Gisteren was ik aan het surfen over de site van ziggo en uit interesse kwam ik bij huur 3 wifi boosters uit (onderaan mijn prive pagina op ziggo) Nu staat onderaan een link “Koop de smart wifi booster”
Na daarop geklikt te hebben keek ik verder en voordat ik het wist had ik huur van 3 boosters geaccepteerd, niet zoals link zou vermoeden Koop, nee huur.
Nu bel ik meteen helpdesk, 088-1212808, die vertelde me dat ze nog niet in systeem zag en niet kon annuleren, advies morgenvroeg bellen. Zo gezegd ze gedaan. Maar deze dame kon me alleen vertellen dat pakket al onderweg was en dat dit aan de deur gewijgerd moet worden. 😞
En omdat toch (in nabije toekomst met dit pakket wil uitbreiden) vroeg ik om huur om te zetten in koop. “Nee dat gaat niet in systeem dan moet u nieuwe bestellen (deze kunnen gebruikte zijn)”
Owke we zien de postbode wel eens verschijnen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De oplossing is uiteraard eenvoudig aan de deur weigeren. Als je iets in eigendom wil hebben is fabrieks nieuw wel fijn, de eerlijkheid het melden dat huur sets gebruikt kunnen zijn is pluspunten waard.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voordeel van de huur optie bij problemen kan je gewoon een nieuwe set vragen, bij koop heb je behalve reguliere garantie geen ondersteuning.
Puur ter overweging.
RoWi. wrote:gewoon een nieuwe set vragen
Nou .... ik heb "problemen" met wifi bereik vanaf modem 320b, alles wat men wil/kan doen is harde reset terug naar fabrieksinstelling geven.
Eugene1966 wrote:RoWi. wrote:gewoon een nieuwe set vragen
Nou .... ik heb "problemen" met wifi bereik vanaf modem 320b, alles wat men wil/kan doen is harde reset terug naar fabrieksinstelling geven.
Ik heb het over de voordelen om deze set juist wel te huren. Een andere Connectbox gebeurd pas als niks meer werkt Ziggo hanteert volgens diverse bronnen 20Mbps via wifi als acceptabel.
Wifi bereik is inderdaad vaak een uitdaging
320b die snap ik even niet, is dat 32 Mbps de snelheid die je nu via wifi haalt? Welke snelheid haal je bedraad.
RoWi. wrote:Eugene1966 wrote:RoWi. wrote:gewoon een nieuwe set vragen
Ik heb het over de voordelen om deze set juist wel te huren. Een andere Connectbox gebeurd pas als niks meer werkt Ziggo hanteert volgens diverse bronnen 20Mbps via wifi als acceptabel.
Wifi bereik is inderdaad vaak een uitdaging
320b die snap ik even niet, is dat 32 Mbps de snelheid die je nu via wifi haalt? Welke snelheid haal je bedraad.
320b is een Ubee modem. Qua wifi wat verouderd maar verder prima modem. Als @Eugene1966 de wifi van TP link gaat gebruiken dan is wisselen naar Connectbox niet nodig want die wifi icm de TP link moet toch uit.
Maar als je die huur niet wil, @Eugene1966, dan weiger je deze gewoon aan de deur als PostNL langs komt en dan bestel je een nieuwe via de klantenservice. Dan is het geregeld. Succes!
Groeten, Christiaan
Het betreft inderdaad een verouderd modem.
Maar waarom ik topic opstartte is dat het zo'n rompslomp is. Niet gewoon bij helpdesk / klantenservice kunnen annuleren. Zending niet tegenhouden, terugboeken (of hoe je het noemt). Ik hou mijn hart vast of alles goed verloopt, of abo van €2,50/mnd geannuleerd wordt.
Dat is inderdaad onhandig van een geautomatiseerd systeem.
RoWi. wrote:Dat is inderdaad onhandig van een geautomatiseerd systeem.
Klopt maar aan de andere kant had je zonder geautomatiseerd systeem veel meer mensen nodig en zou alles een stuk duurder zijn en dat willen we ook niet... keuzes, keuzes....
De oplossing is uiteraard eenvoudig aan de deur weigeren. Als je iets in eigendom wil hebben is fabrieks nieuw wel fijn, de eerlijkheid het melden dat huur sets gebruikt kunnen zijn is pluspunten waard.
@Eugene1966 Welkom op de Community. Mocht het weigeren aan de deur niet lukken, of mocht er achteraf nog vragen ontstaan, laat het dan gerust even weten. Fijne zondag gewenst!
Halloo, het weigeren is gelukt en pakket is retour. Ik neem aan dat administratief alles afgehandeld wordt wanneer pakket terug is.
Groetjes, have a nice day.
Huizinga wrote:Klopt maar aan de andere kant had je zonder geautomatiseerd systeem veel meer mensen nodig en zou alles een stuk duurder zijn en dat willen we ook niet... keuzes, keuzes....
Mij lijkt nog altijd met één telefoontje of mailtje naar magazijn met bericht "annuleren" en bijwerken status klant minder intensief (=kosten) dan hele logistiek, magazijn, post koerier, postsorteer centrum, postkoerier, aan deur annuleren, postkoerier, postsorteer centrum, postkoerier, magazijn , terugboeken, bijwerken status klant. Maar zoals gezegd keuzes, keuzes.
Dat staat en valt er ook mee hoever de order al is, je hebt een kritisch punt op het moment dat het pakket het magazijn verlaat. Is het product nog niet verzend klaar zou een berichtje genoeg moeten zijn.
Hi @Eugene1966
De weigering van het pakket is verwerkt en de bestelling is administratief ook netjes geannuleerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.