1
Vraag
2
Reageer en help mee
fd1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO werkt niet. Melding: Je hebt geen mediabox van Ziggo

Beste,

 

ook hier hetzelfde issue;

Klantnummer: *Zoek ik voor je op, zorg dat de adresgegevens in je profiel up to date zijn*
Gebruikersnaam Mijn Ziggo: mijn email
Welke content probeert je te kijken: Ziggo Go- standaard beschikbare zenders
Staat het bijbehorende zenderpakket actief in Mijn Ziggo: ja ('Kabel, ZiggoGo')
Ga naar instellingen -> Mijn mediaboxen, staat de juiste mediabox actief (serienummer vind je in Mijn Ziggo): Serienummer in 'mijn ziggo' klopt met de mediabox. als ik op https://www.ziggogo.tv/nl/instellingen/mijn-mediaboxen.html kijk; krijg ik de melding "Je hebt geen mediabox van Ziggo"
Werkt het wel op de Ziggo GO app: nee (heb ik op de telefoon; dezelfde melding)
Werkt het op de Mediabox: - tv via kabel werkt.
Werkt het in een andere browser en welke browsers heb je getest: nee; firefox, edge, chrome

7 Reacties 7
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @fd1

Welkom op de Ziggo Community en bedankt voor jouw meldingen. 

In jouw geval is het toch een ander verhaal. Je neemt namelijk alleen Internet met een kabel Tv aansluiting bij ons af. In jouw abonnement zit geen toegang tot ZiggoGO en daarom werkt dit ook niet. Dit klopt dus allemaal met het abonnement wat je afneemt. 

Mocht je wel toegang willen tot ZiggoGO, dan heb je hiervoor een ander abonnement nodig. Maar daarbij gaat jouw maand bedrag wel met € 6,- omhoog. 

 

Wanneer ik hierin iets voor je kan doen, hoor ik het graag.

fd1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Jiri,

 

Dank voor je reactie.

Dit is echter tegenstrijdig met wat er op de Ziggo website staat, en dus ook met hoe ik het afgesloten heb. Onderdeel van mijn pakket is óók ZiggoGo:

fd1_0-1633336182981.png

https://www.ziggo.nl/pakketten#zonder-vast-bellen

 

Ook als ik bij mijn producten kijk (https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#televisie) zie ik ZiggoGo als een van mijn producten staan:

fd1_1-1633336271343.png

 

Wil je dit dus aanpassen in de instellingen, zodat ik ook gewoon toegang krijg?

Dank alvast 🙂

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @fd1,

Wat gek dat jij een ander beeld hebt, dan wat ik op de website krijg. Ik zie namelijk de volgende opties bij "Kies een TV Pakket"



Bij deze opties heb jij gekozen voor Internet Only, en krijg je dus alleen een kabelaansluiting zoals je dit in de basis ontvangt. Ik heb jouw bevestiging er nog even op nagekeken en hierin staat exact hetzelfde.

In de screenshot van jouw Mijn Ziggo abonnement zie je ook duidelijk staan welk abonnement je hebt voor TV. In jouw geval een kabelaansluiting.
Het Online TV kijken is slechts een verwijzing naar een uitleg over ZiggoGO. Dit krijgt iedere klant standaard te zien ongeacht het abonnement. 

Uiteraard kun je altijd toegang krijgen tot ZiggoGO, maar zoals gezegd heb je hier een ander abonnement voor nodig. Wanneer ik dit voor je aan mag passen hoor ik het graag. 

fd1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank weer Jiri voor je reactie.

 

De verwarring wordt er bij mij niet minder om. 🤔

Wil je eens bij 'Kies een TV-pakket' mijn adresgegevens invoeren? Ik krijg namelijk de hele optie 'Internet Only' niet te zien. Vandaar dat ik er bij het afsluiten van overtuigd was dat ZiggoGO bij mijn contract in zit, dat staat namelijk heel duidelijk in mijn pakketten vergelijker.

Al met al denk ik dat de informatie op de website wat duidelijker kan..

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Doe je dit rechtstreeks op de site of via Mijn Ziggo?

Stel dat ik kies voor "Nee" op de vraag: Heb je al internet bij Ziggo en ik voer jouw adresgegevens is, krijg ik alle mogelijke tv opties te zien. 

Wanneer je inlogt in Mijn Ziggo wordt het een ander verhaal. Deze stemt het aanbod af met wat jij op dit moment afneemt. Dit kan ik in jouw geval niet controleren omdat dit altijd verschillend is. Maar het zou goed kunnen dat wanneer jij jouw abonnement wilt wijzigen Mijn Ziggo jouw huidige optie niet weergeeft. 

fd1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rechtstreeks op de site.

Maar nu wordt het nog mooier.. ik ging al bijna aan mezelf twijfelen, dus heb het nu 12 keer geprobeerd met verschillende

  • browsers en -settings
  • cookies en -settings.
  • volledig in/uitloggen bij mijn Ziggo.

Wat blijkt: als ik exact hetzelfde invoer bij Firefox en Edge, krijg ik bij Firefox de optie 'Internet Only' niet te zien, en bij Edge wel.

 

Dat verklaart nog steeds niet overigens waarom ik wél internet via de kabel heb, maar dit volgens jou niet in mijn pakket zit.. ik heb namelijk gekozen voor kabel tv en daar maak ik ook gebruik van. 🤔

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@fd1 Ik heb ervoor gekozen om jouw reactie te verplaatsten naar een nieuw en eigen topic, omdat dit losstaat van de problemen die in dit topic besproken worden.

 Dat verklaard een hoop inderdaad. Stom dat Firefox dit niet juist weergeeft. Zo kunnen we hier tot in het oneindige over discussiëren. Fijn dat het via Edge wel zichtbaar is.

Ik wil je vragen om de screenshot die ik stuurde nog eens goed te lezen. In de tekst onder "Kies je tv-pakket" staat uitgelegd hoe dit precies zit en waarom je wel tv signaal via de kabelaansluiting op jouw tv kunt ontvangen. 

Nogmaals: wanneer je het Kabel-TV pakket wilt is dat geen enkel probleem, alleen gaan jouw maandelijkse abonnementskosten dan wel omhoog.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic