1
Vraag
2
Reacties
dof

Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Wisselen naar Giga abo, hoe?

Nu Giga kabelinternet in onze wijk mogelijk is, zou ik graag willen wisselen naar het Giga abonnement zoals dat bij de pakketten omschreven is. Zie plaatje hieronder.

Alleen kan ik dat op geen enkele manier tevoorschijn krijgen bij het “Mijn abonnement wijzigen”.

Is het “Mijn abonnement wijzigen” systeem nog niet klaar voor de Giga variant?

Moet ik daarvoor bellen of zo? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @dof , 

 

Super leuk dat je over wilt stappen naar het Internet Giga pakket! Het is dan natuurlijk wel handig om te weten hoe je dat kunt bestellen en hoe dit zo vlot mogelijk gaat. 
Er zijn altijd meerdere wegen naar Rome 😉 

 

Je kunt het pakket bestellen via: 

  • De website/Mijn Ziggo
  • Klantenservice (Chat, Social Media, telefonisch, etc.)
  • Ziggo Community met een moderator 

 

Mocht je zover zijn om het om te zetten, weet je nu waar je terecht kunt. Als ik je daarbij kan helpen, laat het dan weten 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Via de pagina voor nieuwe klanten lukt het wel begrijp ik dat goed?

Vanwege een grote achterstand met het activeren is het mischien slimmer om nog even te wachten met bestellen, dat is even hardop gedacht.

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ja dat klopt, daar heb ik de afdruk uit.

Ik heb geen moeite met wachten, maar ik heb even geen idee hoe ik mij moet melden?

Thanks voor je reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vermoed inderdaad dat de koppeling naar de Mijn omgeving nog niet rond is.

Mijn gedachte is erop gebaseerd dat je rekening moet houden met langere tijd geen vast internet.  Nu kan het best vlot gaan, ik wil je niet tegenhouden.

Via de klantenservice zal je het vast kunnen bestellen als het leverbaar is.

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@RoWi. Dat van “...rekening moet houden met langere tijd geen vast internet...” snap ik niet precies wat je bedoeld.

Ik zie dat Ziggo Giga internet met een ander modem werkt, dus ik stel me voor dat ik het modem krijg, ik dan m'n huidige Connectbox (Compal CH7465LG-ZG) eruit haal en dan die nieuwe er weer tussen zet en e.e.a. even moet configureren (dhcp, forwards, filters, ssid, etc). Dat lijkt me geen probleem, die Compal is mij goed bekend. 

Of bedoel je wat anders?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
dof wrote:

@RoWi. Dat van “...rekening moet houden met langere tijd geen vast internet...” snap ik niet precies wat je bedoeld.

Of bedoel je wat anders?

Ik bedoel helaas iets anders.

Hier en hier en deze is heel extreem

Het zal vast ook goed gaan bij klanten, het lijkt mij niet meer dan netjes  je in te lichten dat de kans dat het niet zo simpel en snel gaat aanwezig is.

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@RoWi Helder, dank je. Goede waarschuwing want zoiets wil ik liever niet meemaken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
dof wrote:

@RoWi Helder, dank je. Goede waarschuwing want zoiets wil ik liever niet meemaken.

Het is niet bedoeld om Ziggo te benadelen, neem gerust de gok in de hoop dat het bij jou meteen goed gaat. Als de huidige snelheid nog genoeg is zou ik nog even wachten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @dof , 

 

Super leuk dat je over wilt stappen naar het Internet Giga pakket! Het is dan natuurlijk wel handig om te weten hoe je dat kunt bestellen en hoe dit zo vlot mogelijk gaat. 
Er zijn altijd meerdere wegen naar Rome 😉 

 

Je kunt het pakket bestellen via: 

  • De website/Mijn Ziggo
  • Klantenservice (Chat, Social Media, telefonisch, etc.)
  • Ziggo Community met een moderator 

 

Mocht je zover zijn om het om te zetten, weet je nu waar je terecht kunt. Als ik je daarbij kan helpen, laat het dan weten 🙂

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Hoi @Marije,

Ja, een dag later kon het ineens wel (de “Giga” upgrade bestellen) en met een aanpassing die niet op de website kon (“Volop bellen” eruit), maar via telefonische helpdesk wel geregeld kon worden, heb ik gisteren deze upgrade besteld. En inmiddels ook bericht gehad dat e.e.a. onderweg is. Hopelijk gaat het verder net zo vlot, dan ben ik tevreden ;-). 

Nu je het hebt over contact met Klantenservice en Chat; ik vond het nummer erg lastig te vinden (uiteindelijk via de opzeggingen pagina) en de Chat pagina doet het niet (althans bij mij, wel verschillende browsers getest). Ik zie nu dat er nu weer wat veranderd is (https://www.ziggo.nl/campagne/waarmee-kunnen-we-je-helpen) en dat lijkt me juist. 

Als ik nog een welgemeend advies mag even: gebruik alsjeblieft ‘broodkruimels’ in jullie pagina's, want je draait soms vele rondjes in de website en je raakt dan het spoor bijster. Als pagina's 3,4,5 of meer levels diep zitten dan is het echt aan te raden dat je kunt zien hoe je er gekomen bent en weer terug kunt komen. Dit is natuurlijk een grote wijziging maar zou de navigatie sterk ten goede komen. Succes!

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dof ik hoop dat je binnenkort een positief vervolg hebt.

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@RoWi.  Inmiddels al wat verder want ik heb een Connectbox Giga in huis. Helaas net vandaag ontdekt dat ik niet het juiste coaxkabelkastje heb (volgens handleiding en ook het bijgeleverde kabeltje), en die probeer ik te krijgen. Maar dat moet (volgens handleiding) via een monteursafspraak en dat levert weer allerlei communicatieproblemen op…

("ziggo bericht n.a.v. monteursafspraak “Wat komen we doen? We komen u helpen met uw televisie instellen...”  Zucht, dat wil ik natuurlijk weer niet, nog even afgezien van de voorrij kosten).

Ik probeer nu even deze afspraak wat scherper te krijgen via chat met helpdesk, of via levering van zo'n kastje. Het netjes afmonteren van een coax kan ik zelf nog wel.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @dof 
Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat de afspraak online is gemaakt. De afspraak is gemaakt voor het installeren van een digitale ontvanger wegens de afbouw van analoog naar signaal. Dit is natuurlijk niet waar jij de monteur voor nodig hebt. Ik heb deze afspraak afgezegd en een nieuwe afspraak gemaakt met een netwerkmonteur. De monteur zorgt er dan voor dat jij een geschikt AOP krijgt i.c.m Internet Giga. 

Gigabit (docsis 3.1) modems maken namelijk ook verbinding met een OFDM kanaal. Een normaal downstream kanaal gebruikt 1 frequentie terwijl een OFDM kanaal meerdere frequenties bundelt. Er past dus ook veel meer data door een OFDM kanaal. Hierdoor is het AOP ook van groot belang. Een ietsjes ouder AOP kan bijvoorbeeld prima werken voor een abonnement met 500 Mbps zonder OFDM kanaal, maar nu ineens problemen geven omdat er een AOP is die de frequenties tot 862 MHz kan doorgeven. Voor het OFDM kanaal heb je een AOP nodig die ook frequenties door kan geven boven de 862 Mhz. 

De afspraak heb ik ingepland op hetzelfde moment, namelijk 19 januari tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt zo een bevestiging van de nieuwe afspraak en een annulering van de oude afspraak. 

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@Cecilia Ziggo , Prachtig dank je. Ik dacht al dat ik dan morgen het de monteur maar rechtstreeks moet vertellen, maar dit is natuurlijk veel beter. Beetje jammer dat je bij een monteursafspraak niet een tekstje erbij kunt plaatsen waar het om gaat. In ieder geval is de monteur met jouw aanpassing voorbereid.

Wat betreft Gigabit en het nodige OFDM multiplexen wist ik niet maar lijkt me plausibel, en kan me ook voorstellen dat een nieuwere AOP daar beter werkt. Ik kreeg ook al een afspraak bevestiging, wel met dezelfde niet kloppende tekst in de alinea “We gaan door tot alles perfect werkt.” 😉  Maakt niet uit, de monteur weet nu wat er gedaan moet worden. Bedankt voor de actie!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Graag gedaan @dof

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Inmiddels monteur geweest, AOP kastje omgewisseld en meteen modem geïnstalleerd, prima. Zelf even port forwards hersteld en dhcp uitgeschakeld (heb ik op linux/nuc draaien). Alles werkt weer en met een mooie snelheid 😉

 

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Mooi. Het kan dus gelukkig ook goed gaan. Nu nog de op activatie wachtende klanten helpen en dit activatie drama snel achter ons laten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nu de upload nog, fijn te lezen dat het goed is gegaan.

dof
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ja, bij mij dus met Giga aansluiting prima gegaan. Monteur was kort bezig en ook nog even over Docsis kanalen en multiplexen gebabbeld en me dit me laten zien.

Zoals op plaatje te zien haal ik de snelheid zelfs op 1 pc goed (is wel een nieuwe met B550 Aorus mobo en Ryzen 5600x cpu). 

Jullie mogen wel aan me refereren want ik ben verder tevreden  Thanks voor de hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Geweldig om te horen @dof! Fijn dat we je via deze weg met zijn allen hebben kunnen helpen. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic