Vraag
Reacties
Oplossing
ikdus
Level 2

Waarom zijn de kosten voor een nieuwe aansluiting zo verhoogd?

In april 2023 vroeg ik Ziggo aan voor onze toen nog nieuw te bouwen woning. 

Daarvoor werd destijds een offerte uitgebracht van 1158 euro.

Toen besloot ik er vanaf te zien vanwege de uitrol van glasvezel.

 

Glasvezel blijkt nu geen optie. Starlink werkt, maar kent beperkingen.

Ziggo heeft dus wel weer mijn interesse.

 

Via mijnaansluiting.nl een nieuwe offerte aangevraagd. Deze komt nu op 2160 euro.

 

Ruim 1000 euro stijging in aanleg van de kosten ten opzichte van 1,5 jaar geleden.

Hoe valt zo'n stijging te verklaren?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag! @ikdus en de rest! 

Nog op de valreep krijg ik jullie berichten binnen 🙂

Het is zeker een groot verschil qua prijs en ik had heel graag willen zeggen 'dit is de reden dat...' maar die kan ik je niet precies geven. Ik kan dat niet inzien vanaf deze kant maar er zijn vaak uiteenlopende redenen voor waarom de prijs kan afwijken of juist hoger is geworden. Er kan van alles veranderd zijn in de tussentijd bijv. bij de eindversterker, de bekabeling er naar toe of andere extra werkzaamheden die nodig zijn. 

Wat je kan doen is contact opnemen via http://kabelaansluiting.ziggo.nl/. Dat is de afdeling 'Nieuwbouw en Kabelaanleg' waar je met zulke vragen terecht kan! 


 

Bekijk in context

13 Reacties 13
puppie
Level 17

De harde werkers willen meer loon.
Eten is duurder geworden.
Materialen zijn duurder geworden en ga zo maar door.
Dat is de verklaring.

0 Kudos
HRJ
Level 6
CobusR
Level 11

4g hebben ze al wel

0 Kudos
ikdus
Level 2
Topicstarter

4g (van odido) kan niet op het nieuwe adres afgesloten worden, 5g tzt wellicht wel. Ik las het gisteren ook en is een optie.

 

Ik heb nog hoop (uitgestelde teleurstelling?) op een meelezende Ziggo medewerker die kan kijken of de kosten omlaag kunnen.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs een, en neemt contact hier op met u op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.

Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag! @ikdus en de rest! 

Nog op de valreep krijg ik jullie berichten binnen 🙂

Het is zeker een groot verschil qua prijs en ik had heel graag willen zeggen 'dit is de reden dat...' maar die kan ik je niet precies geven. Ik kan dat niet inzien vanaf deze kant maar er zijn vaak uiteenlopende redenen voor waarom de prijs kan afwijken of juist hoger is geworden. Er kan van alles veranderd zijn in de tussentijd bijv. bij de eindversterker, de bekabeling er naar toe of andere extra werkzaamheden die nodig zijn. 

Wat je kan doen is contact opnemen via http://kabelaansluiting.ziggo.nl/. Dat is de afdeling 'Nieuwbouw en Kabelaanleg' waar je met zulke vragen terecht kan! 


 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Sorry @Carlien 😢

0 Kudos
Kameleon1987
Level 11

@Carlien op het door jou opgegeven adres kan je geen contact gegevens zien. Ik althans niet. 

Op https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting wel.

 

Leid het nummer daar niet ook naar de afdeling die jij bedoelt? 

 

Verder denk ik dat het de procedure is daar je een aanvraag doet waarop dan onder aannemers in de regio op kunnen reageren en jij dan de goedkoopste ontvangt.  Ik weet dit niet zeker natuurlijk.

Misschien is het eerdere bedrijf failliet, of is het erg druk waardoor de prijzen oplopen. 

Natuurlijk speelt de enorme inflatie, cao onderhandelingen, opgelopen prijzen voor contracten en vergunningen etc ook een rol.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Het telefoonnummer op deze pagina leidt inderdaad ook naar Nieuwbouw en Kabelaanleg! 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je @Cecilia 

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Was uw huis een onderdeel van een bouwplan met meerdere huizen of was het het enige huis in het bouwproject?

Steefb
Level 20

Ik kan me indenken dat bij nieuwbouw waarbij alles nog braak ligt de kosten veel lager zijn.

0 Kudos
ikdus
Level 2
Topicstarter

Dank voor alle reacties. Ik heb contact opgenomen met service.kabelaansluiting@ziggo.com 

Maar hopen dat er nog wat aan de kosten gedaan kan worden.

 

Ons huis is geen onderdeel van een bouwproject. Het is tussen huizen gebouwd die er al tientallen jaren staan.