Vraag
Reacties
Oplossing
ROPY
Level 5

Wel of geen Mediabox XL en Connectbox

Beste community,

Eerlijk gezegd heb ik gewoon geen idee hoe ik ZIggo makkelijk kan benaderen met een telefoontje of chat over een waarschijnlijk simpele vraag als dit dus stel ik hem maar gewoon hier.

Mijn stiefvader heeft nog geen Mediabox XL en heeft voor internet nog een oude modem. Aangezien ik zelf net ben overgestapt op de connextbox en de Mediabox XL en het me goed bevalt wil ik dat ook voor hem regelen.

Door alles wat ik zelf (beetje door schade en schande) geleerd heb kan ik hem nu beter helpen. Duidelijk dat de ETU eruit moet, dat er een POA-01-B op moet en dat AOP vernieuwd moet worden en de kastjes in zijn woonkamer ook.

De modem is oud dus bij voorkeur denk ik naar Connextbox en de Humax is ook oud, dus bij voorkeur naar Mediabox XL.

Nu zit hij nog op een oud TV abonnement en dus logisch om naar TV compleet te gaan en internet gewoon te laten voor wat het is (de basis, hij heeft nl niet meer nodig). Echter ik zie nergens staan dat er dan automatisch een Mediabox XL geleverd wordt en de monteur moet zeker langskomen en dus dat wil ik ook direct afspreken (zodat ik erbij kan zijn).

Op zich niet spannend denk ik, maar zou dat graag even doornemen met Ziggo. Maar hoe bereik je ze tegenwoordig nog direct?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Level 20
ROPY wrote:

Maar hoe bereik je ze tegenwoordig nog direct?

Tussen 08.00 en 20.00 bellen. Met uw vaste Ziggo telefoon 1200 of anders 0900 1884.

Bekijk in context

0 Kudos
17 Reacties 17
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

misschien kan een moderator voor jou stiefvader een mediabox xl en connectbox aanvragen en gelijk een monteur inplannen

RoWi.
Level 20

Welke Humax, de Media box XL heeft teveel overbodige meuk ingebouwd, dan heeft de Humax toch de voorkeur.

TV Compleet is niet de basis dat is TV Start!!

Waarom de beste man mogelijk met hogere abonnementskosten opzadelen?

Kies dan Internet Start en TV Start.

0 Kudos
Jan F.
Level 20
ROPY wrote:

Maar hoe bereik je ze tegenwoordig nog direct?

Tussen 08.00 en 20.00 bellen. Met uw vaste Ziggo telefoon 1200 of anders 0900 1884.

0 Kudos
ROPY
Level 5
Topicstarter
RoWi. wrote:

Welke Humax, de Media box XL heeft teveel overbodige meuk ingebouwd, dan heeft de Humax toch de voorkeur.

TV Compleet is niet de basis dat is TV Start!!

Waarom de beste man mogelijk met hogere abonnementskosten opzadelen?

Kies dan Internet Start en TV Start.

Ben ik niet met je eens.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat hoeft ook niet.

Feit is als de basis genoeg is zoals je schrijft dan is TV Start en internet Start a €54,00 de logische keuze.

De Mediabox XL heeft onnodig geworden hardware.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi. schreef: “De Mediabox XL heeft onnodig geworden hardware.”

Dat zegt niets over het functioneren van de Mediabox XL en met de nieuwe software heeft deze veel meer functies gelijk aan de Next en dat zijn er veel meer dan de Humax.

Zoals met Complete 400 uur opnemen, replay, movies en series en apps.
Dat zie ik de Humax nog niet doen, wat niet wil zeggen dat ik de Humax geen goed apparaat vind.
Het is maar net wat je wensen zijn.

@ROPY 

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

.Je hebt gelijk de XL krijgt een aantal gelijke optie's maar zoals ik het links en recht lees niet volledig gelijk. Verder heeft de hard disk en het modem deel minder nut. Dan kan je in mijn ogen beter meteen voor een Next gaan. Ik weet nu al dat ik liever mijn Humax  houd waarmee ik ook kan pauzeren en opnemen de Smart tv doet de rest.

Nu zit hij nog op een oud TV abonnement en dus logisch om naar TV compleet te gaan en internet gewoon te laten voor wat het is (de basis, hij heeft nl niet meer nodig).

Verder  reageerde ik eigenlijk vooral op dat wat wordt genoemd is niet de basis dat is TV Start waarbij je ook de MBXL krijgt. TV Compleet is in mijn ogen onnodig duurder, als gemeld wordt dat meer dan de basis niet nodig is.

Ieder moet uiteindelijk zelf beslissen maar dan wel met de juiste afwegingen eerlijk gezegd miste ik dat in het start bericht. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Be rt wrote:

@RoWi. schreef: “De Mediabox XL heeft onnodig geworden hardware.”

Dat zegt niets over het functioneren van de Mediabox XL en met de nieuwe software heeft deze veel meer functies gelijk aan de Next en dat zijn er veel meer dan de Humax.

Zoals met Complete 400 uur opnemen, replay, movies en series en apps.
Dat zie ik de Humax nog niet doen, wat niet wil zeggen dat ik de Humax geen goed apparaat vind.
Het is maar net wat je wensen zijn.

met tv start mediabox xl is opnemen niet mogelijk voor opnemen heb je minimaal tv compleet nodig 

0 Kudos
ROPY
Level 5
Topicstarter

Het opnemen is wel belangrijk, dus start is niet genoeg.

Het gaat erom dat ik de MBXL wil hebben voor hem en dat ik goede afspraak wil maken met de monteur.

Ik bel morgen Ziggo wel even. Bedankt!

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Kijk dat is duidelijker, basis was dus niet genoeg. 

0 Kudos
Template
Level 17
ROPY wrote:

Het gaat erom dat ik de MBXL wil hebben voor hem en dat ik goede afspraak wil maken met de monteur.

Met de MediaboxXL zijn wel na een jaar de opnames verdwenen, op de Humax wordt op de box zelf opgenomen. Is de Humaxbox nog van voor de samenvoeging van UPC en Ziggo. Dan is de Humaxbox in eigendom en kunnen indien een MediaboxXL geleverd worden, beiden gebruikt worden 

Jan F.
Level 20
Template wrote:
ROPY wrote:

Met de MediaboxXL zijn wel na een jaar de opnames verdwenen, op de Humax wordt op de box zelf opgenomen. Is de Humaxbox nog van voor de samenvoeging van UPC en Ziggo. Dan is de Humaxbox in eigendom en kunnen indien een MediaboxXL geleverd worden, beiden gebruikt worden 

Template wrote:
ROPY wrote:

@Template Dat laatste is natuurlijk alleen waar als de Humax met bijbehorende smartcard onderdeel zijn van het abonnement. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Jan F.

Uit niks blijkt dat dit nu niet zo is, er is helaas nog niet genoemd welke Humax, de 5200C kan nog prima dienst blijven doen bijvoorbeeld.

0 Kudos
Template
Level 17

@Jan F. Hij geeft helemaal niet aan welk pakket die nu heeft. Het opnemen kan sowieso ook zonder smartcard in de Humaxbox, alleen niet alle zenders en niet HD muv NPO en kanaal 14

0 Kudos
ROPY
Level 5
Topicstarter

Het is geen Humax 5200c, het is een model zonder opname mogelijkheid. Ik heb zelf wel 3x de 5200c maar vind aanvulling met Mediabox XL wel prettig hoor, zeker ook het kunnen initiëren van opname vanuit de app vind ik ook fijn. Dat de opnames na een jaar verdwijnen vind ik geen probleem.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Welk model de 5300C kan ook opnemen met een externe harddisk. 

Je schrijft vind ik geen probleem dit is toch voor je stiefvader?

Het lijkt mij dat zijn wensen belangrijker zijn uiteindelijk moet hij de rekening betalen. Prima dat je dit wil regelen, dat is te waarderen.

0 Kudos
ROPY
Level 5
Topicstarter

Laat me even beginnen met het feit dat ik het heel prettig vind dat deze community zo snel en inhoudelijk reageert. Wat ik echter niet helemaal begrijp dat als je een tevredenheid aanmerkt op een antwoord dat een discussie toch blijft doorlopen en zelfs naar adviezen/opmerkingen gaat die niks meer met de vraag te maken hebben.

Maar om ook dat nog even respectvol te behandelen. Ik heb uiteraard overleg gehad met mijn stiefvader en gevraagd wat hij graag wil, zijn Humax kan dat niet en dus hebben we gekeken naar andere oplossing, doorgenomen wat er dan kan en wat dat kost en dat wil hij graag.