boom58

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wachtwoord vergeten Mijn Ziggo

Helaas ben ik mijn wachtwoord voor Mijn Ziggo vergeten. Helaas kom ik in een cirkel terecht en zoek nu hier hulp. Het volgende gebeurt:

1. ik vraag een nieuw wachtwoord aan, en gebruik als gebruikersnaam mijn email adres welke ook bekend is bij Ziggo en waarheen keurig maandelijks de factuur wordt gestuurd.

2. ik ontvang een email om een nieuw wachtwoord voor My Vodafone te maken. Dat is niet waar ik om gevraagd heb, dus niet verder gegaan. 

3. dan is de volgende vraag : klopt mijn gebruikersnaam voor Mijn Ziggo eigenlijk wel ? Dan maar mijn login opvragen met behulp van klantnummer, postcode, huisnummer.

4. De terugkoppeling meldt : ""Er is nog geen account. Je gegevens kloppen, maar we vinden geen account. Wil je een Mijn Ziggo account ?"" Ja, dat wil ik wel, dus naar ""Maak een nieuw account""

5. op de volgende pagina staat dan ""Daar gaan we, vul de gegevens in, dan zoeken we je abonnement erbij"". Braaf weer klantnummer, postcode, huisnummer ingevuld.

6. op volgende pagina ""Je bent er bijna..."" en ik voer daar weer mijn (enige) geldige email adres in, plus een nieuw wachtwoord.

7. En dan volgt : Er bestaat al een account met dit email adres..... Dus toch - maar hoe kan ik het wachtwoord dan resetten ?? Er wordt gesuggereerd een nieuw account met ander email adres aan te maken - maar ik heb gewoon 1 email adres. 

8. Er wordt ook gezegd ""Je bent ook Vodafone klant"" . Jazeker, dat ben ik. Dan mag ik op My Vodafone inloggen en het Vodafone en Ziggo account samenvoegen Handig toch ? Echter, om dat te doen moet ik wel mijn inloggegevens van My Ziggo hebben.....en daar ging het dus om - die heb ik niet.

 

Alles bij elkaar een cirkeltje waar ik niet uitkom. Suggesties en oplossingen zeer welkom. Bij voorbaat dank !

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wij gaan dergelijke problemen niet uit de weg @boom58 😉 Volgens mijn systeem is er nog steeds geen actieve Mijn Ziggo account. Lukt het misschien om via deze pagina in te loggen met je My Vodafone gegevens en dan te kiezen voor de optie "Ziggo toevoegen"? Direct inloggen op My Vodafone en daar voor deze optie kiezen moet ook mogelijk zijn.

 

Ik hoop van harte dat het zo lukt om Mijn Ziggo aan de praat te krijgen. Een ander alternatief is nog om met een ander mailadres voor Mijn Ziggo te registreren maar ik snap dat dat wat omslachtig is als je slechts beschikt over één mailadres.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen dieper in de systemen en je probleem oplossen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @boom58 , niemand zit te wachten op zo`n complete visuele cirkel. Fijn dat je ons hebt gevonden en dat wij je via onze Community hiermee mogen helpen.

Heb je in de tussentijd iets veranderd? Want op je adres zie ik namelijk totaal geen MijnZiggo account staan. Heb je wel een MijnZiggo account account gehad op dit adres?
Even voor mijn beeldvorming, je gebruikthet stappenplan op deze pagina om een nieuw account aan te maken? 

boom58
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Meindert , dank voor de hulp.

 

Ik heb nog niets veranderd. Het is goed mogelijk dat ik nog nooit een MijnZiggo account heb gehad, want ik heb dat tot dusver nooit nodig gehad (voor zover ik weet). Maar wilde gisteren i.v.m. de F1 de Ziggo Go app instaleren en toen kwam ik in dit probleem terecht.

 

Jazeker, het stappenplan waar je aan refereert ben ik dus tegengekomen. Dat is dus punt # 5 in mijn beschrijving hierboven, en datgene wat volgt in mijn punten 6, 7 en 8.

 

Laat a.u.b. weten of je hier iets mee kunt.....

 

boom58
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Meindert,

 

Denk je dat mijn probleempje oplosbaar is , of is er iets anders aan de hand ?

 

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Als je nog geen MijnZiggo account hebt, kan je ook niet je wachtwoord resetten. Want dan is er niets om te resetten! 

Jouw stappenplan begint met "ik vraag een nieuw wachtwoord aan". Maar je moet dus niet een nieuw wachtwoord aanmaken, maar een heel nieuw account aanmaken. Je hebt dus ook nog geen MijnZiggo gebruikersnaam, want die mag je zelf aanmaken op deze pagina: https://account.ziggo.nl/account/registreren/ziggo-contract 

 

Laat je weten of het lukt? 

boom58
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Lycke , dank voor de hulp.

 

Ik heb jouw link gevolgd. Ik voer mijn klantnummer, postcode, huisnummer in en kom op de volgende pagina. Daar vul ik mijn email adres in (dat is mijn enige email adres, en is uiteraard geldig en werkt prima). Dan de nieuwe pagina met een waarschuwing ""er bestaat al een account met dit email adres. check welke optie bij jou past".

 

1. Je hebt al een Ziggo account - Nee, dat heb ik dus niet

2. Je bent ook Vodafone klant - Ja dat ben ik..... oplossing is inloggen op My Vodafone en accounts samenvoegen. Maar daar vragen ze om mijn My Ziggo login (en die heb ik dus niet) voor het samenvoegen van de accounts.

3. Je hebt nog helemaal geen My Vodafone of My Ziggo account waarmee je inlogt met deze email - beetje kromme zin, waarna men dan zegt "misschien bestaat er toch al een account....." Nee, dat is er dus niet, dat hebben jullie ook onderzocht, en er is dus geen account.

 

Zoals je hopelijk ziet, dit zin drie doodlopende wegen..... Hulp wordt op grote prijs gesteld !

 

boom58
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Lycke,  @Meindert,

 

Denk je dat mijn probleempje oplosbaar is , of is er iets anders aan de hand ?

 

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wij gaan dergelijke problemen niet uit de weg @boom58 😉 Volgens mijn systeem is er nog steeds geen actieve Mijn Ziggo account. Lukt het misschien om via deze pagina in te loggen met je My Vodafone gegevens en dan te kiezen voor de optie "Ziggo toevoegen"? Direct inloggen op My Vodafone en daar voor deze optie kiezen moet ook mogelijk zijn.

 

Ik hoop van harte dat het zo lukt om Mijn Ziggo aan de praat te krijgen. Een ander alternatief is nog om met een ander mailadres voor Mijn Ziggo te registreren maar ik snap dat dat wat omslachtig is als je slechts beschikt over één mailadres.

boom58
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, @Erik S  ook jij dank voor de hulp. Ik ga stap voor stap door jouw twee suggesties heen.

 

1. inloggen in https://account.ziggo.nl (linkt door naar https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=ziggo-selfcare  ) met mijn My Vodafone account. Melding verschijnt ""Oeps, je probeert op Mijn Ziggo in te loggen met je My Vodafone account"". Ja, dat is inderdaad wat ik doe. Ik ga naar optie ""Accounts Samenvoegen"" . Daar wordt dan om mijn Mijn Ziggo account gevraagd om het samenvoegen te starten. Dat loopt dus dood.

 

2. inloggen in https://www.vodafone.nl/my/maak-een-keuze/  geeft de mogelijkheid in ""Overzicht"" om Ziggo toe te voegen. Dan wordt er gevraagd om klantnummer, postcode en huisnummer en........HOERA !!!! er staat zomaar dat het toevoegen gelukt is en dat ik voortaan op Min Ziggo en op My Vodafone met één en hetzelfde account in kan loggen. Het lijkt dus gelukt te zijn via deze weg (of is het een sluiproute?) ....... Na controle blijkt dit nu goed te werken.

 

Epiloog : mooi dat het gelukt is, maar dit is voor een normaal mens (tot die soort behoor ik volgens mij) niet echt te volgen. Het kost drie specialisten op dit forum tijd en moeite (waarvoor dank!!) maar voor zoiets simpels zou dat niet nodig moeten zijn.

 

Fijne feestdagen !

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn dat het alsnog gelukt is na flink wat omwegen @boom58! Dankjewel voor je terugkoppeling hier. Jij ook bijzonder mooie feestdagen gewenst en alvast een goed 2022 😉

Uitgelicht topic