1
Vraag
2
Reacties
Robbert J.

Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Waarom geen Alles-in-1 Start XXL bij CI+

Ben sinds kort omgezet van een oud Ziggo abonnement naar Alles-in-1 Start met CI+.

Ik ben inmiddels al enige commentaren tegenkomen op de Community waarom de Start XXL versie niet met een CI+ abonnement gecombineerd kan worden.
Er wordt gemeld dat het niet kan. Ik vraag mij af wat de werkelijk reden is van Ziggo dat dit niet kan.

Bij het "gewone" abonnement wordt een Mediabox XL geleverd, lijkt mij toch dat zo'n Box duurder is dan een CI+ module. Ook betaal ik bij het Start abonnement met CI+ ook meer per maand dan bij het Mediabox abonnement.

Kan een expert hier antwoord op geven ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Robbert J. Sorry voor de late reactie! Ik heb inmiddels antwoord.

Naast ons mix- en match portfolio bieden we nog een aantal andere pakketten aan, waaronder de variant met Start XXL i.c.m TV Start en TV Complete met Mediabox XL (uitsluitend box). Dit pakket wordt niet proactief aangeboden. Omdat er dusdanig veel pakketcombinaties in ons portfolio mogelijk waren, hebben we het afgelopen jaar alle pakketten tegen het licht gehouden en besloten de pakketten en opties te vereenvoudigen door simpelweg minder pakketmogelijkheden aan te bieden. Daarnaast zetten we ook in op het '360 graden kijken' - voor een nog betere gebruikerservaring - met de Mediabox XL (vernieuwde software) en Mediabox Next waarmee je op ieder scherm je aflevering/programma kunt voortzetten waar je gebleven was. Een CI+ module of standaard mediabox bezit helaas niet deze software.

Mede vanwege administratieve en technische redenen is de CI+ module niet verkrijgbaar in combinatie met Start XXL. Uiteraard heb je een goed punt van kritiek door te stellen dat een module goedkoper is. Ik heb je feedback intern doorgegeven. Wellicht wordt het in de toekomst wél mogelijk, maar garanties geven kan ik niet. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Robbert J. en welkom terug! Terechte vraag, waar ik eerlijk gezegd niet direct een antwoord op heb. Ik heb de vraag intern uitstaan en kom terug in de lucht zodra ik meer weet.

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

We zijn alweer 4 weken verder, Vincent heb jij inmiddels meer informatie ?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Robbert J. Sorry voor de late reactie! Ik heb inmiddels antwoord.

Naast ons mix- en match portfolio bieden we nog een aantal andere pakketten aan, waaronder de variant met Start XXL i.c.m TV Start en TV Complete met Mediabox XL (uitsluitend box). Dit pakket wordt niet proactief aangeboden. Omdat er dusdanig veel pakketcombinaties in ons portfolio mogelijk waren, hebben we het afgelopen jaar alle pakketten tegen het licht gehouden en besloten de pakketten en opties te vereenvoudigen door simpelweg minder pakketmogelijkheden aan te bieden. Daarnaast zetten we ook in op het '360 graden kijken' - voor een nog betere gebruikerservaring - met de Mediabox XL (vernieuwde software) en Mediabox Next waarmee je op ieder scherm je aflevering/programma kunt voortzetten waar je gebleven was. Een CI+ module of standaard mediabox bezit helaas niet deze software.

Mede vanwege administratieve en technische redenen is de CI+ module niet verkrijgbaar in combinatie met Start XXL. Uiteraard heb je een goed punt van kritiek door te stellen dat een module goedkoper is. Ik heb je feedback intern doorgegeven. Wellicht wordt het in de toekomst wél mogelijk, maar garanties geven kan ik niet. 

kelwebuser

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier ook al 's contact over gehad en me verbaasd over de uitleg. Ik heb maar één logische uitleg. Marketing!

 

Ik had de xxl, maar kon downgraden na de laatste verhoging van de upload. De mediabox weer retour. Aangezien de kijkervaring steeds verder afneemt bij Ziggo is de volgende stap toch een glasvezelabonnement.

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Ik ben van mening dat je dus als "Alles-in-één Start met CI+" gebruiker nogal in de kou gezet wordt.
Je betaald meer, kan geen hogere snelheid krijgen, behalve tegen een enorme prijsverhoging naar Complete en een CI+ erbij huren. Dan hebben we het van 56 naar 73 euro.
Ik wil niet nog meer Mediaboxen en extra kastjes, gewoon direct TV kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic