1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ziggo bij Media Markt

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Media Markt geweest om een nieuwe tv voor de slaapkamer te kopen. Er kwam een jongen van Ziggo naar me toe en we raakten aan de praat. Ik heb hem de  volgende vraag gesteld. Ik heb nu internet max en tv complete. Graag wil ik van tv complete naar tv start met een CI+ module. Tot mijn grote verbazing zei hij dat dat niet mogelijk was. Hij zei. Je kan geen tv start met CI+ module krijgen. Overigens zei hij ook nog dat ik met een module geen 4k zenders kon krijgen. Ik zeg weet jij dat zeker? Antwoord was. Ik werk al zo lang voor Ziggo maar heb nog  nooit module met tv start  plus 4k zenders verkocht. 😳😭

39 Reacties 39
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het is nog maar kort, maar 4k met een module is wel mogelijk.

4K Ultra HD TV kijken: haarscherpe beeldkwaliteit | Ziggo

 

Steefb_0-1644135776605.png

 

 

Alles-in-1 Start pakket met CI+ module | Ziggo

 

 

 

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ja klopt, ik weet dat je met tv start wel een module kan krikgen en ook 4K. Maar dat Ziggo medewerker dat niet weet en stellig volhouden dat het niet kan  neem ik wel kwalijk.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Kartal72 , ach met de veelheid aan pakketten, combi, enz kan ik mij voorstellen dat de “ jongen” , ik zou zeggen medewerker, van ziggo niet alles kan weten. Mede gezien het tempo waarin de wijzigingen zich voltrekken, is eea nauwelijks bij te benen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hij zei. Je kan geen tv start met CI+ module krijgen.

 

Dit is wat mij het meeste stoort, want dat is zeer zeker mogelijk. Dat 4K verhaal dat klopt natuurlijk dat kan net  een ruime week. Daar was de Next voor bedoeld.

 

Off topic?

Zover ik weet zijn dat inhuur krachten die deels op commissie basis werken. Ik stoor mij vaak aan hun opdringende gedrag. Net als de instore energie verkopers. De medewerkers van de MM krijgen ook premie van elke doorgestuurde klant die een contract afsluit bij die leverancier. 

 

Ps @Kartal72 ben je nog niet over op TV Start met CI module? Je weet toch al dat dit kan houd Love Nature UHD je nog steeds vast?

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. Nee ik ben er nog niet helemaal uit. Mijn vrouw wil Love Nature in 4k kijken. Voor mij is Ziggo Sport en ESPN in 4k voldoende. Moet geen ruzie met de vrouw krijgen he 😀 ik woon in oud upc gebied. Weet jij of ik on demand kan kijken via module?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@RoWi. Nee ik ben er nog niet helemaal uit. Mijn vrouw wil Love Nature in 4k kijken. Voor mij is Ziggo Sport en ESPN in 4k voldoende. Moet geen ruzie met de vrouw krijgen he 😀 ik woon in oud upc gebied. Weet jij of ik on demand kan kijken via module?

 


Nee helaas nog niet. Dan zou je naar een Chromecast of andere mediaspeler moeten uitwijken.

 

Bij ons thuis is dat hele uhd/4k van ondergeschikt belang. Het gaat ons toch echt om het verhaal of de sport die pixels is bijkomende zaak.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Iedereen zijn eigen ding, maar de meerwaarde van 4k voor Love Nature is minimaal.

Het zijn mi. vrijwel allemaal opgewaardeerde hd beelden.

De hd versie heeft nagenoeg de zelfde kwaliteit .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

Iedereen zijn eigen ding, maar de meerwaarde van 4k voor Love Nature is minimaal.

Het zijn mi. vrijwel allemaal opgewaardeerde hd beelden.

De hd versie heeft nagenoeg de zelfde kwaliteit .


Dat heb ik eerder ergens gelezen, maar nergens daar echt een concrete bevestiging van gelezen. Via de app op mijn Samsung was het toch kleurrijker dan via een mediabox. 

Het zal best zo zijn dat niet alles daadwerkelijk in UHD is gefilmd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dat zo’n Ziggo-meneer iets niet alles zal weten, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, waar ik me mateloos aan irriteer is de stelligheid waar mee hij z’n gelijk wil halen. Het zou zo’n verkoper sieren als-ie zou zeggen: “Ik weet net niet zeker, maar ik zoek het even voor u op!”

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@Wim C. Dat heb ik ook geschreven. Ik wist nog meer over Ziggo producten dan Ziggo medewerker zelf. Misschien moet ik maar voor  een zaterdag baantje bij Ziggo solliciteren😀 Mijn baas ziet me al aankomen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@Wim C. Dat heb ik ook geschreven. Ik wist nog meer over Ziggo producten dan Ziggo medewerker zelf. Misschien moet ik maar voor  een zaterdag baantje bij Ziggo solliciteren😀 Mijn baas ziet me al aankomen.


Die mensen worden uiteraard maar op één ding getraind het duurste abonnement verkopen!

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. Ook ik moet toegeven na dat ik een Sony 4K tv heb gekocht dat Love Nature in 4k beter was.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@RoWi. Ook ik moet toegeven na dat ik een Sony 4K tv heb gekocht dat Love Nature in 4k beter was.


Soms zien we wat we willen zien open dit filmpje eens op je TV.

https://youtu.be/_x-u8mUSFss

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. Het verschil is behoorlijk goed te zien bij Love nature in 1080i of 4K.

Je ziet met 4K meer detail, waardoor het scherp gestelde onderwerp je beeldscherm uit lijkt te komen en dat zie je niet met 1080i.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ps @Kartal72 Love Nature Zit niet in het TV Start pakket, dan zou je deze moeten uitbreiden met het TV Zendersplus of Movies en Series XL, geen idee of we dit in één van de andere topics al hadden genoemd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Het verschil is behoorlijk goed te zien bij Love nature in 1080i of 4K.

Je ziet met 4K meer detail, waardoor het scherp gestelde onderwerp je beeldscherm uit lijkt te komen en dat zie je niet met 1080i.


Dat neem ik gerust aan, voor mij persoonlijk heeft HDR meer toegevoegde waarde. Wat ik al vaker schreef kijk beleving is voor iedereen anders. Als het klopt wat @Steefb schrijft betreffende de opgewaardeerde HD beelden dan kan het bijna niet.  Een opname moet echt met een 4K camera in die resolutie zijn gefilmd en gerenderd anders zien we het verschil nauwelijks. Dat laat dat youtube filmpje waar ik eerder naar link heel goed zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. "Als het klopt wat @Steefb schrijft betreffende de opgewaardeerde HD beelden dan kan het bijna niet."

Dat is een blinde gok, ik kijk naar wat ik zie en dat is met Love Nature heel vaak dat het scherpe deel je beeld lijkt uit te komen en dat zie je niet met opgewaardeerde 1080i.

Dit soort films worden al jaren opgenomen in 4K.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

En nu we tóch bezig zijn; niet alleen de Ziggo-verkopers schieten tekort op het punt van parate kennis, dat geldt zéker ook voor (een aantal) van de MediaMarkt-verkopers. Of ik nou kom voor een vaatwasser of voor een televisie, ik hoor tè vaak klinkklare onzin en informatie zoek ik wel elders.

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. De kogel is door de kerk🙂 Vandaag heb ik de CI+ module besteld. Ik ga een maand uitproberen.  Of ik maak gebruik van het herroepingsrecht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic