Schant

Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Wie verlost mij uit deze hel???????

Ik heb lang op mijn tong gebeten, maar nu kan ik het toch niet meer inhouden; Wat een ongelofelijk klote bedrijf is Ziggo. Als je een probleem hebt kun je beter je abonnement opzeggen, want ze zijn niet in staat om je als gewaardeerde klant te helpen.

Sinds ik mijn verhuizing half januari heb aangekondigd heb ik geen moment meer gebruik kunnen maken van het volledige pakket diensten waarvoor ik betaal. Nu ben ik verhuisd en zit ik alweer 6 dagen zonder TV en Internet. En de facturen van Ziggo blijven gewoon binnenkomen.

Er is al een monteur geweest, maar die kan het niet oplossen. Het ligt niet aan de hardware in huis, maar er moeten een paar PR’etjes afgehandeld worden. Vele uren gebeld en het enige wat ik krijg te horen; “Meneer, u moet nog even geduld hebben. Het zit in het systeem, er is niets wat ik nu kan doen. Misschien werkt het over een paar dagen.”  Ik wacht nu al meer dan een paar dagen en ik kan wel wachten tot ik een ons weeg, maar ik heb niet het gevoel dat er voor mij aan een oplossing gewerkt wordt.

Als tester voor diverse Ziggo producten ben ik wel gewend dat er soms iets niet werkt. Je moet flexibel zijn in zulke situaties. Maar bij mij is de rek er nu uit.

Een simpele verhuizing. Hoe moeilijk kan het zijn?? Zoals vele mensen in deze tijden, werk ik vanuit huis. Geen werkend internet en dan??? Mijn telefoon als 4G hotspot gebruiken is als verbranden van geld. En denk je dat Ziggo met een werkbaar alternatief komt? Natuurlijk niet, er wordt helemaal niets aangeboden.  

Soms krijg ik nog wat flarden van een Ziggo wifispot van een van de buren binnen. Niet bepaald een betrouwbaar alternatief.

Ik ben echt ten einde raad. Abonnement opzeggen lijkt echt de enige mogelijkheid. Maar overstappen op KPN is ook niet echt een mooi vooruitzicht. Ik wacht nog even een paar uur. Laat de emoties wat wegebben en neem daarna een besluit.

Ongelofelijk, dat je zo met je klanten omgaat.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Hey @Schant

Uiteraard! Dat gaan we in orde maken. Voor de periode van 19 januari t/m 24 februari heb ik de abonnementskosten vergoed. Dit komt neer op een bedrag van €115,32 en wordt eerst beoordeeld/goedgekeurd en hierna verrekend met je komende factuur.

Verder wil ik graag, voor het gedoe wat je ervan hebt gehad, nog 3 maanden een zenderpakket bij doen. Je kunt kiezen uit Ziggo Sport Totaal of Film1! 😄 Laat maar weten of je dit ziet zitten en welk zenderpakket je dan het liefst wilt 🙂 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

De communicatie is niet het sterkste punt van Ziggo, maar gelukkig heb je hier op het forum een vast aanspreekpunt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, vandaag al langs gaan komen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 
Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Bert , dank je. Ik weet niet of ik nog te ‘redden’ ben. 

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

"Sinds ik mijn verhuizing half januari heb aangekondigd heb ik geen moment meer gebruik kunnen maken van het volledige pakket diensten waarvoor ik betaal. Nu ben ik verhuisd en zit ik alweer 6 dagen zonder TV en Internet. En de facturen van Ziggo blijven gewoon binnenkomen."

 

Als ik dit nu goed lees zijn er al diensten uitgezet voor de verhuizing? Waren dat extra pakketten dat is wel bijzonder.

Als je een Vodafone abonnement afneemt is er nog wel iets mogelijk. Hoewel dat inderdaad niet pro actief wordt aangeboden. 

Er zijn meer providers dan KPN hoewel alleen het DSL netwerk nog echt vrij is, als je van koper afhankelijk bent kan dat zeker een terug gang zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Hey @Schant

Wat ontzettend rot om te lezen dat je er zó klaar mee bent. Logisch is het zeker gezien je al lang aan het wachten bent en er geen schot in de zaak zit. Ik vind het super jammer ook om te zien dat dit ervoor zorgt dat je misschien wel wilt overstappen. 

Ik ben erin gedoken voor je en het heeft heel wat voeten in aarde gehad maar als het goed is, werkt het internet sinds 5 minuten. Zou je dit voor me kunnen checken? 

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Mariska , je hebt me uit de hel geholpen. Fijn dat nu weer werkt (internet gecheckt, mediabox next ). Jammer dat het zoveel bloed zweet en tranen heeft moeten kosten. Ik ben blij dat ik de community heb ingeschakeld. Want via de helpdesk kwam ik niet verder. Bij gebrek aan een beter alternatief hoef ik nu gelukkig niet over te stappen. Over drie maanden verhuis ik weer. Ik houd mijn hart nu al vast. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Super fijn! Thanks voor je snelle reactie en graag gedaan! Ik moet zeggen dat het niet iets is wat de helpdesk sneller had kunnen regelen voor je 😞 Samen met jou zijn er meerdere klanten die dit probleem ervaren waar gisteravond een 'fix' op los is gelaten, mijn collega's krijgen dan enkel te zien dat eraan gewerkt wordt.

Gelukkig is het via deze weg wel gelukt om in de achterliggende systemen alvast je modem juist te zetten! De digitale televisiediensten zijn nog niet volledig verhuist in de administratie dus het klopt dat je dit nog niet goed ziet staan in je Mijn Ziggo account. 

Dat je je hart vasthoud voor de verhuizing over 3 maanden snap ik maar ik verwacht dat dit soepel gaat verlopen, het is eerder een uitzondering dan een regel dat je verhuizing nu vast is gelopen. Dat maakt het zeker niet minder vervelend 😞 Hoe lang heb je in totaal zonder diensten gezeten? Dan ga ik voor je kijken wat ik kan betekenen wat betreft een vergoeding! Want je gaat natuurlijk niet betalen voor diensten die je niet hebt ontvangen. 

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Op mijn mediabox Next kan ik nog geen live TV kijken. Ik krijg de code cs2004. Als ik dezelfde coax kabel in de TV steek, heb ik wel digitale zenders. Dus er is iets niet goed met de registratie van de Next.

Een maand geleden heb ik met de eerste problemen een topic aangemaakt op de community. Zo lang kan ik dus al geen volledig gebruik maken van de betaalde diensten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Daar had ik nog niet gekeken! Ik zie het nu inderdaad. Ik stel voor dat we dit topic open laten staan en zodra alles weer werkt een compensatie in orde gaan maken, dan weten we precies hoe lang alles heeft geduurd. Voor het live tv kijken op de Mediabox Next moeten we helaas nog wel afwachten tot de fix zijn vruchten afwerpt.

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

We zijn twee dagen verder. Op mijn mediabox Next kan ik nog steeds geen live TV kijken. Ik krijg nog steeds de code cs2004. 

De fix werkt blijkbaar niet (snel). Ik zie graag dat iemand er actief meer aan de slag gaat. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Dat er weinig verandering is in 2 dagen betekend zeker niet dat er niet aan wordt gewerkt. Al snap ik dat dit voor jou niet zo voelt. Ik kan je geen verwachtte oplostijd geven want ik wil je geen beloftes doen waarvan ik niet zeker weet of ik deze na kan komen, er wordt aan gewerkt en ik duim met je mee dat de oplossing ook snel komt zodat je weer live tv kunt kijken. 

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Mariska, sinds vandaag werkt Live TV weer. Het lijkt erop dat ik nu eindelijk weer alle diensten heb, waarvoor ik betaal. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Ah, dat is ontzettend fijn om te lezen @Schant 
Bedankt voor deze terugkoppeling.

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Cecilia , @Mariska , graag zou ik het nog wel willen hebben over een compensatie. Door de fout doorgevoerde verhuizing heb ik meer dan een maand niet kunnen genieten van de diensten waarvoor ik betaald heb.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Hey @Schant

Uiteraard! Dat gaan we in orde maken. Voor de periode van 19 januari t/m 24 februari heb ik de abonnementskosten vergoed. Dit komt neer op een bedrag van €115,32 en wordt eerst beoordeeld/goedgekeurd en hierna verrekend met je komende factuur.

Verder wil ik graag, voor het gedoe wat je ervan hebt gehad, nog 3 maanden een zenderpakket bij doen. Je kunt kiezen uit Ziggo Sport Totaal of Film1! 😄 Laat maar weten of je dit ziet zitten en welk zenderpakket je dan het liefst wilt 🙂 

Schant
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dat is heel fijn, @Mariska.

Ziggo sport totaal ontvang ik graag. 
Dank voor de prettige afhandeling. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Geen enkel probleem 😄 Jij bedankt! Voor al het geduld wat je met ons hebt gehad. Ziggo Sport Totaal werkt binnen nu en 24 uur (ja echt 😉

Fijne dag vandaag!

Uitgelicht topic