1
Vraag
2
Reacties
Eugene1966

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat een gedoe om iets te anuleren.

Gisteren was ik aan het surfen over de site van ziggo en uit interesse kwam ik bij  huur 3 wifi boosters uit (onderaan mijn prive pagina op ziggo) Nu staat onderaan een link “Koop de smart wifi booster”

Na daarop geklikt te hebben keek ik verder en voordat ik het wist had ik huur van 3 boosters geaccepteerd, niet zoals link zou vermoeden Koop, nee huur. 
Nu bel ik meteen helpdesk, 088-1212808, die vertelde me dat ze nog niet in systeem zag en niet kon annuleren, advies morgenvroeg bellen. Zo gezegd ze gedaan. Maar deze dame kon me alleen vertellen dat pakket al onderweg was en dat dit aan de deur gewijgerd moet worden. 😞
En omdat toch (in nabije toekomst met dit pakket wil uitbreiden) vroeg ik om huur om te zetten in koop. “Nee dat gaat niet in systeem dan moet u nieuwe bestellen (deze kunnen gebruikte zijn)”

Owke we zien de postbode wel eens verschijnen. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

De oplossing is uiteraard eenvoudig aan de deur weigeren. Als je iets in eigendom wil hebben is fabrieks nieuw wel fijn, de eerlijkheid het melden dat huur sets gebruikt kunnen zijn is pluspunten waard.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Voordeel van de huur optie bij problemen kan je gewoon een nieuwe set vragen, bij koop heb je behalve reguliere garantie geen ondersteuning.

Puur ter overweging.

Eugene1966
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

gewoon een nieuwe set vragen

Nou .... ik heb "problemen" met wifi bereik vanaf modem 320b, alles wat men wil/kan doen is harde reset terug naar fabrieksinstelling geven. 

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes
Eugene1966 wrote:
RoWi. wrote:

gewoon een nieuwe set vragen

Nou .... ik heb "problemen" met wifi bereik vanaf modem 320b, alles wat men wil/kan doen is harde reset terug naar fabrieksinstelling geven. 

Ik heb het over de voordelen om deze set juist wel te huren. Een andere Connectbox gebeurd pas als niks meer werkt Ziggo hanteert volgens diverse bronnen 20Mbps via wifi als acceptabel.

Wifi bereik is inderdaad vaak een uitdaging

320b die snap ik even niet, is dat 32 Mbps de snelheid die je nu via wifi haalt? Welke snelheid haal je bedraad.

 

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
RoWi. wrote:
Eugene1966 wrote:
RoWi. wrote:

gewoon een nieuwe set vragen

Nou .... ik heb "problemen" met wifi bereik vanaf modem 320b, alles wat men wil/kan doen is harde reset terug naar fabrieksinstelling geven. 

Ik heb het over de voordelen om deze set juist wel te huren. Een andere Connectbox gebeurd pas als niks meer werkt Ziggo hanteert volgens diverse bronnen 20Mbps via wifi als acceptabel.

Wifi bereik is inderdaad vaak een uitdaging

320b die snap ik even niet, is dat 32 Mbps de snelheid die je nu via wifi haalt? Welke snelheid haal je bedraad.

 

 

320b is een Ubee modem. Qua wifi wat verouderd maar verder prima modem. Als @Eugene1966 de wifi van TP link gaat gebruiken dan is wisselen naar Connectbox niet nodig want die wifi icm de TP link moet toch uit.

Maar als je die huur niet wil, @Eugene1966, dan weiger je deze gewoon aan de deur als PostNL langs komt en dan bestel je een nieuwe via de klantenservice. Dan is het geregeld. Succes!

 

Groeten, Christiaan 

Eugene1966
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het betreft inderdaad een verouderd modem. 

 

Maar waarom ik topic opstartte is dat het zo'n rompslomp is. Niet gewoon bij helpdesk / klantenservice kunnen annuleren. Zending niet tegenhouden, terugboeken (of hoe je het noemt). Ik hou mijn hart vast of alles goed verloopt, of abo van €2,50/mnd geannuleerd wordt. 

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Dat is inderdaad onhandig van een geautomatiseerd systeem.

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
RoWi. wrote:

Dat is inderdaad onhandig van een geautomatiseerd systeem.

 

Klopt maar aan de andere kant had je zonder geautomatiseerd systeem veel meer mensen nodig en zou alles een stuk duurder zijn en dat willen we ook niet... keuzes, keuzes....

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

De oplossing is uiteraard eenvoudig aan de deur weigeren. Als je iets in eigendom wil hebben is fabrieks nieuw wel fijn, de eerlijkheid het melden dat huur sets gebruikt kunnen zijn is pluspunten waard.

 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2767Posts
  • 290Oplossingen
  • 2155Likes

@Eugene1966 Welkom op de Community. Mocht het weigeren aan de deur niet lukken, of mocht er achteraf nog vragen ontstaan, laat het dan gerust even weten. Fijne zondag gewenst!

Eugene1966
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Halloo, het weigeren is gelukt en pakket is retour. Ik neem aan dat administratief alles afgehandeld wordt wanneer pakket terug is. 

Groetjes, have a nice day.

Eugene1966
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Huizinga wrote:

Klopt maar aan de andere kant had je zonder geautomatiseerd systeem veel meer mensen nodig en zou alles een stuk duurder zijn en dat willen we ook niet... keuzes, keuzes....

Mij lijkt nog altijd met één telefoontje of mailtje naar magazijn met bericht "annuleren" en bijwerken status klant minder intensief (=kosten) dan hele logistiek, magazijn, post koerier, postsorteer centrum, postkoerier, aan deur annuleren, postkoerier, postsorteer centrum, postkoerier, magazijn , terugboeken, bijwerken status klant. Maar zoals gezegd keuzes, keuzes. 

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Dat staat en valt er ook mee hoever de order al is, je hebt een kritisch punt op het moment dat het pakket het magazijn verlaat. Is het product nog niet verzend klaar zou een berichtje genoeg moeten zijn.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8006Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3889Likes

Hi @Eugene1966 
De weigering van het pakket is verwerkt en de bestelling is administratief ook netjes geannuleerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic