Dringend hulp verzocht!
Samen met mijn vriendin ben ik afgelopen weekend verhuisd naar Antwerpen.
Een maand geleden heb ik daarom mijn abonnement stopgezet en bewijsstukken aangeleverd van mijn verhuizing (getekend huurcontract).
Nu kreeg ik via de telefoon van Ziggo te horen dat enkel een BRP uittreksel zal worden geaccepteerd...
Dit vind ik zeer vreemd en ongebruikelijk...
In de algemene voorwaarden staat namelijk onder artikel 8 het volgende:
"2. Als de Klant verhuist naar een adres buiten het
gebied waar Ziggo zijn Diensten levert, of naar een
Algemene Voorwaarden Ziggo • 22 mei 2023 8
adres waar Ziggo een door de Klant afgenomen
Dienst niet levert of kan leveren, dan heeft zowel
de Klant als Ziggo het recht het Abonnement
schriftelijk, telefonisch of elektronisch op te
zeggen met inachtneming van een opzegtermijn
van een maand, dit op zijn vroegst met ingang van
de verhuisdatum. Dit recht bestaat ook als voor
het Abonnement een minimumduur geldt. In het
geval het Abonnement als gevolg van dit lid tijdens
de minimumduur eindigt vervallen de resterende
Abonnementsvergoedingen. De Klant stuurt bij deze
opzegging een bewijs mee van zijn inschrijving op
het nieuwe adres"
Nu moet ik volgens de persoon van Ziggo een betaald BRP uitreksel toesturen terwijl notabene het getekende huurcontract bij de overheid voldoende was om mijn BRP aan te passen.
Ondertussen loopt mijn contract door terwijl ik dit al zeer tijdig heb stopgezet.
Kan iemand mij vertellen of Ziggo een dermate belachelijke eis ( hardcopy uitreksel BRP) kan voorleggen terwijl hierover niets in de algemene voorwaarden staat?
Hartelijk dank alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @E. Pleging allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe woning in Antwerpen! Wat jammer dat je nu tegen obstakels aanloopt bij het opzeggen van je abonnement. Wanneer je gaat verhuizen naar een gebied waar wij geen diensten leveren, of je gaat samenwonen op een adres waar al een Ziggo abonnement loopt dan hebben wij één van de volgende bewijsstukken nodig: kopie huur-/ koopovereenkomst van de nieuwe woning; kopie van de bevestigingsbrief van uitschrijving van de gemeente in verband met verhuizing naar buitenland ( bij emigreren ) of een bewijs van inschrijving van de gemeente op een ander adres.
Het is niet nodig een betaald bewijsstuk toe te voegen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
Wacht u totdat een Ziggo mod hier verschijnt, zodra deze uw vraag behandelt zal hij/zij zich hier melden.
Ps. Dus als ik een kot huur, dan kan ik me laten overschrijven ?
Hi @E. Pleging allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe woning in Antwerpen! Wat jammer dat je nu tegen obstakels aanloopt bij het opzeggen van je abonnement. Wanneer je gaat verhuizen naar een gebied waar wij geen diensten leveren, of je gaat samenwonen op een adres waar al een Ziggo abonnement loopt dan hebben wij één van de volgende bewijsstukken nodig: kopie huur-/ koopovereenkomst van de nieuwe woning; kopie van de bevestigingsbrief van uitschrijving van de gemeente in verband met verhuizing naar buitenland ( bij emigreren ) of een bewijs van inschrijving van de gemeente op een ander adres.
Beste Judith,
bedankt voor je antwoord!
Aan de telefoon kreeg ik te horen dat mijn toegestuurde huurovereenkomst niet voldoende was. Wat kan ik nu het beste doen? nogmaals contact opnemen met Ziggo en hopen dat ik iemand aan de telefoon krijg die met terugwerkende kracht mijn toegestuurde huurovereenkomst kan accepteren?
Bedankt alvast!
Een bewijsstuk is alleen nodig indien er sprake is van een contract met een einddatum. Wat dus van belang is voor je verdere onnodige acties onderneemt. Zit je nog aan een contract vast, dus ben je contractvrij, of kun je maandelijks opzeggen @E. Pleging? @Judith misschien dit even checken.
Staan de nieuwe huurovereenkomst en het contract bij Ziggo wel op dezelfde naam?
Is dat niet zo dan zou ik me kunnen voorstellen dat een persoonlijk uittreksel nodig is, anders kan iedereen natuurlijk opzeggen.
@Judith schreef:Hi @E. Plegingallereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe woning in Antwerpen! Wat jammer dat je nu tegen obstakels aanloopt bij het opzeggen van je abonnement. Wanneer je gaat verhuizen naar een gebied waar wij geen diensten leveren, of je gaat samenwonen op een adres waar al een Ziggo abonnement loopt dan hebben wij één van de volgende bewijsstukken nodig: kopie huur-/ koopovereenkomst van de nieuwe woning; kopie van de bevestigingsbrief van uitschrijving van de gemeente in verband met verhuizing naar buitenland ( bij emigreren ) of een bewijs van inschrijving van de gemeente op een ander adres.
Een bewijsstuk is alleen nodig indien er een contract ontbonden moet worden. Dus voortijdig stopzetten. Ook al verhuis je naar het buitenland hoeft dit niet met een bewijsstuk aangetoond te worden, als een abonnee contractvrij is. Er is dan alleen sprake van een maandelijkse opzegtermijn. Heeft @E. Pleging een contract bij Ziggo met een einddatum of is hij/zij contractvrij?
@E. Pleging ik zie dat het inmiddels gelukt is met het opzeggen van het abonnement. Kan ik via deze weg nog iets voor jou betekenen dan hoor ik dat graag, en anders wens ik jou en je vriendin een fantastische tijd toe in Antwerpen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.