jrs_24

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zakelijk abonnement omzetten naar prive abonnement

Hallo,

 

Ik heb meerdere personen gecontacteerd via de chatfunctie maar niets is gelukt. Ik vroeg hen of ze mijn abonnement misschien konden omzetten naar een privé abo, de eerste had me verteld dat ik een contract overname moest doen, maar ik zie nergens dat ik daar mijn zakelijke abonnement kan omzetten naar een prive abonnement, daarna werd ik doorgestuurd naar de retentie afdeling, uiteindelijk heb ik de chat beeindigd, omdat ik te lang in de wachtrij werd gezet (rond de 30min), dus zou iemand alstublieft mijn zakelijke abo naar een prive abo omzetten?

 

mvg,

 

Viorel

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jrs_24. Ik heb navraag gedaan en het lijkt nog niet helemaal goed te gaan. Ik heb het nu verder voor je doorgezet, zodra daar een update van is hoor je het natuurlijk! 

Bekijk in context

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Daar was ik alweer. 🙂 Inmiddels het goede nieuws binnen dat de wijziging is doorgevoerd. Omdat dit handmatig is gedaan, ontvang je nu geen bevestiging. Je ontvangt natuurlijk wel mail zodra het modem onderweg is, die moet je binnen 5 werkdagen in huis hebben. De Track & Trace code hiervan volgt dus nog! 

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het community is voor de consumenten afdeling

voor vragen over zakelijke abonnementen kun je beter bij de zakelijke klantenservice zijn  https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@anoniemforum In dit geval beter niet via de zakelijke kant.

TS wil van een zakelijk naar een consumenten abonnement en dat kunnen de Ziggo consumenten medewerkers juist prima uitvoeren en het ligt al op hun ontbijtbordje.🙂

De zakelijke kant kan niet in de consumentenkant van Ziggo.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @jrs_24

 

Even je abonnement omzetten is niet zo'n gemakkelijk proces als dat je had verwacht, als ik het zo lees. Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is dat je niet iemand kan vinden om je daarbij te assisteren. Die zoektocht is nu gelukkig over, want ik kan je daar zeker bij helpen :-). 

 

Om de overgang van zakelijk naar particulier goed te regelen, is het belangrijk om te weten welk abonnement je precies wilt hebben. Ik zie dat je nu Zakelijk Internet Max, bellen en TV Complete Next afneemt. Wil je dat omzetten naar Internet Max en TV Complete Next (met Ziggo bellen)? Deze particuliere vorm kost € 79,05 per maand (inclusief BTW).

Maak je geen gebruik meer van de vaste telefoonlijn, dan kan die er ook uitgehaald worden. Het pakket kost je dan € 76,55 per maand (inclusief BTW). 

 

Had je een heel ander abonnement in gedachten, laat dit dan weten. Wil je het bovenstaande wel graag voor elkaar maken, dan weet je mij hier te vinden!

jrs_24
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Marije ,

 

Het was uiteraard een zeer frustrerend proces, maar gelukkig heb ik iemand gevonden die mij kan helpen. 😊

 

Ik zou graag internet giga met tv complete willen zonder vaste telefonie. Dat zou echt top zijn als u dat voor mij kan regelen!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Je mag wel "jij" typen hoor, @jrs_24 ;-). Ik ga gelijk voor je aan de slag. 

 

Je komt dan uit op het pakket: Internet Giga met TV Complete Next (zonder Ziggo Bellen) voor € 81,55 per maand. Handig om te weten: Voor Internet Giga krijg je een nieuw modem toegestuurd. Daarvoor krijg je dan een Track & Trace code per mail van PostNL.

Ben je daar helemaal mee akkoord? Laat het mij weten en dan schiet ik de order voor je door. Dan hebben we alle dubbelchecks gedaan en weten we zeker dat alles in orde komt! 

 

 

jrs_24
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onthouden, vanaf nu "jij"! Hartstikke bedankt voor deze topservice Marije! Ik ben daar uiteraard helemaal mee akkoord. Een vraagje nog: ondersteunt het nieuwe modem bridge modus?

jrs_24
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En @Marije nog een vraagje 😅

 

Is het modem ook voorzien van een stand zodat ik hem aan de zijkant van mijn meterkast kan monteren?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dit voelt al een stuk beter, @jrs_24 😉

Het nieuwe modem kan ook zeker in bridge mode. Als je 'm hebt ontvangen, aangesloten en hij werkt, geef dan hier (of via www.ziggo.nl/chat) even een gil. Dan zetten we 'm graag over in bridge voor je. 

 

Ik heb de order nu voor je aangevraagd, dit moest even via een case die binnen 2 werkdagen verwerkt wordt. Dat is voor jou verder inhoudelijk niet van belang, maar het opvoeren wou even niet via de gebruikelijke manier, dus nu wordt het handmatig voor je gedaan. Dat kan ik helaas niet zelf. Ik check dit alles dinsdag nog voor je om te kijken of dit allemaal goed verloopt ;-). 

 

En mocht er geen beugel bijgeleverd worden om het modem mee op te hangen, dan kan ik je deze nog nasturen!

jrs_24
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Marije ,

 

Weet je misschien of alles goed is verlopen met de order? Ik heb namelijk nog geen mail binnengekregen over de bevestiging van de order.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jrs_24. Ik heb navraag gedaan en het lijkt nog niet helemaal goed te gaan. Ik heb het nu verder voor je doorgezet, zodra daar een update van is hoor je het natuurlijk! 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Daar was ik alweer. 🙂 Inmiddels het goede nieuws binnen dat de wijziging is doorgevoerd. Omdat dit handmatig is gedaan, ontvang je nu geen bevestiging. Je ontvangt natuurlijk wel mail zodra het modem onderweg is, die moet je binnen 5 werkdagen in huis hebben. De Track & Trace code hiervan volgt dus nog! 

Erwin6213

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen dan via de telefonische klantenservice. Na 3 keer heen en weer doorverbonden te worden kreeg ik iemand aan de lijn die wist te vertellen dat het nog niet kon omdat het zakelijke contract minimaal een jaar moest lopen. Loopt tot in mei dacht ik.
Op de vraag of hij het dan nu alvast kon omzetten zei hij: "nee dat kan pas een tijdje van te voren".
Op de vraag "wat is een tijdje" was het antwoord "weekje of 2 of zo". Klinkt allemaal erg als natte vinger werk. Zouden toch regels voor moeten zijn lijkt mij. Straks bel ik weer, wordt ik weer een half uur aan het lijntje gehouden en krijg ik weer te horen dat ik over "een tijdje" maar eens terug moet bellen.

Spunkworks

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marije, 

 

Ook ik probeer al maanden lang via de telefoon mijn zakelijk abonnement om te zetten naar particulier, zonder resultaat.  Mijn bedrijf ik al sinds 2019 niet meer actief. Kunt u mij helpen?

 

Mvg, Vince

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Spunkworks! Sorry dat het al maanden duurt om je zakelijke abonnement om te zetten naar een particulier abonnement. Wat voor particuliere abonnement wens je precies af te sluiten en per wanneer? Dan help ik je met het wijzigen van je abonnement. Laat nog wel even je geboortedatum achter ter verificatie in je Community-profiel. Dank alvast!

Spunkworks

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik, Ik wil gewoon het huidige abonnement behouden, maar dan zonder vast-telefoon.

Ik kon geen geboortedatum veld zien in Mijn profiel, heb het in Over mij gestopt.

Ook schijn ik allemaal mediaboxen te hebben terwijl ik toch maar echt 1tje heb staan. Ik heb ook geen CI kaarten meer in gebruik.

Groeten

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Oké! Dus het Internet Complete en TV Complete (zonder Ziggo bellen) abonnement voor € 68,- begrijp ik. Ben je nog tevreden met je huidige Mediabox XL? Voor € 0,50 per maand extra kun je over op de nieuwere Mediabox Next mocht je willen.


Verder zie ik dat er één Extra Mediabox actief staat onder je abonnement en nog drie losse smartcards. Kan dit alles opgezegd/beëindigd worden bij deze aanstaande abonnementswijziging? De Extra Mediabox huur je van ons voor € 4,- per maand en die vraagt ons systeem dan automatisch retour. Weet je zeker dat je deze niet meer ergens hebt liggen?

Spunkworks

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik wil die nieuwe box wel proberen voor 0,50 per maand.

Nee, ik heb niets meer liggen, ik had al verzendboxen onvangen en alles teruggestuurd, al een hele tijd terug. Ja dit alles mag opgezegd worden. Alvast heel erg bedankt Erik!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Spunkworks Heb je de 3S codes nog van PostNL?

Zo ja, plaats die dan hier, dat is het bewijs dat je ze opgestuurd hebt.

Uitgelicht topic