dat hij tot afgelopen februari Ziggo klant was, onterecht ook volgens de Ziggo mensen, maar 'het systeem' is de baas. Sorry voor de frustratie in de ondertoon.

Dat betekent nu dus dat hij geen recht heeft op wat alle nieuwe en terugkerende klanten van Ziggo hebben, namelijk 50% korting. 

De klantenservice snapt het probleem, maar kan niets. We hebben pech, juist 'het systeem'.

 

Heeft iemand een idee waar we bij Ziggo terecht kunnen om mijn schoonvader weer Ziggo klant te laten worden? Iemand die de baas is over 'het systeem' en we gebruik kunnen maken van de 50% korting, uiteraard.

 

Alvast heel erg bedankt,

 

Iwan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Fijn dat jij dit ook als een oplossing ziet. Het is even wat omslachtig in deze uitzonderlijke situatie 😉 Ik heb sowieso vandaag een notitie achtergelaten in de administratie met dit voorstel + oplossing. Dus voor elke medewerker is het in te zien. 

De overstapservice kun je als het goed is gewoon weer online aanvragen. Zodra alle apparatuur aangesloten is en het pakket administratief actief staat, kun je verwijzen naar mijn notitie van vandaag. Dat mag via een reactie in dit topic. Dan regelen wij dit voor je 🙂 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @ieising 

Problemen zijn er om opgelost te worden. Dit is een klant-helpt-klant forum waar Ziggo moderators en medewerkers ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan. Meestal binnen een werkdag (ma-vr) komen ze langs in elk topic.

Omdat het niet jezelf betreft maar over je schoonvader, zal een moderator waarschijnlijk vragen om de gegevens van je schoonvader. Zet deze gegevens in elk geval niet in dit -voor iedereen leesbare- topic.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt zijn postcode en huisnummer tussen haakjes achter je eigen postcode en huisnummer zetten

of in het vakje Persoonlijke opmerkingen

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @ieising , wat een ontzettende irritante situatie voor je schoonvader. Jammer dat het niet eerder was opgevallen dat er iets niet goed ging met de opzegging. Fijn dat dit inmiddels is geregeld. 

Juist in deze situatie moeten de medewerkers wel een beetje meedenken en meeveren. Administratief staat misschien de einddatum van het abonnement wel op februari 2022, maar wanneer je vader al enige tijd bij een andere provider de diensten afnam, dan moet hier inderdaad anders naar gekeken worden. Er moet dan niet blind gestaard worden naar de administratieve opzegdatum maar de originele. 

Om met je schoonvader mee te kunnen kijken hebben we wel zijn gegevens nodig. Zou je zoals @anoniemforum aangeeft, de gegevens van je schoonvader tussen haakjes achter je eigen gegevens willen plaatsen? Alvast bedankt! 

ieising
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dank je. Zojuist de info toegevoegd.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met Chantal van de klantenservice via email. Alleen zij was van zakelijkklantenservice@ziggo.nl.

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor het toevoegen van de gegevens van je schoonvader, @ieising

Omdat je schoonvader administratief technisch pas kort geleden is afgemeld bij ons, krijgen onze medewerkers de korting van 50% niet te zien in het besteloverzicht. Dus het is geen onwil, maar we kunnen deze gewoon (nog) niet activeren als een account kort geleden is gedeactiveerd. De enige oplossing op dit moment is dat je de overstap wel weer opnieuw aanvraagt (zonder de korting) en dat we na activatie + installatie van het pakket, de korting handmatig gaan toevoegen. Hoe klinkt dat? 

ieising
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Meindert,

Ik ga dit voorleggen aan mijn vrouw, zij regelt het allemaal voor mijn schoonvader, maar dit klinkt wel als een oplossing.

Kan je me vertellen hoe we dit ten uitvoer kunnen brengen?

ieising
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Voor de goede orde, we weten dat het geen onwil was, maar dat het systeem hier niets mee kon. We konden niet in contact komen met iemand die ons kon helpen met deze situatie en dat was frustrerend.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Fijn dat jij dit ook als een oplossing ziet. Het is even wat omslachtig in deze uitzonderlijke situatie 😉 Ik heb sowieso vandaag een notitie achtergelaten in de administratie met dit voorstel + oplossing. Dus voor elke medewerker is het in te zien. 

De overstapservice kun je als het goed is gewoon weer online aanvragen. Zodra alle apparatuur aangesloten is en het pakket administratief actief staat, kun je verwijzen naar mijn notitie van vandaag. Dat mag via een reactie in dit topic. Dan regelen wij dit voor je 🙂 

ieising
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Super, heel erg bedankt Meindert.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic