Een tijdje terug heb ik dit al eens gemeld hier, ik wilde een tv pakket bestellen maar ik kon in Mijn Ziggo geen datum kiezen eerder dan een maand later.
Nu kreeg ik vandaag een mail van Ziggo voor gratis een jaar Film 1 (ik heb de vorige keer voor TV Zenders Plus gekozen 😉) Dus dacht ik van ik pak nu een jaar gratis Film 1. Ik ben ook Nederlander he...
De ingangsdatum staat op 09-02-2025 en is niet te vervroegen. Ik heb nu wel de bestelling geplaatst maar moet ik nu echt een maand wachten? Dit kan toch niet? 😯
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Help ons en geef jouw voorbeeld doorDank voor het proberen! Had stiekem echt goede hoop dat het opgelost was, maar helaas! Toeval wil dat we inmiddels een tweede voorbeeld hebben ontvangen waarbij dit ook speelt. Mogelijk is het een specifieke abonnement-'configuratie' waar het misgaat, in ieder geval niet een individueel probleem dus. Om die reden heb ik ook het topic omgebouwd met een label dat we een onderzoek hebben lopen en eventueel meer voorbeelden welkom zijn. Zodra we meer weten, komen we uiteraard in de lucht!
Hi @Navigatortje ,
Wat gek dat je opnieuw tegen die euvel aanloopt. En extra ironisch dat zelfs in de bevestigingsmail hiervan "Begin vandaag al met genieten!" staat 😅
Voor de duidelijkheid: Dergelijke bestellingen kunnen in een normale situatie direct in orde gemaakt worden. Waarom dat nu bij jou niet het geval is, weet ik (nog) niet zeker. Het lijkt erop dat het systeem de aanvraag niet als simpele 'toevoeging' ziet, maar een wijziging in het abonnement, waardoor er standaard een maand (opzeg)termijn wordt meegenomen.
Gezien dit inmiddels de derde keer is dat het bij jou gebeurt, vermoed ik dat dat iets is in de achterliggende systemen, specifiek bij jouw abonnement-configuratie. Bij andere aanvragen gaat het voor zover bekend wel goed namelijk. Ik ga het intern aankaarten, maar durf niet te zeggen hoe (snel) dit opgelost kan worden. Wat gelukkig wel snel opgelost kan worden is Film 1, ik heb de ingangsdatum naar vandaag verplaatst 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een medewerker van ziggo komt vanzelf langs in dit topic en zal jou dan verder kunnen helpen.
Omdat het maand abonnementen zijn en deze vooruit worden betaalt zal het daar verband mee houden.
.
Ik weet nog uit mijn tijd bij Odido als men een zenderpakket o.a. aanvroeg deze per omgaande inging, je betaalde dan de eerste maand het gedeelte van datum tot eerste nieuwe maand, dus als men op de 12e van de maand bestelde stond er op de factuur van 12 t/m 30/31 dat gedeelte plus een regel voor de nieuwe maand.
Daarom lijkt het me raar dat men pas per datum in de toekomst kan activeren of aanvragen.
Als ik op de site van ziggo kijk dan zou een bestelling snel verwerkt moeten zijn, en dat lijkt met ook logisch in de huidige digitale wereld.
Kan zijn dat het bestel systeem van Ziggo het niet accepteert, dat is vaak de onderliggende uitleg als iets anders werkt dan je als klant verwacht. Dus wacht even op een moderator van Ziggo die e.e.a. vast wel kan toelichten zodat het duidelijk is waarom je bij een bestelling een maand mag wachten.
Ook bij Ziggo konden in het verleden tv pakketten meteen aangesloten worden. Binnen 5 minuten had je beeld.
Waarom dit nu niet meer zo is weet ik niet en is dus een probleem.
Kennelijk heb je dus tegenwoordig altijd hulp nodig van een medewerker om meteen van je wijziging gebruik te maken.
Bij een opzegging of downgrade snap ik best dat er een maand opzegtermijn is maar in dit geval snap ik daar anno 2025 helemaal niks van!!
Ik heb nog steeds een E16 melding, zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo heeft geen zin.
@Navigatortje schreef:Ook bij Ziggo konden in het verleden tv pakketten meteen aangesloten worden. Binnen 5 minuten had je beeld.
Waarom dit nu niet meer zo is weet ik niet en is dus een probleem.
.
Inderdaad dat klopt, echter is het hele administratieve gebeuren op de schop gegooid en dan zal dit een onvoorziene bijwerking zijn.
Gaat @Ziggo hier nog naar kijken of heb ik pech?
Antwoord duurt soms enkele werkdagen
Hi @Navigatortje ,
Wat gek dat je opnieuw tegen die euvel aanloopt. En extra ironisch dat zelfs in de bevestigingsmail hiervan "Begin vandaag al met genieten!" staat 😅
Voor de duidelijkheid: Dergelijke bestellingen kunnen in een normale situatie direct in orde gemaakt worden. Waarom dat nu bij jou niet het geval is, weet ik (nog) niet zeker. Het lijkt erop dat het systeem de aanvraag niet als simpele 'toevoeging' ziet, maar een wijziging in het abonnement, waardoor er standaard een maand (opzeg)termijn wordt meegenomen.
Gezien dit inmiddels de derde keer is dat het bij jou gebeurt, vermoed ik dat dat iets is in de achterliggende systemen, specifiek bij jouw abonnement-configuratie. Bij andere aanvragen gaat het voor zover bekend wel goed namelijk. Ik ga het intern aankaarten, maar durf niet te zeggen hoe (snel) dit opgelost kan worden. Wat gelukkig wel snel opgelost kan worden is Film 1, ik heb de ingangsdatum naar vandaag verplaatst 🙂
@Alex Bedankt voor je hulp. Ik hoop snel weer zelf wijzigingen te kunnen doorvoeren want ik wil niet afhankelijk zijn 😉
Aan Vodafone kant lukt dit wel goed.
Ik ga je bericht als oplossing markeren maar ik hoop wel graag te horen als er een definitieve oplossing is.
Logisch, @Navigatortje ! 😄
Toch even een dubbelcheck: Wil je nu eens opnieuw kijken in Mijn Ziggo of het nog steeds speelt? Vorige keer hebben wij de bestellingen erin gezet, maar dit keer heb ik de bestelling die jij zelf hebt gedaan alleen gewijzigd. Je lijkt er zelfs 2 verschillende bevestigingen over te hebben ontvangen. Mogelijk is de onzichtbare wijziging (die ervoor zorgde dat het niet werd gezien als losse bestelling/toevoeging) dan nu alsnog weg.
De check kun je eenvoudig doen door in Mijn Ziggo te gaan naar Producten > Pakket wijzigen > Voeg een willekeurig zenderpakket toe en druk op 'verder'. Uiteraard hoef je de bestelling niet te voltooien en kun je bij deze stap weg klikken.
Dank voor het proberen! Had stiekem echt goede hoop dat het opgelost was, maar helaas! Toeval wil dat we inmiddels een tweede voorbeeld hebben ontvangen waarbij dit ook speelt. Mogelijk is het een specifieke abonnement-'configuratie' waar het misgaat, in ieder geval niet een individueel probleem dus. Om die reden heb ik ook het topic omgebouwd met een label dat we een onderzoek hebben lopen en eventueel meer voorbeelden welkom zijn. Zodra we meer weten, komen we uiteraard in de lucht!
@Alex is het dan niet verstandig de status te veranderen. Want het is niet opgelost.
Fijn dat er meer voorbeelden zijn. Ik wacht het rustig af. Voorlopig ben ik toch niet van plan om een extra zenderpakket te bestellen.
Hopelijk speelt dit niet bij andere aanpassingen buiten downgrade of opzeggen.
@Alex ik kreeg een smsje met de code om bij Mijn Ziggo in tw loggen.
Heeft dit te maken met het onderzoek? Ik kon ook niet meer inloggen dus heb ik mijn wachtwoord voor mijn Ziggo veranderd.
De 2 traps verificatie stond ook uit en heb ik weer aangezet.
Gewoon ter aanvulling, misschien helpt het jullie: toen er problemen waren met viaplay(toen het wk darts speelde), heb ik ook geprobeerd om viaplay af te sluiten , gewoon als test.
En toen stond ingangsdatum ook op een maand verder. Nooit meegemaakt.
Dat was dus in die tijd dat zoveel mensen die een ziggo abonnement hadden niet meer konden inloggen bij viaplay.
Hi @Navigatortje - Om eerlijk te zijn zie ik daar geen signalen van terug en is dit hoe dan ook geen normale gang van zaken: Goed dat je je wachtwoord hebt gewijzigd en 2FA hebt aangezet dus!
@trebor66 - Dank voor de aanvulling! Is dat nu nog steeds zo bij jou? Als je nu in Mijn Ziggo Viaplay wil bestellen, zie je dan ook nog steeds een ingangsdatum van een maand later?
Ook dit zou namelijk gewoon per direct moeten lukken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.