Vraag
Reacties
Oplossing
Navigatortje
Level 3

Waarom is de ingangsdatum van een nieuw zenderpakket in Mijn Ziggo een maand later?

Een tijdje terug heb ik dit al eens gemeld hier, ik wilde een tv pakket bestellen maar ik kon in Mijn Ziggo geen datum kiezen eerder dan een maand later.

Nu kreeg ik vandaag een mail van Ziggo voor gratis een jaar Film 1 (ik heb de vorige keer voor TV Zenders Plus gekozen 😉) Dus dacht ik van ik pak nu een jaar gratis Film 1. Ik ben ook Nederlander he...

De ingangsdatum staat op 09-02-2025 en is niet te vervroegen. Ik heb nu wel de bestelling geplaatst maar moet ik nu echt een maand wachten? Dit kan toch niet? 😯

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Navigatortje

Wat gek dat je opnieuw tegen die euvel aanloopt. En extra ironisch dat zelfs in de bevestigingsmail hiervan "Begin vandaag al met genieten!" staat 😅 

Voor de duidelijkheid: Dergelijke bestellingen kunnen in een normale situatie direct in orde gemaakt worden. Waarom dat nu bij jou niet het geval is, weet ik (nog) niet zeker. Het lijkt erop dat het systeem de aanvraag niet als simpele 'toevoeging' ziet, maar een wijziging in het abonnement, waardoor er standaard een maand (opzeg)termijn wordt meegenomen.

Gezien dit inmiddels de derde keer is dat het bij jou gebeurt, vermoed ik dat dat iets is in de achterliggende systemen, specifiek bij jouw abonnement-configuratie. Bij andere aanvragen gaat het voor zover bekend wel goed namelijk. Ik ga het intern aankaarten, maar durf niet te zeggen hoe (snel) dit opgelost kan worden. Wat gelukkig wel snel opgelost kan worden is Film 1, ik heb de ingangsdatum naar vandaag verplaatst 🙂

Bekijk in context

Ga naar reactie
13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

Een medewerker van ziggo komt vanzelf langs in dit topic en zal jou dan verder kunnen helpen.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Omdat het maand abonnementen zijn en deze vooruit worden betaalt  zal het daar verband mee houden. 

.

0 Kudos
bemuze1
Level 4

Ik weet nog uit mijn tijd bij Odido als men een zenderpakket o.a. aanvroeg deze per omgaande inging, je betaalde dan de eerste maand het gedeelte van datum tot eerste nieuwe maand, dus als men op de 12e van de maand bestelde stond er op de factuur van 12 t/m 30/31 dat gedeelte plus een regel voor de nieuwe maand.

Daarom lijkt het me raar dat men pas per datum in de toekomst kan activeren of aanvragen.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

Als ik op de site van ziggo kijk dan zou een bestelling snel verwerkt moeten zijn, en dat lijkt met ook logisch in de huidige digitale wereld.

HBOFan_0-1736450232067.png

Kan zijn dat het bestel systeem van Ziggo het niet accepteert, dat is vaak de onderliggende uitleg als iets anders werkt dan je als klant verwacht. Dus wacht even op een moderator van Ziggo die e.e.a. vast wel kan toelichten zodat het duidelijk is waarom je bij een bestelling een maand mag wachten.

0 Kudos
Navigatortje
Level 3
Topicstarter

Ook bij Ziggo konden in het verleden tv pakketten meteen aangesloten worden. Binnen 5 minuten had je beeld.

Waarom dit nu niet meer zo is weet ik niet en is dus een probleem.

Kennelijk heb je dus tegenwoordig altijd hulp nodig van een medewerker om meteen van je wijziging gebruik te maken.

Bij een opzegging of downgrade snap ik best dat er een maand opzegtermijn is maar in dit geval snap ik daar anno 2025 helemaal niks van!!

Ik heb nog steeds een E16 melding, zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo heeft geen zin.

Garihd
Level 17

@Navigatortje  schreef:

Ook bij Ziggo konden in het verleden tv pakketten meteen aangesloten worden. Binnen 5 minuten had je beeld.

Waarom dit nu niet meer zo is weet ik niet en is dus een probleem.

.

Inderdaad dat klopt, echter is het hele administratieve gebeuren op de schop gegooid en dan zal dit een onvoorziene bijwerking zijn.

Navigatortje
Level 3
Topicstarter

Gaat @Ziggo hier nog naar kijken of heb ik pech?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Antwoord duurt soms enkele werkdagen 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Navigatortje

Wat gek dat je opnieuw tegen die euvel aanloopt. En extra ironisch dat zelfs in de bevestigingsmail hiervan "Begin vandaag al met genieten!" staat 😅 

Voor de duidelijkheid: Dergelijke bestellingen kunnen in een normale situatie direct in orde gemaakt worden. Waarom dat nu bij jou niet het geval is, weet ik (nog) niet zeker. Het lijkt erop dat het systeem de aanvraag niet als simpele 'toevoeging' ziet, maar een wijziging in het abonnement, waardoor er standaard een maand (opzeg)termijn wordt meegenomen.

Gezien dit inmiddels de derde keer is dat het bij jou gebeurt, vermoed ik dat dat iets is in de achterliggende systemen, specifiek bij jouw abonnement-configuratie. Bij andere aanvragen gaat het voor zover bekend wel goed namelijk. Ik ga het intern aankaarten, maar durf niet te zeggen hoe (snel) dit opgelost kan worden. Wat gelukkig wel snel opgelost kan worden is Film 1, ik heb de ingangsdatum naar vandaag verplaatst 🙂

Ga naar reactie
Navigatortje
Level 3
Topicstarter

@Alex Bedankt voor je hulp. Ik hoop snel weer zelf wijzigingen te kunnen doorvoeren want ik wil niet afhankelijk zijn 😉

Aan Vodafone kant lukt dit wel goed.

Ik ga je bericht als oplossing markeren maar ik hoop wel graag te horen als er een definitieve oplossing is.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Logisch, @Navigatortje ! 😄 

Toch even een dubbelcheck: Wil je nu eens opnieuw kijken in Mijn Ziggo of het nog steeds speelt? Vorige keer hebben wij de bestellingen erin gezet, maar dit keer heb ik de bestelling die jij zelf hebt gedaan alleen gewijzigd. Je lijkt er zelfs 2 verschillende bevestigingen over te hebben ontvangen. Mogelijk is de onzichtbare wijziging (die ervoor zorgde dat het niet werd gezien als losse bestelling/toevoeging) dan nu alsnog weg.

De check kun je eenvoudig doen door in Mijn Ziggo te gaan naar Producten > Pakket wijzigen > Voeg een willekeurig zenderpakket toe en druk op 'verder'. Uiteraard hoef je de bestelling niet te voltooien en kun je bij deze stap weg klikken.

0 Kudos
Navigatortje
Level 3
Topicstarter

@Alex ik ga als test het puur natuurpakket bestellen 😅

Dit zie ik 

1000031485.jpg

0 Kudos
Navigatortje
Level 3
Topicstarter

1000031487.jpg