1
Vraag
2
Reageer en help mee
PaulVB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox Next met Complete abbo ipv Mediabox XL + slechte behandeling/service

Hallo,

Ik geloof al een hele tijd terug wilde ik mijn verschrikkelijke (langzaam, heel langzaam, veel geluid, stroom, nog steeds geen beloofde verbetering overigens, schandalig voor het geld wat ik neerleg) Mediabox XL omruilen voor een Mediabox Next icm Complete abbo. Dit was toen in de zomer (einde) van 2019 (geloof ik) toen dat nog kon. Gebeld en dat kon toen maar door de de grote vraag werd mij gevraagd later terug te bellen vanwege voorraad problemen maar dat het zeker kon. Terwijl vrienden van mij hem wel meteen kregen terwijl ze later (!) hadden gebeld, ook Complete abbo, kreeg het idee dat ik gewoon de verkeerde aan de lijn kreeg bij de klantenservice (vaker gelezen dat het maar net is wie je krijgt).

Een tijdje later belde ik terug en werd verteld dat ik net 2 dagen(!) te laat was en dat het niet meer met Complete kon maar alleen met duurdere abbo's (schandalig de manier waarop dit ging). Toen werd gezegd dat ik ondanks de toezegging maar gewoon pech had (al heel lang abonnee, schandalige omgang).

Later nog een paar keer contact gehad maar nee, '’gewoon'’ pech. Zelfs na diverse lange internet storingen (een keer een week geen internet gehad zelfs, grote problemen met mijn werk) en in combinatie met het verhaal hierboven (het toezeggingsverhaal) was zelfs uit coulance later het niet mogelijk.

Nog steeds werkt de Mediabox XL vreselijk met de al hierboven genoemde klachten en is het gewoon niet meer van deze tijd, met alle respect. Overigens iedereen die dit ding heeft hoor ik erover klagen. 

Is het nog steeds zo dat je minimaal een Max abbo moet nemen? En hoelang zit je daar dan aan vast voor je hem weer kan '’downgraden'’? Of moet je hem dan weer inleveren?

Ik voel mij behoorlijk genaaid door het hierboven geschreven verhaal en de enige reden dat ik nog niet overgestapt ben is omdat het gedoe geeft. Maar op een gegeven moment is het genoeg..

7 Reacties 7
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Upgraden naar TV Max zover bekend is kan je na een maand terug naar Complete met Next. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of even wachten op de update van de Mediabox XL, die krijgt dezelfde werkzaamheid als de Next:

Mediabox XL software-upgrade (ziggo.nl)

PaulVB
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus ik kan upgraden naar TV Max voor 1 maand, vervolgens kan ik de Next krijgen en dan na een maand weer downgraden naar TV Complete? Zit je niet minstens 12 maanden aan dat duurdere abonnement vast? Het klinkt (vooral na wat ik al allemaal heb meegemaakt) voor Ziggo begrippen haast te mooi om waar te zijn.. 

PaulVB
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb wat research gedaan hier op het forum en ben tot de conclusie gekomen dat het dus kan, maar het niet proactief wordt gepromoot, heb ik dat juist?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
PaulVB wrote:

Ik heb wat research gedaan hier op het forum en ben tot de conclusie gekomen dat het dus kan, maar het niet proactief wordt gepromoot, heb ik dat juist?

 

@PaulVB Dat is juist.

***Edit correctie onderstaande tekst.***

Je kunt later via Mijn Ziggo het abonnement naar beneden bijstellen, maar de look en feel is gewijzigd in Mijn Ziggo, ik zie zojuist dat er TV COMPLETE NEXT, dat lijkt me de zekerheid dat je de Next mag behouden na terugzetten van je abonnement.

Opnemen en live TV pauzeren kunnen ook met de Mediabox XL na de update in de cloud.

 

 
 
 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Be rt ik zie toch duidelijk tv Compleet Next op die afbeelding, lijkt mij duidelijk genoeg. 

Herstel ik heb nu ook een andere opmaak het is er niet duidelijker op geworden, welke Mediabox je krijgt bij het start en compleet abonnement, als je geen Max hebt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Je hebt helemaal gelijk, ik heb er overheen gekeken, ik zal de tekst wijzigen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic