Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Ziggo Start XXL: upgrade naar 100Mbit

Heb jij net dat beetje extra in je Internet Start pakket nodig? Maar vind je de overstap qua extra snelheid en kosten naar het Internet Complete pakket net wat te gortig? Dan is Ziggo Start XXL ideaal voor jou. Met het Ziggo Start XXL pakket krijg je 100Mbit/s in plaats van 40Mbit/s voor slechts €4,95 per maand extra. De uploadsnelheid van dit pakket is 10Mbit/s in plaats van 4Mbit/s. De voorwaarden op een rijtje:

  • Dit pakket is alleen beschikbaar voor bestaande klanten met een Internet Start & TV Start (met mediabox) abonnement. Het geldt dus niet voor klanten met een Internet Start en TV Start abonnement met een CI+ module.
  • Het pakket geldt voor bovenstaande klanten met of zonder telefonie in hun Start pakket.
  • Het pakket is maandelijks opzegbaar.
  • Je kan gebruikmaken van deze actie tot en met 31 december 2018.
  • Ziggo Start XXL kost €4,95 per maand extra. Deze kosten komen dus bovenop je huidige Start abonnement.


Heb je interesse in dit pakket? Laat het dan hier weten. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Helaas liep dit aanbod per 31-12-2018 af, dit pakket is niet meer te bestellen.
449 Reacties 449
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Evert wrote:

Verder is de strekking van wat er nu in de voorwaarden over de smartcards staat hetzelfde als wat er vóór 1 juli gestaan heeft, het is alleen anders verwoordt.


Ik vroeg al kun je hier plaatsen wat jij dan vindt dat er dan nu over staat.
Dit is wat er stond in de voorwaarden:
Paul123456

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb interesse in het Start XXL pakket.

Op dit moment heb ik een internet Z1 pakket van 40Mbit/sec en zou misschien wel over willen stappen naar het 100Mbit/sec pakket.

Hoe zou ik dit kunnen regelen?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Paul123456 wrote:
Ik heb interesse in het Start XXL pakket.

Op dit moment heb ik een internet Z1 pakket van 40Mbit/sec en zou misschien wel over willen stappen naar het 100Mbit/sec pakket.

Hoe zou ik dit kunnen regelen?
Helaas is dat nu niet meer mogelijk, het Start XXL aanbod liep t/m 31 december 2018 en was alleen te bestellen door klanten met een TV & Internet Start abonnement (met een Mediabox).
RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
De actieperiode (t/m 31/12/2018) is voorbij. Maar niet getreurd, want ik verwacht dat er een vervolg moet gaan komen. Ziggo kan het echt niet meer maken om anno 2019 nog te starten met een 40/4 abonnement en daarbij zelfs iedere keer tarieven te verhogen, waar de glasvezel concurrenten niet hebben stilgezeten met hogere startsnelheden en aantrekkelijkere tarieven als basis / start abonnement

Linksom of rechtsom, er zal toch wat moeten gaan gebeuren: of het 40/4 abonnement gaat in de basis sneller worden. Of er komt toch een variant tussen 40 en het 200 abonnement.
Het verschil is voor de meeste mensen te groot, ofwel onnodig te hoog in snelheid ofwel het grote prijsverschil dat niet is te overbruggen.

Dus er zijn heel veel klanten die een tussenstap wensen maar Ziggo dit simpelweg niet aanbiedt. Een typisch eenvoudig gevalletje vraag en aanbod dat helemaal mank gaat.

Tijd voor Ziggo om eens heel goed te gaan evalueren wat die hele heisa rond dit 100/10 abonnement met zich mee heeft gebracht.
Vooral de starre opstelling en absoluut niet flexibele voorwaarden van die Mediabox/CI+ module (dat totaal helemaal niets met internet te maken heeft) verdient op zijn zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs.

Daarnaast kun je uit dit topic concluderen dat de vraag best wel groot is. Maar de groep gewenste overstappers zal voor Ziggo wel weer te klein zijn (anders gezegd niet genoeg in te verdienen?)
Ziggo: trek je conclusie uit dit topic, kijk naar de (glasvezel) concurrentie en je kunt niets ander concluderen dat er echt iets moet veranderen.

Je kunt er zelfs een succes van maken, daar hoef je geen marketingdeskundige voor te zijn. Maak er wat mij betreft een slogan van: "wegens succes verlengd"...........etc. etc.

Ik hou de berichten van een nieuwe ronden, nieuwe kansen met belangstelling in de gaten
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Het kan ook klantvriendelijker. Mocht Ziggo weer met een Start XXL abonnement komen laat er dan een webpagina komen voor klanten met een oud Ziggo abonnement. Hierop geef je aan het Start XXL abonnement te willen. Vervolgens zorgt Ziggo er voor dat alles netjes wordt overgezet van een oud Ziggo abonnement naar het nieuwe Start XXL abonnement. Tenslotte net als de overige pakketten geen extra kosten in rekening brengen! Belachelijk als je bijvoorbeeld al 20 jaar klant bent om dan € 19,95 activeringskosten in rekening te brengen. Bij Complete en Max worden er ook geen activeringskosten in rekening gebracht.

Verder blijf ik van mening dat het huidige Start pakket van 40/4 eerst een snelheidsverhoging hoort te krijgen zoals Complete en Max allang hebben gehad. Na jaren van prijsverhogingen hoort het Start pakket naar bijvoorbeeld 60/6 te gaan. KPN zit nu op 50/5 met hun Start pakket.
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
rick70 wrote:
Het kan ook klantvriendelijker. Mocht Ziggo weer met een Start XXL abonnement komen laat er dan een webpagina komen voor klanten met een oud Ziggo abonnement. Hierop geef je aan het Start XXL abonnement te willen. Vervolgens zorgt Ziggo er voor dat alles netjes wordt overgezet van een oud Ziggo abonnement naar het nieuwe Start XXL abonnement. Tenslotte net als de overige pakketten geen extra kosten in rekening brengen! Belachelijk als je bijvoorbeeld al 20 jaar klant bent om dan € 19,95 activeringskosten in rekening te brengen. Bij Complete en Max worden er ook geen activeringskosten in rekening gebracht.

Verder blijf ik van mening dat het huidige Start pakket van 40/4 eerst een snelheidsverhoging hoort te krijgen zoals Complete en Max allang hebben gehad. Na jaren van prijsverhogingen hoort het Start pakket naar bijvoorbeeld 60/6 te gaan. KPN zit nu op 50/5 met hun Start pakket.


Helemaal mee eens. Dat "beetje extra meer" hoeft niet meer te kosten. Wij betalen al voor dat "beetje extra meer" , maar wij krijgen het niet. 60/6 vindt ik zeker van deze tijd.
lameeuw

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Paul123456 wrote:
Ik heb interesse in het Start XXL pakket.

Op dit moment heb ik een internet Z1 pakket van 40Mbit/sec en zou misschien wel over willen stappen naar het 100Mbit/sec pakket.

Hoe zou ik dit kunnen regelen?
Helaas is dat nu niet meer mogelijk, het Start XXL aanbod liep t/m 31 december 2018 en was alleen te bestellen door klanten met een TV & Internet Start abonnement (met een Mediabox).


Beetje vreemd... Paar maanden maand geleden had ik het idee om hier gebruik van te maken, contact gehad met de klanten"service" en die hebben het me toen afgeraden omdat ik nog een korting had op mijn pakket tot eind januari. Medewerker van de klanten"service" had toen het verhaal dat het geen probleem zou zijn om ook na de "vervaldatum" van deze optie er nog gebruik van te kunnen maken. Nu lees ik dat het niet meer zou kunnen... beetje vage handel weer.

Het is dat ik als enige andere optie VDSL heb en dat ik daar slechts 28 Mbps kan afnemen als maximum, anders was ik al lang overgestapt naar wat anders. Met 4 opgroeiende kinderen zou ik verrekte graag de internet snelheid eens wat opkrikken maar 200 Mbps is net te veel en te duur en de huidige 40 Mbps is vaak krappe hap want er zitten er regelmatig 3 van de 4 te gamen en / of tegelijk online te streamen of dingen te uploaden.... mag echt wel wat omhoog die basissnelheid...
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
We gaan eerst in juli weer een knaakie meer betalen. Dan gaat er mischien in oktober een beetje bij.

En zo zal lineare tv zoals we dat vandaag de dag kennen een stille dood sterven.
juanj

Level 9
  • 457Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes
Schijnbaar was het toch niet zo moeilijk om het juiste abonnement in Mijn Ziggo te tonen.. nu staat het correct abonnement vermeld, echter staat "Internet 100" er ook nog steeds tussen.



Tevens is de info achter de witte i, in de grijze cirkel leeg.

Work in progres?
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Darkje wrote:
We gaan eerst in juli weer een knaakie meer betalen. Dan gaat er mischien in oktober een beetje bij.

En zo zal lineare tv zoals we dat vandaag de dag kennen een stille dood sterven.


jeetje ik moet waarzegger worden 😛 ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic