1
Vraag
2
Reacties
Dan2Com

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke nieuwsgroepen zijn er nu die van Ziggo er niet meer zijn?

Via een mede abonnee van Ziggo kreeg ik de tip om een spotnet account te activeren middels het Ziggo-account dat ik nu heb. Maar lees op de site dat per april 2015 deze niet meer worden geleverd. Klopt dit of kan ik toch een dergelijk account gebruiken om eens te kijken wat ik hier eventueel kan vinden en/of downloaden.

Wie o wie kan me hierin helpen?
En zo ja wat zijn de geldende regels en instellingen.

groet, Daniel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Bertus wrote:
Heeft iemand een goede suggestie voor een vervanger van de Ziggo nieuwsgroep als ik besluit over te stappen naar een nieuw abonnement? Het zal dan wel een betaalde pay-server worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk?


Het stukje 'hoe download ik uit nieuwsgroepen' sla ik even over. Dat hangt er vanaf of je gebruik wilt maken van spotnet, automatisch downloaden met scripts, of gewoon zelf gaat zoeken.

Op nieuwsservers.nl vind je wel een overzicht. Kies er daar een uit. Welke server, en welk pakket hangt een beetje af van je eisen. Voor een lange retentie tijd (hoe oude data kun je nog downloaden) betaal je. Als je veel download, kun je een snelle verbinding nemen, anders is een wat tragere soms goedkoper. Ik heb 150 Mb download bij ziggo, maar voor nieuwsgroepen gebruik ik slechts 50 Mb. Ik wacht tot niet tot alles gedowload is.

Als je een gekozen hebt, kun je vaak een paar dagen proberen, daarna moet je betalen. Dat kan vrijwel altijd via credit card, maar soms ook via iDeal. Kies geen automatische verlenging. Je krijgt op tijd bericht, en na een jaar is een ander misschien beter.

Na aanmelding krijg je een mail met gegevens zoals naam/password en info over de nieuwsserver. Als je dat invoert in je 'nieuwsprogramma' kun je beginnen met downloaden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing
dan2ziggo wrote:
Via een mede abonnee van Ziggo kreeg ik de tip om een spotnet account te activeren middels het Ziggo-account dat ik nu heb. Maar lees op de site dat per april 2015 deze niet meer worden geleverd. Klopt dit of kan ik toch een dergelijk account gebruiken om eens te kijken wat ik hier eventueel kan vinden en/of downloaden.

Wie o wie kan me hierin helpen?
En zo ja wat zijn de geldende regels en instellingen.

groet, Daniel

Sinds de fusie tussen UPC en Ziggo tot het nieuwe Ziggo per 13 april 2015 is men gestopt met de nieuwsgroepen.
Bestaande klanten die nog van de nieuwsgroepen gebruik maken kunnen deze nog blijven gebruiken, maar als zij hun pakket wijzigen raken ze meteen de nieuwsgroepen kwijt en nieuwe klanten kunnen ook geen gebruik maken van nieuwsgroepen.
Volgens de huisregels is het niet toegestaan om de naam Ziggo in je forumnaam te gebruiken. Ik heb dit gemeld en de moderatoren zullen contact met je opnemen, verzin ondertussen een andere forumnaam.
Dan2Com
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O sorry dat is eigenlijk ook wel bekend maar door automatisme gewoon deze naam gebruikt!
Ik zal kijken of ik dit kan aanpassen. Bedankt voor je reactie en ben weer wat wijzer.

Groet Daniel
Verwijderd account
Niet van toepassing
user_002 wrote:
O sorry dat is eigenlijk ook wel bekend maar door automatisme gewoon deze naam gebruikt!
Ik zal kijken of ik dit kan aanpassen. Bedankt voor je reactie en ben weer wat wijzer.

Groet Daniel

Het is volgens de huisregels óók niet toegestaan meer dan 1 forumaccount te hebben, ook dit heb ik gemeld en de moderatoren zullen daarop actie ondernemen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo N.N.

Dit was door een fout in het systeem en niet een bewuste actie van Daniel 🙂
Toch bedankt voor het melden, je bericht komt alleen wel wat dreigend over voor nieuwe gebruikers. Ook al weet ik dat je het niet zo bedoeld, misschien zou je het in de toekomst wel iets kunnen nuanceren.

Gr,
Bertus

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft iemand een goede suggestie voor een vervanger van de Ziggo nieuwsgroep als ik besluit over te stappen naar een nieuw abonnement? Het zal dan wel een betaalde pay-server worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Op dit moment heb ik een alles in 1 plus pakket van Ziggo inclusief de nieuwsgroepen.

Ook heb ik een Vodafone abonnement op hetzelfde adres, maar ik kom niet in aanmerking voor de dubbele MB's van Vodafone omdat ik een oud alles in 1 plus pakket heb. Ik neem wel digitale tv, telefoon en een internet af van Ziggo.
Bij Vodafone krijg ik als antwoord dat er niet genoeg vinkjes aangevinkt zijn om gebruik te kunnen maken van de dubbele data.

Ik zou graag dubbele data van Vodafone willen en mijn oude abonnement alles in 1 plus van Ziggo willen behouden. Het extra zenderpakket hoeft van mij niet. Kan iemand van Ziggo van antwoord geven? Alvast bedankt!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronald Ziggo wrote:
Hallo N.N.

Dit was door een fout in het systeem en niet een bewuste actie van Daniel 🙂
Toch bedankt voor het melden, je bericht komt alleen wel wat dreigend over voor nieuwe gebruikers. Ook al weet ik dat je het niet zo bedoeld, misschien zou je het in de toekomst wel iets kunnen nuanceren.

Gr,

Ronald ZiggoIk ben inderdaad soms zeer direct van antwoord en zal proberen mij wat diplomatieker op te stellen, excuses, ook naar Dan2Com
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bertus wrote:
Heeft iemand een goede suggestie voor een vervanger van de Ziggo nieuwsgroep als ik besluit over te stappen naar een nieuw abonnement? Het zal dan wel een betaalde pay-server worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Op dit moment heb ik een alles in 1 plus pakket van Ziggo inclusief de nieuwsgroepen.

Ook heb ik een Vodafone abonnement op hetzelfde adres, maar ik kom niet in aanmerking voor de dubbele MB's van Vodafone omdat ik een oud alles in 1 plus pakket heb. Ik neem wel digitale tv, telefoon en een internet af van Ziggo.
Bij Vodafone krijg ik als antwoord dat er niet genoeg vinkjes aangevinkt zijn om gebruik te kunnen maken van de dubbele data.

Ik zou graag dubbele data van Vodafone willen en mijn oude abonnement alles in 1 plus van Ziggo willen behouden. Het extra zenderpakket hoeft van mij niet. Kan iemand van Ziggo van antwoord geven? Alvast bedankt!

Zie hieronder de minimale voorwaarden om dubbele data, Safe Online en een TV-pakket en eventueel korting te ontvangen van Ziggo-Vodafone:
Non-stop gratis extra’s
Heb je een Start, Smart, Scherp, Red of Black abonnement? En daarnaast digitale TV en internet (snelheid minimaal 30 Mbps) van Ziggo?

Dan krijg je van ons non-stop gratis extra’s!

Als jouw internetsnelheid minimaal 30Mb/s is zie ik geen reden waarom je niet van de aanbieding gebruik kan maken.
Over nieuwsgroepen kan ik je niets vertellen, heb ik geen verstand van.
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Bertus wrote:
Heeft iemand een goede suggestie voor een vervanger van de Ziggo nieuwsgroep als ik besluit over te stappen naar een nieuw abonnement? Het zal dan wel een betaalde pay-server worden. Hoe gaat dat dan in zijn werk?


Het stukje 'hoe download ik uit nieuwsgroepen' sla ik even over. Dat hangt er vanaf of je gebruik wilt maken van spotnet, automatisch downloaden met scripts, of gewoon zelf gaat zoeken.

Op nieuwsservers.nl vind je wel een overzicht. Kies er daar een uit. Welke server, en welk pakket hangt een beetje af van je eisen. Voor een lange retentie tijd (hoe oude data kun je nog downloaden) betaal je. Als je veel download, kun je een snelle verbinding nemen, anders is een wat tragere soms goedkoper. Ik heb 150 Mb download bij ziggo, maar voor nieuwsgroepen gebruik ik slechts 50 Mb. Ik wacht tot niet tot alles gedowload is.

Als je een gekozen hebt, kun je vaak een paar dagen proberen, daarna moet je betalen. Dat kan vrijwel altijd via credit card, maar soms ook via iDeal. Kies geen automatische verlenging. Je krijgt op tijd bericht, en na een jaar is een ander misschien beter.

Na aanmelding krijg je een mail met gegevens zoals naam/password en info over de nieuwsserver. Als je dat invoert in je 'nieuwsprogramma' kun je beginnen met downloaden.
Duban

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pfff ook een maand geleden overgestapt naar ziggo connect en play,...........zit al jaren bij ziggo, maar dit was handiger ( dacht ik) en kan inderdaad niet meer bij de nieuwsgroepen en dat hadden ze wel mogen melden. Ik las ergens iets van onderzoeksplicht,............echter de meldingsplicht weegt juridisch gezien zwaarder dan de onderzoeksplicht.
Toch maar eens kijken of hier iets aan te doen is
aws1971

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan2Com
Persoonlijk zou ik kijken voor een pay-server,
Daar ben je veel beter mee af.
Welke voor jouw het meest geschrikt is is afhankelijk wat je er precies mee wilt doen en wat je er van verwacht en wat je ervoor wilt betalen.
De site nieuwsservers.nl is wel erg beperkt met welke Usenet providers er zijn.

persoonlijk ben ik geen fan van Nederlandse Usenet provider aangezien die vaak beperkt zijn met wat ze bieden en erg duur in vergelijking met buitenlandse Usenet providers (vaak beperkte retentie (hoe oud het bestand is wat je kan binnenhalen), Nederlandse providers hebben dan ook snelheids beperkingen waarbij je enorm veel moet betalen voor je volledige snelheid.

Daar in tegen zijn Nederlanders altijd panisch voor het woord creditcard of paypal (In Nederland te verkrijgen zonder creditcard) en denken dat iDEAL iets internationals is wat totaal dus niet zo is en compleet op de Nederlandse markt is gericht.

Dus als je geen creditcard hebt en niet aan paypal wilt om wat voor redenen ook dan beperk je je zelf alleen op de Nederlandse providers en moet je iets meer betalen voor wat je krijgt. (vaak tot 4-9 euro per maand verschil)
Keus is aan jouw
Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Ik gebruik al jaren XSNews, €10,00 p/m.
Wordt automatische elke maand afgeschreven.
Zeer tevreden ermee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic