Corretja

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zakelijk giganet abo aangesmeerd

beste communityleden, 

Ik heb me vorige week flink in laten lopen. Aan de deur een paar ziggomensen. Jongeren die voor bestaande klanten een aanbieding hadden. 2 maanden Giganet voor de helft van het geld. Ik al 20 jaar lid van ziggo denk leuk eens pro beren als het niet zou werken kon ik terug naar oude abbonement van 200 mb. Nu kwam dinsdag de mail bleken ze me een zakelijk giganet abbonement voor 3 jaar te hebben aangesmeerd. Terwijl ze me vertelde dat voor 2 maanden giganet was. Werd zelfs nog mwt ziggo gebeld om de verkoper een rating te geven. Gaf zen nog wel 10 ook. Maar ondanks datvik priveklant voor 100 euro bij ziggo ben wil men dat zakelijke abbonement niet weer omzetten naar mijn priveabbonement. Kan iemand me helpen, ziggo wil het niet.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Corretja,

Welkom op de Community en sorry voor deze ervaring!

Ik lees dat er in de tussentijd telefonisch contact is geweest en er alsnog een verzoek is ingediend om alles terug te draaien naar hoe het -particulier- stond. Wordt vervolgd!

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maximiliaan  schreef:

Dit bevat eigenlijk precies de juridische definitie van oplichting. Hopelijk neemt Ziggo dit serieus.


Gelukkig wel, want het is al terug gedraaid.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maximiliaan "Niet dat er überhaupt iemand ooit aangifte doet."

Aangifte doen is niet mogelijk, dit pakt de politie niet op, dit is een civiele zaak, een dwaling, een geschil tussen bedrijf en klant: Civiele procedure (rechtspraak.nl)

 

Oplichting - Wikipedia

 

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwalingmisbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.

 

Dwaling - Wikipedia

 

Dwaling is een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten.

Bekijk in context

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Alle misdrijven minus slachtofferloze misdrijven hebben ook civielrechtelijke implicaties.

Aangifte doen is gewoon mogelijk. Lees artikel 326 WvS maar eens en pas het toe op deze situatie.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Corretja Hier gaat blijkbaar iets mis.

Heb je een bedrijf of ben je ZZPer met een inschrijving van de Kamer van Koophandel?

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gesprek was met mij als privepersoon, aanbod was een paar maanden giganet proberen voor de helft van het geld, zou het niet bevallen dan weer terug naar oude snelheid. Wij doen voor beataamde klanten iets niet alleen voor nieuwe. Ik na veel gehannes van de verkoper op de ipad, waar ik alleen de plek om te te tekeken zag getekent voor wat ik dacht prive internet giganet

 Na enkele dagen kreeg ik de mails en zag een 3 jaar zakelijk abbonement op naam van mijn vrouw zzp met alleen een hollqndse nieuwe telefoon,, want zzper hebben niet aan zakelijk internet. Nu al de hele week mot met ziggo. Ben in een val van ziggo gelopen, opgelicht en kan ziggo niwt alles weer twrug laten zetten naar hwt abbwat ik al 20 jaar heb. En waarvoor ik ook 100 euro betaal. Ik word er echt gek van, kan iemand me helpen, Ziggo zakelijj wil niet meewerken. Ik heb ze allea al gemeld coor het contract inging.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Opgelicht is wel een beetje een straffe term. Er is hier gewoon sprake van colportage en dus binnen veertien dagen sowieso vernietigbaar. Gezien het feit dat de ondertekende overeenkomst niet direct overhandigd is maakt dat de overeenkomst sowieso nietig is, dit is namelijk een harde eis onder de colportagewet.

schrijf ziggo dus gewoon aan dat je op grond van de colportagewet afziet van het aanbod. Alles dient dan teruggedraaid te worden naar de situatie van daarvoor. Kan niet, dat bestaat niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jaapje "Opgelicht is wel een beetje een straffe term. Er is hier gewoon sprake van colportage en dus binnen veertien dagen sowieso vernietigbaar"

 

@Jaapje Niet tussen bedrijven onderling, dan is een deal een deal.

Vandaar mijn vraag daarover.

