avanhien

Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Wijziging TV abonnement

Goedemorgen

 

Zijn sinds gisteren weer abonnee van Ziggo, alles is weer aangesloten en werkt goed.

Alleen is er 1 probleempje, mijn vrouw mopperde dat ze geen programma's kan terugkijken, en wat blijkt is dat we TV Start hebben en geen TV Complete. Weet dat het daar wel mogelijk is.

 

Is het mogelijk om dit te laten wijzigen en wat zijn de kosten daarvan?

Heb bij mijn gegevens de postcode etc ingevuld.

 

Knipsel.PNG

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien

Update. De korting van zowel ESPN als de korting op je pakket is op 19 mei op de juiste wijze toegevoegd. Dat is dus erg fijn! Deze wijzigingen zie je dus niet terug op de factuur van 12 mei, aangezien deze wijzigingen hebben plaatsgevonden nadat de factuur al gereed was. Op de eerstvolgende factuur zie je dat de korting voor een nieuwe periode van 6 maanden wordt toegepast. 

Wanneer je de opzegbevestiging van Online hebt ontvangen, dan geef je mij maar een seintje. Dan duiken we daar verder voor je in. 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien

Ik heb de kosten van het Ziggo abonnement voor de periode 1 mei t/m 12 mei voor jou vergoed. Ik heb hierbij de reguliere prijs van jouw nieuwe pakket gehanteerd (zonder korting). Zo komt de vergoeding net ietsjes hoger uit en wordt je niet benadeeld door de korting. Dat is wel zo netjes. Op de volgende factuur wordt een bedrag van € 25,16 (periode 1-5-2021 - 12-5-2021: (12*65*1/31) = 25,16) verminderd. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt vandaag langs in dit topic.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers je verder helpen, zij hebben Ziggo voor hun naam staan.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien!

Wat leuk dat jullie weer klant zijn geworden bij Ziggo! Ik zie dat jullie hebben gekozen voor Internet Start XXL, TV Start en bellen. Het niet kunnen gebruiken van Replay TV en het opnemen van programma's heeft inderdaad te maken met TV Start. Met TV Complete heb je deze extra functionaliteiten wel. 

Het is mogelijk om jouw pakket aan te passen naar Internet Start XXL, TV Complete en bellen. De prijs van dit pakket is € 65,- per maand. Aangezien je een nieuwe klant bij ons bent heb je momenteel een korting op je abonnement, namelijk 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. Door de wijziging zal deze korting verloren gaan, maar aangezien je binnen de 14 dagen bedenktijd zit kan ik deze korting handmatig weer laten toevoegen. Dit zie je dan niet op de orderbevestiging, maar wordt middels een ''case'' verwerkt. 

Ik regel dit met alle liefde voor je, maar uiteraard heb ik eerst wel jouw toestemming nodig om te gaan regelen. Ik hoor dan ook graag van je 🙂

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Cecilia Z

 

Regel het maar, zou ik nog wel een bevestiging van de "case" kunnen krijgen.

Wanneer kunnen we er dan gebruik van maken?

Bedankt voor de informatie en je hulp

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien
Bij deze geregeld! Je krijgt zo een bevestiging van de bestelling. Het betreft een administratieve aanpassing, dus dit is binnen 24 uur verwerkt. Als het meezit kan jouw vrouw vanavond dus al programma's terugkijken en opnemen ^^

De case heb ik ook gelijk aangemaakt. Komende maandag zal ik nog een dubbelcheck voor je doen of deze op de juiste wijze is verwerkt. En dan krijg je uiteraard nog een seintje van mij 🙂

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Helaas werkt het op zondagochtend nog niet 😢

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien
Ik ben even een kijkje achter de schermen gaan nemen naar aanleiding van je berichtje. Afgelopen zaterdag (1 mei) is er bij ons ook een machtiging binnengekomen voor nummerbehoud. Het systeem kan helaas maar één wijziging per keer verwerken. Zodra nummerbehoud is verwerkt en je weer beschikt over het oude vertrouwde telefoonnummer, dan zal de nieuwe order gaan doorlopen. We moeten helaas dus nog eventjes afwachten hierdoor 😞

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Cecilia Z

We kunnen nu wel al terugkijken, maar helaas is ons nummer portering nog niet voltooid.

Kun je ons aangeven wanneer dit is voltooid?

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Ceciliazou je ons kunnen vertellen hoe het met de nummer portering staat?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Top dat het terugkijken weer werkt @avanhien, top!
De nummer portering hoort inmiddels ook geregeld te zijn 🙂 Kun je dat bevestigen? 

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Erik Pvandaag de bevestiging gekregen via de mail en het werkt. Dank jullie wel voor jullie hulp hiermee.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal super, graag gedaan!
Geniet weer van de werkende diensten, fijn weekend! 

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Cecilia  waar ik bang voor was is toch gebeurt. Kreeg net de factuur en zie dat het volgende niet meer klopt.

 

- 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand

- 6 maanden 50% korting ESPN Eredivisie

 

Zou jij ervoor kunnen zorgen dat dit weer goed in het systeem komt en Ziggo dit gaat verrekenen.

Graag een bevestiging als alles geregeld is.

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Ook zie ik net dat ik bij Online gewoon de 1/2 maand moet betalen?, heb overstapservice aangevraagd en ben per 30-4 abonnee van Ziggo. Betaald Ziggo mij de 1/2 maand terug?

 

Graag jullie reactie hierover

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @avanhien

Bedankt voor je terugkoppeling, want zo te lezen is er inderdaad iets qua korting niet goed verwerkt. Sorry hiervoor!
Over de overstapservice had je gelukkig zelf al wel goed nieuws gebracht, dat is geregeld. Nu de korting nog.

We zien dat de korting per 4 en 5 mei is gestopt, terwijl dat niet de bedoeling was.
Ik heb daarom een verzoek ingediend om dit op de komende factuur met terugwerkende kracht te herstellen. 

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Erik Pwat kun je mij vertellen over onderstaande, dat Online mij nog een 1/2 maand gaat berekenen.

Ziggo spreekt dit met Online af, ik heb hier niets mee te maken

 


@avanhien  schreef:

Ook zie ik net dat ik bij Online gewoon de 1/2 maand moet betalen?, heb overstapservice aangevraagd en ben per 30-4 abonnee van Ziggo. Betaald Ziggo mij de 1/2 maand terug?

 

Graag jullie reactie hierover


 

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Erik P  Zou hiervan graag wel een bevestiging via de mail willen ontvangen. Weet vanuit het verleden dat de administratie niet de sterkste kant van Ziggo is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @avanhien

Wat betreft Online. Ik zie dat je inderdaad gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice en de overstapdatum stond gepland op 30 april. De exacte opzegdatum bij je oude provider kan soms een paar dagen afwijken, omdat zij het abonnement stopzetten wanneer de nieuwe provider is aangesloten. In jouw situatie staan de diensten ook sinds de overstapdatum actief. Ik vind het dan ook vreemd dat Online nog langer blijft door factureren. Het beste is om ons een foto van de opzegbevestiging van Online toe te sturen. Zorg ervoor dat eventuele persoonlijke NAW gegevens zijn afgeschermd. Op basis daarvan kunnen we dan de eventuele dubbele kosten vergoeden. De kosten van Ziggo worden hierbij dan altijd vergoed. 

De taak om de korting toe te voegen is opnieuw aangemaakt en staat op dit moment nog open. We controleren dit over een paar dagen opnieuw en geven je uiteraard een seintje als dat is verwerkt 🙂

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Cecilia  zodra ik de eindafrekening heb van Online zal ik hem opsturen. Wacht op jullie reactie als de korting weer verwerkt is en weer goed in de systemen staat

avanhien
Topicstarter
Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Cecilia 


@Cecilia  schreef:

Hi @avanhien

Wat betreft Online. Ik zie dat je inderdaad gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice en de overstapdatum stond gepland op 30 april. De exacte opzegdatum bij je oude provider kan soms een paar dagen afwijken, omdat zij het abonnement stopzetten wanneer de nieuwe provider is aangesloten. In jouw situatie staan de diensten ook sinds de overstapdatum actief. Ik vind het dan ook vreemd dat Online nog langer blijft door factureren. Het beste is om ons een foto van de opzegbevestiging van Online toe te sturen. Zorg ervoor dat eventuele persoonlijke NAW gegevens zijn afgeschermd. Op basis daarvan kunnen we dan de eventuele dubbele kosten vergoeden. De kosten van Ziggo worden hierbij dan altijd vergoed. 

De taak om de korting toe te voegen is opnieuw aangemaakt en staat op dit moment nog open. We controleren dit over een paar dagen opnieuw en geven je uiteraard een seintje als dat is verwerkt 🙂


Zou jij er nog eens achteraan willen gaan, het geld is inmiddels wel afgeschreven maar zie nog geen creditnota in Mijn Ziggo staan.

Uitgelicht topic