robquatr

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is het handigste?

We hebben in ons huishouden een abonnement voor vaste telefonie gewoon over de ouderwetse koperleiding bij de KPN lopen. Nu wilt de KPN glasvezel hier komen aansluiten. Daar hebben we geen interesse in maar koperleiding komt wel te vervallen.  Het abonnement staat op naam van van mijn partner. Tevens heeft mijn partner een standaard Televisie abonnement bij ZIGGO. Ik heb een ZIGGO Z3 internet abonnement. Nu wil ik uiteindelijk dat alles op mijn naam komt te staan, dus gewoon 1 (aangepast) abonnement voor internet, TV en vaste telefonie waarbij het KPN nummer behouden blijft en zonder al teveel gedoe met nieuwe modems etc. Wat is het handigst? Het TV abonnement van mijn partner laten overnemen door mij of dat abonnement opzeggen zodat ik mijn huidige internet abonnement uitbereid met een TV abonnement? Het KPN abonnement laat ik eerst over zetten op mijn naam zodat t.z.t. ik deze ook naar ZIGGO kan overhevelen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@robquatr We kunnen jouw e-mailadressen omhangen naar het klantnummer van je partner. Dat is verder geen enkel probleem. Ook wanneer het klantnummer is opgezegd, is dit nog mogelijk d.m.v. een interne werkbon. Als de e-mailadressen omgehangen zijn naar het klantnummer van je partner, kun jij de e-mailadressen/aliassen daar weer beheren via Mijn Ziggo. Ik kan dit verder voor je regelen op het moment dat je erover uit bent welk pakket je wenst af te nemen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Dat is een lastig te beantwoorden vraag vind ik zelf , en om misverstanden te voorkomen meld ik je vraag even bij het moderatieteam van Ziggo.

Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die komen er we op terug alhier.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info



Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @robquatr en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Fijn om te lezen dat je de vaste telefoonnummers graag bij ons onder wilt brengen. Ik begrijp uit je bericht dat op dit moment niet duidelijk is hoe je het beste het TV abonnement van je partner, jouw Internet Z3 en telefonie samen kunt voegen onder 1 contract.

De kortste klap om dit te regelen is door gelijk het gewenste Alles in 1 pakket (inclusief vaste telefonie) op het klantnummer van je partner op te voeren. Zo blijft het smartcardnummer voor digitale tv ook behouden en actief. Vervolgens is het mogelijk om via www.ziggo.nl/nummerbehoud nummerbehoud aan te vragen en het telefoonnummer van KPN mee te nemen naar ons. Jouw contract zou dan opgezegd kunnen worden, omdat internet dat al vanuit het nieuwe alles in 1 pakket (inclusief welkomst actie) afgenomen wordt.

Daarna zou je d.m.v. het contractovername formulier op deze pagina de tenaamstelling kunnen aanpassen. Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt of wanneer wij jou hiermee verder kunnen helpen.

robquatr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie. Het is me duidelijk. Toch heb ik dan toch weer een vraag. Bij het het alles in 1 pakket aangaan onder het klantnummer van mijn partner wordt dan gewoon het modem wat (onder mijn klantnummer) hier al functioneert gebruikt of moet er weer een nieuwe worden aangesloten?

 

Inmiddels hebben we al de KPN verzocht om een contract overname op mijn naam uit te voeren. Dus nummerbehoud gaat dan weer niet lukken bij uw voorbeeld. Ben weer een beetje te snel geweest. Dom van me.

Kan daarom het volgende werken? Ik wacht er op dat het  KPN contract op mijn naam staat. Vervolgens zegt mijn partner zijn TV abonnement op. Ik neem een alles in 1 abonnement met nummerbehoud. Het nieuwe smardcardnummer dan gewoon activeren.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@robquatr Heel graag gedaan. Bij het aangaan van een Alles in 1 pakket onder het klantnummer van je partner ontvang je een nieuw modem. Daar ontkomen wij dus helaas niet aan. 

Het is helaas niet mogelijk om na het opzeggen van het TV abonnement van je partner, de gekochte smartcard opnieuw te activeren onder het andere klantnummer. De beste manier om de bestaande smartcard te kunnen blijven gebruiken is het aan te passen zoals aangegeven in mijn eerste bericht. 

In dit geval zou ik dus de contractovernome (tenaamstelling) van KPN afwachten. Als dit rond is, dan het pakket van je partner aanpassen naar een Alles in 1 pakket, zodat de smartcard actief blijft. Daarna nummerbehoud bij ons aanvragen, zodat de tenaamstelling ook klopt en te voorkomen dat het nummerbehoud afgekeurd wordt. Vervolgens kan het andere klantnummer, waarop Internet Z3 actief staat opgezegd worden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@robquatr  schreef:

....Nu wilt de KPN glasvezel hier komen aansluiten. Daar hebben we geen interesse in maar koperleiding komt wel te vervallen....


Vaak wordt de glasvezel, bij zo'n eerste aanleg, wel gratis tot in/aan uw huis gelegd. En dan hebt u echt een keuze, namelijk coax of glasvezel. Laat u nu geen glasvezel aanleggen, dan moet u altijd bij Ziggo 'kopen', als u nu wilt of niet. Het later laten aanleggen, van die paar meter glasvezel naar uw huis, is vaak een ( veel ) duurdere aangelegenheid.

Grote kans dat de Ziggo prijzen alleen maar hoger worden, terwijl de glasvezel prijzen juist nog steeds dalen. Want vergeleken met coax, is glasvezel een open markt met meerdere aanbieders, terwijl de coaxkabel Ziggo's monopool is.

Als ze in onze straat glasvezel zouden aanleggen, dan zou ik altijd ( zelfs tegen enige kosten ) dit tot in/aan huis laten aanleggen. Juist omdat dat bij de eerste aanleg, vaak heel goedkoop/gratis kan en vaak zonder enige verplichting tot het nemen van een werkelijk abonnement. Of ik direct ook een glasvezel abonnement zou nemen, dat ligt er natuurlijk aan, maar ...

... met glasvezel bent u voorbereid op de toekomst, die via glasvezel zeker weten komt.

robquatr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie. Ik laat de KPN toch maar een gratis aansluiting maken.

robquatr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog heel ven voor de duidelijkheid. Dus mijn partner kan dan nummerbehoud aanvragen ook al staat het nummer inmiddels op mijn naam?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@robquatr Ja, je kan inderdaad nummerbehoud aanvragen ook al staat het nummer inmiddels op jouw naam. Let er wel op bij het invullen van het nummerbehoudsformulier wel op dat de gegevens op dat moment 100% kloppend zijn.

robquatr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog een allerlaatste vraag en dan ben ik uitstekend geholpen. Onze huidige ZIGGO e-mail adressen kunnen we die gewoon blijven gebruiken in de nieuwe situatie?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@robquatr We kunnen jouw e-mailadressen omhangen naar het klantnummer van je partner. Dat is verder geen enkel probleem. Ook wanneer het klantnummer is opgezegd, is dit nog mogelijk d.m.v. een interne werkbon. Als de e-mailadressen omgehangen zijn naar het klantnummer van je partner, kun jij de e-mailadressen/aliassen daar weer beheren via Mijn Ziggo. Ik kan dit verder voor je regelen op het moment dat je erover uit bent welk pakket je wenst af te nemen.

Uitgelicht topic