1
Vraag
2
Reageer en help mee
SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ziggo Korting Viaplay wanneer wordt dat bekend gemaakt..??

vraagje is al er meer bekend wat de korting voor ziggo klanten gaat worden 

als je een abonnement neemt op viaplay via ziggo op 1 maart 2022..??

ben zelf formule 1 fan, ben daar dus wel benieuwd naar

39 Reacties 39
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

menigeen zal geïnteresseerd zijn in, of én welke korting Ziggo gaat geven op een ViaPlay abonnement. Hier zegt Ziggo haar klanten te informeren, maar het blijft ( ook ) daar helaas erg stil.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ja inderdaad dat valt mij ook wel heel op ja, ze zeggen elke keer klanten van ziggo krijgen korting bij ziggo als ze een abonnement van viaplay nemen bij ziggo, maar er wordt steeds niet bekent gemaakt wat die korting gaat worden, daar doen ze heel vaag over, vind het maar een vreemde gang van zaken bij ziggo, waarom doen ze daar zo geheimzinnig over slaat helemaal nergens op, bij kpn is al wel bekend gemaakt wat de prijs met korting bij hun gaat worden, als je daar een abonnement op viaplay neemd is de prijs 8,95

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@SBK  schreef:

ja inderdaad dat valt mij ook wel heel op ja, ze zeggen elke keer klanten van ziggo krijgen korting bij ziggo als ze een abonnement van viaplay nemen bij ziggo, maar er wordt steeds niet bekent gemaakt wat die korting gaat worden, daar doen ze heel vaag over, vind het maar een vreemde gang van zaken bij ziggo, waarom doen ze daar zo geheimzinnig over slaat helemaal nergens op, bij kpn is al wel bekend gemaakt wat de prijs met korting bij hun gaat worden, als je daar een abonnement op viaplay neemd die prijs is 8,95, 


Inderdaad, deze 'werkwijze' ( kuch ) is wel erg typisch voor Ziggo.

Ik ben bang dat Ziggo de Viaplay korting niet bekend durft te maken, omdat ze de KPN prijs niet kunnen/willen halen. En dus zo lang mogelijk willen wachten richting 20 maart, om het eventuele overstappers zo moeilijk mogelijk te maken.

 

Die €8,95 is een aardige prijs, maar dan gaat er bij ons wel een ander pakket uit. Het blijft geen feest bij Ziggo.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

dat denk ik ook ja dat ze de prijs niet bekend durven te maken, eerst iedereen lekker zitten te maken met een korting, en daar dan vervolgens steeds niks over zeggen,en maar wachten en maar wachten, echt zo waardeloos dit, maar 8,95 is zeker een leuke abonnements prijs voor ziggo klanten als je viaplay besteld bij ziggo, ik vraag mij eigelijk wel eens af waarom ik nog bij ziggo blijf hangen, ze vragen veel abonnements geld maar hebben momenteel weinig te bieden voor wat ik er voor betaal vind het echt zonde van mijn geld als ik eerlijk mag zijn, als ik om mij heen kijk bij andere aanbieders krijg ik veel meer voor mijn geld, ze moeten echt nog wel met leuke dingen komen, anders weet ik nog niet of ik nog lang bij ziggo blijf, voor de formule 1 hoef ik het niet te doen dat kan bij een andere aanbieder ook wel daar heb ik ziggo niet voor nodig 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@SBK  schreef:

dat denk ik ook ja dat ze de prijs niet bekend durven te maken, eerst iedereen lekker zitten te maken met een korting, en daar dan vervolgens steeds niks over zeggen,en maar wachten en maar wachten, echt zo waardeloos dit, maar 8,95 is zeker een leuke abonnements prijs voor ziggo klanten als je viaplay besteld bij ziggo, ik vraag mij eigelijk wel eens af waarom ik nog bij ziggo blijf hangen, ze vragen veel abonnements geld maar hebben momenteel weinig te bieden voor wat ik er voor betaal vind het echt zonde van mijn geld als ik eerlijk mag zijn, als ik om mij heen kijk bij andere aanbieders krijg ik veel meer voor mijn geld, ze moeten echt nog wel met leuke dingen komen, anders weet ik nog niet of ik nog lang bij ziggo blijf, voor de formule 1 hoef ik het niet te doen dat kan bij een andere aanbieder ook wel daar heb ik ziggo niet voor nodig 


U hebt volledig gelijk, maar ...... ik heb ( nog ) geen glasvezel, dus heb ik weinig andere keus ( als ik een beetje snel internet wil houden ).

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

zo gauw kpn hier glasvezel gaat aanleggen en je de mogelijkheid hebt om over te stappen op glasvezel met hogere snelheden tot 1 GB in combinatie met een beter aanbod aan tv zender paketten, dan weet ik zo net nog niet wat ik dan ga doen, als dan zie dat je voor rond de 45 euro per maand klaar bent en nog hier en daar allemaal gratis dingen en kortingen op vanalles krijgt, is dat toch wel heel interessant om over na te denken, 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Misschien een alternatief zoals F1TV Pro 

Die kost dan omgerekend €5,42 p/m.

Maar alleen als je F1 gaat kijken zonder de shows eromheen.

 

Of Ziggo moet wel een heel aantrekkelijk bod geven, maar dat weten we (nog) niet.

 

Uiterlijk begin Februari moet Ziggo het toch gaan bekendmaken en haar diensten verbeteren anders ga ik waarschijnlijk eens ergens anders kijken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@sebas14  schreef:

Misschien een alternatief zoals F1TV Pro ...


Dit jaar konden we via Ziggo naar F1-tv-Pro en onlangs daar zelf een eigen abonnement afgesloten voor +/- €50,- per jaar.

Samen met 'Race Control' op m'n laptop werkt F1-Tv-Pro prima.
3.png

V.l.n.r. pitstraat view, live timings, driver tracker en max's cockpit camera. Natuurlijk kan men via F1 ook de race zelf zien ( "World Feed" ), maar die kijk/keek ik op de tv via Ziggo. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

€ 8,95 via KPN, dat is dan waarschijnlijk met de gebruikelijke €5,00 hussel entertainmentkorting als je ook mobiel afneemt. Ik kan hier zelf nog niks over vinden, althans niet het genoemde bedrag wel dat het per 26 januari bestelbaar is voor nieuwe klanten, per 1 maart voor bestaande klanten.

Ik zie op de KPN pagina's gewoon €13,99 staan. 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SBK die kortingen vallen tegenwoordig ook daar vies tegen, reken jezelf niet bij voorbaat rijk!!!

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ziet er goed uit @Pasi .

Ik denk er zelf nog over na om dat te doen ipv ViaPlay.

 

En @RoWi. , ik heb me al rijk gerekend hoor. Was toch even nieuwsgierig 😊

 

1ste jaar kostenbeparing van € 176,-

Daarna per jaar € 83,-

🤔

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sebas14  Dat bedoel ik, kijk nooit naar het eerste jaar, kijk altijd naar de reguliere bedragen.

En kijk ook naar het geheel wie nu bij Ziggo Internet Compleet heeft zal bij KPN tussen 200Mb en Giga internet moeten kiezen.

 

Maar nu weer on topic, nog wat gezocht de prijs is gewoon € 13,99 enkel in combinatie met mobiel gaat er mogelijk € 5,00 af.

koekeloeren

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat IK dan jammer vindt is dat je een hele koe moet kopen terwijl ik alleen een stuk biefstuk (formule 1) wil hebben. Voetbal en darten interesseert me bijzonder weinig tot helemaal niet en staat niet echt in verhouding tot de maandelijkse prijs. 

Als Ziggo mn sport pakket kan inruilen voor een viaplay "slik" ik dat darten en voetballen nog wel anders lijkt F1TV ( Euro 5 en een beetje per maand) nog het dichts en goedkoopst bij MIJN wens, Formule 1 

R.a

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Laten we hopen dat het voor normale ziggo abonnees de korting word en voor vodafone icm ziggo abonnee houders een gratis extra tv pakket gaat worden.  (Maar vrees van niet)

 

Dan in de toekomst toch maar eens kijken voor een andere mobiele provider ?

Pascal_v_K

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik hoop eigenlijk dat we de keuze krijgen wat we als extra willen. Mijn keuze voor Ziggo was destijds vanwege de F1. Ik heb nu wat extra's omdat ik ook vodafone heb. Ik heb er geen probleem mee de movies of espn in te wisselen voor viaplay bijvoorbeeld

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

veel ziggo klanten die formule 1 fan zijn zijn erg teleur gesteld, ze hadden er veel meer van verwacht dat ziggo met een veel betere korting en voorstel zou komen voor viaplay, het is een grote teleurstelling dat je bij ziggo vanaf 1 aug 2022 het volledige bedrag van 13,99 moet betalen voor viaplay dat gaat niemand leuk vinden die fan is van de formule 1, dat gaat ziggo veel klanten kosten 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan hadden die F1 fans geen realistische kijk, om even heel direct te zijn. Of je nu bij Ziggo blijft of overstapt uiteindelijk blijft de prijs voor Viaplay gelijk.

 

Wat die korting betreft iemand zal die kosten op zich moeten nemen, Nent/Viaplay zal dat niet doen, dus zal dit uit het marketing budget van de providers zelf moeten komen.

En enkel voor nieuwe klanten lijkt KPN daar een beter budget voor te hebben.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

 dat mag jij vinden, een hele boel klanten zullen jou mening absoluut niet delen,

die opmerkingen van jou slaan echt helemaal nergens op, maar we gaan zien hoe het loopt

en wat er gaat gebeuren 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SBK  schreef:

 dat mag jij vinden, een hele boel klanten zullen jou mening absoluut niet delen,

die opmerkingen van jou slaan echt helemaal nergens op, maar we gaan zien hoe het loopt

en wat er gaat gebeuren 

 


Die opmerkingen zijn gewoonweg de realiteit. Dat het niet is wat je wil lezen dat snap ik.

Een bedrijf wat voor 1 sport, zoveel geld uitgeeft om dit te mogen uitzenden gaat hierop geen korting geven.

 

Omdat ziggo net zo min een liefdadigheids instelling is hadden we hiervanuit niet veel meer dan dit bod hoeven te verwachten. Die korting zal Ziggo namelijk zelf moeten vergoeden aan Nent.

 

Het probleem is wel wat breder dan de F1 kijkers, wat te denken van de PDC kijkers en de Bundesliga kijkers, die zitten met hetzelfde probleem opgezadeld, dit raakt klanten van alle providers in hun knip.

 

Ik verwacht ook wel een kleine verschuiving vooral naar KPN omdat je daar het eerste jaar het minste kwijt bent aan Viaplay. En het tweede jaar als je ook mobiel daar afneemt op langere termijn ook.

 

We zullen het wel zien bij de volgende jaar cijfers.

Is die verschuiving naar de stream diensten leuk nee, ik vind het ook niks, maar dat houden we simpelweg niet tegen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic