1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
ikdus

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom zijn de kosten voor een nieuwe aansluiting zo verhoogd?

In april 2023 vroeg ik Ziggo aan voor onze toen nog nieuw te bouwen woning. 

Daarvoor werd destijds een offerte uitgebracht van 1158 euro.

Toen besloot ik er vanaf te zien vanwege de uitrol van glasvezel.

Glasvezel blijkt nu geen optie. Starlink werkt, maar kent beperkingen.

Ziggo heeft dus wel weer mijn interesse.

Via mijnaansluiting.nl een nieuwe offerte aangevraagd. Deze komt nu op 2160 euro.

Ruim 1000 euro stijging in aanleg van de kosten ten opzichte van 1,5 jaar geleden.

Hoe valt zo'n stijging te verklaren?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Goedemiddag! @ikdus en de rest! 

Nog op de valreep krijg ik jullie berichten binnen 🙂

Het is zeker een groot verschil qua prijs en ik had heel graag willen zeggen 'dit is de reden dat...' maar die kan ik je niet precies geven. Ik kan dat niet inzien vanaf deze kant maar er zijn vaak uiteenlopende redenen voor waarom de prijs kan afwijken of juist hoger is geworden. Er kan van alles veranderd zijn in de tussentijd bijv. bij de eindversterker, de bekabeling er naar toe of andere extra werkzaamheden die nodig zijn. 

Wat je kan doen is contact opnemen via http://kabelaansluiting.ziggo.nl/. Dat is de afdeling 'Nieuwbouw en Kabelaanleg' waar je met zulke vragen terecht kan! 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
puppie

Level 17
  • 3009Posts
  • 76Oplossingen
  • 1213Likes

De harde werkers willen meer loon.
Eten is duurder geworden.
Materialen zijn duurder geworden en ga zo maar door.
Dat is de verklaring.

HRJ

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes
CobusR

Level 10
  • 392Posts
  • 4Oplossingen
  • 142Likes

4g hebben ze al wel

ikdus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

4g (van odido) kan niet op het nieuwe adres afgesloten worden, 5g tzt wellicht wel. Ik las het gisteren ook en is een optie.

Ik heb nog hoop (uitgestelde teleurstelling?) op een meelezende Ziggo medewerker die kan kijken of de kosten omlaag kunnen.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs een, en neemt contact hier op met u op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Goedemiddag! @ikdus en de rest! 

Nog op de valreep krijg ik jullie berichten binnen 🙂

Het is zeker een groot verschil qua prijs en ik had heel graag willen zeggen 'dit is de reden dat...' maar die kan ik je niet precies geven. Ik kan dat niet inzien vanaf deze kant maar er zijn vaak uiteenlopende redenen voor waarom de prijs kan afwijken of juist hoger is geworden. Er kan van alles veranderd zijn in de tussentijd bijv. bij de eindversterker, de bekabeling er naar toe of andere extra werkzaamheden die nodig zijn. 

Wat je kan doen is contact opnemen via http://kabelaansluiting.ziggo.nl/. Dat is de afdeling 'Nieuwbouw en Kabelaanleg' waar je met zulke vragen terecht kan! 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

Sorry @Carlien 😢

Kameleon1987

Level 11
  • 539Posts
  • 14Oplossingen
  • 637Likes

@Carlien op het door jou opgegeven adres kan je geen contact gegevens zien. Ik althans niet. 

Op https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting wel.

Leid het nummer daar niet ook naar de afdeling die jij bedoelt? 

Verder denk ik dat het de procedure is daar je een aanvraag doet waarop dan onder aannemers in de regio op kunnen reageren en jij dan de goedkoopste ontvangt.  Ik weet dit niet zeker natuurlijk.

Misschien is het eerdere bedrijf failliet, of is het erg druk waardoor de prijzen oplopen. 

Natuurlijk speelt de enorme inflatie, cao onderhandelingen, opgelopen prijzen voor contracten en vergunningen etc ook een rol.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8305Posts
  • 2442Oplossingen
  • 4137Likes

Het telefoonnummer op deze pagina leidt inderdaad ook naar Nieuwbouw en Kabelaanleg! 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

Dank je @Cecilia 

Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes

Was uw huis een onderdeel van een bouwplan met meerdere huizen of was het het enige huis in het bouwproject?

Steefb

Level 20
  • 16901Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8042Likes

Ik kan me indenken dat bij nieuwbouw waarbij alles nog braak ligt de kosten veel lager zijn.

ikdus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor alle reacties. Ik heb contact opgenomen met service.kabelaansluiting@ziggo.com 

Maar hopen dat er nog wat aan de kosten gedaan kan worden.

Ons huis is geen onderdeel van een bouwproject. Het is tussen huizen gebouwd die er al tientallen jaren staan.