heuvela

Level 6
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Ziggo Sport Totaal 2022

Als in 2022 F1 verdwijnt uit jullie Ziggo Sport Totaal pakket gaat dan de prijs van het abbo omlaag maandelijks ? ik ben bang dat ik het antwoord al weet maar als we voor de NENT groep moeten gaan betalen (ok bedrag nog niet bekend of F1 Pro wat we via jullie gratis hadden dan kan er toch wel wat van de prijs af als dit alles weg valt.

 

Ben heel benieuwd naar jullie antwoord aangezien juist de prijzen weer iets gestegen zijn.

 

Groet

20 Reacties 20
LeoWatz

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja Ziggo, ik ben ook heel benieuwd hoe jullie dit gaan oplossen. Prijs is idd weer iets gestegen. Als we volgend seizoen geen Formule 1 meer hebben in het pakket dan zou dat normaliter gecompenseerd moeten worden lijkt mij. Kan toch niet zo zijn dat je meer moet gaan betalen en er minder voor terug gaat krijgen? Hoe gaan jullie dit oplossen Ziggo? Gaan de abonnementen dan goedkoper worden?

Will81

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik denk dat ik ga overstappen dan. Ik betaal nu net geen € 90,- per maand. Bij een ander ben ik goedkoper, dan compenseren de kosten zich met Viapay.

LeoWatz

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Will81, denk er ook zo over mits dat Ziggo een leuke korting gaat geven omdat de F1 seizoen 2022 dan weg is.

Kan me niet voorstellen dat we hetzelfde blijven betalen voor minder sport. Minder sport, in dit geval dan de F1, is dan ook minder betalen lijkt mij. We gaan het afwachten hoe Ziggo dit gaat compenseren. We mogen er toch wel vanuit gaan dat ze op korte termijn wel iets laten weten. Kom er maar eens in @Ziggo 

Will81

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben normaal gesproken geen klager. Maar € 90,- vind ik een mooi bedrag. Als ik dan ook nog extra moet betalen om F1 te kunnen kijken, vind ik een beetje van de gekke. Sowieso wordt iedere keer het internet versneld en kort daarna komt steeds een mail met de prijsverhoging. Terwijl de snelheid van mijn abonnement niet haalbaar is, want ik zit in mijn buurt als laatste op de kabel?! Vandaar dat mijn verbinding niet haalbaar is, aldus een monteur.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Bij een abonneebestand van rond de 4 miljoen denk ik dat de abonnementskosten zeker 2 cent per maand naar beneden kunnen wanneer Ziggo geen licentie voor de F1 hoeft te betalen en ook geen productiekosten meer hoeft te maken.

Ik denk niet dat we tariefsverlagingen tegemoet kunnen zien. Ik denk eerder dat Ziggo alle zeilen moet bijzetten om vervangende rechten op andere sporten binnen te halen om de gaten in de programmering op te vullen.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Weet niet hoe het bij anderen in hun portemonnee werkt, maar die bij ons is niet ongelimiteerd. Hebben dus een maximum dat we kunnen (en willen) betalen voor entertainment. Nu sport bij Ziggo uitgekleed lijkt te worden, maar ook bij reguliere zenders (Darts bijvoorbeeld) en bij VIAPLAY zal komen moeten er keuzes gemaakt gaan worden. 

Dit kan voor Ziggo best wel eens nadeliger uitpakken, want pakket verlagen van Max naar Compleet scheelt kleine 8 euro, en snelheid is nog altijd prima... dat geld kunnen we dan eventueel gebruiken voor sport-streaming. 

Waarschijnlijk gaan we verder, hebben al even zitten kijken natuurlijk wat we kunnen doen. Gaan in 2022 van MAX (internet en TV) dan maar naar COMPLEET (internet en TV), scheelt 20 euro... als VIAPLAY daar mee te betalen is dan zou dat fantastisch zijn 😀... nu is 20 euro van 1 abonnee voor Ziggo niet zichtbaar, maar hoeveel mensen doen dit dan ook?

 

Waar het op neer gaat komen is dat afhankelijk van wat je kan en wil betalen je nu keuzes zal gaan maken.

Nu maar hopen dat het niet zoals bij films en series gaat en je straks 3,4 of 5 sport streamingdiensten hebt.

c-w

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor mij waren er 2 belangrijke factoren om een paar jaar geleden over te stappen. Dat was het Formule 1 aanbod en Ziggo bood ook nog FM radio aan. Dat de upload bij Ziggo dramatisch laag is tov heb ik op de koop toegenomen.
Nu beide gaan verdwijnen, zonder ook maar enige vorm van compensatie, houdt niets mij meer tegen om weer terug te gaan glasvezel.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"Nu maar hopen dat het niet zoals bij films en series gaat en je straks 3,4 of 5 sport streamingdiensten hebt"

 

Op zich is een provider onafhankelijke sport stream dienst niet heel verkeerd, voor ESPN zit je toch aan een TV distributeur vast.

 

@HBO Fan je weet dat je met TV Compleet geen HBO meer hebt?

LeoWatz

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@heuvela , ja dat zat ik me ook al af te vragen hoe Ziggo dit gaat compenseren. Ben bang dat we gewoon hetzelfde blijven betalen en misschien nog wel iets meer maar dan zonder F1. In dat geval overweeg ik serieus om over te gaan stappen naar glasvezel wat hier pas geleden is aangelegd. Vind het jammer want ik ben denk ik al een jaar of 20 bij UPC/Ziggo en is altijd prima bevallen. Ook hier is het budget niet ongelimiteerd en moeten we dus naar andere mogelijkheden gaan kijken. Al die andere pakketten met films/movies, 80 zenders etc. is allemaal heel mooi maar daar hebben wij niet veel aan en het wordt je wel enigszins opgedrongen omdat het in dat pakket zit dus...... Wil ik gaan downgraden naar het goedkoopste pakket dan krijg je in plaats van de Next een Mediabox XL met 75 down en 10 up. Ga ik naar de concurrent met glasvezel dan betaal ik minder en krijg 100 up en 100 down snelheid. En als klap op de vuurpijl ook nog een keer een LG LED TV erbij (tijdelijke actie). Dus ja........ Moet, als ik F1 in 2022 wil blijven kijken, toch een stream abonnement nemen als ik bij Ziggo blijf of naar KPN ga. Onder de streep ben ik goedkoper uit bij de concurrent en krijg meer up en down.

 

Zou, als ik Ziggo was, hier snel op in gaan spelen voordat er misschien veel klanten weg gaan om deze redenen.

 

Krijg alleen het idee dat Ziggo hier niet veel mee gaat doen en het allemaal een beetje op zijn beloop laat gaan. Ik ga nog een poging doen om contact met ze op te gaan nemen en vragen wat we kunnen gaan verwachten. Krijg ik er geen duidelijk antwoordt op dan ga ik toch echt overstappen en neem voor die laatste paar maanden het Ziggo Sport pakket er nog even bij totdat de F1 over is.

 

Edit: Zojuist even via de chat contact gehad met een medewerkster.

Voor mij is het wel duidelijk, gaat hem niet meer worden bij Ziggo helaas.

 

Groeten, Leo

Will81

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij wie loopt deze actie dan?

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kpn, een 32 inch HD tv.

Verder zal er geen prijsverlaging komen, we mogen eerder blij zijn dat de huidige prijs aanpassing vrij laag is.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Die rekensommen zal Ziggo gemaakt hebben. Er zullen wat abonnees afhaken omdat er niet meer zonder bijkomende kosten naar de F1 gekeken kan worden. Maar dat zal minder kosten dan de veel duurder wordende uitzendrechten.

Bijna overal zit F1 al achter de betaalmuur. De mensen die het er voor over hebben nemen de extra kosten voor lief. De meeste anderen gaan op zondagmiddag iets anders doen en kijken naar de hoogtepunten via het open net.

 

Kort gezegd, ik denk niet dat Ziggo wakker ligt van wat opzeggers die dat alleen maar doen omdat ze niet meer zonder bijkomende kosten naar de F1 kunnen kijken. Nederlanders zullen niet anders zijn dan Britten, Duitsers of Fransen.

 

 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@RoWi. Weet ik 😀, maar dank voor je opmerking. Zoals ik al schreef we moeten keuzes maken. Terug in abonnement bij Ziggo is daarbij echt een hele goede manier het zelfde te behouden waar naar zoeken. 

Volgende stap is geheel van traditionele TV provider afstappen (cord-cutting)... Maar dat is voor nu nog aan de orde, maar mogelijk toch ook juist nu het moment.

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het was een beetje vanwege de gebruikersnaam 😉 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@iMark denk dat Ziggo er mogelijk wel wakker van zal liggen. Mensen zullen mogelijk niet direct helemaal weg gaan, maar de downgrade is best een prettige optie. Verschraling op TV is al lang gaande, alles gaat naar streams... een 300mbps is prima voor een normaal huishouden en de Next box, ach als toch meer met streams doet is die heel niet nodig.... Het gaat dan wel in de papieren lopen hoor... heb hier in de buurt eens navraag gedaan maar 60% is voornemens te downgraden en voor VIAPLAY te gaan vanwege de sport. Nu is dit geen echt markt-onderzoek maar toch... eventueel overweegt 25% helemaal weg te gaan, zijn nu aan het kijken naar alternatief... alleen nog internet en de rest via de verschillende stream-diensten..

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HBO Fan  zolang we maar Ziggo klant blijven en liefst gecombineerd met Vodafone. Het gaat providers om de ARPU downgraden van TV Max naar TV Start verlaagd dat getal. Dat zal zijn ingecalculeerd, Ziggo heeft de meeste niche TV kanalen, en HBO. Ik verwacht niet dat het verliezen van de F1 heel veel impact zal hebben.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@RoWi. (we gaan een beetje of topic, excuus) Snap dat Ziggo kijkt naar gemiddelde opbrengst per klant, dat is ook gezond lijkt me. Het is alleen wel weer zo dat het bovenop al het andere komt, het is al jaren erg rustig (lees geen) als het om vernieuwingen gaat bij Ziggo. Ik merk, zeker bij mijn kinderen, dat er amper nog traditioneel gebruik gemaakt wordt van TV.... vanavond aan het eten nog over gehad... Alles gaat via stream of uitgesteld kijken. Dit kan allemaal zonder tussenkomst Ziggo, alleen een Internet-toegang is nodig...

 

Traditionele TV is echt hard op zijn / haar retour... en Ziggo loopt daar echt heel sterk op achter, zie storingen met de de verschillende clouddiensten maar eens. 

 

Hoop dat het allemaal meevalt, maar hier in mijn onderzoekje (=niet veel waard) kan het een behoorlijke klap geven hoor.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De gedachte dat traditioneel TV kijken (is kijken op moment van uitzenden) op het retour is wordt deels overschat. Er wordt wel anders gekeken zoals uitgesteld dat is zeker waar.

Toch is het aantal klanten wat alleen internet afneemt nog niet zo heel groot.

 

Sport waar het hier over gaat kijken we nog steeds lineair ofwel live. De methode waarop doet er niet veel toe, of dat via een laptop is en een streaming website, of een smartphone of tablet, of een smart tv met een TV app.

 

Films of series dat wordt wel meer anders gekeken om de reclame te kunnen doorspoelen.

 

Geen vernieuwingen dat valt best mee, sinds de komst van de mediabox Next cloudopname's dat lijkt mij toch een vernieuwing, de Ziggo Go TV app voor Android, IOS en Firetv is ook een vernieuwing.

 

Voor internet toegang heb je toch een provider nodig, mobiel of vast dus zonder Ziggo, Vodafone en noem maar op kunnen we niet veel.

 

FrissB

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.

Al paar keer poging gedaan om een meer op maat abonnement te krijgen van Ziggo met de Ziggo Next. Ik krijg echter geen aanbieding maar moet dan meer gaan betalen.

Dit heeft mij doen besluiten om over te gaan stappen.

Vind de prijs nu erg hoog worden voor mijn wensen nu F1 en Premier League weg gaat.

Uitgelicht topic