 

Even juridisch uitpluizen:

De verkoper aan de deur heeft niet naar de eigenaar van het bedrijf gevraagd om te tekenen.

@Corretja Heb je ook tekenbevoegdheid voor het bedrijf?

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee, niet tekeningsbevoeg. Zeg Uj ziggo al de hele week. Hele gesprek ging ook over prive.

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Eigenlijkk@jaapje, zij zeggen dat ik 3 jaar vast zit en zakelijk niet kan opzeggen. Waarom als je al priveklant bent zo raar doen. Maar ben ook echt wel belazerd door de mensen aan de deur hoor.

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee, niet gevraagd of ik tekeningsbevoegd ben. Ben ik ook niet, mijn vrouw is zzp. Heeft een telefoon zakelijk. Zij kunnen zien datver op mijn adres een kvk zit en vullen dat zomaar in.

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Moet ik ze een brief sturen met deze feiten. De andere manieren hebben niet gewerkt. Ben hartpatient met klachten sinds twee weken,ziek thuis om uit te rusten maar ben nu al een week hier mee bezig. En nu vrouw ook boos.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Corretja Duidelijk, Ziggo heeft dus een handtekening onder een contract, getekend door iemand die niet tekenbevoegd is en zich, voor zover ik hier lees, zich ook niet als vertegenwoordiger van het bedrijf heeft voorgedaan of ook maar de schijn heeft gewekt.

Mijns inziens sta je dan sterk ten opzichte van Ziggo en dat zal de juridische afdeling van Ziggo waarschijnlijk ook op die wijze inzien en de overeenkomst vernietigen.

Niet tekenbevoegd, toch gebonden? - Mulderij Bedrijfsjuristen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Morgen komt hier een Ziggo moderator langs om één en ander te bekijken en hierop te reageren.

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je wel voor je tekst, dachten mijn vrouw en ik ook wel? Maae ben blij met jullie antwoorden. Dat ik niet gek ben.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Corretja,

Welkom op de Community en sorry voor deze ervaring!

Ik lees dat er in de tussentijd telefonisch contact is geweest en er alsnog een verzoek is ingediend om alles terug te draaien naar hoe het -particulier- stond. Wordt vervolgd!

Corretja
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mijn redder in nood heeft alles weer in privé kunnen zetten, heel veel dank daarvoor. Kijken of dit zi blijft. Dank voor de hulp in deze community. Blijft een lastig vlak waarin de consument vaak verliest. En onzeker gemaakt word door starre denkwijze personeel. Ik laat het achte me maar voel me nog steeds genaaid door de deurverkoper. Maar heb niet de energie om daar nu opvolging aan te geven. 

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dit bevat eigenlijk precies de juridische definitie van oplichting. Hopelijk neemt Ziggo dit serieus.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maximiliaan  schreef:

Dit bevat eigenlijk precies de juridische definitie van oplichting. Hopelijk neemt Ziggo dit serieus.


Gelukkig wel, want het is al terug gedraaid.

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

De schade herstellen is het minimale. Ik zou ook direct het dienstverband met deze verkoper opzeggen, dat staat ook goed voor het strafrecht.

 

Doet Ziggo dit niet en komt dit nogmaals voor bij dezelfde verkoper of onderaannemer, dan kan Ziggo niet zeggen dat zij er niet van af wisten, en heeft Ziggo strafrechtelijk verwijt.

 

Niet dat er überhaupt iemand ooit aangifte doet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maximiliaan "Niet dat er überhaupt iemand ooit aangifte doet."

Aangifte doen is niet mogelijk, dit pakt de politie niet op, dit is een civiele zaak, een dwaling, een geschil tussen bedrijf en klant: Civiele procedure (rechtspraak.nl)

 

Oplichting - Wikipedia

 

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwalingmisbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.

 

Dwaling - Wikipedia

 

Dwaling is een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten.

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Alle misdrijven minus slachtofferloze misdrijven hebben ook civielrechtelijke implicaties.

Aangifte doen is gewoon mogelijk. Lees artikel 326 WvS maar eens en pas het toe op deze situatie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maximiliaan Dan kom je op een heel ander vlak.

 

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Uitgelicht topic