Koodzjek

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wijziging abonnement - ineens vaste telefonie erbij.

In 2019 ontving ik na jaren problemen met de Horizonbox een nieuw apparaat, de kleinere versie. Vervolgens bleek vorige maand dat daarbij ook een nieuw abonnement aan is komen te hangen, zonder dat ik er ooit om gevraagd heb inclusief een vast nummer. Ik ontdekte dit per toeval en ben nu al anderhalve maand bezig om de kosten van het vast bellen, waar ik nooit akkoord op heb gegeven, terug te krijgen. De kopie van dat contract, waarvan ik bovendien nooit een origineel heb ontvangen, ontving ik gisteren pas. Nadat ik inmiddels 3x een helpdesk meisje heb gesproken die uiteindelijk de telefoon opgooiden ben ik er wel klaar mee. Ik verwacht een oplossing voor de fout die Ziggo veroorzaakt heeft en anders beëindig ik mijn contract. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo Koodzjek

Ik kan mij voorstellen dat je er wel klaar mee bent wanneer mijn collega's de telefoon er op gooien. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en hiervoor mijn oprechte excuses.

Voor wat betreft het telefonie gedeelte wat al die tijd "onterecht" actief heeft gestaan is dat natuurlijk wel een lastig verhaal. Uiteraard willen wij je hier best in tegemoet komen, maar de volledige kosten kan ik niet voor regelen. Je hebt hierin ook zelf een verantwoordelijkheid doormiddel van bevestiging en facturen. 

Ik wil voorstellen om hierin elk de helft te doen. Dit komt neer op 18 maanden x € 2,50 = € 45,- 
Hoe sta jij hierin?

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bij deze is de credit van 45 euro in orde gemaakt @Koodzjek. Dit bedrag wordt op de komende factuur in mindering gebracht, op de factuur zie je dat dan ook staan. 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Vind je zelf ook niet dat je daar wel erg laat mee komt?
Dat merk je toch wel binnen een paar maanden, daar hoef je geen 3 jaar over te doen toch?
Je kunt niet verwachten dat ze drie jaar terug gaan betalen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo Koodzjek

Ik kan mij voorstellen dat je er wel klaar mee bent wanneer mijn collega's de telefoon er op gooien. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en hiervoor mijn oprechte excuses.

Voor wat betreft het telefonie gedeelte wat al die tijd "onterecht" actief heeft gestaan is dat natuurlijk wel een lastig verhaal. Uiteraard willen wij je hier best in tegemoet komen, maar de volledige kosten kan ik niet voor regelen. Je hebt hierin ook zelf een verantwoordelijkheid doormiddel van bevestiging en facturen. 

Ik wil voorstellen om hierin elk de helft te doen. Dit komt neer op 18 maanden x € 2,50 = € 45,- 
Hoe sta jij hierin?

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik vind dit in ieder geval een goed gebaar, maar wil daar een paar kanttekeningen bij plaatsen. Zoals aangegeven heb ik nooit een bevestiging ontvangen van een nieuw contract. Ik begrijp ook überhaupt niet waarom ik een nieuw contract zou moeten afsluiten omdat de enige wijziging een nieuwe mediabox betrof. Bovendien heb ik nooit een handtekening of akkoord gegeven voor een vast nummer, èn kunnen jullie zien dat ik nooit gebeld heb met dat nummer waarvan ik tot gisteren ook niet wist dat het bestond. Tot slot nog een opmerking: op geen enkele wijze kan ik controleren dat ik betaald heb voor vaste telefonie. In Mijn Ziggo staat NIETS vermeld over kosten voor vast bellen, en ook op de factuur staat dit niet als extra kosten vermeld. 

Dus ondanks het leuke aanbod blijf ik van mening dat Ziggo een fout heeft gemaakt (lees: per ongeluk een vast nummer opgenomen in een lopend contract zonder mijn akkoord) en dat Ziggo die onterechte kosten dient te crediteren. Ik ben al sinds een eeuwigheid klant bij jullie, maar voel me nu echt slecht behandeld. 

Graag hoor ik hoe jullie met mijn visie op het geheel om zullen gaan. Het mag duidelijk zijn dat zonder een duidelijk akkoord voor een wijziging van de overeenkomst er geen sprake is van een wettelijke overeenkomst. Ik heb geen zin om dit verhaal over te dragen aan de Arag en hoop dat we er alsnog uit gaan komen. Lukt dat niet dan is de melding in ieder geval al gemaakt. Ik kan niet accepteren dat ik op deze manier financieel benadeeld ben. 

Graag hoor ik wat jullie voor ons als trouwen klant kunnen betekenen. 

 

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Waarschijnlijk heb je er dan ook nooit voor betaald als het niet op de factuur staat.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als ik kijk in mijn Mijn Ziggo onder producten > telefonie > dan zie ik daar mijn vaste telefoon nummer.

Op de rekening staat dit niet separaat vermeld. Indien ik niet gebruik maak van de vaste telefoon, zullen er ook geen verbruikskosten (belkosten) zichtbaar zijn.  Zo ja, dan worden deze vermeld op de rekening.  Echter is het vaste maandelijkse bedrag van €2,50 verwerkt in de pakketprijs.

Ik verwacht niet dat dit bij de TS anders zal zijn.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Lijkt mij ook vreemd dat Ziggo dan nooit gecommuniceerd heeft welk telefoonnummer toebedeeld is en bij het "aangaan" van dit abonnement er geeft vragen gesteld zijn of het nummer wel of niet in de telefoongidsen of via nummerdiensten openbaar gemaakt mag / moet worden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zelf controleer ik iedere maand of mijn rekeningen correct zijn. Bijvoorbeeld afgelopen maand juni, bleek van Vodafone de rekening een afwijkend bedrag te tonen. Direct aan de bel getrokken en dit werd binnen een paar dagen gecorrigeerd.

Daarmee hoef ik na 3 jaren ook niet aan te komen. Dan zou men kunnen spreken van nalatigheid mijnerzijds.

En er dan mee naar een jurist te stappen? Als ik mijn financiële zaakjes niet op orde heb en nalatig ben bovendien, ken ik zijn of haar antwoord. Zonde van de tijd en geen kans van slagen.

Ik zou dan ook in deze casus, de geboden tegemoetkoming uit coulance, met beide handen aanpakken.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind persoonlijk dat Ziggo met achttien maanden compensatie een royaal gebaar maakt.  

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vast bellen staat gewoon mocht je dat hebben op je factuur hoor

 

@KBX458 

IMG_20220729_151541.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je hebt gelijk. Overheen gelezen. 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tip voor iedereen

 

check dus altijd je facturen ofdat ze nog wel kloppen 😉

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Koodzjek
De bevestiging is wel aangemaakt en verstuurd. Waarom deze niet aangekomen is, durf ik je niet te zeggen. 
Naast een bevestiging zijn jouw maandelijkse kosten ook gestegen. Telefonie staat wel op de factuur, dus ook daar had je het kunnen zien. 
Ook in Mijn Ziggo staat "Vast Bellen" onder jouw producten. 

Dat je het niet gebruikt, is voor ons geen teken dat het ongewenst is. Sommige mensen nemen vast bellen af om gebeld te kunnen worden. 

Mijn aanbod om elk de helft te doen, blijft  dan ook staan. 

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik wil er geen drama van maken, ondanks dat ik vind dat Ziggo een fout heeft gemaakt, niet ik. Wel svp rekenen met het correcte verschil: € 74,- - € 70,50 = € 3,50 per maand in plaats van € 2,50. Jullie storten het verschil terug op onze rekening?

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Snap ik, maar als je mijn kritiek gelezen hebt snap je dat ik nooit om vast bellen gevraagd heb. Een nieuw contract is uit de lucht komen vallen en niet alles wat ik op de factuur zie staan wordt ook daadwerkelijk gebruikt. Dat zou volgens jouw redenering betekenen dat ik de online veiligheid er ook af kan laten halen. 

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Voordat je reageert, lees dan even eerst het hele verhaal. Misschien begrijp je mijn kritiek dan wel

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ontdekte gisteren, toen ik na zo’n 7 (!!!) weken eindelijk het zogenaamde contract per post ontving dat ik een vast nummer heb. En dat terwijl ik sinds 2006 geen aansluiting meer heb in onze woning en dus ook NOOIT meer een vast nummer heb gehad. De vraag hoe het komt dat het er nu opeens wel bij staat (sinds 2019) kan niemand beantwoorden. 

Koodzjek
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zou je eerst mijn opmerkingen willen lezen alvorens te reageren?

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

€ 3,50 is het verschil sinds 1 juli 2022, daarvoor was het € 2,50 als ik het goed heb. De berekening met € 2,50 lijkt mij dus te kloppen. Volgens mij heb je dan nog mazzel, omdat het verschil voor 1 juli 2021 nog iets kleiner was. Dus inderdaad wees blij met wat je aangeboden krijgt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wat @amvih zegt klopt. Als ik het goed heb was het verschil voor 1 juli 2021 zelfs slechts 1 euro. Uiteindelijk kom je met deze berekening juist nog hoger uit. Zal ik de vergoeding in orde maken? 

Uitgelicht topic