1
Vraag
2
Reacties
RonMirak

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

WiFi (wit) modem ontbreekt bij levering Mediabox Next Alles-in-1 Max pakket.

Afgelopen zondag 23 augustus 2020 heb ik het Ziggo Alles-in-1 Max pakket bij Ziggo besteld via Internet á € 89,50 per maand, getriggered door de aanbieding dat ik hierbij 3 gratis smart WiFiboosters zou krijgen. Tevens hierbij als extra optie “Ziggo Sport Totaal en Fox Sports Eredivisie” à € 19,95 genomen.

Nu ben ik al meer dan 6 jaar vast klant bij Ziggo (voorheen UPC) en gedurende die tijd maak ik gebruik van een ‘oude’ MediaBox XL waar het Wifi modem in geïntegreerd zit (dus géén apart wit WiFi modem!).

Afgelopen dinsdag 25 augustus 2020 om 10:30u werd het Ziggo pakket met de MediaBox Next, benodigde kabels (Coax, utp, stroom, etc.) en afstandbediening bij mij thuis afgeleverd.

Echter...het witte (externe) WiFi modem ontbrak!

Vervolgens de Ziggo klantenservice (0900-1884) gebeld en na 20 minuten in de wacht te woord gestaan door ‘Dirk”. Deze medewerker zag “allerlei vreemde dingen” bij mijn bestelling, zoals dat ik “FOX Sports International” besteld zou hebben (heb ik niet besteld, staat ook niet op mijn Ziggo bevestiging met bestelnummer WSL12764277) en onduidelijkheden m.b.t. het WiFi modem.

Ook wist ‘Dirk’ mij te vertellen dat de aanbieding van de 3 gratis Wifiboosters alleen geldt voor nieuwe klanten en ik, als bestaande klant, daar geen gebruik van kon maken.

Deze aanbieding was echter de trigger voor mij om deze bestelling te doen, en tijdens dit bestel-proces wordt ook echt nergens melding gemaakt dat deze aanbieding slechts voor nieuwe klanten is!

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben door ‘Dirk’ met een andere Ziggo medewerkster doorverbonden en tijdens dit gesprek (ik hing inmiddels 1 uur met beiden aan de lijn) werd plotseling de verbinding verbroken.

Daarna heb ik weer de klantenservice (0900-1884) gebeld, 45 (!!) minuten in de wacht gestaan en toen een medewerkster getroffen die tegen mij zei dat ze niets voor mij kon doen “omdat het computersysteem eruit lag” …. Dus inmiddels 2 uur verder, en niets opgeschoten!

Uiteindelijk vanmorgen (woensdag 26 augustus 2020) het telefoonnummer van Ziggo Klantenbehoud (088-1212808) gebeld, 20 minuten in de wacht gestaan en toen een medewerkster aan de lijn getroffen die mij vertelde dat bij een Ziggo Alles-in-1 Max pakket het gebruikelijk is dat eerst de MediaBox Next geleverd wordt en 1 week daarna pas het externe (witte) WiFi modem.

Ook bood zij mij een korting aan van € 39,95 abonnementsgeld voor de eerste drie maanden (i.p.v. €109,45 voor Alles-in-1 Max plus Ziggo Sport Totaal en Fox Sports Eredivisie) ter compensatie van de niet geleverde 3 gratis smart WiFiboosters. Zij zou hiervan een aantekening maken in mijn ‘dossier’ en ik werd verzocht volgende week hierover terug te bellen, wanneer ook het WiFi modem geleverd en alles aangesloten was. Want als zij nu deze korting zou invoeren, zou alles volgens haar supervisor “alles in de soep lopen”. Na weer een uur aan de telefoon gehangen te hebben, heb ik vervolgens opgehangen.

Ik moet dus volgende week (31 Aug - 4 Sep):

  1. Afwachten of het nieuwe (externe) witte WiFi modem ook echt geleverd wordt.
  2. Daarna Ziggo weer terugbellen om hun eraan helpen te herinneren dat zij mij deze korting van € 39,95 toekennen i.p.v. het contractuele abonnementsgeld van € 109,45

Kunt U mij dit bevestigen?

 

89 Reacties 89
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kendreth Er is gelukkig wel een oplossing, er zijn er al velen waar het opgelost is, en hier op het forum heb je een vast aanspreekpunt met Ziggo.

Ik vermoed dat je activatie is vastgelopen door een storing, dan moet het met de hand uit het geautomatiseerde systeem gehaald worden en dan weer geactiveerd worden.

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs.

RonMirak
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Be rt, Kendreth,

Bij mij werkt nu inmiddels al 1 week (vanaf 1 september 13:00u jl. ) mijn internet en vaste telefonie niet meer, doordat een Ziggo medewerkster per abuis niet alleen mijn nieuwe bestelling, maar ook mijn bestaande internet abonnement gedeactiveerd heeft op deze datum. 
Ik ben vandáág (dinsdag 8 september) teruggebeld door Joanisha (Ziggo klantenservice medewerkster) en zij vertelde mij dat mijn probleem nu binnen 24 uur wordt opgelost. 
(Iets dat ik al vanaf 2 september iedere dag dat ik bel te horen krijg….)
Morgen belt Joanisha mij terug als het probleem verholpen is!

Ik weet inmiddels echt niet meer wat ik moet doen...ik zit te denken om aangifte te doen bij de politie, omdat Ziggo wèl mijn geld incasseert (vandaag nog de factuur gehad) maar niet het product levert...in de volksmond noemen wij dat diefstal, hetgeen een strafbaar feit is.

Indien morgen (9 september) mijn abonnement nog niet werkt, ga ik juridische stappen tegen Ziggo ondernemen...het is niet anders!

 

Kendreth

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@Kendreth Er is gelukkig wel een oplossing, er zijn er al velen waar het opgelost is, en hier op het forum heb je een vast aanspreekpunt met Ziggo.

Ik vermoed dat je activatie is vastgelopen door een storing, dan moet het met de hand uit het geautomatiseerde systeem gehaald worden en dan weer geactiveerd worden.

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs.

Ik hoop het! Het met de hand uit het systeem halen kunnen alleen vanuit India?? Want ik ben er zo onderhand wel klaar mee.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
RonMirak wrote:

Hoi Be rt, Kendreth,

Bij mij werkt nu inmiddels al 1 week (vanaf 1 september 13:00u jl. ) mijn internet en vaste telefonie niet meer, doordat een Ziggo medewerkster per abuis niet alleen mijn nieuwe bestelling, maar ook mijn bestaande internet abonnement gedeactiveerd heeft op deze datum. 
Ik ben vandáág (dinsdag 8 september) teruggebeld door Joanisha (Ziggo klantenservice medewerkster) en zij vertelde mij dat mijn probleem nu binnen 24 uur wordt opgelost. 
(Iets dat ik al vanaf 2 september iedere dag dat ik bel te horen krijg….)
Morgen belt Joanisha mij terug als het probleem verholpen is!

Ik weet inmiddels echt niet meer wat ik moet doen...ik zit te denken om aangifte te doen bij de politie, omdat Ziggo wèl mijn geld incasseert (vandaag nog de factuur gehad) maar niet het product levert...in de volksmond noemen wij dat diefstal, hetgeen een strafbaar feit is.

Indien morgen (9 september) mijn abonnement nog niet werkt, ga ik juridische stappen tegen Ziggo ondernemen...het is niet anders!

 

zorg voor een papertrail, geef Ziggo een laatste kans en ontbind gewoon het contract en loop naar KPN. Als genoeg mensen dat ook doen, gaan ze of failliet, of ze verbeteren hun service. Beide uitkomsten zijn beter dan het nu is.

nielm

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

I find myself in a similar situation.  had a working internet and ziggo tv subscription.

 

Saw a promotion for the Mediabox next and faster internet.  Decided to upgrade.  Mediabox Next got delivered without connectbox.

 

Waited 4 days for connectbox.  Connect box not activated.  has to be manually activated.  9 days later no internet on old MediaBox XL but i have TV.

And then tonight…..my old mediabox XL modem is activated again and i have my old internet back but no TV.

I truly shudder to think what is going on.  My family is happy because after 10 days they have internet.  However i work in IT and i know this is probably a bad situation.

 

Waiting for the connectbox to be activated….and then the old modem gets reactivated is not a great sign.  not a good sign at all.  i think it’s time to look at KPN specials.

 

I’m used to terrible problems with internet but this is on par with what i’m used to coming from a third world country.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RonMirak “Ik weet inmiddels echt niet meer wat ik moet doen...ik zit te denken om aangifte te doen bij de politie, omdat Ziggo wèl mijn geld incasseert (vandaag nog de factuur gehad) maar niet het product levert...in de volksmond noemen wij dat diefstal, hetgeen een strafbaar feit is.

Indien morgen (9 september) mijn abonnement nog niet werkt, ga ik juridische stappen tegen Ziggo ondernemen...het is niet anders!”

Niet geleverde diensten worden gecompenseerd door de compensatieregeling zoals omschreven in de voorwaarden, dus van diefstal is geen sprake.

Ik heb nog nooit iemand hier onder de indruk zien zijn van een juridische dreiging.
Ik denk dat het eerder opgelost is dan dat je een juridische procedure op poten hebt.

Kendreth

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nielm wrote:

I find myself in a similar situation.  had a working internet and ziggo tv subscription.

 

Saw a promotion for the Mediabox next and faster internet.  Decided to upgrade.  Mediabox Next got delivered without connectbox.

 

Waited 4 days for connectbox.  Connect box not activated.  has to be manually activated.  9 days later no internet on old MediaBox XL but i have TV.

And then tonight…..my old mediabox XL modem is activated again and i have my old internet back but no TV.

I truly shudder to think what is going on.  My family is happy because after 10 days they have internet.  However i work in IT and i know this is probably a bad situation.

 

Waiting for the connectbox to be activated….and then the old modem gets reactivated is not a great sign.  not a good sign at all.  i think it’s time to look at KPN specials.

 

I’m used to terrible problems with internet but this is on par with what i’m used to coming from a third world country.

It is really a mess. They have no idea what to do. I can’t imagine as a company you can’t monitor the current quality issues and their status. And you cant do anything about it cause that department is in India. Scary as this is one of the biggest tv-internet/telecom providers in our country.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@nielm Heeft hier zijn eigen topic, SVP daar berichten plaatsen om een duidelijk overzicht te houden: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-niet-geactiveerd-61773

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kendreth wrote:
Be rt wrote:

@Kendreth Er is gelukkig wel een oplossing, er zijn er al velen waar het opgelost is, en hier op het forum heb je een vast aanspreekpunt met Ziggo.

Ik vermoed dat je activatie is vastgelopen door een storing, dan moet het met de hand uit het geautomatiseerde systeem gehaald worden en dan weer geactiveerd worden.

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs.

Ik hoop het! Het met de hand uit het systeem halen kunnen alleen vanuit India?? Want ik ben er zo onderhand wel klaar mee.

Ik heb ergens gelezen dat India gelukkig niet aan de orde is, maar het hier in Nederland gebeurd.

Kendreth

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Kendreth wrote:
Be rt wrote:

@Kendreth Er is gelukkig wel een oplossing, er zijn er al velen waar het opgelost is, en hier op het forum heb je een vast aanspreekpunt met Ziggo.

Ik vermoed dat je activatie is vastgelopen door een storing, dan moet het met de hand uit het geautomatiseerde systeem gehaald worden en dan weer geactiveerd worden.

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs.

Ik hoop het! Het met de hand uit het systeem halen kunnen alleen vanuit India?? Want ik ben er zo onderhand wel klaar mee.

Ik heb ergens gelezen dat India gelukkig niet aan de orde is, maar het hier in Nederland gebeurd.

Dan liegen ze de boel bij elkaar want diverse medewerkers hebben tegen mij gezegd dat dit door India komt. Kan ook een smoes zijn inderdaad. En dan vooral nieuwe klanten lokken terwijl je de bestaande klanten al niet een fatsoenlijk kan helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Wlmpie schreef: “zorg voor een papertrail, geef Ziggo een laatste kans en ontbind gewoon het contract en loop naar KPN. Als genoeg mensen dat ook doen, gaan ze of failliet, of ze verbeteren hun service. Beide uitkomsten zijn beter dan het nu is.”

Advies: kijk dan ook eerst even bij KPN op het forum of je niet van de regen in de drup terecht komt, het gras is niet altijd groener aan de overkant als je er eenmaal op staat en je kijkt naar beneden, daarom komen er ook mensen gillend terug naar Ziggo.

Maar serieus, kies een provider waar je het abonnement kunt vinden wat je graag hebt voor de prijs die je uit wilt geven, het gaat helaas bij beiden wel eens goed mis.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Dat is waar. Ook KPN is niet zaligmakend. Freedom internet zou aantrekkelijk zijn als hier glasvezel lag.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, zoals jullie merken en lezen zijn er een paar weken terug veel bestellingen misgelopen. Er zijn redelijk snel maatregelen getroffen om herhaling van deze fouten bij nieuwe bestellingen te voorkomen, maar we zaten nog wel met een groot aantal vastgelopen bestellingen die we niet in 1x vlot konden trekken.

Het grootste deel van de vastgelopen bestellingen is inmiddels verholpen, maar als jij een van de uitzonderingen bent waar dat nog niet het geval is heb je daar natuurlijk geen boodschap aan (en terecht). Ik zou willen dat ik persoonlijk alles kon repareren voor jullie, maar ik heb de systemen en de kennis daar niet voor, die taak ligt bij verschillende andere afdelingen. Daarbij is samenwerking en heldere communicatie ontzettend belangrijk, want de ene order is de andere niet en vereist soms net een andere oplossing.

Zodra alles weer werkt kunnen we berekenen hoe lang het in jouw geval heeft geduurd en daar een passende compensatie voor bieden.

 

@RonMirak - Ik las inderdaad al dat een collega van mij het persoonlijk op zich heeft genomen om jouw probleem te volgen, maar ook zij heeft niet de sleutel in handen en is afhankelijk van de acties van andere afdelingen. Als ik je berichten goed heb gelezen heb je nog steeds geen modem ontvangen, correct?

@Kendreth - Ook jij hebt volgens mij nog steeds geen modem ontvangen, correct?

@Nigel1234 - Jouw modem is onderweg en wordt vandaag bezorgd, zodra je hem thuis aansluit op ons signaal zou de activatie vanzelf moeten gaan. Ik ben benieuwd!

@nielm - Your modem has been delivered, but needed to be activated. The blocking order has been resolved yesterday and I've now activated your modem (the white one instead of the Horizon Mediabox).

RonMirak
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dag Mark,

Nee dat is niet correct!!

Mijn BESTAANDE ABONNEMENT is na het cancellen van een nieuwe bestelling OOK GEDEACTIVEERD !!!!!

Ik heb nu al SINDS 1 SEPTEMBER geen internet en telefonie meer op mijn 6 jaar oude MEDIAXL Box. 
Ik kan hierdoor al meer dan een week niet vanaf huis werken, mijn kinderen zijn genoodzaakt nu al meer dan een week hun studie lessen bij vrienden te volgen en niemand bij ZIGOO geeft hier prioriteit aan. 
Van nieuwe bestellingen kan ik begrijpen dat het vervelend is dat je daar langer op moet wachten, maar dat MIJN BESTAANDE ABONNEMENT het al 10 dagen (!!) niet werkt nota bene door een FOUT van een Ziggo medewerkster is ronduit schandalig. 
En dan kun je zeggen dat Ziggo achteraf gaat compenseren….de werkelijke schade (meer dan 10 uur telefonie met Ziggo Klantenservice, ik die mijn klanten hierdoor niet goed kan bedienen) is vele malen groter dan deze schamele abonnement compensatie. 
Gaarne hoop ik wat van je te vernemen hierover. 

Ron van Hien

tel 06-28482079

nielm

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Mark Ziggo Thank you mark.  Everything works now.  just shy of 2 weeks without internet.

 

However thank you very much for helping me out.  It’s really apprecaited.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RonMirak Heb je nu wel of niet een Connect box in huis?
Dat is mij nog niet geheel duidelijk.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

@RonMirak  je telefoonnummer staat nu openbaar, ik zou die als ik U was even verwijderen

RonMirak
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Be rt,

Lees ajb even mijn oorspronkelijke post:

In t kort :

op 24 aug nieuw Alles-in-1 Max pakket besteld. Twee dagen later alleen de MEDIA NEXT Box ontvangen, GEEN (witte) CONNECT-Box. 
 

Na 1 week nog geen CONNECT-Box binnen. Toen deze Alles-in-1 Max bestelling laten cancellen. Deze zelfde Ziggo medewerkster heeft toen ook per abuis mijn BESTAANDE abonnement op mijn 6 jaar oude MediaXL Box laten deactiveren, en nu zit ik al ruim 10 dagen zonder Internet en vaste telefonie. 
 

Is het duidelijk zo?

Kendreth

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mark Ziggo 

Welke gegevens van mij heb je nog nodig?

wil dit onderhand ook bij mij opgelost hebben. Fijn dat het bij enkele gelukkig wel geleverd wordt.

Maar graag hoor ik ook wanneer ik de modem eindelijk kam ontvangen.

Nigel1234

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Mark Ziggo 

 

Vandaag komt inderdaad het modem binnen. Ik hoop inderdaad dat het internet dan weer werkt.

 

In mijnZiggo staat wel de mediabox XL nog als tv box. Met tv compleet en internet compleet. Wordt als ik de connectbox aansluit automatisch de mediabox next geactiveerd?

Ik heb de mediabox XL vorige week retour gestuurd zoals werdt aangegeven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic