J-V_NL

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Waarom nieuw apparaat bij wijzigen internet snelheid?

Ik vroeg me af, stel ik wil mijn snelheid verhogen van 100 mbit naar 350mbit, waarom zou ik dan “weer” een nieuw apparaat toegestuurd krijgen? (Zie foto)

 

ik durf dit nu eigenlijk niet te doen aangezien ik al genoeg gezeur heb met ziggo en nu werkt thuis alles goed waardoor ik eigenlijk nergens aan durf te komen voordat alles weer gedeactiveerd, opgezegd, geen signaal, foutje in systeem, etc bekende ziggo issues weer komen😅

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Als je je technicolor wilt houden maar je krijgt toch een connectbox kan je via de klantenservice of de mijn ziggo app de technicolor heractiveren.Sluit dan wel eerst de connectbox tijdelijk aan.

De TC7210 is trouwens met wifi 5 aan boord nog steeds een goed up-to-date modem.

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@J-V_NL  Mag ik vragen wel merk/type modem nu in gebruik is en hoe er TV gekeken wordt? Het kan namelijk zijn dat de melding die op de foto te zien is gewoon een standaard melding is en niet per definitie altijd andere apparatuur wordt opgestuurd als er al de juiste spullen op het leveradres aanwezig zijn.

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Modem is een technicolor TC7210.Z

en we hebben kabel tv met 2 ci modules

 

AOP is 2 maanden geleden vernieuwd, en we beschikken over de nieuwste technetix versterker en bekabeling, tot slot een nieuwe braun splitter

 

we zijn zijn sinds april pas klant, vandaar dat alles als het goed is al up to date zou moeten zijn. Behalve de smart wifi box, die kreeg ik toen ook nieuw maar gaf de voorkeur aan dit technicolor modem die me beter bevalt, en die heb ik dus nu ook in gebruik.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@J-V_NL  De modem is een EuroDocsis 3.0 modem. Tenzij Ziggo alleen nog Docsis 3.1 op het netwerk wil zal het omgeruild worden, anders denk ik niet dat het zomaar omgewisseld zal worden.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wel raar, want ziggo ruilt de 7210's niet actief om. maar waarschijnlijk omdat jij je abo nu wijzigt krijg je alsnog een ziggo modem. aangezien je al nieuwe kabels etc heb is het een kwestie van kabels erin en aanzetten. gaat helemaal goedkomen

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ah oke, dan laat ik het wel zitten, wil juist geen nieuw modem. Het werkt nu goed en heb geen zin om weer dat witte ziggo modem te krijgen, ben hier dan blijer mee. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als je je technicolor wilt houden maar je krijgt toch een connectbox kan je via de klantenservice of de mijn ziggo app de technicolor heractiveren.Sluit dan wel eerst de connectbox tijdelijk aan.

De TC7210 is trouwens met wifi 5 aan boord nog steeds een goed up-to-date modem.

 

 

Uitgelicht topic