Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Leeuwke
Level 3

Werkt de overstapservice op adres of op naam+adres?

Werkt de overstap service per adres of op naam+adres.

 

Vraag dit voor familielid de man zit bij kpn maar vrouw wil naar ziggo overstappen met contract op diens naam.

 

En om zonder diensten te geraken graag gebruik maken van de overstapservice.

 

 

 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik de overstap service, dan gaat KPN pas uit als Ziggo aan is en bestel na het ontvangen van het installatiepakket de gratis installatiemonteur, die maakt alles in orde voor het gebruik van 1 TV, 1 computer (dan kun je de rest ook via wifi gebruiken) en 1 vaste telefoon.

De monteur | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

Ga naar reactie
19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Template
Level 17

Doordat KPN en Ziggo niet hetzelfde netwerk gebruiken 

Kan gewoon Ziggo genomen worden en erna KPN opzeggen, dan zitten ze zeker niet zonder diensten. Als je diverse fora leest gaat het vaak goed en aan de andere kant ook regelmatig mis bij een overstap service 

Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Dankjewel,

 

Probleem is ook dat er geen aop aan wezig is komt alleen een kabel uit de muur.

 

Ik weet niet hoe snel een monteurs afspraak ingepland kan worden.

 

En het is uiteraard niet de bedoeling om twee abonnementen voor langere tijd samen te betalen.

0 Kudos
Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Gisteren foto's genomen in het desbetreffende appartement.

Boven is binnenkomst meterkast

Onder in woonkamer.

 

IMG20241129200144.jpg

IMG20241129195936.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik de overstap service, dan gaat KPN pas uit als Ziggo aan is en bestel na het ontvangen van het installatiepakket de gratis installatiemonteur, die maakt alles in orde voor het gebruik van 1 TV, 1 computer (dan kun je de rest ook via wifi gebruiken) en 1 vaste telefoon.

De monteur | Klantenservice | Ziggo

Ga naar reactie
BackAgain22
Level 10

Is deze vraag gerelateerd aan je andere topic? Of ander familielid/vriend? Opzeggen - Ziggo Community

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Leeuwke  schreef:

Werkt de overstap service per adres of op naam+adres.

 

Vraag dit voor familielid de man zit bij kpn maar vrouw wil naar ziggo overstappen met contract op diens naam.

 

En om zonder diensten te geraken graag gebruik maken van de overstapservice.

 

 

 

 


 

Mijn eerste vraag is wil de man ook overstappen? De vrouw mag natuurlijk nooit zonder instemming op naam van de man de feitelijke contracthouder een bestelling plaatsen.

 

In antwoord op de vraag de overstap service werkt inderdaad op naam want anders is er geen sprake van een overstap.

 

 

 

 

Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Nee hoor die vraag is opgelost dit betreft een ander adres.

 

 

0 Kudos
Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Uiteraard is dat goed bevonden maak je maar geen zorgen.

Is een huwelijk maar man wil zoveel mogelijk op naam van vrouw ivm ziekte en gedoe achteraf.

Garihd
Level 17

Als het op nieuwe abonnement naam van de vrouw komt is er geen sprake van een overstap zoals ik al schreef. Dan is het een kwestie van abonnement bestellen bij Ziggo en opzeggen bij KPN zodra de Ziggo lijn werkt.

 

Dan is de kans op geen verbinding het kleinst zeker omdat er eerst een monteur moet komen zou ik nu niet de overstap service gebruiken. Dit gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring met de overstap service dat is drie keer fout gegaan.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Leeuwke Heel verstandig plan, dat geeft wat te doen en geeft rust, ik ken deze weg persoonlijk, veel sterkte toegewenst.

Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Wat is dan verstandig Ziggo week of 14 dagen  van te te voren.

 

Dan meteen een monteur inplannen.

 

Ziggo betalen gaat dan in vanaf dat monteur het werkend heeft.

 

Op welke termijn kun je een monteur überhaupt inplannen is daar iets zinnigs over te zeggen.

0 Kudos
Leeuwke
Level 3
Topicstarter

Op deze manier zou kunnen helaas zit je dan met de opzegtermijn van een maand dus dubbele kosten.

 

 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Leeuwke  schreef:

Op deze manier zou kunnen helaas zit je dan met de opzegtermijn van een maand dus dubbele kosten.

 

 


Klopt, maar soms moet men dat voor lief nemen. 

De hamvraag is of er een monteur beschikbaar is op de gewenste opleverdatum.

Als het niet zonder verbinding zitten de doorslag geeft dan is het antwoord redelijk simpel.

 

 

 

 

 

0 Kudos
Template
Level 17

@Leeuwke wrote:

Op deze manier zou kunnen helaas zit je dan met de opzegtermijn van een maand dus dubbele kosten.

 

 


Afhankelijk van hoe/wat voor abonnement, vallen zeker als je nu afsluit die dubbele kosten mee, door de Blackfriday aanbiedingen. Ik kan uiteraard niet in jullie portomonee kijken of het met korting minder uitmaakt 

retep_
Level 4

zie dit niet staan maar moet de vaste telefoon ook over ? zo ja dan is opzeggen en een nieuw abonnement nemen geen optie.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@retep_  schreef:

zie dit niet staan maar moet de vaste telefoon ook over ? zo ja dan is opzeggen en een nieuw abonnement nemen geen optie.


Dat is helemaal geen probleem het telefoonnummer kan gewoon worden overgezet naar een nieuw abonnement. Daar zijn hele duidelijke regels voor opgesteld. Ik heb in het verleden mijn telefoon nummer al overgezet naar de nieuwe provider voor ik de rest had opgezegd.

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

retep_
Level 4

natuurlijk kan een telefoon nummer naar een andere provider, maar als je abonnement opzegt vervalt je telefoon nummer, je moet dus eerst zorgen dat het telefoon nummer wordt overgezet, en daarna kun je pas je abonnement opzeggen, maar dan heb je weer het zelfde probleem,  wat gebeurt er als de vrouw vraagt om het telefoon nummer van haar man over te zetten ? denk dat we even op een Ziggo medewerker moeten wachten hoe zo iets werkt.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@retep_  schreef:

natuurlijk kan een telefoon nummer naar een andere provider, maar als je abonnement opzegt vervalt je telefoon nummer, je moet dus eerst zorgen dat het telefoon nummer wordt overgezet, en daarna kun je pas je abonnement opzeggen, maar dan heb je weer het zelfde probleem,  wat gebeurt er als de vrouw vraagt om het telefoon nummer van haar man over te zetten ? denk dat we even op een Ziggo medewerker moeten wachten hoe zo iets werkt.


Nee, zelfs na het opzeggen heb je een maand de tijd om de procedure voor nummerbehoud te starten. Dit wordt allemaal overduidelijk genoemd via de link.

 

Het punt hier is dat er eigenlijk eerst een contract overname bij de huidige provider moet plaatsvinden zodat alles op naam van de vrouw komt en daarna pas van provider wisselen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Leeuwke , wat boft dit familielid toch dat jij dit aan het uitzoeken bent voor de overstap. Leuk dat ze overstappen naar ons toe. Ik zie al heel veel goede adviezen staan in dit topic. Laat ze sowieso gebruik maken van de installatiemonteur voor de werkzaamheden aan de hoofdaansluiting, het installeren en de uitleg. Mocht je nog aanvullende vragen hebben over de overstap, laat het gerust weten. We zitten met ons allen voor jullie klaar.

Je stelt een goede vraag, @retep_ . Het nummerbehoud wordt aangevraagd bij de nieuwe provider. De nieuwe provider zorgt ervoor dat u uw telefoonnummer(s) binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek worden overgedragen en geactiveerd. Tijdens de controles wordt er wel gekeken naar de tenaamstelling van het abonnement. Mocht de aanvraag hierdoor vastlopen, dan kunnen wij aanvullende acties ondernemen. Het meest verstandige is om de overstap aan te vragen met dezelfde tenaamstelling als bij de huidige provider. Dat voorkomt eventuele vertragingen met de overstap.