1
Vraag
2
Reacties
Neill123

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waarom wordt er abonnementsgeld geïncasseerd nadat ik mijn abonnement heb opgezegd?

Ons abonnement liep van een jaar liep 6 weken geleden af. Bij de laatste factuur betaalde we nog voor een hele maand terwijl deze eigenlijk maar voor 10 dagen had moeten zijn. Nu werd deze maand op opnieuw een volledige maand gefactureerd. Ik heb het geld derhalve teruggeboekt via de bank. Nu krijg ik een mail over een automatische incasso die mislukt is. De chatfunctie in de app doet het ook niet meer sinds het abonnement is afgelopen en ik zit in het buitenland en wil dus niet bellen. Hebben meer mensen dit probleem gehad. 

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
CobusR

Level 10
  • 363Posts
  • 4Oplossingen
  • 136Likes

Zeg maar rustig 90% van de ex klanten dat is juist een probleem bij Ziggo

ze blijven afschrijven ondanks dat het abbo beëindigd is. Maar er zal vast iemand @Ziggo hier wel reageren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78244Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

@Neill123 Het hangt ervan af wat de factuurdatum is en wat de laatste dag van je abonnement is.

Ziggo mag tot de laatste dag van het abonnement een maand vooruit factureren, volgens de overeengekomen voorwaarden.

Als nu de factuurdatum na de laatste abonnement dag is, dan is de factuur onrechtmatig.

Als de factuurdatum voor of op de laatste abonnement dag valt, dan is de factuur rechtmatig.

Kun je hier de factuurdatum plaatsen en de datum van de laatste dag van je abonnement?

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 905Posts
  • 88Oplossingen
  • 392Likes

Dag @Neill123 Dan kan ik mij zeker inbeelden dat je niet meer kosten had verwacht, als de opzegging al had moeten plaatsvinden. Zoals Bert al aangeeft, is dat vaak de situatie en kan het voorkomen dat er nog een maandje extra volgt.

Ik zie alleen geen adresgegevens binnen je profiel staan, dus dit bevestigen lukt mij niet. Deel gerust de informatie die Bert nog in zijn laatste bericht vermelde, dan hebben we het snel duidelijk!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78244Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

@Neill123 Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert,

ik heb de gegevens aangepast. Ik kan de facturen niet openen in de app en ik kan ook niet meer chatten met een medewerker nu het abonnement is afgelopen. Ze maken het wel heel erg moeilijk zo om contact op te nemen. Ik heb nog even gerekend met alle facturen. Er is in totaal 587,81 euro overgeschreven in een jaar. Terwijl het eigenlijk 547,50 had moeten kosten. Ik moet dus nog geld terugkrijgen terwijl ik nu berichten krijg dat ik dus nog een maand moet overmaken. 
Ik zit in het buitenland tot 2 september en wil geen extra telefoonkosten moeten maken om de klantenservice te bellen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78244Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

@Neill123 @Ryanvan Ziggo komt hier weer langs en verwerkt het verder.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 905Posts
  • 88Oplossingen
  • 392Likes

@Neill123 vanuit de facturen zie ik het volgende:

-Eerste factuur € 80,99 voor periode 11 augustus tot 31 oktober.
-2e,3e en 4 factuur ter waarden van €30,25 voor tot aan periode januari.
- € 50,07 voor periode februari (6 maand 50% stopte hier op 10 februari).
-4x € 60,50 totaan periode juni.
-resterende periode € 62,00 tot heden.

Dus € 30,25 x 3 = 90,75 + € 80,99 = €171,74.
€ 60,50 x 4 = € 242,00 + € 50,70 = €292,70.
Van de € 62,00 zijn er 3 verschenen en twee betaald, dus € 124,00

Eindsom: € 171,74 + € 292,70 = € 464,44 + € 124,00 maakt uiteindelijk € 588,44.
Als ik de facturen en kosten bekijk, zie ik dat iedere verder klopt. Waaruit blijkt het dat er te veel is ingehouden?

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Ryan

Bedankt voor je bericht. 
het abonnement was 6 maanden 30,25 en 6 maanden 60,5. Dat is dus 544,5 totaal. Hier komt dan nog 2x1,5 bij vanwege prijsverhoging abonnement. Dat si totaal dus 547,50. 
Ik hoor dus nog circa 40 euro terug te krijgen, terwijl deze maand weer 62 euro werd afgeschreven. Nu heb ik dat geld teruggeboekt en krijg ik steeds mails met nog een openstaande rekening. 

verder zou er op 2 september een nieuw abonnement ingaan, waar ik via de mail nog geen bevestiging van gehad heb. 

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 331Posts
  • 57Oplossingen
  • 197Likes

Helder @Neill123 ! Wachten we voor nu de eindfactuur af, zorg ervoor dat het openstaande bedrag nog voldaan is om verdere herinneringen te voorkomen. Zoals @Bert al aangaf gaat het hierbij om een vooruitbetaling die met de eindfactuur in mindering wordt gebracht.

2 september ben je alweer terug, ik zie daar geen bestelling van terug op je adres. 

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dennis @Ryan , bedankt voor je bericht. Ik ga natuurlijk niet nog een factuur betalen als ik bij de vorige al teveel betaald heb.

2 september zou een nieuw abonnement ingaan met 9 maanden voor 32,50 en 3 maanden voor 67,50. Ik heb hiervoor al vele malen telefonisch contact gehad met ziggo, maar krijg dit dus steeds niet op papier of een bevestiging. Bij het laatste contact zelfs 50 minuten aan de telefoon gehangen, waarbij de medewerker mij vertelde dat het nieuwe abonnement ingaat op 2 september. 2 september werken we vanuit huis en hoop dan echt dat het internet het doet…, maar heb zo’n vermoeden dat het toch misgaat als ik uw bericht lees. 

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dennis @Ryan 

Volgende week maandag zou ik graag hebben dat het allemaal werkt. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2820Posts
  • 298Oplossingen
  • 1356Likes

Hi @Neill123

We moeten nog even wachten op de eindfactuur. Ik denk dat deze komende week klaar staat maar dat moeten we nog even de tijd geven! Ik kom komende week bij je terug! 

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Carlien 

2 september hebben we weer internet nodig. Telefonisch is afgesproken dat op 2 september een nieuw abonnement ingaat voor 12 maanden. Nu begrijp ik van je collega dat dat dus niet goed geregeld is. Ik wil voorkomen dat ik maandag weer een uur aan de telefoon hang en vervolgens 72 uur moet wachten voordat we internet hebben. Wij werken gewoon maandag. 

Ik kan niet begrijpen hoe dit nu weer misgaat. Het is heel frustrerend om iedere keer weer te moeten bellen. Ik ben nu op vakantie en baal heel erg dat ik hier weer mee bezig moet zijn. 

HBO Fan

Level 14
  • 907Posts
  • 11Oplossingen
  • 698Likes

@Neill123 

Ik vrees dat zolang het oude abonnement nog niet volledig verwerkt is het nieuwe never nooit niet geactiveerd gaat worden. Kan het mis hebben, werk niet bij Ziggo, maar het systeem van Ziggo kan niet goed tegen wijzigingen. Al helemaal niet als die wijzigingen snel achter elkaar zijn, er moet minimaal een paar maanden tussen zitten wil je niet tegen problemen aanlopen.

Denk niet dat het maandag werkt, zorg a.u.b. voor een alternatief als dat nu nog lukt.

puppie

Level 17
  • 2947Posts
  • 75Oplossingen
  • 1211Likes

@Neill123 alleen gestopt omdat je een betere deal wilde.
Dan was ik naar een glasboer gegaan.

Maar jij hebt bij het aangaan van een jaar contract ook afgesproken (kleine lettertjes in de voorwaarden) dat je na opzegging nog een maand betaald.
Daarna komt de afrekening en wordt het te veel betaalde terug gestort na ongeveer zes weken.
In de tijd dat jij niet betaald om een nieuw contract aan te gaan ben jij in de ogen van ziggo een niet betaler.
Daardoor gaat jouw nieuwe contract niet werken op 2 september.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2122Posts
  • 194Oplossingen
  • 1462Likes

Dag @Neill123

In eerste instantie heb je je volledige abonnement bij ons opgezegd per 9 augustus 2024. Vervolgens zie ik dat er een aanbod aan je is gedaan. Omdat de opzegging er niet is uitgehaald is de nieuwe bestelling met korting niet verwerkt. Eerst had de opzegging verwijderd moeten worden en dit is niet gebeurd.

Op dit moment zijn je diensten afgesloten. Het lijkt mij zaak om er eerst weer voor te zorgen dat alles werkt en om vervolgens het administratieve stuk erbij te pakken.

Mijn voorstel is dan ook het volgende.

1. Herstellen van je abonnement zodat alles weer online komt.

2. Een nieuwe bestelling opvoeren met de toegekende korting.

Kan ik bovenstaande in gang gaan zetten voor je? 

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Welmoed 

Dat lijkt me een goed plan. Dit werd me aan de telefoon ook uitgelegd. De mevrouw van de klantenservice aan de telefoon vertelde me dat dit opgelost zou worden. Ze zou handmatig het nieuwe abonnement activeren zodat alles morgen weer werkt.  

HBO Fan

Level 14
  • 907Posts
  • 11Oplossingen
  • 698Likes

@Neill123 Alles kunnen laten herstellen vandaag?

Neill123
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@HBO Fan 

tot op heden is alles nog inactief. Ik ga weer bellen als ik geland ben over twee uur…