jjansen136

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Cadeau ESPN compleet gratis.

Ben al jaren klant bij Ziggo maar heb het gevoel dat dit bij Ziggo jaar op jaar minder gewaardeerd wordt.

 

Betaal een behoorlijk bedrag per mnd (€71.50).

 

Maar wat krijgt een trouwe klant bij Ziggo: 

- geen korting als jarenlange klant

-F1 uitzendrechten of andere zenders verdwijnen, zie ik dit terug in mijn maandelijkse kosten, neen geen abonnementsverlaging.

-Wil ik F1 en Darts blijven kijken, dan ben ik bij ziggo voor een jaar abonnement zelfs duurder uit dan bij Via Play zelf.

 

Krijg ik vandaag een email, waarbij ik als trouwe klant ESPN Compleet een jaar gratis krijg.

Dan denk ik ook van F$%@k Y#$@#

 

Als ik behoefte had aan voetbal had ik dit reeds zelf wel als abonnement genomen.

Ik lees hier zoveel klachten over de al hoge abonnementskosten, wat het voor (trouwe)klanten weer extra gaat kosten om F1 of Darts te willen kijken. Prijsverschil tussen Ziggo en Viaplay. (jaarabonnement bij ViaPlay bijna 30 euro goedkoper).

 

Dan denk ik: ZIGGO door hier dan a.u.b. wat mee voor je (trouwe)klanten, verlaging abonnementskosten, prijs voordeel op Via Play. I.p.v. mij een gratis ESPN compleet pakket aan te bieden, waar ik 0,0 behoeft aan heb.....

 

Ben bang dat Ziggo veel klanten gaat verliezen, waarvan ik er waarschijnlijk ook 1 ga zijn.

 

 

17 Reacties 17
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Wat heeft de prijs met Formule 1 te maken?
Er was ooit Sport1, dit is omgedoopt tot Ziggo Sport Totaal en bij Ziggo kwam daarmee gelijk een extra kanaal Ziggo Sport en op het promo kanaal werd zelfs daardoor extra sport uitgezonden als tegelijkertijd 2 sportwedstrijden op kanaal 14 zouden komen, maar deze tegelijkertijd waren. Zodat Ziggo klanten niet de kosten van Ziggo Sport Totaal hadden werd hiervoor kanaal 13 ingezet.

Tevens staat de prijs van Ziggo Sport los van de kosten van F1 voor Ziggo klanten

Voordat Ziggo Sport kanaal 14 bestond met F1 werd jaarlijks in de zomer de maand prijs omhoog gebracht met een bedrag tussen de 2,- en 3.- Bij Ziggo en UPC. Toen bestond Sport1 nog
Na het opheffen van UPC in Nederland als merknaam en alles als Ziggo door te laten gaan, bleef dit zo.  Sport1 werd Ziggo Sport Totaal en er kwam het kanaal Ziggo Sport bij alleen voor Ziggo klanten. Op Ziggo Sport Totaal en het kanaal Ziggo Sport kwam voortaan F1, de prijs ging hier niet mee extra omhoog. De normale jaarlijkse prijs verhoging bleef ook hetzelfde als de jaren ervoor. Dan is er ook totaal geen reden om het maandbedrag bij Ziggo omlaag te brengen. 

jjansen136
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

M.i. worden de uitzendrechten doorberekend in een abonnementsprijs, hoe komt deze anders tot stand??

Mijn abonnement zou dan toch naar beneden moeten gaan als Ziggo hier niet meer voor betaald. Mijn inziens is/gaat mijn zenderaanbod niet gecompenseerd worden voor dit. Enkel meer herhalingen/samenvattingen

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dit gaat over wat we betalen en wat we krijgen?

Ik ben ook al een hele tijd klant bij Ziggo en ik zit ruim boven de € 80,- per maand. Als ik daar de abonnementskosten van NPO, AppleTV, PrimeVideo, DisneyPlus en Netflix bij optel, dan kom ik maandelijks wel rond de honderd euro. Dan ga ik uitrekenen hoeveel tijd ik dagelijks TV kijk en  gebruik maak van internet en ik deel die dagen door het  maandbedrag dan kom ik ongeveer uit op  € 3,- per dag. Ikzelf vind het aanvaardbaar.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@jjansen136 wrote:

M.i. worden de uitzendrechten doorberekend in een abonnementsprijs, hoe komt deze anders tot stand??

Mijn abonnement zou dan toch naar beneden moeten gaan als Ziggo hier niet meer voor betaald. Mijn inziens is/gaat mijn zenderaanbod niet gecompenseerd worden voor dit. Enkel meer herhalingen/samenvattingen


De prijs van Ziggo Sport los van de kosten van F1 voor Ziggo klanten

Voordat Ziggo Sport kanaal 14 bestond met F1 werd jaarlijks in de zomer de maand prijs omhoog gebracht met een bedrag tussen de 2,- en 3.- Bij Ziggo en UPC. Toen bestond Sport1 nog
Na het opheffen van UPC in Nederland als merknaam en alles als Ziggo door te laten gaan, bleef dit zo.  Sport1 werd Ziggo Sport Totaal en er kwam het kanaal Ziggo Sport bij alleen voor Ziggo klanten. Op Ziggo Sport Totaal en het kanaal Ziggo Sport kwam voortaan F1, de prijs ging hier niet mee extra omhoog. De normale jaarlijkse prijs verhoging bleef ook hetzelfde als de jaren ervoor. Dan is er ook totaal geen reden om het maandbedrag bij Ziggo omlaag te brengen. 

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@jjansen136 het is ook nooit goed he. Wees blij dat je nog wat krijgt. We klagen als we niks krijgen, maar we klagen ook als we een keer wat krijgen🙂

jjansen136
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat rechtvaardigt Ziggo wel om een viaplay jaarabonnement duurder aan te bieden dan bij Viaplay. Wat hier praten we maar gemakshalve overheen 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@jjansen136  schreef:

M.i. worden de uitzendrechten doorberekend in een abonnementsprijs, hoe komt deze anders tot stand??

Mijn abonnement zou dan toch naar beneden moeten gaan als Ziggo hier niet meer voor betaald. Mijn inziens is/gaat mijn zenderaanbod niet gecompenseerd worden voor dit. Enkel meer herhalingen/samenvattingen


Ik snap het sentiment  een voetbal abonnement kado krijgen terwijl je met die sport niks hebt.

 

De provider Ziggo en Ziggo Sport (Totaal) staan hoe vreemd dit ook klinkt los van elkaar.

Met de vrijgekomen gelden van de F1 licentie heeft Ziggo Sport weer andere uitzendrechten bekostigd.

Kortom we worden gecompenseerd met andere sporten, op kanaal 14. Zie hier voor een opsomming

 

Helaas kon Ziggo blijkbaar niet zo goed onderhandelen die twee maanden gratis van de eerste 4 is inderdaad niet bijster veel.  

 

jjansen136
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee inderdaad gaat niet met dit aankomen als ze weten dat je geen voetbal kijkt. Anders had ik dit abonnement toch zelf al gekozen. Gezien alle klachten die er zijn en je wil dan iets kado doen aan trouwe klanten doe dan daar iets aan. Noem als voorbeeld het hele gedoe om ViaPlay geeft dat dan het 1e jaar gratis. Als je dan toch iets aan klantenbinding of waardering voor trouwe klanten wil doen dan bereik je daar meer mee dan gratis ESPN. En niet door een jaarabonnement duurder te stellen dan bij aanbieder zelf 

jdschipper

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb van ziggo een jaar lang gratis Film1 kado gekregen. Nu heeft mijn achoonzoon ook een kado gekregen namelijk Espn compleet gratis voor een jaar. Dat heb ik veel liever dan Flim1 , kan dat omgezet worden? Graag uw reactie en met vriendelijke groet; Jan

Miekec19

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kreeg zojuist ook dat blaadje in de bus: een jaar espn compleet. Terwijl ik onlangs in een enquete heb aangegeven nog geen minuut naar voetbal te kijken. 

Neem heel veel op, en daar gaat zo ontzettend veel fout dat geen enkele serie compleet is. Al met al de nodige problemen bij Ziggo voor ca 80 per maand.

Ook onlangs bericht van kpn gehad dat men met glasvezel gaat beginnen. Alle prijzen eens op een rijtje gezet (incl. gratis viaplay), en de keuze is makkelijk: er is een behoorlijk verschil in maandelijkse kosten.

Zojuist de bestelling bij kpn de deur uit gedaan...

Denk dat er veel mensen uit omgeving gaan overstappen...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ziggo is gewoon veel te duur. Het vraagt te hoge prijzen voor de internetsnelheid ten opzichte van veel glasvezelaanbieders. Zeker als je rekening houdt met de lange uploadsnelheid. Ok de prijs van het pluspakket is veel te hoog. Waar kpn de prijs daarvan aanzienlijk heeft laten zakken houdt Ziggo vast aan prijzen die niet meer van deze tijd zijn .

Theo52

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Eerdaags wordt er glasvezel aangelegd en dan heb ik een keuze. Ik den dat ik dan wel naar een andere provider ga. Over het algemeen veel goedkoper dan Ziggo als je een beetje internetsnelheid wil hebben. Met Ziggo max ben je wel heel veel geld kwijt en met een paar streamingsdiensten er bij kost het meer dan 100 euro per maand.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ontzettend spijtig dat je gaat overstappen, @Miekec19 Dat is natuurlijk het laatste wat wij willen. Wat onhandig en ironisch tegelijk dat we juist een jaar zenders geven waar je eerder in een enquête al had aangegeven geen gebruik van te maken.

Wat betreft de opname-problematiek: Er heeft onlangs een grote storing gespeeld met veel opnames van NPO2 en enkele andere kanalen. Dat is inmiddels opgelost voor nieuwe opnames en zou dus weer beter moeten gaan, maar snap dat het erg frustrerend is als het zo vaak mis ging/gaat.
 

Nogmaals jammer om te lezen dat de bestelling de deur uit is gegaan. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat het vooral weten.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Theo52 Dit zijn niet de berichten die we graag ontvangen, Theo. Al snap ik natuurlijk dat de prijs van een pakket erg belangrijk is en dan ook zwaar meeweegt in jouw overweging om over te stappen. We kunnen natuurlijk altijd een keer voor je kijken of jouw huidige abonnement nog bij je past. Mocht je hier oren naar hebben, dan hoor ik het graag.

Theo52

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb ziggo met vodafoon abo. Je krijgt dan zogenaamd een andere zender erbij. Zoals Ziggo sport. Ik heb een max abo en daar zit ziggo sport en ziggo movies en series al bij al bij. Verder zou ik zou ik dan voor een kinder zender hebben kunnen kiezen. Ik was al dik over de 50 en heb geen kinderzender nodig. Dus Ze maken je blij met een dooie mus in feite. Ik heb mijn abo al sinds er kabel was. van Casema naar orange naar ziggo en wat er tussen zat. Maar echt voordeel heb je er niet bij. Ik heb voor een half jaar espn voor de helft van het geld. Dat is dan wel een voordeel. Ik heb 4 maanden Viaplay voor de helft van de prijs. Viaplay vind ik niet zo bijzonder dus daar stap ik weer van af. Alleen voor F1, daar zijn nog wel andere mogelijkheden voor. ESPN vond ik sowieso een leuke aanbieding maar voor het normaal tarief is het mij te duur. Ik hou het verder wel bij HBO max en Netflix. Als ik glasvezel zou hebben dan is online nl. goedkoper en ik heb alle ESPN compleet er bij. Is toch logisch als je dat gaat vergelijken met ziggo?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jazeker, vergelijken mag natuurlijk altijd. 

Wanneer je recht op de Gratis Extra hebt, kun je kiezen uit 3 pakketten. Movies & Series L, Ziggo Sport Totaal of Ziggo Kids.

Gezien jij Movies & Series XL (onderdeel van TV Max) afneemt, heb jij al toegang tot de Movies & Series L en Ziggo Kids content. Het verschil tussen Movies & Series L en Movies & Series XL is dat je bij XL ook nog toegang hebt tot zo'n 50 extra zenders. In het zenderoverzicht kun je zien om welke kanalen dit gaat. 

Het is in dit geval goed dat je Ziggo Sport Totaal afneemt als Gratis Extra. Zo haal je hier het meeste voordeel uit. Even voor de duidelijkheid: Ziggo Sport Totaal zit niet standaard
in het TV Max abonnement.

Nu is het uiteraard wel de vraag welke zenders je precies kijkt. Wanneer je alleen Ziggo Sport op kanaal 14 kijkt, dan heeft dit pakket geen toegevoegde waarde. Het zelfde geldt voor ESPN. op kanaal 421. Deze is tegenwoordig gratis. Wanneer je alleen dit kanaal kijkt, dan heeft ESPN Compleet ook geen toegevoegde waarde. Er zijn dus ook wel opties om te bezuinigen voor wanneer je niet volledig gebruik maakt van deze zender pakketten.

De vergelijking met online is prima, maar in dit geval komt deze dan weer niet overeen met jouw pakket bij Ziggo. Je krijgt bij ons immers toegang tot de Ziggo Sport Totaal kanalen.

Wanneer ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag.

Theo52

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nou,vanaf het begin dat ik ziggo sport heb,zat alle kanalen bij mn abo,evenals movies en series met HBO. Ziggo sport keek ik al erg weinig. Het enige wat ik keek was F1 voor de rest zit er niet veel bij. Mijn abo prijs wordt er ook niet minder op als ik geen ziggo sport niet meer wil. dus,tja. Ziggo kost een hoop geld. Dat is het eigenlijk.

 

Uitgelicht topic