1
Vraag
2
Reageer en help mee
optimist

Level 1
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Waarschuwing: Korting vervalt bij bestellen Mediabox Next

Ik ben sinds 10 maart weer klant bij Ziggo. Volgens mijn jaarcontract krijg ik de eerste vier maanden (tot en met 9 juli) een korting van 50%.

Een paar maanden geleden kreeg ik het aanbod om de oude Mediabox XL om te ruilen voor de Mediabox Next. Ik ging daar graag op in, want de oude Mediabox werkte niet heel erg... euh... stabiel.

Mediabox Next werd snel geleverd, aangesloten en yup! Alles werkte prima. Oude Mediabox XL + de extra Mediabox teruggestuurd. So far, so good.

Op de factuur van juni zag ik echter dat de korting niet werd toegepast vanaf de datum dat de Next aangesloten was. Ik nam contact op met de klantenservice, men vond het ook opmerkelijk maar 'dat gebeurt wel vaker bij zo'n wijziging, het zal wel gecompenseerd worden op de volgende factuur'.

Je raadt het al, dat gebeurde niet. Sterker, ook over de maand juli wordt de korting niet toegepast. Deze keer beweerde de klantenservice dat ik een nieuw contract aangegaan zou zijn toen ik de Mediabox Next bestelde via de toegestuurde link.

Nu ben ik nog eens door mijn mail gegaan, en heb de bevestigingsmails doorgenoment en nergens wordt duidelijk gemaakt dat er een nieuw abonnement zou zijn aangegaan en daty eventuele introductiekortingen zouden komen te vervallen. Sterker nog, in de mail staat zelfs expliciet dat de einddatum van het huidige contract blijft staan!

Ik vind dat op zijn zachtst gezegd niet zo netjes. Als er in de bevestigingsmail zou staan dat mijn kortingen zouden vervallen, dan had ik wellicht de nieuwe Next niet besteld. Ik heb daar niet bewust voor gekozen. Ik voel me misleid, omdat het abonnementstarief hetzelfde bleef, en de einddatum van het contract ook. De resterende kortingsperiode van zes weken heeft een waarde van zestig euro, en dat is toch een aardige som geld. Ik baal daar best van.
9 Reacties 9
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey optimist .

Ai, vervelende situatie. Zeker omdat je eerder niet het goede antwoord van de klantenservice gekregen hebt.
De korting die je eerder gekregen hebt, was een korting over het abonnement die je op dat moment afsloot. Hierna heb je je abonnement aangepast, naar een abonnement met de mediabox Next. Dit is een ander abonnement en vervalt dus de korting van je oude abonnement (dit abonnement heb je immers niet meer). Je hebt overigens wel een aanbod gehad bij het overgaan naar dit abonnement, in de vorm van gratis activatiekosten. Klanten die momenteel overstappen naar de mediabox next, betalen deze namelijk wel.

Nu vind ik het wel kwalijk dat je de juiste informatie niet gekregen hebt, toen je hier eerder contact over opnam. Op dat moment had je, met de juiste informatie, nog de mogelijkheid gehad om de boel terug te draaien. Uit coulance wil ik je deze optie dus alsnog bieden. Mocht je terug willen naar de oude situatie, kan ik dit voor je in orde maken. Je zou dan weer naar je oude abonnement gaan met de Mediabox XL en de korting. Hou er wel rekening mee dat als je dan later over zou gaan naar het nieuwe abonnement, je dit doet onder het aanbod dat op dat moment geldt. Het kan dan dus zijn dat je bijvoorbeeld activatiekosten moet betalen.

Ik hoor het graag!
optimist
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Dank je wel voor je reactie Lycke Ziggo . De intentie van mijn bericht is om anderen te waarschuwen voor de eventuele gevolgen van het ingaan op een aanbod om de Next te installeren.

In mijn situatie werd volgens mij onvoldoende duidelijk gemaakt dat het om een nieuw abonnement zou gaan en dat daarmee afgesproken kortingen meteen zouden komen te vervallen. Sterker nog, het 'nieuwe' abonnement heeft dezelfde specificaties, dezelfde maandkosten en er wordt expliciet duidelijk gemaakt dat de einddatum gelijk blijft.

Het zou mooi zijn als er in de mail en de bevestiging van de bestelling ook expliciet wordt duidelijk gemaakt dat eventuele kortingen meteen vervallen. Dat lijkt mij eerlijker en voorkomt nare verrassingen en een kater-gevoel bij de klanten.

Wat betreft je aanbod om alles weer terug te draaien -- nou nee, dat lijkt me teveel gedoe. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die heeft een tegemoetkoming voorgesteld. Die is minder dan het verlies van ongeveer zestig euro, maar ik doe het er maar mee. Ik neem mijn verlies.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Net verhaal, waar ik helemaal mee meega. Voorlichting kan beter.

Er blijkt ook dat je als klant, die goed voor zichzelf opkomt, een streepje voor hebt door met succes te kunnen gaan onderhandelen.
Zo is het nu eenmaal, maar er zit ook iets onrechtvaardigs in.

Er zijn klanten die dreigen met opzeggen, of ze dat nu wel of niet echt van plan zijn.
In veel gevallen kan het een loos dreigement zijn, omdat er naast Ziggo geen echt goed alternatief beschikbaar is. Ihb voor de gewenste Internetsnelheid.
Als commercieel bedrijf stelt Ziggo zicht dan niet principieel op maar kiest voor de opportunistische aanpak: behoud van de klant.
Ik snap het allemaal wel, maar heb daar toch ook wat moeite mee.

Moeite met een klant die doet alsof er zou worden opgezegd om toch aan een korting te kunnen komen. En moeite met Ziggo die daar te makkelijk aan toegeeft.

Een klant die het eerlijk speelt ivm opzeggen en/of voor het gemak, uit schroom of uit onwetendheid zijn verlies neemt, is in het nadeel.
Laat iedereen zelf maar beoordelen, of dit een goede zaak is.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
optimist wrote:
Nu ben ik nog eens door mijn mail gegaan, en heb de bevestigingsmails doorgenoment en nergens wordt duidelijk gemaakt dat er een nieuw abonnement zou zijn aangegaan en daty eventuele introductiekortingen zouden komen te vervallen. Sterker nog, in de mail staat zelfs expliciet dat de einddatum van het huidige contract blijft staan!


Zou je die hier eens kunnen plaatsen? Ben ik wel benieuwd naar.
optimist
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
youriy wrote:
Zou je die hier eens kunnen plaatsen? Ben ik wel benieuwd naar.


Ik heb wat tijd besteed om de e-mail te bewerken. Bij deze.

Nogmaals, voor mij blijkt hieruit niet duidelijk dat ik een nieuw abonnement zou zijn aangegaan waarbij kortingen zouden vervallen.

Het 'nieuwe' abonnement (dezelfde naam, maar dan het woordje 'Next' erachter, en hetzelfde tarief, en dezelfde einddatum).

Vandaar mijn waarschuwing door middel van deze post. Het zou mooi zijn als Ziggo duidelijk aangeeft dat eventueel lopende kortingen meteen komen te vervallen.

Bevestiging bestelling hier.

youriy hanh Lycke Ziggo
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zover ik weet heeft het altijd niet alleen duidelijk op de site gestaan, maar is het ook via andere media gecommuniceerd.

Totaaltv bijvoorbeeld :

Ziggo levert Mediabox Next zonder maandelijkse extra kosten aan alle klanten die bij het kabelbedrijf een Alles-in-1 Max en Alles-in-1 Complete abonnement kopen. Wie al een van deze twee abonnementen bij Ziggo koopt, kan een omruil van Mediabox XL voor Mediabox Next aanvragen. Hierbij wordt dan wel een nieuw abonnement met Ziggo aangegaan en vervallen eventueel lopende actiekortingen bij het huidige abonnement. Daarnaast wordt in dit geval ook eenmalig €19,95 aan verzend- en behandelingskosten berekend. Wie bij Ziggo een beperkter Alles-in-1-abonnement koopt en de overstap naar Mediabox Next wil maken, dient het abonnement naar de Max of Complete variant op te waarderen.


edit : En dit zegt de bestelpagina :
optimist
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Nick999 : Ik weet vrij zeker dat de bestelpagina geen vermelding had over kortingen. Dat had mij zeker opgevallen! En, nee, TV Totaal lees ik niet en vind ik geen goede bron van informatie.

Het zou mooi zijn als in de bestelbevestiging duidelijk wordt opgenomen dat het een nieuw abonnement gaat, en dat kortingen daarmee vervallen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
optimist wrote:

youriy wrote:
Zou je die hier eens kunnen plaatsen? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb wat tijd besteed om de e-mail te bewerken. Bij deze.

Nogmaals, voor mij blijkt hieruit niet duidelijk dat ik een nieuw abonnement zou zijn aangegaan waarbij kortingen zouden vervallen.

Het 'nieuwe' abonnement (dezelfde naam, maar dan het woordje 'Next' erachter, en hetzelfde tarief, en dezelfde einddatum).

Vandaar mijn waarschuwing door middel van deze post. Het zou mooi zijn als Ziggo duidelijk aangeeft dat eventueel lopende kortingen meteen komen te vervallen.

Bevestiging bestelling hier.

youriy hanh Lycke Ziggo



je e-mailadres staat hier nog wel in. Wil je dit wel openbaar hebben?
optimist
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Lycke Ziggo wrote:

je e-mailadres staat hier nog wel in. Wil je dit wel openbaar hebben?


Wow! Dank je Lycke Ziggo . Ik heb het documentje aangepast! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic