HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
In 2019 ontving ik na jaren problemen met de Horizonbox een nieuw apparaat, de kleinere versie. Vervolgens bleek vorige maand dat daarbij ook een nieuw abonnement aan is komen te hangen, zonder dat ik er ooit om gevraagd heb inclusief een vast nummer. Ik ontdekte dit per toeval en ben nu al anderhalve maand bezig om de kosten van het vast bellen, waar ik nooit akkoord op heb gegeven, terug te krijgen. De kopie van dat contract, waarvan ik bovendien nooit een origineel heb ontvangen, ontving ik gisteren pas. Nadat ik inmiddels 3x een helpdesk meisje heb gesproken die uiteindelijk de telefoon opgooiden ben ik er wel klaar mee. Ik verwacht een oplossing voor de fout die Ziggo veroorzaakt heeft en anders beëindig ik mijn contract.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Koodzjek
Ik kan mij voorstellen dat je er wel klaar mee bent wanneer mijn collega's de telefoon er op gooien. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en hiervoor mijn oprechte excuses.
Voor wat betreft het telefonie gedeelte wat al die tijd "onterecht" actief heeft gestaan is dat natuurlijk wel een lastig verhaal. Uiteraard willen wij je hier best in tegemoet komen, maar de volledige kosten kan ik niet voor regelen. Je hebt hierin ook zelf een verantwoordelijkheid doormiddel van bevestiging en facturen.
Ik wil voorstellen om hierin elk de helft te doen. Dit komt neer op 18 maanden x € 2,50 = € 45,-
Hoe sta jij hierin?
Bij deze is de credit van 45 euro in orde gemaakt @Koodzjek. Dit bedrag wordt op de komende factuur in mindering gebracht, op de factuur zie je dat dan ook staan.
Vind je zelf ook niet dat je daar wel erg laat mee komt?
Dat merk je toch wel binnen een paar maanden, daar hoef je geen 3 jaar over te doen toch?
Je kunt niet verwachten dat ze drie jaar terug gaan betalen.
Hallo Koodzjek
Ik kan mij voorstellen dat je er wel klaar mee bent wanneer mijn collega's de telefoon er op gooien. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en hiervoor mijn oprechte excuses.
Voor wat betreft het telefonie gedeelte wat al die tijd "onterecht" actief heeft gestaan is dat natuurlijk wel een lastig verhaal. Uiteraard willen wij je hier best in tegemoet komen, maar de volledige kosten kan ik niet voor regelen. Je hebt hierin ook zelf een verantwoordelijkheid doormiddel van bevestiging en facturen.
Ik wil voorstellen om hierin elk de helft te doen. Dit komt neer op 18 maanden x € 2,50 = € 45,-
Hoe sta jij hierin?
Ik vind dit in ieder geval een goed gebaar, maar wil daar een paar kanttekeningen bij plaatsen. Zoals aangegeven heb ik nooit een bevestiging ontvangen van een nieuw contract. Ik begrijp ook überhaupt niet waarom ik een nieuw contract zou moeten afsluiten omdat de enige wijziging een nieuwe mediabox betrof. Bovendien heb ik nooit een handtekening of akkoord gegeven voor een vast nummer, èn kunnen jullie zien dat ik nooit gebeld heb met dat nummer waarvan ik tot gisteren ook niet wist dat het bestond. Tot slot nog een opmerking: op geen enkele wijze kan ik controleren dat ik betaald heb voor vaste telefonie. In Mijn Ziggo staat NIETS vermeld over kosten voor vast bellen, en ook op de factuur staat dit niet als extra kosten vermeld.
Dus ondanks het leuke aanbod blijf ik van mening dat Ziggo een fout heeft gemaakt (lees: per ongeluk een vast nummer opgenomen in een lopend contract zonder mijn akkoord) en dat Ziggo die onterechte kosten dient te crediteren. Ik ben al sinds een eeuwigheid klant bij jullie, maar voel me nu echt slecht behandeld.
Graag hoor ik hoe jullie met mijn visie op het geheel om zullen gaan. Het mag duidelijk zijn dat zonder een duidelijk akkoord voor een wijziging van de overeenkomst er geen sprake is van een wettelijke overeenkomst. Ik heb geen zin om dit verhaal over te dragen aan de Arag en hoop dat we er alsnog uit gaan komen. Lukt dat niet dan is de melding in ieder geval al gemaakt. Ik kan niet accepteren dat ik op deze manier financieel benadeeld ben.
Graag hoor ik wat jullie voor ons als trouwen klant kunnen betekenen.
Waarschijnlijk heb je er dan ook nooit voor betaald als het niet op de factuur staat.
Als ik kijk in mijn Mijn Ziggo onder producten > telefonie > dan zie ik daar mijn vaste telefoon nummer.
Op de rekening staat dit niet separaat vermeld. Indien ik niet gebruik maak van de vaste telefoon, zullen er ook geen verbruikskosten (belkosten) zichtbaar zijn. Zo ja, dan worden deze vermeld op de rekening. Echter is het vaste maandelijkse bedrag van €2,50 verwerkt in de pakketprijs.
Ik verwacht niet dat dit bij de TS anders zal zijn.
Lijkt mij ook vreemd dat Ziggo dan nooit gecommuniceerd heeft welk telefoonnummer toebedeeld is en bij het "aangaan" van dit abonnement er geeft vragen gesteld zijn of het nummer wel of niet in de telefoongidsen of via nummerdiensten openbaar gemaakt mag / moet worden.
Zelf controleer ik iedere maand of mijn rekeningen correct zijn. Bijvoorbeeld afgelopen maand juni, bleek van Vodafone de rekening een afwijkend bedrag te tonen. Direct aan de bel getrokken en dit werd binnen een paar dagen gecorrigeerd.
Daarmee hoef ik na 3 jaren ook niet aan te komen. Dan zou men kunnen spreken van nalatigheid mijnerzijds.
En er dan mee naar een jurist te stappen? Als ik mijn financiële zaakjes niet op orde heb en nalatig ben bovendien, ken ik zijn of haar antwoord. Zonde van de tijd en geen kans van slagen.
Ik zou dan ook in deze casus, de geboden tegemoetkoming uit coulance, met beide handen aanpakken.
Ik vind persoonlijk dat Ziggo met achttien maanden compensatie een royaal gebaar maakt.
Je hebt gelijk. Overheen gelezen.
tip voor iedereen
check dus altijd je facturen ofdat ze nog wel kloppen 😉
@Koodzjek
De bevestiging is wel aangemaakt en verstuurd. Waarom deze niet aangekomen is, durf ik je niet te zeggen.
Naast een bevestiging zijn jouw maandelijkse kosten ook gestegen. Telefonie staat wel op de factuur, dus ook daar had je het kunnen zien.
Ook in Mijn Ziggo staat "Vast Bellen" onder jouw producten.
Dat je het niet gebruikt, is voor ons geen teken dat het ongewenst is. Sommige mensen nemen vast bellen af om gebeld te kunnen worden.
Mijn aanbod om elk de helft te doen, blijft dan ook staan.
ik wil er geen drama van maken, ondanks dat ik vind dat Ziggo een fout heeft gemaakt, niet ik. Wel svp rekenen met het correcte verschil: € 74,- - € 70,50 = € 3,50 per maand in plaats van € 2,50. Jullie storten het verschil terug op onze rekening?
Snap ik, maar als je mijn kritiek gelezen hebt snap je dat ik nooit om vast bellen gevraagd heb. Een nieuw contract is uit de lucht komen vallen en niet alles wat ik op de factuur zie staan wordt ook daadwerkelijk gebruikt. Dat zou volgens jouw redenering betekenen dat ik de online veiligheid er ook af kan laten halen.
Voordat je reageert, lees dan even eerst het hele verhaal. Misschien begrijp je mijn kritiek dan wel
Ik ontdekte gisteren, toen ik na zo’n 7 (!!!) weken eindelijk het zogenaamde contract per post ontving dat ik een vast nummer heb. En dat terwijl ik sinds 2006 geen aansluiting meer heb in onze woning en dus ook NOOIT meer een vast nummer heb gehad. De vraag hoe het komt dat het er nu opeens wel bij staat (sinds 2019) kan niemand beantwoorden.
Zou je eerst mijn opmerkingen willen lezen alvorens te reageren?
€ 3,50 is het verschil sinds 1 juli 2022, daarvoor was het € 2,50 als ik het goed heb. De berekening met € 2,50 lijkt mij dus te kloppen. Volgens mij heb je dan nog mazzel, omdat het verschil voor 1 juli 2021 nog iets kleiner was. Dus inderdaad wees blij met wat je aangeboden krijgt.
Wat @amvih zegt klopt. Als ik het goed heb was het verschil voor 1 juli 2021 zelfs slechts 1 euro. Uiteindelijk kom je met deze berekening juist nog hoger uit. Zal ik de vergoeding in orde maken?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...