1
Vraag
2
Reageer en help mee
Karel.

Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Wijziging in mijn abonnement van Internet Complete naar Internet XXL wordt niet doorgevoerd

 

Internet snelheid downgrade

 

Op 1 februari 2024 heb ik via de Mijn Ziggo app een bestelling gedaan om mijn snelheid van het internet te verlagen naar XXL 400/40.

 

Per omgaande kreeg ik een de bestelbevestiging en een link om mijn bestelling te volgen. De order status pagina kan mijn bestelling niet vinden. Ook is in Mijn Ziggo deze bestelling niet terug te vinden.

 

We zijn nu een week verder en nog steeds is mijn bestelling niet verwerkt. Kan een moderator deze bestelling alsnog doorvoeren, Het bestel nummer staat in mijn profiel vermeld bij Persoonlijke opmerkingen

 

Gedeeltelijke mail We regelen het voor u

 

Lees meer

 

We regelen het voor u

Beste meneer Karel.,

U wijzigt uw abonnement met gewenste ingangsdatum 1 februari.
Zoals afgesproken zetten we nog even op een rij wat u nu bestelt.

Uw abonnement
Internet XXL en TV Complete Next € 74,75
Dit pakket bestaat uit:
• Internet XXL
• Safe Online
• TV Complete
• Ziggo Go
• Movies & Series
• Mediabox Next
• Bellen

Alle bedragen zijn in euro's en inclusief 21% btw
Dit zegt u op
• Internet Complete en TV Complete Next
• Extra TV-pakket naar keuze: Movies & Series L

Volg uw bestelling
We zijn bezig met uw bestelling ######### Benieuwd hoe ver we zijn?

Looptijd van uw abonnement
Wat u krijgt en hoe lang, daar zijn we helder in. Uw abonnement gaat in na installeren van de apparatuur
maar altijd uiterlijk 14 dagen na ontvangst. We bevestigen de ingangsdatum naar u.

Onder 'Contracttermijn' hieronder vindt u de minimale looptijd van uw abonnement.
Zegt u na de bedenktijd maar voor het einde van de looptijd op, dan kunnen kosten worden berekend.

Opzeggen kan maandelijks en werkt zo
Abonnement Contracttermijn
Internet XXL en TV Complete Next maandelijks opzegbaar

 

Gedeelte uit Samenvatting van overeenkomst:

 

Lees meer

 

01-02-2024
Samenvatting van de overeenkomst

Diensten en apparatuur
• Internet XXL en TV Complete Next Internet, 80+ tv zenders, Ziggo GO, 7 dagen terugkijken, live tv pauzeren,
opnemen, Movies & Series, bellen.
• Mediabox Next in bruikleen Mediabox Next
• Movies and Series Additioneel product
• Extra TV-pakket naar keuze:
SkyShowtime Additioneel product
• Extra Smartcard - Koop Additioneel product
• Extra Smartcard - Koop Additioneel product
• Extra Smartcard - Koop Additioneel product
• Extra Smartcard - Koop Additioneel product
Snelheden van de internetdienst en rechtsmiddelen
U kiest Ziggo Internet met 40Mbit/s upload- en 400Mbit/s downloadsnelheid. We doen er alles aan om u die
snelheid op elk moment van de dag te geven. Het is zelfs zo dat u normaal gesproken ook echt 100% van de
pakketsnelheid krijgt. Soms valt de snelheid nog hoger uit. En soms valt de snelheid iets lager uit. Dan krijgt u altijd
nog minimaal 80%. Ervaart u iets anders? Laat het ons weten, dan lossen we het op.

Prijs
Product Eenmalige kosten Maandelijkse kosten
• Internet XXL en TV Complete Next € 74,75
• Totaal excl korting € 0,00 € 74,75
• Totaal incl korting € 0,00 € 74,75
Voor overige kosten zie Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw. ziggo.nl/tarieven

 

Telefonie

In de tussentijd heb ik de Compal Connectbox teruggeplaatst ipv van mijn eigen modem. In de ijdele hoop dat als nog de internet snelheids verlaging getriggerd zou worden. Dit heeft nu als gevolg dat op de Connectbox mijn telefoonlijn niet meer actief wordt.

17 Reacties 17
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 636Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Karel. , een hele goedemorgen! 

Wat irritant dat de bestelling voor je nieuwe abonnement niet doorkomt. Ik kan mij voorstellen dat je dit nu alsnog graag geregeld wilt hebben. Ik kijk met je mee. 

 

De order is inderdaad niet doorgelopen, omdat je eigen modem actief stond. Zolang je eigen modem actief staat, kan je abonnement niet gewijzigd worden. Nu staat je modem van Ziggo weer aangesloten en actief. Daardoor zou het nu wel moeten lukken om de bestelling succesvol door te voeren. Dat ga ik nu dan ook voor je invoeren. Je krijgt daar zo een bevestiging van per mail. Binnen 24 uur moet dan de bestelling voltooid zijn voor je! 

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Hallo @Marije 

 

Prettig om te horen dat de bestelling wordt doorgevoerd. Hoop dat de telefoon lijn dan ook weer actief wordt.

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

De internet snelheid aanpassing naar 400/40 is gelukt.

 

Tevens ter informatie wat telefonie betreft:

 

  • Telefonie op het Compal CH7465LFG-ZG werkt niet. Telefonie word/werd niet geactiveerd.
  • Na het  weer aansluiten van de FRITZ!Box werd telefonie niet geactiveerd met de nieuw verkregen sip gegevens.
  • Voor alsnog telefonie werkt nu wel op de FRITZ!Box, maar met de oude sip gegevens van ~1 1/2 jaar geleden.

 

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Helaas heeft telefonie slechts ongeveer 24 uur gewerkt. Na ontvangst vandaag van een mail dat ik mijn eigen modem kon aansluiten werken de oude en nieuwe SIP gegevens niet. Nieuw aangevraagde SIP gegevens werken ook nog niet.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1249Posts
  • 136Oplossingen
  • 752Likes

Goedemiddag @Karel., we zijn nu een aantal dagen verder en ik was toch benieuwd of de telefonie weer werkt? Zo niet, dan moet ik dit probleem gaan escaleren en doorzetten naar onze IT specialisten. Ik hoor graag of het werkt of niet. 😊

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5295Likes

@Marije  schreef:

 

...De order is inderdaad niet doorgelopen, omdat je eigen modem actief stond. Zolang je eigen modem actief staat, kan je abonnement niet gewijzigd worden...


Ach Ziggo, wat is dat nu weer 😠. Het is toch van de zotte ! Het begint echt op klantje pesten te lijken ! Maar weer langs de ACM ?

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11269Posts
  • 130Oplossingen
  • 3911Likes

@Pasi  schreef:

@Marije  schreef:

 

...De order is inderdaad niet doorgelopen, omdat je eigen modem actief stond. Zolang je eigen modem actief staat, kan je abonnement niet gewijzigd worden...


Ach Ziggo, wat is dat nu weer 😠. Het is toch van de zotte ! Het begint echt op klantje pesten te lijken ! Maar weer langs de ACM ?

 


deze eis/regel is er al sinds een eigen modem gebruiken mogelijk werd

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

@Danitsja  schreef:

Goedemiddag @Karel., we zijn nu een aantal dagen verder en ik was toch benieuwd of de telefonie weer werkt? Zo niet, dan moet ik dit probleem gaan escaleren en doorzetten naar onze IT specialisten. Ik hoor graag of het werkt of niet. 😊


De telefonie werkt niet op het Ziggo modem.

 

Telefonie heeft na het verwerken van de internet snelheid downgrade ongeveer 24 uur gewerkt met oude SIP gegevens op de FRITZ!Box. Ook na opvragen van nieuwe SIP gegevens is het daarna niet meer gaan werken op de FRITZ!Box.

 

Inmiddels het Ziggo modem weer actief gemaakt. Nu is er een bijzondere situatie ontstaan dat zowel mijn FRITZ!Box en het Ziggo modem actief zijn. Ik heb dus nu twee internet verbindingen maar geen telefoon op geen van beide modems. 

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Hallo @Danitsja 

 

Momenteel merk ik weinig voortgaan in het activeren van de inactieve telefoonlijn.

 

Een resume van de stappen:

 

  1. Bestelling van downgrade mislukte omdat FRITZ!Box actief was.
  2. Bestelling kon alleen uitgevoerd worden na activeren Ziggo modem.
  3. Ziggo modem actief, echter geen telefoon.
  4. Bestelling downgrade is uitgevoerd door mod. Geen telefoon op Ziggo modem.
  5. FRITZ!Box weer actief gemaakt, voor telefonie een 403 (forbidden) melding op de nieuw verkregen SIP-gegevens.
  6. Telefoon heeft 1 dag gewerkt op FRITZ!Box (met oude SIP-gegevens).
  7. Nieuwe SIP gegevens aangevraagd, werken ook niet, nu een 404 (page/file not found) melding.
  8. Ziggo modem weer actief gemaakt via “Mijn Ziggo”, wederom geen actieve telefoon lijn.
  9. FRITZ!Box blijft ook actief maar zonder telefoon.
  10. Ziggo modem staat actief in “Mijn Ziggo”.
  11. FRITZ!Box is niet zichtbaar in “Mijn Ziggo”.

Dus nu twee actieve modems maar geen telefoon.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@Karel. dankje voor je uitgebreide toelichting en nogmaals sorry voor al die kuren en het gedoe. Het is nogal wat.

Maar we blijven je vol goede moed helpen. Even voor mijn beeldvorming, want as we speak staat ons Ziggo modem actief. Als ik nu één en ander via de escalatie's ga uiteenzetten, is het dan de bedoeling dat dit zo blijft? Of wil je je eigen modem gebruiken (wat ik aanneem?).

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Hallo, @Jacob 

 

Het Ziggo modem staat actief. En Mijn eigen modem is ook nog steeds actief, die had inactief moeten worden op het moment dat ik het Ziggo modem weer actief maakte.

 

Als op het Ziggo modem de telefoonlijn hersteld en actief is, wil ik daarna weer mijn FRITZ!Box weer actief maken in “Mijn Ziggo”.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@Karel. helder, dankje. Om er ultiem zeker van te zijn dat we echt álles hebben afgetikt, wil je nog eenmaal het volgende controleren?

- Is de telefoonkabel (RJ11) correct en op de juiste poort (TEL1) aangesloten?
- Is waar mogelijk het DECT toestel gereset?
- Waar kom je op uit als je al deze stappen uitvoert?
 

Ik vraag dit omdat hier wel degelijk een telefoonlijn actief staat, op het Ziggo modem.
 

Dank voor je medewerking. 

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

@Jacob  schreef:

@Karel.helder, dankje. Om er ultiem zeker van te zijn dat we echt álles hebben afgetikt, wil je nog eenmaal het volgende controleren?

- Is de telefoonkabel (RJ11) correct en op de juiste poort (TEL1) aangesloten?
- Is waar mogelijk het DECT toestel gereset?
- Waar kom je op uit als je al deze stappen uitvoert?
 

Ik vraag dit omdat hier wel degelijk een telefoonlijn actief staat, op het Ziggo modem.
 

Dank voor je medewerking. 


Deze stappen zijn uitgevoerd al lang voor dat je er nu omvraagt. Er wordt geen telefoonlijn geactiveerd op het modem. 

IMG_0615.jpeg

 

IMG_0616.jpeg

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@Karel. sorry, het was een zeer goed bedoelde opzet om alles (en dan ook alles) uit te sluiten, uit je eerdere berichten kon ik niet volledig uitsluiten of dat al was gedaan.

Ik laat dit verder oppakken door onze technische dienst, we houden je op de hoogte.

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

Sorry is niet nodig. Wacht een oplossing af.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Ik heb al jaren telefonie via VOIP-providers, werkt uit de kunst, eerst via een Gigaset C530IP DECT-basis en later met een AVM Fritz!box router. Heb alleen toen ik nog bij Ziggo zat initieel wat problemen gehad (time-outs/latency van bepaalde servers), maar door de alternatieve servers te kiezen opgelost. Via KPN/VDSL (Freedom) en T-Mobile(nu Odido)/ODF glasvezel totaal geen probleem met VOIP gehad. Zodra de internetverbinding was opgeleverd direct telefonie.

 

Maar ik gebruik nog amper telefonie via de vaste lijn, pre-paid tegoed bij de VOIP-providers (heb er verschillende) gaat niet zo hard, zeker niet wanneer je al onbeperkt mobiel bellen hebt.

Karel.
Topicstarter
Level 16
  • 1779Posts
  • 216Oplossingen
  • 1152Likes

@Jacob 

Zojuist gesproken met de Rick van de 2de lijns helpdesk, die kan niet verder helpen met dit probleem. Hij vertelde mij om zelf weer contact op te nemen om verdere ondersteuning te kunnen verkrijgen.

 

Enigzins teleurstellend dat de ene helpdesk het niet door kan zetten naar een andere afdeling met meer diepgaande kennis en autorisatie om eventuele configuratie bestanden te controleren, verbeteren wissen of wat dan ook om het weer werkend te krijgen.

 

Als jullie het telefoonummer bellen is het volgens jullie in gesprek. Als ik zelf mijn nummer bel krijg ik de melding “Dit nummer is niet in gebruik”.

 

Kortom er is iets serieus aan de hand in de backend van de Ziggo systemen.

 

Even resume van de situatie van gelijktijdig 2 actieve modems:

Connectbox:

  • is actief voor internet 400/40 Mbps. Wordt ook weer actief na een herstart.
  • is inactief voor telefonie. Blijft ook inactief na herstart.
  • status Connectbox is onbekend in “Mijn Ziggo”

FRITZ!Box:

  • is actief voor internet 400/40 Mbps. Wordt ook weer actief na een herstart. Dus zonder registratie in “Mijn Ziggo”!!
  • Bij telefonie met laatst verkregen SIP gegeven geeft melding “Aanmelding van het internet nummer #### niet geslaagd. Remote site meldt oorzaak 404”.
  • FRITZ!Box is niet geregistreerd in “Mijn Ziggo”.
  • Let wel aan de configuratie van FRITZ!Box is niets veranderd als voor de de-registratie in “Mijn Ziggo” om de bestelling van 500/50 naar 400/40 te laten doorvoeren. Alleen de SIP gegevens wijzigen steeds na registratie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic