JimmyV183

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ZIGGO, waar is jullie verantwoordig?

Waar zijn jullie mee bezig? 4 uur aan telefoongesprekken met toezeggingen op alles in 1 pakketten en vervolgens terugkomen op deze afspraken omdat het abonnement ineens niet bestaat. Dit niet 1 keer maar 2 keer in twee dagen. Als het dan te heet onder de voeten wordt, hangen jullie op. Het is niet te geloven hoe jullie met klanten omgaan. Mijn oma van 85 zit nu door jullie onkunde dagenlang zonder telefoon. Een passende oplossing is tot op heden nog steeds niet geboden. Hoe kan het dat medewerkers zelf niet weten wat ze mogen of kunnen verkopen en hierin vervolgens niet hun verantwoording nemen richting klanten? Je kan commercieel ingesteld zijn, maar verkoop geen pakketten om er vervolgens op terug te komen en ons met alle **bleep** achter te laten. Managers, waar zijn jullie als de nood hoog is? Pak je verantwoording en laat je klanten niet de dupe zijn van de fouten van jullie medewerkers.

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Moderator als u volgende wilt doen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen. en Hulp is nu onderweg.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Jimmy4006AV183, allereerst welkom op de Community. 🙂 

Het is natuurlijk spijtig om te lezen dat de problemen bij je oma van 85 de reden zijn dat je ons hebt gevonden, maar we kijken graag mee wat er gaande is. Ik begrijp dat er problemen zijn met een bestelling? Dat er een pakket is aangeboden dat niet bestaat. Zou je kunnen toelichten wat er exact gaande is? Heb je van de bestelling ook een bevestiging welke je met ons kunt delen waarop het bestelde pakket aanwezig is? Dan kijk ik met je mee wat er mogelijk is. 

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In eerste instantie is er 23 februari een abonnement besproken voor een CI+ module. Diezelfde dag heb ik teruggebeld omdat we toch graag een abonnement met een media box wilde. Hierbij heb ik een nieuwe afspraak met uw collega (Harsetti/chef?) gemaakt voor een abonnement met een mediabox. Wij hebben afgesproken dat wij het eerste jaar €20,95 gingen betalen + één jaar gratis volop bellen. Na dit jaar zou dit €44,50 voor tv en internet + €11,95 voor volop bellen worden.

Omdat ik hier geen bevestiging van ontvangen had, heb ik woensdag 24 februari weer gebeld. Toevallig kreeg ik dezelfde meneer aan de telefoon als waarmee ik dit abonnement afgesloten had. Hij vertelde mij dat alles goed was doorgezet en de bevestiging binnen 24 uur kon verwachten.

Toen ik de volgende dag (25 februari) nog steeds geen bevestiging had ontvangen, heb ik weer contact met jullie opgenomen. Nu kreeg ik een collega (Abdi) aan de telefoon die tot mijn verbazing vertelde dat die abonnement helemaal niet bestaat.
Zijn collega had een fout gemaakt en dit kon gebeuren zei hij. Maar hoe is het mogelijk dat er een collega een abonnement afsluit, welke niet bestaat? Hij heeft tijdens dit gesprek zelfs meerdere malen overlegd met een andere collega?

Na een lang telefoongesprek met uw collega (Abdi) heeft hij mij doorgezet naar een andere collega (Janine) omdat hij niks meer kon doen.
Zij heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat wij toch dit abonnement met de mediabox konden krijgen. Ik zou een track en trace code ontvangen als de box onderweg zou zijn.

Omdat ik vrijdag 26 februari nog steeds geen bevestiging had ontvangen, heb ik weer contact met jullie opgenomen.
Uw collega Kaileigh vertelde mij dat die abonnement echt niet bestaat en ze dit dus niet kunnen aanbieden. Ik heb met haar besproken dat ze de gesprekken terug kunnen luisteren omdat dit abonnement al 2 keer is toegezegd. Ook zou ze dit doorgeven aan de managers zodat zij dit met hun medewerkers kunnen oppakken.

Nu was mijn oma zaterdag helemaal in paniek omdat haar telefoon het niet meer doet. Ik heb hier zaterdag weer contact met jullie over opgenomen. Uw collega gaf aan dat dit nu ons probleem is, omdat wij het abonnement zelf geannuleerd zouden hebben? Hoe kan dat als jullie zeggen dat dit abonnement niet eens bestaat?
Ook hing hij zomaar de telefoon op?
Ik heb contact opgenomen met Tele2 maar het nummer is ook niet meer bij hun bekend. Zij geven aan dat jullie deze al overgenomen hebben. Hoe kunnen jullie dit overnemen terwijl het abonnement niet bestaat? Nu zit mijn oma van 85 dus zonder telefoon omdat jullie fout op fout maken? Als er nu dus wat gebeurd, kan ze niemand bereiken? Het is echt schandalig. Deze mevrouw is van een generatie waarbij ze geen mobiele telefoons kennen. Ik hoop dat jullie dit heel snel gaan oplossen want dit kan echt niet!!

Ook ontvang ik graag vandaag nog een terugkoppeling over het afgesloten abonnement.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Oké, ik ben er ingedoken en heb de bevestigingen van de bestellingen die zijn gedaan ook gevonden. 
De pakketten die zijn besteld bestaan wel. Het zijn de kortingen die niet bestaan en welke daarom niet opgevoerd kunnen worden. Als een korting niet bestaat kan die niet in orde gemaakt worden. 

Ik zie dat op 23 februari 2021 een bestelling is gedaan voor het pakket. Hiervan is ook een bevestiging gestuurd naar denise_*****@hotmail.com. Deze bevestiging heeft kenmerk: TMPLT548_NL en is verzonden rond 18.21 uur. 

  • Internet 25Mbps met Tel. en TV Start (CI+ Module) 
  • Volop Bellen. 

Hierbij staan in de bevestiging de volgende kortingsacties. 
De eerste 3 maanden voor €34,95 per maand + 12 maanden gratis Volop Bellen en geen activatie kosten. 

Deze bevestiging wordt verzonden n.a.v. het contact dat er in de middag hierover is geweest. Ik zie dat er later die dag (23 februari) opnieuw contact is geweest over het abonnement met de vraag of de TV in huis wel geschikt was voor het gebruik van de CI+ module. Dit was helaas niet het geval zie ik hier genoteerd staan en toen is er aangeven dat er een Mediabox verzonden zou worden.  En vanaf daar gaat het mis. 

Met het Internet 25Mbp/s en TV Start (CI+) pakket is het niet mogelijk om gebruik te maken van de Mediabox XL. Dat dit is aangegeven door collega's dat het wel mogelijk is spijt mij heel erg, maar de optie is er niet en kan niet in orde gemaakt worden. Als je oma hiervan gebruik zou willen maken zal er Internet Start en TV Start (Mediabox XL) afgenomen moeten worden.

Ik zie dat een collega van mij waarmee contact is geweest op 26 februari 2021 telefonisch dit ook heeft aangegeven en die intern ook heeft doorgezet naar de leidinggevende van deze personen .Ook staat daarin genoteerd dat het abonnement opgezegd zal worden. Dit is correct? Want ik zie bij ons in het systeem nog geen opzegging terug? 


Als het opgezegd moet worden kan ik dit in orde maken, maar ik wil wel eerst zeker weten wat er precies gedaan moet worden en wat nu wenselijk is, voordat er straks van alles door elkaar loopt.
Wat betreft het feit dat er wordt aangegeven dat de telefoon niet werkzaam is. Als ik hier kijk bij het abonnement staat vaste telefonie aan onze zijde actief. Met het nummer dat ook in de bevestigingsbrief is aangegeven. De telefoon is wel aangesloten op ons modem? 



 

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb van jullie woensdag een bevestiging gehad voor een CI+ module met de volgende korting:
Actie (niet verwerkt in bovenvermelde prijs)
Eerste 12 maanden Internet en TV 1 euro extra per maand
Eerste 12 maanden gratis Volop Bellen
Dus dit betekend dat ik het eerste jaar €20,95 betaal voor het pakket + volop bellen.

Na 1 jaar: €44,50 + €11,95.

Ik zou graag willen weten of je met een CI+ module ook HD TV kan ontvangen?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@JimmyV183  schreef:

 

Ik zou graag willen weten of je met een CI+ module ook HD TV kan ontvangen?

 

 


 Dat kan .

 

Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Wat is een CI+ televisie?

Een CI+ televisie heeft een ingebouwde digitale kabeltuner (DVB-C) waarmee hij digitale tv-signalen ontvangt. Deze tv-signalen worden versleuteld naar een CI+ televisie verzonden. Een CI+ Module ontsleutelt deze signalen, zodat je digitale zenders in kristalheldere HD-kwaliteit kan kijken. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Welk kenmerk staat er in die bevestiging? Dan ga ik daarna opzoek. Met de CI+ module klinkt dat namelijk wel als een actie welke aangeboden kan zijn en als het wel een mogelijkheid is moet dit in orde gemaakt worden

Wat betreft je vraag omtrent de CI+ module. Ik zie dat @Steefb mij hierop voor is. 😉 

Zou je ook nog willen aangeven hoe het momenteel gaat met de vaste telefoon? Werkt deze momenteel wel of niet? En hoe is dit aangesloten bij je oma? 

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo geeft aan dat dit niet op deze tv kan maar wij hebben de Samsung ue65tu8000. Bij de specificaties van deze tv staat ci+ :ja. Het lijkt ons dus dat dit wel mogelijk is? 

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het kenmerk is: TMPLT548_NL

 

Momenteel is er geen modem van Ziggo aangesloten maar nog steeds van Tele2. Dit omdat uw collega afgelopen zaterdag aangaf dat het niet jullie probleem is aangezien wij het abonnement geannuleerd zouden hebben? Wij moesten dit dus zelf maar uitzoeken volgens hem. 

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit al nagekeken?

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gianna 

@Steefb

Is dit al nagekeken? 

 

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Allereerst betreft de TV en of deze geschikt is voor gebruik van de CI+ module. 
Het antwoord hierop is nee. De TV is niet gecertificeerd voor het gebruik van de CI+ module in combinatie met ons. Dit houdt niet direct in dat er geen CI+ module in zou kunnen en het niet zou werken, maar we kunnen niet garanderen dat het werkt of blijft werken gezien dit specifieke type TV niet behoort tot de gecertificeerde TV's. Dit kun je zelf ook controleren op deze pagina na het invoeren van de postcode en het huisnummer en daarna het type nummer. 

Wat betreft het abonnement en hoe dit nu verder opgepakt zal worden. Ik zie dat er voor vanmiddag een afspraak staat ingepland met een monteur voor de installatie en dat er voor de korting welke die was besproken inmiddels een opdracht is uitgezet voor onze klachtenafdeling. Zij zullen dit verder met jullie oppakken en bespreken. Het is verstandig om het dit contact af te wachten, zodat er niet allerlei mensen door elkaar gaan werken. Dit zal binnen 5 werkdagen gebeuren. 

Kun je ons hier in het topic op de hoogte houden hoe dit gaat? Dan kunnen we een vinger aan de pols houden.

JimmyV183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik nog steeds niks gehoord van de klachtenafdeling. Uw collega gaf vorige week aan dat ik binnen 72 uur terug gebeld zou worden. Dit is niet gelukt en binnen 5 werkdagen ook niet. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry dat dit nog niet is gebeurd. De klacht staat nog open, je mag er daarom vanuit gaan dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen.
Dit kunnen we - hoe graag we ook zouden willen- helaas niet bespoedigen.

Wel zie ik dat de monteur in de tussentijd is langs geweest. 
Alles is geïnstalleerd en getest? 

Uitgelicht topic